چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.

رده بندی کیفیت خودروهای سواری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خردادماه 10میلیون دادم رانا ثبت نام کردم گفتند قیمتش زیر 15میلیونه سه چهارماه بعد گفتند شده 21 میلیون یعنی 11تومن دیگه باید بدم تا بگیرمش الان میگن شده 32میلیون یعنی 21میلیون باید بدم تا یه ماشین که قرار بود بعد از 10ماه بگیرم 15 میلیون و بگیرم سوار بشم وقتی به حماقت خودم و زرنگی دولت فکر میکنم از خودم بدم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mr.

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به شما میگن خوش شانس….!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بانک ماشین | Bankemashin.com

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      از خودت بدت نیاد از اون مدیرای بی لیاقتی که حق ملتو اینجوری فدا میکنن بدت بیاد.کسایی که پراید رو انچنان قالب این ملت مکنن که …
      کسایی که پول واسشون مهمه و چند برابر از مردم بیچاره میگرن اخرشم یه خودروی بی کیفیت تحویل ما میدن.
      اون کسایی که …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        جای مزدا بالای ویتارا خیلی خالیه امیدوارم یه روزی دوباره برگرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      من موندم اونایی که منفی دادن کی هستند؟اونایی هستند که با ارز دولتی بنز وپورشه وارد میکنن.یا اونایی که مبلغ واردات گمرکی را مشخص میکنند.یمشت بیسواد توسعه نیافته شدن همه کاره خون مردم را تو شیشه میکنن.پراید باید دو میلیون باشه یا 17 میلیون؟پورشه باید یک میلیارد باشه؟که حتی ثروتمندها هم حسرت داشته باشن سوار بشن.اونم تو سرزمین اسلامی؟پس خوش به حال انهایی که تو بلاد کفر زندگی میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامران

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        پراید 2میلیون!!!!میشه بفرمائید چرا؟یعنی پرایددارها با فروش ماشینشون فقط بتونن 4حلقه لاستیک میشلن بدون رینگ بخرن؟!!یعنی همه مردانگیتون اینه که همین دارائی ناچیز طبقه فهیم ولی بی پول جامعه را هیچتر بکنید.چرا ال90 رو مثال نمیزنید ماشین 8 میلیونی شده 38 میلیون!!!!وقتی مردم به خودشون گیر دادن انتظار داری خودروسازها رعایت بکنند.در همین مدتی که همه گیر دادن به پراید 206 تیپ2 شده 38میلیون مگان شده 90میلیون.طمعکاری و مفت خری هم حدی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرامرز

        ۱۴ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        بحث قیمت پراید و پژو نیست. بحث بی ارزش شدن ریال و دزدی آقایونه!!! وگرنه پراید وقتی به بازار اومد خیلی به تکنولوژی نزدیک تر بود تا تندر که تو این شرایط اومد. معلومه که بلاد کفر بهتره چون اونا دلیلی واسه توجیه دروغ و دزدی ندارن و انسانیت رو فدای توهمات نمیکنن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مهیار

      ۱۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      در قسمت قیمت روز خودروها ویتارا کلاس8 دندهای نمایندگی99 میلیون نوشته ولی من بعد از10 ماه در نوبت نشستن ودو ماه دیر کرد ایران خودرو در تحویل خودرو 126 میلیون تمام شد که از قیمت بازار حدود 10 میلیون بالاتر است(قیمت صفر بازار حود 116میلیون است) مردم باید چیکار کنن وقتی مدیران ایران خودرو فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. س.ح

        ۶ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقا ماشین رو تحویل نگیر، مگه سود انصراف نداره، سود پولت رو بگیر و یه ماشین از بازار بخر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. محسن

      ۲۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      بیچاره
      جیب تو رو هم زدن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        س.ح جان ماشین رو تحویل نگرفتم 14 درصد بهم سود دادن پولمم بعد از گذشت یک ماه زنده شد و تو اون یک ماه هم سودی نگرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. مهیار

      ۶ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سازمان بهداشت جهانی در رتبه بندی که منتشر کرده ایران رو پنجمین کشور دنیا در مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای اعلام کرده که امید است با لطف و عنایت دست اندرکاران بتوانیم به جایگاه اول برسیم هر چند که تلاش های زیادی در این زمینه در حال انجام شدن است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. ارمان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      نق نزن بی دلیل ! 21 میدی ! ماشین رو همونجا 30 میفروشی !!!!!

      در ضمن دولت اینقدر سر آزرا و هیوندای و بنز و … میخوره که لنگ این پول من و سما نیست !!! YF پارسال 70 بوده الان شده 150 !!! شما فک میکنی با باید 5 میدادی ، 11 دادی یعنی 6 میلیون سر دادی فک کردی پایه های ایران روی شونه شماست ؟! عاقلانه نظر بدید !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. هیچکس

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این حماقت نیست، نجابتیه که دیگه شورش در اومده! بالاخره طرف مقابل ظالم مظلومیه که ظلمو می پذیره دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نادر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توضیحاتتون با حدول کمی متناقضه مثل جایگاه MVM530 با لیفان620

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Rezaii

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اطلاعاتتون چقدر به روزه
    31 اردیبهشت 92 هستش وجدول شما مربوط به آبان 91 ،
    استاندارد عقب مونده یا سایت شما؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Arash

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
    خودروسازهای عزیز

    سلام

    اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

    این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق هم داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

    این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

    و اما ما!

    ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

    ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهیار

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من میخواستم از سردبیر سایت بپرسم چرا این صفحه دیگه به روز نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mahdi

    ۱۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اگر امکانش وجود داره اطلاعات را بروز کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا محصولات 206 تو این رده بندی نیست ؟؟؟!!!

    یعنی 405 از 206 بهتره……………….!!!!!

    همه اینا الکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    میشه جدولش رو بذارید تا ببینیم نمرات منفی واسه کدوم قسمتای ماشیناست؟ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پس 206 کجاست ؟ :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      رفته گل بچینه.! چون تولیدش خیلی کمه تو رده بندی قرار نمیگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    206 و ولیکس c30 و بقیه خودروهایی که در رده بندی نیستند در ماه گذشته تولید نشدنند به همین دلیل در رده بنده نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام واقعا خسته نباشید لیفان 620 که ماشین پلیس رسمى روسیه شده بالاى 60 نمره ى منفى داره بعد مگان که توى کل جهان واسه ى بى کیفیتى از رده خارج شده حدود 16 تا ؟ دمتون گرم جمع کنید بینم این مسخره بازى ها رو! اگه ام وى ام x33 حدود 80 امتیاز منفى داره حاضرم قسم بخورم به هر چیزى که بگید پراید کمتر از 1 میلیون امتیاز منفى نسبت به x33 نداره ! سایتتون رو بزارید جلوى بچه 5 ماهه گریش مى گیره از این حرفهاى مفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جاوید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم که اگه زانتیا فیست لیفت وارد بازار بشه رتبه ی اول رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اهورا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن یه روز صب تو یکی از بلاد کففففر مردم که تو صف شیر بودن فهمیدن که قیمت شیر از1 یورو رسیده به 2 یورو ، همشون به صورت مسالمت آمیز صف شیر رو ترک کردن و به خونه هاشون برگشتن ، تمام شیرهای عرضه شده برگشت خورد به شرکت ها ، شرکت ها موندن و کلی محصول برگشتی و ضرر .. روز بعد صدراعظم کشورشون اومدتو تلویزیون و ازمردمش معذرت خواست وقیمت شیر رو برگردوند به همون یه یورو ( البته فکر کنم نباید می نوشتم صدراعظم و واحد پولش هم یورو ، چون میشه فهمید که کدوم بلد کفر) حالا درمملکت اسلامی ما قیمت پراید از 9 میلیون میرسه به 17 میلیون کسی صداش درنمی یاد ووقتی 500 تومن ارزون میشه همه از خوشحالی در پوستشون با پاشنه کش به ززززور جا میشن …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کاوه غفارزاده

    ۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای خدا همه ماشین دارن اخه چرا پس وسایل نقلیه عمومی چی پس الودگی هوا چی پس گرم شدن زمین بخاطر دود و فلز چی پس دوچرخه چی من اگه بودم قیمت پراید رو میکردم 180 ملیون شاید اعصابها راحت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه غفارزاده

      ۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. کوروش

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودم می خواستم یک mvm x33بخرم آن موقع قیمت آن 31 میلیون بود . الان میگن این ماشین چینی شده 63میلیون.من به همه مردم توسیه میکنم نخرن چون ماشین خوبی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جون این ملت رو داره ماشین های بی کیفیت ساخت داخل میگیره!!چطور یه فورد به تریلر می خوره راننده و سرنشیناش کمترین آسیب رو می بینن اما پراید ایرانی ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. لینک ها

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا 206 نیست توشون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سینا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به تموم عزیزانی که این مطلب میخونند میگم این مطلب به کل اشتباه از کی تا حالا کیفیت سمند از 405وپارس پایین تره پارس و405 سوارشون بشی بی کیفیتی ازشون میباره بعد کیفیتش از سمند بهتره پارس یکی از فامیلامون مدلش90 بود به یک روز نکشید آرم پشتش افتادمجله مرداد مجله ماشینو بگیرید ببینید چقدر بیکیفیت هستش بعد نمره منفی پارس 61 سمند 63 زرشکککککککککککککککککککککککککککککککککک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AREZO AHMADI

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سال 1346مهندسهای خودروسازی کره جنوبی اومده بودن ازخودروسازی ایران ناسیونال بازدید کرده بودن وگفته بودن عجب صنعت پیشرفته ای درخودروسازی دارید شما بیایید در کره هم برای ما این صنعتا پیاده کنید الان اونا کجای پیشرفتن ما کجاییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    چیزی که برای من جالب بود اشاره تنی چند از دوستان به بلاد کفر بود.کدوم بلاد کفر؟یه نفر بلاد کفر رو برای من تعریف کنه.
    بلاد کفر اینجاست که ماشینای 20-30 سال پیش رو باز هم هنوز نمیتونن درست مونتاژ کنن و با قیمتی حد اقل 10 برابر به مردم میفروشن.بلاد کفر اینجاست بنزینی رو که اکتانش 60 هم نیست رو دارن با منت به مردم اونم با قیمت فضایی میدن و همش چوب میکنن و تو سر مردم میزنن.بلاد کفر اینجاست که گارانتی فقط موقع خرید محصول ( حالا هر محصولی ) گارانتیه پاش که برسه اندازه پول جنسی که خریدی باز میخوان ازت پول بگیرن.آره دوستان بلاد کفر اینجاست.نه ژاپنی که مدیر عامل تویوتاش به خاطر نقص فنی ترمزهای کمری ( قضیه یکی دو سال پیش ) اومد پشت کانال سراسری تلویزیون ژاپن و با گریه از مردم عذرخواهی کرد.نه اروپایی که از زور پیشرفت و کیفیت محصولاتش میمونی کدوم ماشین رو انتخاب کنی.نه آمریکایی که با وجود با زانو در اومدن جنرال موتورز درهای واردات رو به روی محصولات کمپانی های دیگه نبست.
    بلاد کفر اینجاست.دقیقاً همین جا.همین دور و بر و در همین نزدیکی…
    حق نگهدار همتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. AMIR

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اولا رانا رو نمایندگی 32 تومن نمیده.رانا رو حدود 29.5 میده که اگه یک و نیم میلیون سود پولی که برای ثبت نام گذاشتید ازش کم کنیم قیمت نهایی در موعد تحویل در حدود 27.800 میفته رانا.البته شما که حدود یک ساله پولتون خوابیده قیمتش کمترم میشه.
    من نمیگم این قیمت خوبه و انصاف در اون رعایت شده ولی اغراق و بزرگ نمایی و جو دادن و جو گرفتن از دیگران هم کار جایزی نیست.
    بلاد کفر اینجاست؟چرا شما همه رو دارید جمع میبندید؟ این دور از ادبه.
    چرا این چیزها رو به دین نسبت میدید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      امیر خان اولاً بنده جمع نبستم.صرفاً مقایسه ای داشتم بین مونتاژ کننده های خودمون با خودرو سازای کشورای دیگه.اگر هم میگم اینجا بلد کفره به خاطر اینه که اینجا همه کار رو با اسم اسلام و کشور اسلامی و حکومت اسلامی میکنن.یه عده عوام هم اینا رو باور میکنن.
      کجای دنیا خودرو با این وضعیت و با این قیمت به دست مصرف کننده میرسه؟کجای دنیا ماشین یه روز بعد از تحویل به مشتری عیب پیدا میکنه و تازه وقتی میبری نمایندگی میگن برو موقع سرویس اولیه بیا؟کجای دنیا مفهوم داشتن یا نداشتن گارانتی ماشین یکیه؟
      ثانیاً شما که از قیمت رانا جانبداری میکنی و فکر میکنی که دارن خوب با مشتری حساب میکنن بهتره بدونی هیچ جای دنیا پهن بار این ماشینایی که ما سوار میشیم نمیکنن(به کسی بر نخوره من خودم یه 206 زپرتی بیشتر ندارم ) من که هر روز دارم واسه خودم تاسف میخورم که با وجود همچین مملکتی که هر گونه سرمایه گذاری برای خودرو توش جواب میده باز هم باید سوار ماشینای 10 – 20 سال پیش بشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مسئول شرکت بووووق

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ، شرکتهای خودروسازی ایران برای ساخت گاری خوبن نه خودروی سواری لطفا برید نمره و رده بندی خودرو سازی را در جهان ببینید . محض اطلاع میگم از آخر اوله .

    این مسئئولین دارن خیانت به مردم کشور میکنند . ما هم باید ازشون همایت نکنیم .

    اگه وقت کردید یه سر برید سلیمانیه ماشینای زیر پای اونا رو هم ببینید . کمترین ماشین اونجا 12 میلیون تومان ما قیمتشه اونم پرادو هستش .

    خوشبحال اونا که گمرک ندارن و خیالشون راحته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پرایدها هم که طبق معمول آن انتهای جدول خوش و سرگرم اند.
    این جمله خیلی باحال بود.=D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. عماد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پرایدهاج بک دارم پژو206هم دارم بهترین ماشین فقط پژو206که هم قشنگه هم تیزرویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حرف‏ ‏حساب

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا‏ ‏ماشین‏ ‏پارس‏ ‏و‏ ‏۴۰۵از‏ ‏سمند‏ ‏و‏ ‏۲۰۶‏ ‏بهترند‏‏ ‏چون‏ ‏که‏ ‏۲۰۶ فقط‏ ‏به‏ ‏درد‏ ‏داخل‏ ‏‏ ‏شهر‏ ‏میخوره‏ ‏ولی‏ برای ‏بیرون‏ ‏شهر‏ ‏اصلا‏ ‏فایده‏ ‏ای‏ ‏نداره‏ ‏و‏ ‏سمند‏ ‏فقط‏ ‏به‏ ‏درد‏ ‏بیرون‏ ‏شهر‏ ‏میخوره‏ ‏و‏ ‏بعد‏ ‏دو‏ ‏سال‏ ‏کارایی‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏دست‏ ‏میده‏ ‏من‏ ‏اول‏ ‏از‏ ‏همه‏ ‏سمند‏ ‏داشتم‏ ‏بعد‏ ‏۲۰۶‏ ‏حالا‏ ‏هم‏ ‏پار‏ ‏س‏ ‏دارم‏ ‏.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام در جواب اون دوسته عزیز (کامران )که میگه چرا پراید 2 میلیون تومان باشه؟
    یه سوال بکنم
    چرا باید پراید به عنوان یه ماشین شناخته بشه؟
    ال 90 رو هم مثال میزنی حالا
    با این وضعیت ال 90 بشه 80 میلیون هم حق داره وقتی ماشین های بی کیفیتی مثه پرشیا و سمند(منظورم جدیدا) هست 36-34 میلیونن….
    اگه جدیدترین فیلم های فرانسه رو ببینی اگه یه طرف خیابون بنز و بی ام دبلیو پارک باشه اطمینان داشته باش جلوتر حتما ال 90 هم پارکه. دیدم که میگم
    تنها ماشین تو این رده قیمته (^40 میلیون) که استاندارد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محسن آبادان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خوشبحالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سانا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قدیمافقیرترین خانواده صاحب خونه وماشین بوداماالان قشرمرفه فقط میتونه یه پرایدیا206اسه بچش بخره قبلنابا100000تومن زمین میخریدی الان 4قلم جنس واسه خونس حق باامینه باهاش موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سامان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط 206 اس دی :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نظرم اینه که پرشیا خیلی بهتر از سمنده.سمند بهتر از ال 90 ده و ال90 هم از x33. یه پرشیا 84 داشتم فوق العاده بود فروختم ایکس 33 خریدم .افتضاح بود.حالا هم فروختمش و یه سمند خریدم و یه مقدار پول گذاشتم از منطقه آزاد ارس یه شورولت کاپتیوا خریدم.درضمن واسه پسرم هم ال 90 خریدم ولی هر وفت تو پارکینگ میبینمش افسوس میخورم که ماش جاش یه پارس خریده بودم.حداقل از نظر طراحی خیلی سر تره….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا