متفرقه

تفاوت‌های شوکه کننده بین لاستیک‌های ارزان‌قیمت و باکیفیت

لاستیک‌ها جزو مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو هستند و به هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای قیمت آن کرد و روی به استفاده از لاستیک‌های ارزان‌قیمت آورد. تست‌هایی که به تازگی انجام شده‌اند مؤید این نکته هستند و تفاوت شوکه کننده‌ای را بین مدل های ارزان‌قیمت و نمونه‌های باکیفیت نشان می‌دهند.

اگرچه درباره هیچ بخشی از خودرو نباید به استفاده از قطعات ارزان‌قیمت روی آورد اما گاهی اوقات بودجه یاری نمی‌کند و همین موضوع درباره لاستیک نیز صادق است. در صورتی که بودجه محدودی داشته باشیم، کدام لاستیک می‌تواند کیفیتی نزدیک به برندهای سطح بالای بازار داشته باشد؟ مهم‌تر اینکه آیا لاستیک‌های ارزان‌قیمت ایمن هستند؟ کانال یوتیوب بررسی تایر به دنبال پاسخ به این پرسش‌ها بوده است.

ویدئوی منتشر شده توسط این کانال تست‌های مقایسه ۸ لاستیک ارزان‌قیمت را نشان می‌دهد. این لاستیک‌ها نانکانگ اکونکس NA1، داوانتی DX390، وینران R330، تامکت اسپرت سری ۱، کینگ میلر اسپرت ۱KM، تریانگل اسپرتکس TH201، مکسترک ماکسیموس M1 و دابل کوین DC99 نام دارند. همچنین باید گفت لاستیک کانتیننتال پریمیوم کانتکت ۷ نیز به عنوان سنگ محک برای برندهای ارزان‌قیمت در تست شرکت کرده‌ است. مجری برنامه می‌گوید این تست نه تنها به دنبال یافتن بهترین لاستیک بوده بلکه عملکرد آنها با لاستیک‌های باکیفیت و سطح بالا را نیز مقایسه کرده است. تست موردبحث با ترمز در سطح خیس شروع می‌شود و کانتیننتال پریمیوم کانتکت ۷ به عنوان سنگ محک حضور دارد. هشت لاستیک ارزان‌قیمت دیگر نیز پس از کانتیننتال تست می‌شوند و نتایج به دست آمده تفاوت‌های قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. لاستیک‌های ارزان‌قیمت فاصله توقف طویل‌تری داشته و قابلیت پیش‌بینی کمتری را نشان می‌دهند و همین موضوع می‌تواند باعث تصادف شود.

تست بعدی به هندلینگ خودرو در سطح خیس مربوط می‌شود و بازهم نتایج نشان می‌دهند لاستیک کانتیننتال بهترین عملکرد را دارد و در رتبه دوم لاستیک تامکت قرار می‌گیرد. مجری این مقایسه اظهار می‌دارد تفاوت بین لاستیک باکیفیت و بهترین لاستیک ارزان‌قیمت کمتر از تفاوت بین بهترین و بدترین لاستیک ارزان‌قیمت بوده است. از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی لاستیک نانکانگ وضعیت خوبی دارد اما از بیش فرمانی رنج می‌برد. آج لاستیک کینگ میلر نیز از نظر فرمان پذیری در ابتدا عملکرد خوبی داشته اما جنس لاستیک به گونه‌ای است که نمی‌تواند انتظارات راننده از چسبندگی خودرو را برآورده سازد. لاستیک دابل کوین نیز بدترین عملکرد را داشته و موارد متعددی از کم فرمانی و بیش فرمانی را نشان داده است.

در نهایت مجری این مقایسه به اهمیت انتخاب لاستیک به خاطر ایمنی خودرو و سرنشینان اشاره می‌کند. تست‌های ترمز و هندلینگ در سطح خیس نشان می‌دهند که چرا باید لاستیک‌های باکیفیت را انتخاب کرد. افرادی که به دنبال خرید لاستیک نو هستند باید این نکته را بدانند که هیچ‌چیزی نمی‌تواند با ارزش‌تر از جان انسان باشد و به همین خاطر باید بهترین لاستیک‌ها را انتخاب کنند؛ اما یک سؤال هم ما از شما عزیزان می‌پرسیم: به نظر شما لاستیک‌های داخلی چه عملکرد و کیفیتی دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. عمادی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لاستیک کارخانه ماشین یزد بود. اصلا خوب نبود و اصطلاحا بیضی شد. لاستیک کویر گرفتم خیلی بهتر بود و خیلی بیشتر کار کرده ولی از لحاظ نرمی به کره ایها نمیرسه

    موافقم 46
    مخالفم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آخه بدبختی اینجاست که شما بهترین لاستیک برند مثل میشلن را هم بندازید رویِ رینگ‌هایی که دیواره‌ی کوتاهی دارند برای اکثر سدان‌های وارداتی با این وضعیت جاده‌ها و آسفالت‌ها و چاله‌چوله‌ها ، باز میترکند و واقعاً کلافه کنندست و مجبورید فاقش را بلندتر بندازید که هم سواری نرم‌تر میشه و هم نمیترکه ولی هندلینگ فوقعلاده بد میشه و احساسش میکنید سر پیچ‌ها !

      اما در کل ، بهترین لاستیک ایرانی کویر هستش و بدترینننننن لاستیک ایرانی که هرجا دیدید مُفتی هم بود نندازید ( بارز ) هست !
      به معنای واقعی کلمه آشغال آشغال بارز آشغال !
      حتی شرکتش لاستیکی که دو ماه بود انداخته بودم و ترکید با اینکه ۶ ماه گارانتی داشت زیر بار نرفتند و این تازه برای سال ۹۸ بود ، ولی کویر برای هر خودرویی انداختم و پیشنهاد دادم و انداختند تماماً حداقل ۸۰هزارتا کار کردند بدونِ دِفورمه شدن !

      لاستیک برای خودروهای وارداتی هم از برندِ کره‌ای هانکوک بندازید که برای تمام کلاس‌ها بینظیره !

      موافقم 52
      مخالفم 13
      1. مشتاقی

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (166 ديدگاه)

        آره، کره خوبه

        موافقم 23
        مخالفم 3
      2. رامین

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (257 ديدگاه)

        دوست عزیز هموطن های خوبم . نباید هیچگاه در مورد لاستیک خساست به خرج داد من همیشه هانکوک یا دونلوپ یا بریجستون میندازم ولی یه نکته رو خدمت دوستان عرض کنم از بارز افتضاح تر لاستیک گلدستون هست که به معنای واقعی بازی کردن با جان و مال مالک وسیله نقلیه هست

        موافقم 28
        مخالفم 2
  2. نویدی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بین لاستیکای ایرانی چیزی به اسم بهتر وجود نداره،کیفیتشون در یه حده…اگر کارکرد ماشینتون سالی 10-15 هزار تاست و ماشینتون دوندگی زیادی نداره ،خرید لاستیک کره ای خیلی به صرفه تره.تا 4-5 سال خیالتون راحته.

    موافقم 48
    مخالفم 9
  3. علی جردن

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    یه توصیه مهم که همه می دونیم اما اکثرا رعایت ننی کنیم
    توی زمستان حتما و صدرصد لاستیک نو نو آکبند بخرین تا توی برف خیالتون راحت باشه حتی لاستیک ۹۰٪ درصدی توی فصل زمستان ریسکه

    موافقم 10
    مخالفم 55
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      علی آقا
      ٪۹۹ استهلاک لاستیک در تابستان و کلاً هوا و جاده‌های گرم هست که از بین میبردش !

      در زمستان اگر لاستیک گُل نداشته باشه به مشگل چسبندگی میخورید حتی اگر بارندگی و برف نباشه !

      موافقم 37
      مخالفم 6
    2. Avan

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      یعنی سالی چند میلیون باید پول لاستیک بدیم؟! اونوقت من که سالی ۱۰ – ۱۵ هزارتا بیشتر نمی رم چرا این همه پول هزینه کنم؟!

      موافقم 23
      مخالفم 10
    3. علیرضا

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      یه توصیه دیگه هم اینکه توی زمستان لاستیک باریک خیلی بهتر به زمین میچسبه
      چه از نظر ترمز چه هندلینگ

      کلا ماشین ایرانی همون سایز فابریک هم زیادشه
      سراغ رینگ و لاستیک پهن نرید که جلوبندی رو خراب میکنه

      اینکه سواری با لاستیک پهن نرم میشه هم دروغی بیش نیست قدیما فقط خارج لاستیک پهن میزد به خاطر کیفیتش فکر میکردن پهن نرم تره

      اگه نرمی میخاید همون سایز فابریک خارجی بگیرید

      موافقم 15
      مخالفم 40
      1. رامین

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (257 ديدگاه)

        بله کوبش و فشار به جلوبندی بیشتر میشه ولی چسبندگی و ترمز بهتر میشه در لاستیک پهن تر و در سر پیچ هندلینگ ماشین بهتره ولی مصرف سوخت خیلی کم بیشتر میشه

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. رضا

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کاملا درست میگید ولی متاسفانه بااین جاده ها اسیرشدیم مثلا هیوندا ای بیست که من میدونم و تجربه کردم سایزش ۱۹۵ /۵۰/۱۶
        که کره ای میندازی اصلا ماشین سواری دیگه ای داره ولی وقتی مجبوری جاده بری و بیای دو ماهه ۱۵ م ت ضررت میشه خب چه کنیم الان بارز ۲۰۵ /۵۰/۱۶ انداختم که فاق گیر نکنه و از ۱۹۵ جون دار تر هستش فاقش. بد نیست ولی ازدنده دادن اتوماتیکش تا سر پیچ و زمین خیس تفاوتش مثل شب وروز محسوس هستش. اما داخل شهر عادی بری بیای حماقت لاستیک فایریک کره ای نندازه ادم

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. SS

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (742 ديدگاه)

      درصد آج لاستیک اگرچه مهم هست اما به اندازه ی جنس و گل اون اهمیت نداره
      شما لاستیک نو تابستونی هم بندازید ماشین در برف تکون نمیخوره
      البته اکثر لاستیک های داخلی چهار فصل هستن اما توجه کنید اگر در برف رانندگی میکنید حداقل نشانه M+S داشته باشه
      اگر لاستیک های تخصصی زمستونی (اصطلاحا 3Peak که البته خیلی در ایران رایج نیستن) استفاده بشه که تفاوت زمین تا آسمون هست

      موافقم 6
      مخالفم 2
    5. عاشق پدال

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (253 ديدگاه)

      لاستیک برای زمستون یه قاعده داره. اونم اینه لاستیک مخصوصش رو بخرین. خیلیا چهارفصل میندازن فکر میکنن کافیه. کره ایی زمستونی خیلی خوبش میشه ۱۰ میلیون. اما بعدش میتونین زمستون برین کردستان تو جاده های برفگیرش. تا ۵ سال میمونه. چون میدونم خیلیا این کار رو نکردن درک نمیکنن. فقط کافیه یکبار انجام بدین و تو زمستون جاده ی چالوس رو برین بالا و بیایین پایین. بعدش درک میکنین لاستیک مخصوص فصل زمستون یعنی چی.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. Hamid3x

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    مشکل داخلی ها مخصوصا بارز
    مواد اولیه است طوری که بعد یسال لاستیک پوسیدگی پیدا میکنه
    کیلومتر هم مهم نیست

    موافقم 25
    مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4978 ديدگاه)

    لاستیکای ایرانی از لاستیکای چینی خیلی بهترن

    موافقم 13
    مخالفم 25
  6. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4978 ديدگاه)

    لاستیکای ایرانی از لاستیکای چ.ینی خیلی بهترن

    موافقم 23
    مخالفم 62
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      لاستیک های برند Giti چین بسیار بهتر از تایرهای ایرانی هست
      همون طور که خودروسازان چینی از نظر کیفیت متفاوت هستند، در صنایع مختلف مثل تولید تایر هم برندهای باکیفیت در چین وجود داره

      موافقم 77
      مخالفم 21
      1. SS

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (742 ديدگاه)

        البته برند Giti در بین برندهای چینی بهترین هست و شاید یک استثنا
        برندهای دیگه چینی مثل چائویانگ یا ترای انگل که در ایران هم رایج هست هیچوقت در تست ها نتایج درخشانی کسب نکردن. شاید تایرهای داخلی هم بتونن در حد این تایرها ظاهر بشن (البته تا تست نشه مشخص نیست).

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. حسین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          Giti در واقع ساخت کشور سنگاپوره و در چین و اندونزی و … تولید میشه و تو رده بندی جهانی در سال 2023 رتبه دهم رو کسب کرده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من از giti استفاده کردم ، تو رده بندی جهانی در سال 2023 رده دهم رو داره ، حتی بالاتر از نکسن( روداستون) و کومهو ، کشور سازنده مبدا giti سنگاپور هست ، و نمیشه گفت ساخت چینه ، همونطور که به کومهوی تولید شده در چین ، نمیشه گفت ساخت چین

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. محسن

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    از لحاظ کیفیت اول کویر بعد یزد بعد بارز.

    موافقم 21
    مخالفم 5
  8. فرامرز

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بین تمام برندهای نام برده شده در متن فکر میکنم فقط لاستیک تریانگل در کشور موجوده(البته تا جایی که من دیدم) که کیفیتش از همه ی لاستیک های ایرانی بیشتره اما اینجا میبینم که لاستیک خوبی نیست پس در نتیجه همین بدترین لاستیک های گفته شده در متن بازم از لاستیک های ایرانی بهترن
    اونوقت فکر کنید که لاستیک های بارز و کویر و بقیه ی برندهای داخلی چقدر آشغال هستن

    موافقم 30
    مخالفم 6
  9. فرامرز

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    لاستیک های خارجی حتی وقتی تاریخ لاستیک منقضی میشه بازم بهتر از لاستیک های ایرانی کار میکنن
    پژویی داشتم که لاستیک هانکوک زیرش بود اما تاریخشون برای سال ۲۰۱۲ بود و خیلی از دوستان گفتن که خطرناکه و باید عوض کنی
    ۴ حلقه لاستیک ۲۰۵ بارز خریدم و انداختم زیر ماشین بعد از حدود ۱۰ هزار کیلومتر فرمون شروع کرد به لرزش و روز به روز لرزش فرمون بیشتر شد هرکاری هم کردم درست نشد چون لاستیک ها خراب شده بود و دیگه بالانس نمیشد و همینطور ماشین به یک طرف به اصلاح میکشید تا اینکه حدودا روی ۱۲ هزار کیلومتر دوتای عقب به فاصله ی یک روز ترکید و منم دوباره همون لاستیک هانکوک قبلی رو انداختم زیر ماشین
    همون ماشین دست دوستمه و هنوز همون لاستیک های هانکوک زیر ماشینه و داره واسش کار میکنه

    موافقم 30
    مخالفم 6
  10. دربدر

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لاستیک چینی خیلی بهتر از لاستیک ایرانی است ولی متاسفانه گران چرا حکومت فکری برای حمل و نقل باری و مسافری نیست…

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. Muty

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    تو تایرهای ایرانی کویر از همه نرمتره
    یزد اولش نرمه ولی بعد سفت میشه 😂
    بارز مثل استخون میمونه کلا سفته و بخاطر همین سایش نداره اصلا ولی خیلی سُره

    خارجی خوب هم تو ایران دیگه بندرت گیر میاد مگه با قیمتهای نامعقول و فضایی

    اون دوستانی هم که میگن لاستیک بارز و کویر رو رو 10 هزار ترکوندن یجای کارشون میلنگه! درسته تارهای ایرانی به کیفیت میشلن و پیرلی نیست قطعا، ولی خدایش اونقدر هم داغون نیست وضع لاستیک سازی ایران در حدی که رو 10هزار خودبخود بترکه!!!

    موافقم 37
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاری به هیچ برندی ندارم ولی هرچی در مورد بارز بگویند قبول میکنم و عجیب لاستیک آشغال به معنای واقعی کلمه هست !

      موافقم 20
      مخالفم 3
    2. مانی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      لاستیک ایرانی زیاد استفاده کردم ولی‌ تجربه ترکیدنش رو ندارم

      موافقم 9
      مخالفم 4
    3. اصغر

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همون کویر هم من داشتم چهار حلقه تاریخ جدید 205 انداختم رو ماشین خیلی سریع از نرمی اولیه در میاد ترمز گیری و هندلینگ بد میشه ولی تا سه چهار ماه خوبه ایرانی و کیفیت روز اولو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امید

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من شخصٱ توی اندازه رینگ های ۱۳ و ۱۴ و۱۵ وحتی دناپلاس توربو که رینگ ۱۶ داره از لاستیک های ایرانی استفاده کردم بدک نبوده حتی بعضی مواقع راضی کننده وانتظارآدم را برآورده کرده ولی به تازگی به لاستیک کویر رینگ ۲۰ ایرانی باسایز۲۵۵/۴۵/۲۰برخورد کردم از شرکت کویر که فاجعه است یعنی اصلا لاستیک نیست پلاستیک بازیافتیه آخه چرا کارخونه میاد تمرین هاشوواردبازار وبخاطر رانت روی خودروهای صفرمیزاره چیزی را که بلد نیست میسازه وباجون مردم بازی می‌کنه وحتی اسم برند کویرراهم خراب میکنه تمام اشخاص میتونم بگم ۹۹ درصد مجبور شدند این لاستیک را تعویض کنند حتی زیرصفری اش را کسی نمی خره ببینید اوضاع چقدر خرابه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  13. Achtung

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (423 ديدگاه)

    کسی میدونه کیفیت لاستیک دانلوپ با کانتینانتال و میشلن در یک سطح هستند یا دانلوپ پایینتره؟ چون حدود ۲۰ درصد قیمتش پایینتره

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. ehsan

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      اینجوری نمیشه گفت شما باید لاستیک مورد نظر در هرشرکت رو با هم مقایسه کنید مثلا میشلن energy saver پلاس و لاستیک آلترا کانتکت ۶ کنتیننتال را با لاستیک دانلوپ lm705 بعد ببینید فاکتور مورد نظر شما چی هست میزان صدای تولیدی لاستیک هندلینگ در پیچ ها چسبندگی و ترمز گیری در هوای بارانی برای شما مهم هست یا همه ی این موارد در هوای خشک،
      روی لاستیک های خارجی به ۳ مورد اشاره شده که به اون ها هم دقت کنید ، treadwear ضریب سایش آج لاستیک که اعداد بین ۳۰۰ تا زیر ۵۰۰ معمول هست هرچی عدد رو به بالا میره این سایش کمتره و زیر ۳۰۰ این سایش زودتر اتفاق میافته ,
      میزان تحمل حرارت لاستیک temperature با حروف a,b ,c
      ,
      هم چسبندگی لاستیک به سطح جاده هست traction
      که با حروف a ,b ,c مشخص میشه که البته دبل aa هم هست مانند toyo proxes cf2
      البته تمامی این موارد روی لاستیک های خارجی هست نظیر ژاپنی کره ای ، اروپایی و ….. بجز چینی
      نمیدونم توضیحاتم کامل بود یا نه 😶 درکل شرکت ها رو باهم مقایسه نمیشه کرد و گفت اون بهتره بلکه خود اون لاستیک مشخص از هر برند رو باید با هم مقایسه کرد

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. Delicate

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کانتیننتال خیلی بهتره
      خیلی !

      موافقم 3
      مخالفم 4
  14. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    والا لاستیک های چینی و حتی ایرانی واقعا بد نیستن من که مشکلی تاحالا باهاشون نداشتم تنها تجربه بد من از لاستیک برند آمریکایی مسترکرفت هست که مدل سااااال نو تو کاور واسه کامارو ۷۴ گرفتم از دوبی و در عرض یک ماه بین آج ها کامل ترک خورد و از دیواره ها هم دو پوست شد و دیگه هیچ وقت سمت لاستیک آمریکایی نرفتم. توصیه دیگه من اینه که حتی اگر با چوب زدنتون هیچ وقت سمت لاستیک رانفلت نرین همیشه یه قبر پدر سازندش فحش دادم! تجربه عجیب و جالبی دیگه هم که داشتم لاستیک میشلن پایلوت اسپرت بود که تولید سال ۲۰۰۰ بود که با وجود پهنای ۳۳۵ و خطرات باز و بست لاستیک با این پهنا ( چون رینگ دست ساز بود بنا به دلایلی بارها باز و بست شد) اما آخ نگفت و بعد هم زیر ماشین رفت و استفاده هم شد!
    https://s2.uupload.ir/files/img_20230406_082212_898_t6rt.jpg
    https://s2.uupload.ir/files/img_20230406_082230_332_ey4h.jpg

    موافقم 7
    مخالفم 4
  15. علی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    تجربه من در مورد لاستیکای ایرانی:
    ماشین رو از کارخونه که گرفتیم کویر زیرش بود و قبل از 30 خراب شد لاستیک بلافاصله بارز انداختم زیرش و برام جالب بود که واقعا ماشین نرم شد…
    قبلا هم از ماشینایی قبلیم تجربه خوبی از کویر نداشتم. دیر ساییده میشه اما هرگز از نصف هم کمتر نمیشه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  16. سید

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، امروز دو جفت (۴حلقه)لاستیک میشلن ۱۸۵/۶۵/۱۵ خریدم برای زانتیا .
    هیچ لاستیکی رو این ماشین جواب نمیده الا میشلن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. مسعود

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من ماشین ساینا دارم که سایزلاستیک 185/60R14داره،والان لاستیک چینی 185/65R14گرفتم،یعنی یه سایز فاق بزرگتر،کسی میتونه راهنمایی کنه موردی داره یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به شما دوست عزیز
      خیر موردی نیست یک مقدار ماشین شما نرم تر و مقدار کمی هم هندلینگ ماشینتون تو پیچ کمتر میشه که مشکلی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حجت

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با لاستیک فابریک سمند گلدستون 160هزارتا رفتم با اینکه صاف شد سیمش بیرون زده بود همچنان کار میداد تعادلش خوب بود فقط موقع برف و یخ زدگی مجبور بودم آهسته بروم چون یه حالتی مثل سر خوردن داشت طرح آج گلدستون خوبه اما جنسش کمی خشکه بقیه شون هم همینن هرکدوم یه ایرادی دارن اما اون لاستیکی که خود کارخونه میندازه مطمئنتره تا اونایی که تو بازارن مخصوصا دولتی هاشون واضحه کیفیت ضعیفتری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا