متفرقه

درآمد ناگهانی و هنگفت خودروسازان به لطف آمازون!

علاقه‌ی سیری‌ناپذیر ما به خریدهای آنلاین باعث شده مدیران خودروسازی کاملاً خوشحال باشند! آمازون سال پیش شبکه تحویل داخلی خود را تأسیس کرد. این شرکت بزرگ همچنین قبلاً نیز ناوگانی از ۳۰ هزار تراک را داشته است. دیترویت نیوز می‌گوید آمار فروش خودروهای ناوگانی شامل دستگاه‌های دولتی و آژانس‌های اجاره‌ای تا ماه نوامبر ۲۰۱۹ از ۲.۶ میلیون دستگاه عبور کرده است.


ایوان آرمسترانگ رئیس شرکت مشاوره‌ای و تحقیق لجستیکی Armstrong & Associates می‌گوید فروش ون‌های تحویل کالا با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد.

او اظهار داشته است:

بخش اعظم این ون‌ها وظیفه تحویل بسته‌های کوچک آمازون در فضاهای کم را بر عهده خواهند داشت. یک فرصت مناسب در این بخش وجود خواهد داشت زیرا حمل‌ونقل الکتریکی در حال رشد سریعی بوده و این شبکه نیز رو به رشد می‌باشد.

آمازون میزان تحویل کالای خانه به خانه خود را پس از تکیه به شرکت‌ها و مؤسسات دیگر تقویت نموده است. بخش بیشتری از شبکه تحویل این شرکت بزرگ هم‌اکنون به شرکت‌های مستقل سپرده شده و البته خرید تعداد زیادی خودرو باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و بیمه نیز خواهد شد.


انتظار می‌رود آمازون سال آینده ۷۰ درصد از فرایند تحویل کالاها را خودش انجام دهد. یکی از عوامل افزایش سهم آمازون از تحویل کالاهای خود عملکرد شرکت فدکس است که چندین بار زیر سؤال رفته است.

این به معنی افزایش فروش ون‌های خودروسازانی همچون مرسدس بنز، فیات-کرایسلر و فورد خواهد بود. برای مثال فروش ون‌های رم پرومستر و پرومستر سیتی تا ماه سپتامبر افزایش ۲۵ درصدی داشته است. فروش ون‌های مرسدس نیز در سال جاری رشد ۲.۹ درصدی را تجربه کرده و آمازون در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد سفارش تولید ۲۰ هزار دستگاه اسپرینتر را به این برند آلمانی داده است.


بازار خودروهای الکتریکی نیز از آمازون سود می‌برد زیرا این شرکت به دنبال سفارش ۱۰۰ هزار ون از ریویان است. احتمالاً اولین محموله این ون‌ها از سال ۲۰۲۱ مشغول به خدمت خواهند شد.


البته که افزایش تعداد ناوگان خودرویی آمازون باعث ایجاد شرایط بهتر برای مراکز تعمیر و سرویس هم می‌شود. یکی از مدیران مرکز سرویس خودروهای مرسدس و فورد می‌گوید:

ما به خاطر آمازون و دیگر خرده‌فروشان شاهد افزایش قابل‌توجه فعالیت‌های سرویس خود بوده‌ایم. بازگشت هرچه سریع‌تر خودروها به فرایند تحویل کالا مهم‌ترین نکته برای این شرکت‌ها بوده و خب برای ما نیز تجارتی بسیار عالی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10247 ديدگاه)

    من در بیشتر موارد از خودروهای برقی خوشم نمیاد و بیشتر هم بخاطر فرآیند تولید باتریهای لیتیوم یون و همچنین شارژ کردن طولانی و پیماش کم هست ، .

    اما در این مورد با خرید ون های برقی برای حمل و نقل شهری کاملاً موافقم به دلایل زیاد که اولش به این خاطره که نهایت پیمایش این خودروها در شهر جوابگوی شارژ مصرفی را میده و شبها راحت میتوانند تا صبح شارژ بشوند و این یعنی آلودگی هوای کمتر و هزینه سوخت صفر دلار که وقتی در رقمهای بالا ضرب شود ، متوجه میشوید که چه پولی برای شرکت پس انداز میشود ، تا مُشَوِقهای مالیاتی دولتها از برقی ها را هم در نظر بگیرید .

    هیچگاه از شرکتهای دیجیتالی خرید نکردم به این خاطر که زیبایی خرید کردن به اینه که مستقیم و با لمس کردن خود جنس ، خرید کنیم . ، در صورتی که خارج از کشور به دلال گونانون خرید از شرکتهای مارکتینگ مجازی مثل آمازون و علی بابا به صرفه و خوبیش اینه که هرآنچیز که شما در شهر و محل خود پیدا نمیکنید را با یک جستجو پیدا و درب منزل تحویل میگیرید .

    ای کاش شرکت آمازون در کشور ما هم فعالیت داشت تا یه شرکتی مثل دیجی کالا ادروغکی تخفیف روی جنس نمیزد و جنس را چند برابر جاهای دیگر غالب نمیکرد ، به طور مثال کفش آدیداسی که در نمایندگیها ۱۰۰ دلار هست را باید در دیجی کالا بیش از ۲۵۰ دلار بخرید و جالبه که off هم میزند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10247 ديدگاه)

    البته دوستان ، این را در نظر بگیرید که بیشتر موتورهای این ون ها دیزل هستند با قدرت زیاد ، صدای زیاد و همچنین مصرف سوخت کم ، فکر میکنم حدوداً صدی ۵ یا ۶ مصرفشون باشه که خریدشون واقعاً به صرفه و کار راه بندازه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammadnabi familghadakchi

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    شاید به زودی دیگه داشتن خودرو شخصی ممنوع بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا