چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی پرفورمنس سال 2022 موتورترند

موتورترند از سال ۱۹۴۹ رقابت خودروی سال را برگزار کرده و از سال ۱۹۷۸ رقابت پیکاپ سال و سپس از ۱۹۹۹ شاسی‌بلند سال هم به آن اضافه شدند. در کنار این سه رقابت، هرساله چالش دیگری بنام بهترین خودرو برای راننده هم توسط این نشریه برگزار می‌شد که به خودروهای اسپرت و پرفورمنس اختصاص داشت. امسال اما برای اولین بار، رقابت بهترین خودرو برای راننده به خودروی پرفورمنس سال تغییر نام داده است؛ اما این تغییر به چه دلیل و چرا امسال صورت گرفته است؟

این کار دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه حالا تعداد شرکت‌کنندگان به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند زیرا قبلاً در رقابت بهترین خودرو برای راننده به دلیل محدودیت تدارکات فقط امکان حضور حداکثر دوازده خودرو وجود داشت اما در اولین دوره از رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند ۲۲ خودرو حضور دارند که اگر بیماری مشکلات کرونا، کمبود چیپ و اختلالات در زنجیرهٔ تأمین قطعات نبود، این تعداد بیشتر هم می‌شد. دلیل دوم هم اینکه حالا زمانی که داوران با هر خودرو صرف می‌کنند خصوصاً در پیست افزایش پیدا می‌کند. البته با این تغییرات دیگر امکان تایم زنی با خودروها در پیست لاگونا سکا وجود ندارد ولی در عوض رقابت و نتیجه‌گیری بهتری را شاهد خواهیم بود.

اما به پردازیم با پاسخ سؤال دوم یعنی چرا امسال این تغییر صورت گرفته است؟ دلیل اصلی این است که در حال حاضر در عصر طلایی خودرو زندگی می‌کنیم. این روزها خودروها برای جلب‌توجه حداقل به ۵۰۰ اسب بخار قدرت نیاز دارند و خیلی‌ها روی به قدرت‌های چهاررقمی آورده‌اند. هم‌اکنون می‌توان با ۳۷ هزار دلار یک موستانگ GT خرید که ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد. فضای بیشتری می‌خواهید؟ می‌توانید سراغ ب‌ام‌و X5 M با ۶۲۵ اسب بخار قدرت بروید. اگر دوست دارید با یک هیولا روی تپه‌های شنی پرواز کنید هم می‌توانید رم TRX با ۷۰۷ اسب بخار قدرت را انتخاب کنید.

این افزایش قدرت همراه با سیستم‌های پیشرفته‌ای که امکان استفادهٔ بهتر از آن را فراهم می‌کند، منجر به شکل‌گیری عصر طلایی خودروهای پرفورمنس هم شده است. به‌عنوان‌مثال، قبلاً وقتی یک خودروی استاندارد در کمتر از ۸ دقیقه یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی می‌کرد، به باشگاه خودروهای خاص و چشمگیر وارد می‌شد اما حالا یک هاچ‌بک داغ مثل هوندا سیویک تایپ R سریع‌تر از آن خودروها است و پورشه‌ها، مرسدس‌ها و لامبورگینی‌ها هم یک دور جهنم سبز را در محدودهٔ ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه طی می‌کنند. همچنین در حال حاضر شتاب صفرتاصد خودروها هم به حدود ۲ ثانیه رسیده است.

در همین حال، هم‌اکنون خودروهای الکتریکی بسیار قدرتمندی مثل لوسید ایر با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت یا تسلا مدل S پلاد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت هم به بازار آمده‌اند. در بخش پیکاپ‌ها نیز هامر EV با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت قابل خریداری است. از سوی دیگر، تکنولوژی موتورهای درون‌سوز هم هیچ‌گاه خروجی، راندمان و هیجان بیشتری از این نداشته است. این یعنی جهان در حال تغییر است و با توجه به تحولات صنعت خودروسازی، باید در رقابت بهترین خودرو برای راننده هم تغییر ایجاد می‌شد. پس به اولین دوره از رقابت‌های خودروی پرفورمنس سال موتورترند خوش آمدید.

آغاز رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند

رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند را در محوطهٔ آزمایشی هیوندای در کالیفرنیا آغاز کردیم. تیم آزمایش یک هفته زودتر راهی این محل شد تا اعداد مختلف خودروها شامل وزن خالص، شتاب صفر تا ۹۶، مسافت ۴۰۰ متر، شتاب جانبی و تایم پیست Figure-8 را ثبت کنند. در مرحلهٔ بعد، داوران رسمی به محوطهٔ هیوندای رسیدند و هر خودرو را با دقت بررسی کردند. برای آزمایش‌های مختلف به مدت دو روز از امکانات فوق‌العادهٔ مرکز آزمایش هیوندای استفاده کردیم. به‌عنوان‌مثال، برای ارزیابی کیفیت سواری خودروها از پیست بی‍ضی شکل سرعت بالای ۹.۶ کیلومتری این مرکز استفاده کردیم.

همان‌طور که اشاره شد، در اولین دور از رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند ۲۲ خودرو حضور داشتند. مثل رقابت‌های قبلی، در این رقابت هم خودروهایی می‌توانند حضور داشته باشند که برای مدل ۲۰۲۲ با نسل جدید یا به‌روزرسانی بزرگی به بازار آمده باشند. در اینجا هیچ سقف قیمتی اعمال نمی‌شود و هر نوع خودروی پرفورمنسی شامل سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها، شاسی‌بلندها، کوپه‌ها و حتی پیکاپ‌ها می‌توانند در رقابت شرکت کنند؛ به‌عبارت‌دیگر، هر خودرویی که برای ارتقاء تجربهٔ رانندگی در جاده یا پیست مسابقه طراحی شده باشد امکان حضور در رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند را خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند

آکورا TLX تایپ S

آئودی RS Q8

آلپینا B8 گرن کوپه

آلپینا XB7

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

ب‌ام‌و M5 CS

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

فورد موستانگ مک‌وان

فورد موستانگ مک‌ایی GT پرفورمنس ادیشن

هوندا سیویک Si

هیوندای ولوستر N

لامبورگینی اوراکان STO

مرسدس AMG GT سری سیاه

پورشه ۷۱۸ باکستر GTS 4.0

پورشه ۹۱۱ GT3

پورشه کاین توربو GT

پورشه تایکان توربو S

سوبارو BRZ

تویوتا GR86

فولکس‌واگن گلف R

پس از اینکه همهٔ داوران با همهٔ خودروها رانندگی کردند، همگی دورهم جمع شدند تا از بین ۲۲ شرکت‌کننده، فینالیست‌ها را انتخاب کنند. با انتخاب داوران، نهایتاً ۹ ماشین به‌عنوان فینالیست‌های رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند انتخاب شدند. یکی از این خودروها که در شش معیار اصلی ما شامل ایمنی، ارزش در برابر قیمت، طراحی، مهندسی، مصرف سوخت و پرفورمنس برتری داشته باشد، جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خواهد خواهد کرد. فینالیست‌ها برای انجام آزمایش‌های جاده‌ای راهی بزرگراه کرست در لس‌آنجلس شدند و بعداً آزمایش‌های طاقت‌فرسایی را در پیست ویلو اسپرینگ تجربه کردند تا نهایتاً پیروز این رقابت سخت و هیجان‌انگیز از بین آن‌ها انتخاب شود.

فینالیست‌های رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

قدرت ۵۱۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۳.۳ ثانیه
قیمت پایه ۷۷,۸۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۸,۵۴۵ دلار

پشت فرمان M3 کامپتیشن آن جلوپنجرهٔ زشت را فراموش خواهید کرد. حتی زمانی که در خودروی دیگری باشید و M3 به شما نزدیک شود هم آن‌قدر سریع رد می‌شود که آن جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ را تار خواهید دید و زشتی آن شما را آزار نخواهد داد. به گفتهٔ ب‌ام‌و، موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی این ماشین ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما چیزی که در واقعیت احساس می‌شود هرگز کمتر از ۶۰۰ اسب بخار نیست. به همین دلیل، M3 آزمایشی ما که به سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive مجهز بود ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

قدرت ۴۷۲ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۴ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۳.۸ ثانیه
قیمت پایه ۵۹,۹۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۰,۲۳۵ دلار

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ ظاهراً یک سدان کامپکت اسپرت برای نبرد با ب‌ام‌و M3 است اما بیشتر شبیه یک ATS-V بروز شده به نظر می‌رسد. خب آیا این چیز بدی است؟ در یک‌کلام نه. ATS-V قدیمی به لطف برخورداری از دینامیک شاسی فوق‌العاده و فرمان عالی یکی از سدان‌های کامپکت اسپرت موردعلاقهٔ ما بود. بیشترین انتقادات به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو وارد بود که موجب شد نتواند رقبای خود مثل مرسدس C63 AMG را مغلوب کند. در CT4-V بلک‌وینگ هم همان موتور وجود دارد که فقط کمی قوی‌تر شده ولی کادیلاک تغییراتی را در این ماشین ایجاد کرده که آن را به یک پکیج فوق‌العاده چشمگیر تبدیل کرده‌اند.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

قدرت ۶۶۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۳.۴ ثانیه
قیمت پایه ۸۴,۹۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۲,۵۴۵ دلار

واقعاً شرم‌آور است که کادیلاک قصد دارد از ساخت هیولاهای فوق‌العاده‌ای مثل CT5-V بلک‌وینگ دست بکشد چون رانندگی با این سدان وحشی حس خیلی خوبی دارد. همهٔ داوران به خاطر شاسی درجه‌یک، کنترل سواری مغناطیسی عالی جنرال موتورز و ترمزهای استثنایی CT5-V، بسیار از آن تعریف و تمجید کردند. گیربکس دستی این ماشین نیز عالی و چیزی است که این روزها در سدان‌های پرفورمنس سطح بالا وجود ندارد. درواقع، یافتن ایراد واقعی در CT5-V بلک‌وینگ دشوار خواهد بود.

هیوندای ولوستر N

قدرت ۲۷۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۴.۷ ثانیه
قیمت پایه ۳۳,۵۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۵,۰۲۵ دلار

هیوندای ولوستر N اولین و احتمالاً آخرین خودرو در نوع خود خواهد بود. این ماشین هم مأموریت بخش نوپای N پرفورمنس هیوندای را نشان داد و هم نمونه‌ای بارز از سرعت یادگیری و بهبود در مدتی کوتاه محسوب می‌شود. ولوستر N در عمر کوتاه خود به طرز چشمگیری تکامل پیدا کرده و واقعاً شگفت‌انگیز است که مهندسین هیوندای ظرف تنها دو سال توانسته‌اند چنین پیشرفتی داشته باشند. تغییرات این خودرو بدون وارد کردن خدشه‌ای به شخصیت آن، ولوستر N را به هاچ‌بک داغ بسیار حرفه‌ای‌تری تبدیل کرده‌اند.

لامبورگینی اوراکان STO

قدرت ۶۴۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۷ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۲.۳ ثانیه
قیمت پایه ۳۳۳,۶۳۳ دلار
قیمت تست‌شده ۴۴۲,۰۳۳ دلار

اوراکان STO آن‌قدر در جلو و عقب چسبندگی دارد و شاسی آن به‌قدری متعادل است که شاید هیچ خودروی دیگری نتواند به آن برسد. در این خودرو هیچ نقطه‌ضعف بزرگی نمی‌توان پیدا کرد و این کاری است که معمولاً فقط لامبورگینی می‌تواند انجام دهد. برای درک کامل محدودیت‌های STO به زمانی کمی طولانی‌تر از حد معمول نیاز است زیرا محدودیت‌های این ماشین آن‌قدر بالا هستند که برای دید آن‌ها به تلسکوپ نیاز خواهید داشت! زمانی که واقعاً توانایی‌های STO را درک کردید، هرگز نخواهید خواست رانندگی با آن را متوقف کند.

مرسدس AMG GT سری سیاه

قدرت ۷۳۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۱.۹ ثانیه
قیمت پایه ۳۲۷,۰۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۳۵,۵۹۵ دلار

این AMG یک جانور وحشی است. موتور ۴ لیتری V8 میل‌لنگ تخت سری سیاه به ازای هر لیتر از حجم موتور خود به‌اندازهٔ یک هوندا سیویک Si قدرت تولید می‌کند! پست فرمان این ماشین احساس می‌کنید در فیلم سریع و خشن هستید و از NOS استفاده می‌کنید! قدرت خارق‌العادهٔ موتور از طریق یک میل‌گاردان فیبر کربنی به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل می‌شود که فوق‌العاده عمل می‌کند. در مسیر پرپیچ‌وخم مرکز آزمایشی هیوندای، GT سری سیاه با اختلاف چشمگیرترین خودرویی بود که پشت فرمان آن نشستیم.

پورشه کاین توربو GT

قدرت ۶۴۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۳.۲ ثانیه
قیمت پایه ۱۸۲,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۰۸,۸۵۰ دلار

درواقع، موفقیت‌های تجاری بی‌نظیر لامبورگینی اوروس منجر به ساخت کاین توربو GT شد. البته گول نامش را نخورید، این خودرو محصول بخش GT پورشه که مدل‌های فوق‌العاده‌ای مثل کیمن GT4 و ۹۱۱ GT3 را ساخته نیست اما بخش GT آرزو می‌کند که کاش چنین چیزی ساخته بود. به اعتقاد داوران، توربو GT از اوروس بهتر است. این ماشین روی پیست مثل یک هاچ‌بک داغ کاملاً متعادل به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، کاین توربو GT ما را بسیار تحت تأثیر قرار داد و تنها شاسی‌بلندی بود که توانست به فینال رقابت خودروی پرفورمنس سال راه پیدا کند.

تویوتا GR86

قدرت ۲۲۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۳ ثانیه
تایم پیست Figure-8 ۲۴.۷ ثانیه
قیمت پایه ۲۸,۷۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۱,۷۵۰ دلار

پس از یک روز آزمایش و بررسی کامل تویوتا GR86 و دوقلوی ناتنی آن یعنی سوبارو BRZ، برای انتخاب خودروی فینالیست از بین آن‌ها میان داوران اختلاف افتاد زیرا GR86 و BRZ آن‌طور که انتظار می‌رود شبیه هم نیستند. هرکدام از این خودروها تنظیم خاص خود را دارد. بااین‌حال، نهایتاً کوپهٔ تویوتا برای راه‌یابی به فینال انتخاب شد هرچند که پیدا کردن جایگاهی برای آن بین این فینالیست‌های قدرتمند کمی دشوار بود. البته GR86 آن‌قدر نسبت به قبل بهبود پیدا کرده که توانست حضور خود را در بین این جمع بزرگان توجیه کند.

پس از بررسی کامل فینالیست‌ها، برای انتخاب خودروی برنده بین داوران بحث‌های زیادی به راه افتاد. برخی فینالیست‌ها در خیابان‌ها بهتر عمل می‌کردند و برخی در پیست بهتر بودند. کادیلاک‌ها تحسین‌های بزرگی را برانگیختند و برخی داوران به AMG GT سری سیاه علاقه داشتند. بااین‌حال نهایتاً دو خودرو بودند که در هر مکان و مسیری عالی عمل می‌کردند و پس از یک بحث جزئی، با اختلاف ۵ به ۲ یکی از آن‌ها به‌عنوان خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند انتخاب شد.

پورشه ۹۱۱ GT3، خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ موتورترند

رقابت برای پیروزی در اولین دور از رقابت‌های خودروی پرفورمنس سال موتورترند بسیار شدید بود اما درنهایت اکثر داوران به پورشه ۹۱۱ GT3 رأی دادند. تصور اینکه پورشه بتواند نسبت به مدل فوق‌العادهٔ GT3 نسل ۹۹۱.۱ پیشرفت کند غیرممکن بود اما این کار انجام شده است. این ماشین شگفت‌انگیز است و به لطف موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد، سطحی باورنکردنی از پرفورمنس را با سطحی باورنکردنی از چسبندگی و هیجان شنیداری ارائه می‌کند.

بهتر از همهٔ این‌ها، گیربکسی است که می‌توان آن را بهترین گیربکس دستی در تاریخ صنعت خودروسازی دانست. البته شاید GT3 به‌اندازهٔ دو خودروی بال بزرگ دیگر این رقابت یعنی لامبورگینی اوراکان STO و مرسدس AMG GT سری سیاه و همین‌طور GT3 RS آینده سریع نباشد اما این سهولت استفادهٔ روزمرهٔ است که GT3 را از دیگر پیشتازان رقابت امسال جدا می‌کند. این یک خودروی اسپرت بسیار رضایت‌بخش است که ویژگی‌هایی از سوپراسپرت‌ها را هم دارد. GT3 همچنین در همهٔ آن شش معیاری که در ابتدا گفتیم هم برتری دارد.

در مورد این خودرو چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، برای اولین بار در جلوی خودرو از تعلیق دو جناقی استفاده شده است و حالا دیگر نیازی به ترمز گرفتن در همهٔ پیچ‌ها نیست چون جلوی خودرو به‌طور ناگهانی چسبندگی زیادی پیدا می‌کند. درواقع، جلوی GT3 مثل یک خودروی مسابقه‌ای است و در پیچ‌ها همچون یک اسکیت در یخ فرو می‌رود. همچنین واقعاً عجیب است که نسل جدید این خودرو فقط با ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به قبل، در نوربرگ‌رینگ حدود ۱۸ ثانیه سریع‌تر بوده است.

البته در GT3 موارد ناخوشایندی هم وجود دارد. به اعتقاد دو نفر از داوران، کیفیت سواری خودرو خیلی خوب نیست تا جایی که توصیه می‌کردند هرگز کمک‌فنرها را در حالت اسپرت قرار ندهیم ولی همه با آن‌ها موفق نبودند؛ بنابراین، هرچند لامبورگینی اوراکان STO هم خودرویی استثنایی است و برخی از داوران آن را به‌عنوان خودروی پیروز انتخاب کردند اما با پنج رأی در برابر دو رأی، کالیپر طلایی به GT3 رسید. خب پس به پورشه به خاطر پیروزی در اولویت رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند تبریک میگوییم ولی حالا مسئولیت این شرکت سنگین‌تر می‌شود زیرا باید بتواند سال‌های آینده دوباره همین کار را انجام دهد. البته پورشه نشان داده که می‌تواند چیزی که بی‌نقص به نظر می‌رسد را بهبود دهد.

مشخصات فنی

Porsche 911 GT3

پیشرانه ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر
ردلاین ۹ هزار rpm
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
طول ۴,۵۷۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۵۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۵۶ میلی‌متر
وزن خالص ۱۴۴۶ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه
توقف از ۹۶ ۲۸.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۱۹ جی
تایم پیست Figure-8 ۲۲.۱ ثانیه
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۶۴,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۵,۸۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. King918

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چه انتخاب درستی احسنت . هنوزم قوی ترین موتور شش سیلندر نفس طبیعی دنیاس …..

    موافقم 55
    مخالفم 16
    1. Hamid

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      مهندسی آلمانی

      موافقم 46
      مخالفم 11
    2. پیام

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1713 ديدگاه)

      به به میبینم که هیوندای بهتر از تویوتا ظاهر شده

      موافقم 25
      مخالفم 48
      1. slatanat JDM

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        یه نکته دور از دعوا های خودمون:

        کره و ژاپن باید خیلی تلاش کنن تا برسن به اروپایی ها

        فعلا باید صبر کرد

        موافقم 27
        مخالفم 7
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10296 ديدگاه)

          اشتباه شما همینجاست !
          در این رقابت‌ها خودروهایی وجود دارند که مدل سال هستند و اگر نه که هنوز پس از سال‌ها نیسان با GTR در بحث پرفورمنس از خیلی این خودروهای جدید اروپایی قدرتمندتر هست و اینقدر در پیچ‌ها چسبنده هست که با هر سرعتی وارد شدید نیروی جی راننده را از کار میندازه اما خودرو را خیر !!!

          کره هست مثل نخودی‌ها اما در نظر بگیرید محصولی مثل GTR فراتر از زمان خودش ساخته شده که هنوز در بحث پرفورمنس و چسبندگی رقیب نداره و البته که تاریخ تولید GTRها برای وقتیه که کره‌ای‌ها دست به دامان پلتفرم‌های میتسوبیشی و موتور گیربکسش میشدند !

          هیچگاه تازه به دوران رسیده‌های نوکیسه را با سامورایی‌های باوقار مقایسه نکنید که در افق محو میشوید !

          ولوستر را باید با ترس آتش‌سوزی و یاتاقان زدن سوار شد و gt86 را با خاطر جمعی زیاد سوار شد !

          موافقم 17
          مخالفم 26
        2. شهاب

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (251 ديدگاه)

          میگم نوید راجب آتشسوری و کیسه های تاکاتا هم بگو

          موافقم 16
          مخالفم 10
        3. slatanat JDM

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          میگم نوید راجب آتشسوری و کیسه های تاکاتا هم بگو

          وقتی دلیلی نداری اصالت ژاپنی رو زیر سوال ببری :))))))))

          موافقم 14
          مخالفم 10
    3. ممد ژانگولر

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ی رابطه عجیبی بین مش واتسون و پورشه میبینم

      یعنی روزی نشد با مش واتسون شروع نشه و به برد پورشه ختم نشه 😂

      موافقم 6
      مخالفم 22
  2. GMA

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پرچم خودروسازی دست آلمانه❤️👑
    GT3 نشون داد همچنان بی نقصه و دو تا رقیب بسیار قدرتمند یعنی STO و GT BS را شکست داد، جای کوروت C8 Z06 تو این رقابت خالی بود
    جالبه بلک سریز هم از GT3 و هم STO سریعتر پیست را طی کرده

    موافقم 47
    مخالفم 14
    1. کافر مقدس

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      بابا یکم معیار های موتورترند رو بخونید بعد فکت صادر کنید . پرچم خودروسازی دست همونیه که دنبال توسعه ست و احترام به مشتری .میخواد اسم ش جاپونی باشه یا اروپایی یا آمریکایی . خودرو هزار جور سگمنت و کاربرد داره . تویوتا هم پرفروش ترین انتخاب شد باز یکی اینجا میگفت پرچم دست ژاپن ـه . این پرچم دست هیچکی نیست دست کشورهایی هست که به توسعه فکر میکنن و مردم شون احترام میذارن

      الان اگه معیار موتور ترند سهولت استفاده نبود اوراکان انتخاب میشد و یکی دیگه میگفت پرچم دست ایتالیا ست ! والا در کامینویتی ها خارجی ها خوده مردمان اون کشور همچین فاز پرچم و ما خفنیم ندارن والا . ما تو ایران و جهان سومی چی داریم میگی واقعا

      موافقم 38
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (5350 ديدگاه)

        کافر مقدس نظر شما محترم ولی وقتی میگم ایراد بنی اسرائیلی یعنی همین !!!! وقتی گفته میشه خودروی پرفورمنس سال یعنی یه دونه خودرو بیشتر نمیتونه باشه ولی وقتی گفته میشه بهترین در هر سگمنت این با‌ انتخاب خودروی پرفورمنس سال خیلی متفاوته

        موافقم 6
        مخالفم 1
  3. rezars pc

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    هیچم قبول نی برنده ار نظر من sto هستش

    موافقم 9
    مخالفم 22
    1. rezars pc

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      شایدم حق با موتور ترند باشه

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. 1123

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      قیمت کمتر، تایم سریعتر، قابلیت دیلی بودن موتور تخت تنفس طبیعی،گیربکس دستی دیگه چی میخوایی دایی جان؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2175 ديدگاه)

        کدوم تایم سریع تر

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2651 ديدگاه)

          محمد جان لامبو خیلی جذاب تره شکی نیست
          اما جذابیت های پورشه همگی در جهت خصوصیات “موتوراسپرت” هست و از این نظر شاید بین همه برندها منحصر باشه (شخصا نوبل رو هم همینطور میبینم اما خوب تولید اون خیلی محدود هست)
          صدای خوش یا متریال فوق العاده و امثال اینها بیشتر تو فراری یا لامبو پیدا میشه و نگاه پورشه بیشتر به عملکرد هست نه اینکه بقیه عملکرد ندارن منظورم به اولویت اوله و شاید به همین خاطر نظر داوران بخش موتوراسپرت رو بیشتر جلب میکنه

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. محمد امین

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2175 ديدگاه)

          من همون اول نظرم رو گفتم ، چونکه ۹۱۱ ارزون تر بود انتخواب کردن ، چونکه ویژگی های خیلی خوبی رو با قیمت اروزن تر نسبت به للمبو و مرسدس میده
          ولی صرفا sto خیلی بهتر از ۹۱۱ هست
          سوپرکارها رو باید بدون در نظر گرفتن فاکتور قیمت برسی کرد تا به یک نتیجه ی درست رسید
          چیزی که موتور ترند میگه این هست که ۹۱۱ بهترین سوپر کار سال ۲۰۲۲ هست ، درصورتی که بهترین نیست ، شاید بیشترین ارزش خرید رو داشته باشه

          موافقم 6
          مخالفم 9
        3. 1123

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          Porsche 911 GT3:22.1 second
          Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata: 22.3 second
          این تایم سریعتر

          موافقم 9
          مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    هر چند ماشینای دیگه ای هم تو این لیست بودن که خیلی دوستشون داشتم ولی با همه این حرفا اگر کسی بخواد به انتخاب پورشه ایراد بگیره فقط ایراد بنی اسرائیلی گرفته

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. کافر مقدس

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      خوده مقاله چند مورد از پورشه ایراد گرفته اللخصوص فنر بندی . ماشین بی ایراد مگه داریم اصن !

      معیار های سایت رو باید بخونی وعلا همه میدون اوراکان و سری سیاه از پورشه برتره و سریع تره

      لامبورگینی اوراکان STO و مرسدس AMG GT سری سیاه و همین‌طور GT3 RS آینده سریع نباشد اما این سهولت استفادهٔ روزمرهٔ است که GT3 را از دیگر پیشتازان رقابت امسال جدا می‌کند

      پورشه به خاطر سهولت استفاده برتر شناخته شده . ولی سری سیاه هم سهولت استفاده داره که . خوده توضیحات مرسدس کافیه که این ماشین هم در پیست کاربرد داره و هم خیابان

      https://www.mercedes-amg.com/en/vehicles/gt/black-series/gt-black-series.html

      صحیح ش این بود که کلاس بندی میکردن . یه جا اس یو وی پرفرمنس انتخاب میکردن . جای دیگر سدان پرفرمنس.

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. 1123

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        بله درسته ولی مشکل اینه اون ماشینی که میاد خیابون همونی نیست که باهاش رکورد نوردشلایف و اینجا رو ثبت کردن

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. زیزیگولو

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (5350 ديدگاه)

        کافر مقدس نظر شما محترم ولی وقتی میگم ایراد بنی اسرائیلی یعنی همین !!!! وقتی گفته میشه خودروی پرفورمنس سال یعنی یه دونه خودرو بیشتر نمیتونه باشه ولی وقتی گفته میشه بهترین در هر سگمنت این با‌ انتخاب خودروی پرفورمنس سال خیلی متفاوته

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. datsun

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3554 ديدگاه)

    امسال درگ بزرگ نداشت

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. مازیار

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2651 ديدگاه)

    با اینکه فن پورشه بحساب نمیام اما همیشه معتقدم
    تو مقایسه ای که پورشه باشه دلیلی برای انتخاب
    اتومبیل
    دیگه ای نیست

    موافقم 21
    مخالفم 9
  7. Aboalfazl demon

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    فینالیست ها هم خفن بودن
    ۹۱۱ هم که خب نیازی به تعریف نداره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. Silent

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (627 ديدگاه)

    ربط و بی ربط ماشین 80 تا 400 هزاردلاری از پلتفرم سدان تا کوپه و اسپرت!

    حالا که به اینجو دورهمی ها علاقه دارن چرا دورصاعقه رو برا سوپراسپورتهایی که برا این کار مثلا توسعه پیدا کردن رو ردیف نمی کنن!
    یکبار هم تست واقعی شون رو مردم ببینن نه ارقام ادعایی که از گاراژ تا پمپ بنزین طی می کن.
    فراری
    بوگاتی
    لامبو
    همین پورش gt و بلکسریز
    همه رکوردهای ادعایی! کونیگزگ و پاگانی
    فورد GT
    و …

    موافقم 10
    مخالفم 36
    1. Hamid

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2447 ديدگاه)

      رکورد های ادعایی؟!
      والا هنوز که هنوزه رکورد سرعت دست کونیگزگ هست و اما یادمون نرفته یه آمریکایی چطور با دروغ میخواسته رکورد سرعت رو مال خودش کنه … آخرشم هیچی به هیچی …

      شاید خیلی سریع باشی اما اونی که در یاد ها میمونه کیه؟! اونی که محبوب تر از همست …
      شاید میشه مک لارن اف وان رو مثال زد که هنوز که هنوزه جذابه … و انتخاب خیلی هاست … حتی اگه دربرابر یه سوپر اسپورت مدل 2022 قرار بگیره …
      به این مرحله رسیدن خیلی سخته که خب محصولات اندکی به این مرحله میرسن و صد البته “سایلنت” نیستن!

      پاگانی هم جواهر میسازه … فکر نکنم هیچ مالکی نیاز داشته باشه پاگانی خودش رو به یه سدان لوکس که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده ثابت کنه … طلا هیچوقت به دنبال اثبات برتری خودش نسبت به مس نیست!

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. hssn

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      فکر کنم حسابی دچار افسردگی و عصبانیت شدی از اینکه شرکتی که خدای خودت قرارش دادی و میپرستیش نماینده ای نداشت…

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1078 ديدگاه)

        اخه نماینده از کجا بیاره یک ماشینی که داره با چهارتا باتری ۱۰۲۰ اسب بخار میده چجوری میشه ازش توقع داشت به اندازه یک پورشه مدل ۲۰۲۲ دستی خوب باشه همچی گه به سرعت نیست به شخصه خودم حس اینکه چنتا پیچ و مهره و موتور دارن به قدری خوب کار میکنن که بهترین بشن خیلی برام جذاب تره تا چنتا باتری این یعنی مهندسی و اگرنه اپل و هواوی هام بلدم ماشین بزنن اون پیچ و مهره که استاد میخواد

        موافقم 22
        مخالفم 8
        1. 1123

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          وقتی اطلاعی نداری کامنت نذاری برای خودت و سایرین بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 7
    3. 1123

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بوگاتی اصلا برای پیست ماشینی نداره که شیرون یه هایپر جی تیه
      فراری هم که ماشین به کسی نمیده
      بلکسریز و پورشه ها و فورد جی تی هم قبلا رکورد زدن میتونید ببینید
      در مورد کنیگزگ و پاگانی،اینا ن مثل شیرون و ویرون هایپر جی تی ان که تو سرعت های بالا پایداری داشته باشن
      نه مثل سوپرکار های دیگه که برای پیست توسعه پیدا کردن، توانایی تایم زدن دارن ( عملا بدرد نمیخورن)
      البته در مورد کنیگزگ جسکو نظری ندارم چون ادعا میکنن با سایر محصولاتشون فرق داره

      موافقم 7
      مخالفم 11
    4. rezars pc

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      در فروبند در آن معرکه کان طبل تهی
      گوش گیتی همه کر کرد ز غوغای غرور

      موافقم 13
      مخالفم 5
  9. محمد امین

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    چرا از فراری و مکلارن هم نماینده انتخواب نکردن
    بین این ماشین ها هم sto بهترین بود ، gt3 فقط ارزون هست و تنها دلیل موفقیتش همین اروزن بودنش هست ، وگر نه کسی که پولش زیاده دلیلی نداره gt3 بخره

    موافقم 9
    مخالفم 16
    1. 1123

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      تو همین پیست کوچیک gt3 حدود 0.2 ثانیه سریعتر از هوراکان بود
      بخواد به رینگ کشیده شه که …
      شک دارم حتی بتونه رکورد مشکوک پرفورمانته رو بشکنه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2175 ديدگاه)

        Sto از نظر فنی بهتر هست نسبت به gt3
        دلیل انتخواب gt3 قیمت ارزون ترش بود
        Sto از پرفورمانته سریع تره

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. 1123

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          بله اس تی او از پرفورمانته سریعتره ولی لمبورگینی نمیادتایم نوربرگرینگش رو اعلام کنه. چرا؟ چون حتی نزدیک تایم اعلامی و مشکوک پرفورمانته ( که از نظر من بهترین لمبورگینی تاریخه) بشه
          از همه اینا گذشته 911 یه ماشین موتور عقبه که اگرچه خیلی نمیتونه تو پیست سریع بمونه ولی دوتا مزیت داره 1 تو شتابگیری اولیه خیلی عالی کار میکنه 2 برای تایم زدن بسیار مناسبه و مثل مرسدس و اونتادور نیاز نیست یه روز کامل صرف ستاپ ماشین بکنی

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. OMID

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      بهترین همیشه گرونترین یا سریع ترین یا پر زرق و برق ترین نیست
      GT3 گیربکس دستی فرمان فوق‌العاده و ترمز های عالی قدرت کافی و در کل هندلینگ لذت بخشی رو ارائه میده
      خیلی از میلیونر های کلیکسونر هم gt3 دارن واسه همین اون نکته آخر هم اشتباس
      اگر همه چی فقط به تند رفتن باشه که یک باره بگو تسلا پلد بهترین ماشین تاریخه تموم شد رفت
      قدرت کافی هم نکته مهمیه قدرتی که بشه با اطمینان گاها از همش استفاده کرد و فرصت نفس کشیدن به راننده بده

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2175 ديدگاه)

        خب عزیزم ، هوراکان هم هندلینگش بهتره ، هم کیفیت متریال بهتره ، هم خوش صداتر هم موتور بهتری داره ، هم لذت رانندگی بیشتری داره و هم فیبرکربن های بهتری داره و واقعا طراحی اش بهتره ، قبول کنید طراحی های ۹۱۱ اصلا در حد پرفورمانته و sto نیست
        اگر یه نفر که اصلا توی دنیای خودرو نیست رو بیارید و بگید بین 911 و sto یکی رو انتخواب کن ، صد در صد sto انتخواب میکنه ، چون ظاهر گیرا تری داره
        چرا توی مقایسه ها کوروت رو بهتر از ۹۱۱ میدونن ، به خاطر قیمتش هست ، الان هم به خاطر قیمت 911 رو بهتر از sto اعلام کردن ، همین و بس
        Sto ماشین خاص تری هم هست ، توی اروپا پر است از ۹۱۱ و طراحی هاشون هم که کلا مشترکه به خاطر همین اصلا جلی توحه نمیکنه توی نمایش ها ولی sto قطعا جذاب تره

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. OMID

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          این ماشینارو دارن واسه ماشین بازا بررسی میکنن نه بچه پنج ساله که یک دفعه بیاد بگه عه این گوشه هاش تیز تره بهتره
          فعلا که کسایی که بررسی کردن میگن GT3 بهتره
          محمد امین جان از شما انتظار این حرفا نمی‌رفت
          مشخصات روی کاغذ و عکس ها یک سوم واقعیت هم نشون نمی‌ده
          آیا هوراکان اعتماد به نفس GT3 رو داره ؟ آیا هندلینگش به خوبی GT3 هست ؟ آیا به راحتی GT3 هست ؟ آیا قابلیت روندن GT3 رو داره ؟
          کسایی که امتحان کردن میگن نه
          حالا شما از رو عکس میگی آره و بهتره
          فیبر کربن بهتر و بدتر هم اهمیتی نداره مهم حس و عملکرد اون ماشینه
          اگر دنبال خاص بودن و جلب توجه م خودنمایی باشی که یه دونه کیت کار میگیری از همه مدل پورشه و لامبورگینی و فراری تو چشم تره این که نشد دلیل
          این بهترین بودن GT3 هم فقط بر اساس این بررسی نیست خیلی از مجله های دیگه هم یه عنوان بهترین یا بهترین ها ازش یاد کردن
          حتی چنل های یوتیوبی مثل تراتل هاوس هم بهترین شمردنش

          موافقم 3
          مخالفم 1
  10. Alan.r

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    به نظر من باید سری سیاه یا STO برنده می‌شدند شتابشونم به ترتیب ۵ دهم و ۶ دهم ثانیه نسبت به پورشه بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 6
  11. viper2

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    انتخاب درستی بود به نظرم اما جای خیلی از ماشینا خالی بود . خیلی ها.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  12. پیام

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1713 ديدگاه)

    میبینم که هیوندای از تویوتا قوی‌تر ظاهر شده

    موافقم 4
    مخالفم 26
    1. hssn

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      جوکت قوی نبود ، بعدی.
      با موتور توربو و 40 اسب قدرت بیشتر تفاوت عملکرد با GR86 درحد چند دهم ثانیه بود. اگه قوی‌تر بودن رو اینجوری تعریف میکنی که حرفی نیست…

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. پیام

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1713 ديدگاه)

        اتفافا سر از اس بخار در نمیاری! چون اون صفر تا صد فقط با ۴۰ اسب بخار، خودش شاهکار مهندسی هست! تعصب جلوی دیدتون رو گرفته. اینا همش نتیجه سری N هست!

        موافقم 5
        مخالفم 19
        1. hssn

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (477 ديدگاه)

          چی داری میگی؟ فقط با 40 اسب؟ حداقل یبار دقیقتر بخون😂
          واقعا نمیشه با این سطح از اطلاعات و تفکر بحث کرد

          موافقم 15
          مخالفم 8
        2. محمدهادی

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2158 ديدگاه)

          سری N چیه که داداش بخوای بکوبی رو سرما موضورو😂😂😂😂
          یه برنامه عادی اسپرت سازی محصولات یه سازنده عادی که تلاشیه در جهت افزایش ویژگی های اسپرتی صرفا همون سازنده😂🙋
          مرکز Mpower بی ام و و AMG مرسدس از برنامه های اعجاب انگیز سری N هیوندا به لرزه درومد😂😂😄

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. حسین

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1112 ديدگاه)

          طراحی چرت که سوناتا و النترا هستن که شبیه سوسک سیاه قیافشون. نسل قبل همین تویوتا یعنی gt86 چند سال رکورد دار طولانی ترین دریفت جهان بود که گروه N هیوندای تو خوابش نمی تونه ببینه. این نسل هم با وجود چهل اسب قدرت کمتر نسبت به ولوستر (به دلیل تنفس طبیعی بودن) با این حال تایم پیستش مساویه😂

          موافقم 3
          مخالفم 4
      2. پیام

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1713 ديدگاه)

        مثل اینکه اون ۴۰ اسب بخار هم یه قدرت جداگانه میبینی!!! شما انتظار دارید تویوتا هر آشغالی بزنه، بهترین باشه! فقط به طراحیش نگاه کن! طراحی اینو و نیسان Z جدا از چرت بودن، کپی هم هستن! تا همین جا هم شانس آورده بالا اومده! تو مسابقات بحث سر صدم ثانیه هست، بعد میگی فقط چند دهم!!! واقعا حرفاتون خنده داره 😂😂😂😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 11
  13. پیام

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1713 ديدگاه)

    به به، می‌بینم که هیوندای از تویوتا عملکردش بهتر بوده

    موافقم 5
    مخالفم 25
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1078 ديدگاه)

      دیگه اقا پیام یک ذره داری تند میری شاید هیوندای بتونه تو چند دقیقه از تویوتا بهتر باشه ولی تو مهمترین بخش یک خودروی پرفورمنس خوب که دوام فنی آن هست هیچ حرفی اونم مقابل تویوتا نداره تو پرفورمنس و عملکرد مهمترین چیز دوام فنی بالاست و البته یاتاقان نزدن و دچار احتراق نشدن که هیوندای خیلی از این موارد را نمیتونه پاس کنه

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1713 ديدگاه)

        آِقای صاحب جمعی توان فنی تون رو هم تو مطالعات دو روز پیش دیدیم که جایگاه لکسوس و تویوتا کجا بود! با علم روز پیش برید. نمیشه مثل پیرمردهای ۹۰ ساله که میگن فقط پاناسونیک، شماها هم میگید فقط ژاپنی و …. مثل اینکه یادتون رفته میتسوبیشی چند سال پیش داشت ورشکست میشد! الانم خیلی جایگاه و سود خوبی نداره.

        موافقم 1
        مخالفم 3
  14. ارین صاحب جمعی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1078 ديدگاه)

    دیگه همه میدونن همه تو بحث عملکرد فنی و مهندسی تنها رقیب آلمان امریکاعه آسیایی ها هیچ حرفی برای گفتن به جز بعضی ژاپنی ها ندارن تو بخش عملکرد و پرفورمنس و امریکایی ها هم به خوبی آلمانی ها دیگه نیستن

    موافقم 11
    مخالفم 8
  15. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    همین که هیوندای انتخواب نشد باید آفرین گفت😁😂😂
    ولی خدایی حقه این جی تی سه😍
    بنز بلک سریز هم عشق…
    فقط یه درخواستی دارم
    خدایی این مثلا بلک سریز رو ترجمه نکنید:/ سری سیاه:////

    موافقم 5
    مخالفم 3
  16. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کاش تو کلاس بندی تفکیک میکردن . خوب معلومه کوپه پرفرمنس از سدان پرفرمنس بهتره . اس یو وی هم که هست

    به نظر من که اوراکان و اللخصوص مرسدس سری سیاه شایسته بودن من خودم انتظار داشتم تو این سگمنت سری سیاه انتخاب بشه

    جز موتور ترند مابقی سری سیاه رو شایسته میدونن در سگمنت اسپرت کوپه. اتفاقا به موتورترند انتقاد کردن که چرا کلاس بندی نکردی

    من که میگم سری سیاه شایسته تر بود از پورشه حتی اوراکان هم شایسته بود

    موافقم 9
    مخالفم 4
  17. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    دقت کردید هیچوقت فراری نیست؟ و از خیلی ها در این لیست تایم بهتری هم داره

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. محمد امین

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2175 ديدگاه)

      نه فراری هست نه مکلارن
      هم ۷۲۰ و هم ۴۸۸ پیستا با اینکه مال ۵ سال پیش هستن، از همه ی ماشین های این لیست بهترن

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. ارشیاSVJ

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      فراری هیچ وقت نیست چون ماشیناشو برای اینجور تستا ارسال نمیکنه
      ولی مکلارن نمیدونم چرا نداره هیچی.
      و به نظر منم با وجود اینکه اوراکان و بلک سریز سریعترن ولی دقیقا دوبرابر GT3 قیمتشونه هر چند تو این سطح بهتره قیمتو در نظر نگیریم ولی خب حالا که در نظر گرفتن.
      و یه چیز دیگه فک کنم تو نوشتن تایما یه ایرادی هست چون تو متن نوشته اوراکان از ۹۱۱ سریعتره ولی تایما ۹۱۱ سریعتره.
      و اینکه کلا پیست فیگور ۸ برای لامبورگینیا دردسره چون هم پیست پر پیچ و خم و نسبتا باریکیه هم به خاطر اندازه بخش خیلی سریع نداره
      مثلا SVJ تایمش تو این پیست زیاد جالب نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Raptor

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    Gt3 غوله غووووول

    موافقم 8
    مخالفم 4
  19. Raptor

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بخش N هیوندای هم عالی بود،بعد از فقط ٢ سال بقول موتور ترند خوب یاد گرفتن و شگفت انگیزه که تونستن تو این مدت کم بیان بین بزرگان پرفورمنس فینالیست بشن

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. hssn

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      این اتفاق درنبود سیویک تایپ آر افتاد البته…

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. Raptor

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        البته که سیوسک تایپ ار حتی جزو کاندیدا هم نبود!!!
        البته که کامنتت هیچ ربطی به کامنت من نداشت چون کامنت من مربوط به نظر موتور ترند راجع به پیشرفت فوق العاده بخش پرفورمنس هیوندای در عرض ٢ سال بود حالا این چه ربطی به هوندا سیویک تایپ ار داشت؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
  20. پیام

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1713 ديدگاه)

    اینکه کامنتای معمولی رو میبندید سیستم دیکتاتوری هستا! حتما باید زیر خبراتون چهار تا گل و بلبل بذارم بگن دم این همه شرکتا گرم! ایرانی جماعت فهم فضای انتقادی رو نداره!

    موافقم 4
    مخالفم 10
  21. Sina10

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این ۹۱۱ GT3 فوق العادس ، حرف نداره ، هوراکان STO و مرسدس بلک سریز هم رقبای قابل احترامی هستن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  22. ارش

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به به دم ژرمن ها مخصوصا پورشه گرم ترکاندن پیست کار اند درایور کادیلاک خوب بود ولی اینجا حسابی گند زده مخصوصا ct 5 بلک ویل با ۶۶۸ اسب قدرت که حسابی خراب کرده .

    موافقم 6
    مخالفم 4
  23. بردیا

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    GR86 انتخاب منه کوچولویه دوست داشتنی

    موافقم 3
    مخالفم 5
  24. امیرحسین

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چرا کوروت تو لیست نبود؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  25. 1123

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    جالبه اگه مقاله مربوط به M5CS رو بخونیم متوجه میشیم که بعلت تایر های اشتباه ( و البته پیچدگی های مود های مخلف رانندگی به فینال راه نیافته
    جالبتر اینه که با همون تایر های اشتباه تایم 23.2 ثبت کرده که از رقباش (اس پلد و کادیلاک سی تی 5 وی بلک وینگ) سریعتره (بجز جی تی 63 اس)

    موافقم 8
    مخالفم 2
  26. رامتین

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3071 ديدگاه)

    عاشق این موتور تنفس طبیعی هستم. پرفورمنس عالی.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. Philipp

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    به نظرم حق GT Black Series بود
    اون موتور جلو توی همین پیست فسقلی ۰.۲ ثانیه سریع تر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    والا یه عمره پورشه 911 همین بوده چه تفاوتی دیدن که تو قبلیاش نبود.حالا چونکه تو پیست سریعتر شده ایت شد دلیل.ماشین اسپر یا بدتر سوپر اسپرت تو خیابون باید باعث گردن درد بشه.والا تو تهران 911 زیاد میبینی خدا شاهده هیچ چیزی توش نمیبینم.همون قورباقه همیشگی.پس بقه اسگول هستن هر سری کلی هزینه طراحی میکنن.اگر بحث اصالته که همه نامیها لصالت دارن حتی بعضی وقتی ساخته میشدن 911 هنوز با قطعات فولکس سوسکی ساخته نشده بود.خوب اونا هم بچسبن به همون ظاهر و مثل پورشه دیگه هزینه طراحی نکنن و همون همیشگی.تمام طرفدارهای پورشه فقط با خودشون لج کردن.جالبه که خبری از تسلا ها نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. جناب وی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      سرچ کنید:بهترین ماشین های سال ۲۰۲۰ برای راننده.
      بعد برید تو کامنتا ببینید یانکی متعصب چی نوشته.
      کاربر یانکی،شما متعصفانه خیال میکنید آمریکا منجی بشریت نمیدونم نگران بشریت و این حرفاست.داری اشتباه میکنی.شاید پول گرفتی.
      بعدشم یادتماشینای آمریکایی را خود آمریکایی ها نمی‌خریدند و این توی مجلات خودشون خیلی منعکس شد.

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. سعید.۱۳۵۸

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (49 ديدگاه)

      دوست عزیز بنا به نظر خریداران 911 GT3 صدها برابر 911توربو اس لذت رانندگی داره پس چون ظاهرشون تقریبا یکیه لزوما در دیگر موارد هم یکی نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. حسین

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    انتخابم پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ با دنده‌ی اتوماتیک.اوتماتیک بهتره.برای پا هم بهتره.
    من می‌خوام اولین ماشینم یه هاچبک سگمنت a با دنده دستی باشه و دیگه ماشینای بعدی اتوماتیک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Amir

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    واقعا پورش خیلی اصالت رو حفظ کرده که این قدرت خودرو سازی آلمانی هارو نشون میده ..
    هر کشوری در یه چیز خودرو مشهور هست و حرفه ای هست مثلا ژاپن دوام و کیفیت
    آلمان ظرافت و بی نقص بودن در همه چی
    آمریکا عضلانی و بزرگ بودن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارشیاSVJ

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      اشتباه گفتی ظرافت مال ایتالیاس المان به مهندسی عالیش مشهوره

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا