چشم اندازموتورسیکلتهفته نامه

بهترین برندهای موتورسیکلت جهان؛ از دوکاتی و یاماها تا بنلی و هوندا

در این مقاله بهترین برندهای تولید کننده موتورسیکلت در دنیا را بر اساس فاکتورهایی همچون فروش جهانی، قابلیت اطمینان، سبد محصولات و تاریخچه مسابقات معرفی کرده‌ایم.

زمانی که بحث بهترین برندهای تولید کننده موتورسیکلت در دنیا مطرح شود باید میزان فروش جهانی به همراه تعداد محصولات ارائه شده و همچنین کیفیت این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شود. همچنین در دسترس بودن محصولات نیز نکته شاخص دیگر است چراکه برخی برندها فقط در بازارهای خاصی عرضه می‌شوند و همه خریداران بازارهای جهانی به آن‌ها دسترسی ندارند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استقبال زیادی از موتورسیکلت به عمل آمده بنابراین تلاش کرده‌ایم ۱۵ نمونه از بهترین برندهای تولید کننده موتورسیکلت در دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بدون هرگونه تعجبی، چهار برند مطرح ژاپنی یعنی یاماها، هوندا، سوزوکی و کاوازاکی در این لیست حضور دارند.

  1. ام وی آگوستا

متوسط فروش سالانه: حدود ۳ هزار دستگاه

پس از اینکه ام وی آگوستا توسط هارلی دیویدسون خریداری و سپس فروخته شد و البته سرمایه قابل‌توجهی را از شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز و پیر موبیلیتی کسب کرد، شاید دوران مشکلات مالی این برند به پایان رسیده باشد. با این وجود ام وی آگوستا موتورسیکلت‌های اسپرت شگفت‌انگیزی می‌سازد و سال قبل هم با محصولاتی همچون LXP اوریولی خودی نشان داده است. کی تی ام به عنوان کمپانی مادر این شرکت در امر زنجیره تأمین پشتیبانی کاملی از ام وی آگوستا به عمل می‌آورد. این برند از تاریخچه مسابقات درخشانی برخوردار است.

حقایق جالب درباره ام وی آگوستا

  • تعداد محصولات کنونی: ۱۹ مدل
  • تاریخچه مسابقات: این شرکت ایتالیایی یکی از موفق‌ترین برندها در مسابقات موتورسواری است و ۳۷ عنوان قهرمانی سازندگان و ۳۸ عنوان قهرمانی موتورسواران را به دست آورده است.
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. موتو گوتزی

متوسط فروش سالانه: حدود ۶ هزار دستگاه

اگرچه مالکیت موتو گوتزی تغییر یافته اما همچنان قدیمی‌ترین برند تولید کننده موتورسیکلت در اروپا محسوب می‌شود و تاریخچه‌اش به سال ۱۹۲۱ بازمی‌گردد. با موفقیت‌های قابل‌توجه در سال‌های قبل، موتو گوتزی در دنیای مسابقات کاملاً تثبیت شده و از سال ۲۰۰۴ تاکنون زیر چتر گروه پیاجیو فعالیت می‌کند. میزان فروش این شرکت در سال‌های اخیر پایدار بوده و با فروش دهه پیشین برابری می‌کند.

حقایق جالب درباره موتو گوتزی

  • تعداد محصولات کنونی: ۴ مدل
  • تاریخچه مسابقات: ۳۳۲۹ پیروزی در مسابقات رسمی، ۱۴ عنوان قهرمانی جهان و ۱۱ قهرمانی در مسابقات توریست تروفی
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. ایندین موتورسیکلت

متوسط فروش سالانه: حدود ۳۵ هزار دستگاه

ایندین موتورسیکلت از سال ۲۰۱۱ تاکنون با مالکیت صنایع پولاریس اداره می‌شود. این شرکت اساس در سال ۱۹۰۱ و با نام کمپانی ساخت هندی تأسیس شد ولی در سال ۱۹۲۳ نامش به ایندین تغییر یافت هرچند تا احیای کامل شاهد تغییرات زیادی در آن بوده‌ایم. ایندین امروز یکی از رقبای شاخص هارلی دیویدسون محسوب می‌شود و در مسابقات نیز عناوین قابل‌احترامی کسب کرده است.

حقایق جالب درباره ایندین موتورسیکلت

  • تعداد محصولات کنونی: ۱۴ مدل شامل دو موتورسیکلت برقی
  • تاریخچه مسابقات: ۶ قهرمانی AFT، دو عنوان قهرمانی پادشاهی بگرز، عنوان قهرمانی سوپر هولیگان FTR
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. دوکاتی

متوسط فروش سالانه: ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاه

اکثر محصولات دوکاتی به خاطر سواری راحت شناخته نشده‌اند بلکه موتورسیکلت‌های این برند در مسابقات حرف اول را می‌زنند. جدای از محصولاتی مسابقه‌ای، این شرکت ایتالیایی برخی از جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت جاده‌ای را می‌سازد. با توجه به استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته، موتورسیکلت‌های دوکاتی گران‌تر از توسط بازار هستند اما همچنان طرفداران زیادی دارند و حتی با وجود اینکه کانسومر ریپورتز قابلیت اطمینان برخی از این مدل‌ها را زیر سؤال برده اما بازهم خریداران زیادی برای موتورسیکلت‌های دوکاتی وجود دارند. در واقع دوکاتی را می‌توان فراری دنیای موتورسیکلت‌ها دانست.

حقایق جالب درباره دوکاتی

  • تعداد محصولات کنونی: ۱۱ مدل
  • تاریخچه مسابقات: چندین عنوان قهرمانی گرندپری جهان و موتو جی پی، ۳۱۸ پیروزی در رقابت‌های جهانی سوپربایک، چندین عنوان قهرمانی در AMA، FIIM، فرمولا TT و…
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۳۳ درصد
  1. هاسکوارنا

متوسط فروش سالانه: ۷۰ هزار دستگاه

هاسکوارنا از سال ۱۹۹۵ در کنار کی تی ام و گاز گاز زیر چتر حمایتی پیر موبیلیتی قرار دارد هرچند قبل از خرید توسط شرکت کاجیوا در سال ۱۹۷۸ یک برند مستقل بوده است. اولین محصول این شرکت با نام هاسکی در سال ۱۹۰۳ معرفی شد اما از پیشرانه شرکتی دیگر استفاده می‌کرد. اولین موتورسیکلتی که کاملاً توسط هوسکوانا توسعه یافت حدود ۱۵ سال بعد پدیدار گشت؛ اما در دهه ۵۰ میلادی بود که این برند شروع به تولید محصولات موتوکراس کرد و از آن زمان تاکنون چنین محصولاتی را تولید می‌کند.

حقایق جالب درباره هاسکوارنا 

  • تعداد محصولات کنونی: ۳۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: بیش از ۴۰ عنوان قهرمانی جهان، ۶ قهرمانی FIM، ۵ عنوان قهرمانی سوپر موتور SM1 و چند عنوان دیگر
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. تریومف

متوسط فروش سالانه: حدود ۹۰ هزار دستگاه

تریومف فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده اما با تولید محصولاتی همچون بونویل، اسپید توئین و اسپید تریپل در سال‌های اخیر توانسته اوضاع خود را بهبود بخشد. این برند بریتانیایی به خاطر قابلیت اطمینان و کیفیت بالای موتورسیکلت‌های خود شناخته می‌شود و اخیراً در بازارهای آسیایی هم حضور یافته است. تریومف پس از همکاری با باجاج هند در کلاس زیر ۵۰۰ سی‌سی فروش مطلوبی دارد.

حقایق جالب درباره تریومف

  • تعداد محصولات کنونی: ۲۵ مدل شامل نمونه برقی
  • تاریخچه مسابقات: چندین عنوان قهرمانی دیتونا ۲۰۰ و TT، قهرمانی مسابقات سوپربایک بریتانیا و چند رکورد جهانی در دریاچه نمک بونویل
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۲۹ درصد
  1. بنلی

متوسط فروش سالانه: حدود ۱۵۰ هزار دستگاه

بنلی دومین برند ایتالیایی قدیمی در امر تولید موتورسیکلت است هرچند در سال ۲۰۰۵ مالکیت آن به کمپانی چینی شیانجانگ به عنوان بخشی از گروه خودرویی جیلی واگذار شد. بنلی امروز تولید کننده چندین محصول ارزان‌قیمت اما جذاب است و میزان فروش بالایی دارد. بنلی همچنان با محصولات پرقدرت خود در مسابقات حضور دارند و البته به تولید اسکوتر و موپد هم می‌پردازد.

حقایق جالب درباره بنلی

  • تعداد محصولات کنونی: ۱۶ مدل
  • تاریخچه مسابقات: بیش از ۱۰۰۰ پیروزی در مسابقات دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. هارلی دیویدسون

متوسط فروش سالانه: ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار دستگاه

هارلی دیویدسون جزو شاخص‌ترین و نمادین‌ترین برندهای عرضه کننده موتورسیکلت در آمریکا و جهان است و محصولات کنونی آن نیز همچنان کروزرهایی بزرگ و راحت به شمار می‌روند. البته همکاری استراتژیک این شرکت با گروه هیرو موتو باعث شد محصولات زیر ۵۰۰ سی‌سی هم در آسیا و برای رقابت با دیگر رقبا تولید شود.

حقایق جالب درباره هارلی دیویدسون

  • تعداد محصولات کنونی: ۳۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: چندین قهرمانی در مسابقات AMA، پیروزی‌های متعدد در دیتونا ۲۰۰ و عناوین قهرمانی دیگر
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۲۶ درصد
  1. بی ام و

متوسط فروش سالانه: حدود ۲۰۰ هزار دستگاه

بی ام و به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان موتورسیکلت‌های لوکس به بازارهای نوظهور تبدیل شده و محصولات متنوعی از مدل‌های کروزر لوکس گرفته تا اسکوترهای برقی را تولید می‌کند. این شرکت به خاطر قابلیت اطمینان بالای موتورسیکلت‌های تولیدی شناخته می‌شود و اگرچه کمی گران‌تر از مدل‌های دیگر است اما از تکنولوژی و تجهیزات مدرن استفاده کرده است. یکی از شاخص‌ترین محصولات بی ام و را می‌توان موتورسیکلت ادونچر R1300 GS دانست.

حقایق جالب درباره بی ام و

  • تعداد محصولات کنونی: بیش از ۴۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: ۲۵ پیروزی در مسابقات TT، ۶ قهرمانی در رالی داکار، ۱۳ قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی سوپربایک جهان و بریتانیا و چندین عنوان دیگر
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۴۰ درصد
  1. کی تی ام

متوسط فروش سالانه: ۲۷۰ تا ۲۹۰ هزار دستگاه

کی تی ام به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده موتورسیکلت در سال‌های اخیر شناخته‌ شده و زیر چتر حمایتی پیر موبیلیتی قرار دارد. این برند برای اکثر طرفداران یک شرکت شاخص در زمینه تولید محصولات کراس است و چندین عنوان قهرمانی را در مسابقات موتوکراس به دست آورده است. کی تی ام موتورسیکلت‌هایی متنوع با ابعاد و قیمت‌های گوناگون می‌سازد و در زمینه تولید محصولات ADV هم فعالیت می‌کند. این شرکت به خاطر کیفیت و قابلیت اطمینان بالای تولیداتش شناخته شده است.

حقایق جالب درباره کی تی ام

  • تعداد محصولات کنونی: حدود ۶۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: قهرمانی بلامنازع تیم کی تی ام در مسابقات موتور کراس FIM، قهرمانی گرندپری موتو ۳، چندین عنوان قهرمانی دیگر
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. کاوازاکی

متوسط فروش سالانه: ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه

این برند که بیشتر به خاطر سری محصولات اسپرت نینجا شناخته می‌شود یکی از برندهای شاخص ژاپنی تولید کننده موتورسیکلت است که محصولاتش بالاترین کیفیت ساخت را دارند. نیازی به گفتن نیست که کاوازاکی از نظر قابلیت اطمینان حرف اول را می‌زند. با توجه به اینکه کاوازاکی نینجا H2R عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت تولیدی دنیا را در اختیار دارد بنابراین طرفداران زیادی در سراسر جهان به این برند علاقه دارند.

حقایق جالب درباره کاوازاکی

  • تعداد محصولات کنونی: ۴۵ تا ۵۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: چندین عنوان قهرمانی در مسابقات سوپربایک جهان، عناوین قهرمانی موتور کراس AMA، پیروزی در مسابقات استقامت ۸ ساعته سوزوکا، عناوین قهرمانی در مسابقات سوپر اسپرت ۳۰۰
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۱۵ درصد
  1. رویال انفیلد

متوسط فروش سالانه: ۹۲۰ هزار دستگاه

این برند در سال‌های اخیر کاملاً احیا شد و به آمار فروش بالایی دست یافت. با عرضه چندین محصول جدید، رویال انفیلد به دنبال ارائه موتورسیکلت‌هایی است که اگرچه از نظر تکنولوژی و تجهیزات حرف زیادی برای گفتن ندارند اما طراحی خشن و جذابی را به نمایش می‌گذارند. رویال انفیلد به خاطر تولید محصولاتی کلاسیک شناخته می‌شود اما یکی از محصولات جالب آن را می‌توان مدل هیمالیا دانست که می‌تواند جزو موتورسیکلت‌های شاخص بازار باشد.

حقایق جالب درباره رویال انفیلد

  • تعداد محصولات کنونی: حدود ۱۰ مدل
  • تاریخچه مسابقات: قهرمانی مسابقات بین‌المللی ۶ روزه، رکورد سرعت زمینی در بونویل، اولین موتورسیکلت حاضر در قطب جنوب
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: مشخص نشده
  1. سوزوکی

متوسط فروش سالانه: ۱.۸ تا ۲ میلیون دستگاه

سوزوکی با افتخار اعلام می‌کند هر محصول خود را در تونل باد تست می‌کند تا راندمان بالایی داشته باشند. این شرکت سازنده محصولاتی همچون هایابوسا و GSX است که جزو جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا به شمار می‌روند. سوزوکی علاوه بر موتورسیکلت به تولید اسکوتر و وسایل نقلیه دیگر نیز مشغول است.

حقایق جالب درباره سوزوکی

  • تعداد محصولات کنونی: بیش از ۵۵ مدل شامل اسکوتر
  • تاریخچه مسابقات: چندین عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی FIM، پیروزی در موتو جی پی، اولین برند ژاپنی قهرمان در موتوکراس و چندین عنوان قهرمانی دیگر
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۱۲ درصد
  1. یاماها

متوسط فروش سالانه: بیش از ۴ میلیون دستگاه

شاید یاماها از نظر فروش رتبه اول را در دست نداشته باشد اما با تولید محصولاتی مطمئن و قابل‌اطمینان جزو بهترین‌هاست. این شرکت بالاتر از کاوازاکی و سوزوکی قرار گرفته و فاصله‌ای اندک با هوندا دارد. با توسعه پیشرانه‌های شاخص و محصولاتی جذاب، یاماها جزو برندهای اسطوره‌ای ژاپن است.

حقایق جالب درباره یاماها

  • تعداد محصولات کنونی: حدود ۲۵ مدل
  • تاریخچه مسابقات: چندین عنوان قهرمانی AMA موتور کراس، پیروزی‌های متعدد در کراس کانتری، ۳۹ عنوان قهرمانی جهان، ۷ قهرمانی موتو جی پی، ۱۰ قهرمانی کلاس ۵۰۰ سی‌سی، ۲ عنوان قهرمانی سوپربایک جهان
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۱۱ درصد
  1. هوندا

متوسط فروش سالانه: بیش از ۱۶ میلیون دستگاه

وقتی بحث فروش باشد هوندا هیچ رقیبی نخواهد داشت. اگرچه خود هوندا سوپر کاب با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاهی جزو محصولات شاخص است اما تنها بخشی از فروش سالانه هوندا را تشکیل می‌دهد. این شرکت ژاپنی چندین موتورسیکلت پرقدرت و همچنین اسکوترهای کوچک را تولید می‌کند و در سبد محصولات خود مدل‌های زیر ۵۰۰ سی‌سی متنوعی دارد. هوندا به خاطر کیفیت، قابلیت اطمینان، راندمان و قیمت مناسب شناخته شده و بهترین برند تولید کننده موتورسیکلت در دنیاست.

حقایق جالب درباره هوندا

  • تعداد محصولات کنونی: حدود ۶۰ مدل شامل اسکوترها
  • تاریخچه مسابقات: ۱۷ عنوان قهرمانی موتور کراس جهان، ۹ عنوان قهرمانی استقامت، چندین عنوان قهرمانی سنیور TT و گرندپری
  • رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مشتریان: میزان خرابی ۱۲ درصد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    مقاله جالب بود تشکر از اقا احمدزاده .
    و به نظرم خوب بود برای تاریخچه مسابقات هوندا تعداد قهرمانی های موتو جی پی و قهرمانی جهان رو مینوشتید.

    موافقم 28
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10233 ديدگاه)

      😢😢😢😢😢 ژاپن ژاپن ژاپن ژاپن تو اگه نبودی چه دنیای زشت و گرانی داشتیم!!!
      فکرشو بکنید یه کشور چقدر میتونه قوی باشه که هر کدوم از شرکتاش به تنهایی برای هر کشور میتونه اعتبار کسب کنه و اینا همه جمع شده در یک منطقه جغرافیایی کوچک به نام ژاپن بزرگ به پهنای کهکشان‌هااااااا!!!!

      اما نکته‌ی جالب و جذاب شاخص اطمینان bmw بودش که حتی تو موتورسیکلت هم فاجعست!!!

      نکته‌ی دیگه همکاری تریومف با باجاج هند هستش و حالا میفهمم که چرا پالس‌ها در ایران اینقدر با کیفیت بالا ماندگار شدند و امیدوارم دوباره روزی را ببینیم که در ایران منتاژ میشوند!!!
      یکی از مدل‌هاشو دارم الان حدود ۱۳ سالش شده ، با اینکه همیشه تحت فشار میذارمش ولی جز زنجیرش که یکبار عوض کردم همه‌چیزش فابریک و عملاً خراب نمیشه که برای خودم جالبِ ، مدل ۱۸۰ هستش و اگر یه روزی بخوام عوضش کنم که البته واقعاً نیازی نمیبینم ولی دوست دارم دوک ktm بگیرم مدل ۲۰۰ !!!
      زندگی در تهران بدونِ موتور سیکلت یعنی آدم بدونِ پا !!!

      در آخر عشقم هایابوسا ، تاج سرم هارلی‌دیویدسون هاااا ، جوننننم CB1300 نوستالژی چراغ گرد باک قرمز 😂!

      موافقم 47
      مخالفم 14
  2. NGU

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هوندا با بیش از 300 قهرمانی سازندگان و 25 قهرمانی جهان پرافتخار ترین برند موتور سیکلت در موتو جی پی هست
    اونوقت دوکاتی بشه فراری دنیای موتورسیکلت؟؟!!
    ایتالیایی ها خیلی خوبن ولی این غرور اضافی همیشه کار دستشون میده
    ولی خب همیشه در طول تاریخ بودن کسایی که امثال فراری رو بشونن سر جاش و نشون بدن که بقیه هم بلدن بسازن خوبم بلدن
    فراری رو فقط برای مثال زدم وگرنه خلاصه ی حرفم اینه که هیچ چیز تو این دنیا صفر یا صد مطلق نیست و از هیچ برندی برای خودتون خدا نسازید

    موافقم 45
    مخالفم 18
    1. P

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (284 ديدگاه)

      کل موتو جی پی 75 فصل هست بعد هوندا چطور از 75 تا ، 300تاشو برده ؟

      موافقم 10
      مخالفم 19
      1. sina

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        Honda, who has won a record 313 Grand Prix on the premier class. Honda holds the record for the most Grand Prix victories on the premier class, having won 313 times. Yamaha is second with 245 wins, and MV Agusta is third with 139 wins.

        During the 18 seasons since MotoGP went four-stroke in 2002, Honda has won 22 riders and constructors world championships .

        موافقم 18
        مخالفم 4
    2. اسد

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (836 ديدگاه)

      صنعت موتورسیکلت سازی ایتالیا قدیمی ترین در دنیاست و البته تیراژ محصولات لوکس اون پایین ، البته به استثنای وسپا . ژاپن و دیگر کشورها بعداز اون هستند

      موافقم 9
      مخالفم 22
    3. Carbonado Aventador

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4475 ديدگاه)

      دوکاتی کمتر از ۲۰ ساله وارد موتو جی پی شده..

      ولی برند های ژاپنی از دهه ها قبل..

      الان از سال ۲۰۱۹ به اینطرف دوکاتی عنوان قهرمان متوالی سازنده رو بدست اورده..

      و با این اختلافی که افتاده تا چندین سال دیگه هم کسی نمیتونه مدعی قهرمانی شه..

      وضعیت جوریه که همیشه تو رده بندی ۱۰ موتور اول هر گرندپری ، ۷ الی ۸ دوکاتی وجود داره

      موافقم 14
      مخالفم 10
      1. حسین

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        بنز ام تو فرمول یک چندین سال جولان داد و الان دور افتاده دست ردبول با پاوریونیت هوندا.
        اینکه دوکاتی سه چهار سال چیکار کرده اهمیتی نداره چون قرار نیست اینجوری بمونه. چیزی که واضحه سلطنت ژاپنی ها در صنعت موتورسیکلت هست. دوکاتی در جایگاه قیاس با بزرگانی مثل هوندا نیست.

        وضعیت جوریه که تعداد قهرمانی های هوندا با اختلاف خیلی زیاد بیشتره طوری که تا چندین دهه هیچکس حتی نزدیکش هم نمیتونه بشه

        موافقم 17
        مخالفم 10
      2. حسین

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        ضمنا :
        کاوازاکی نینجا h2r سال (2015)
        326 اسب بخار.
        دوکاتی پانیگاله سوپر لگرا ( سال 2020)
        230 اسب بخار.

        اینه تفاوت تکنولوژی.

        موافقم 14
        مخالفم 14
        1. M@M@DRZ911

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (357 ديدگاه)

          یه سوپر شارژ معذرت
          متعصب نباشیم دوکاتی جایگاه خاص خودشو داره و از نظر تکنولوژی برند توانایی هست

          موافقم 10
          مخالفم 4
      3. NGU

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اینکه برند های ژاپنی از دهه ها قبل وارد موتو جی پی شدن خودش نکته ی مثبت محسوب میشه و یک افتخار بزرگ برای برندهای ژاپنی
        هر چیزی هم دورانی داره البته برای دوکاتی وگرنه تاج همیشه بالای سر اصله کاریه
        شما هم بشین تا ده سال دیگه تعداد قهرمانی های دوکاتی به عنوان سازنده به 313 تای هوندا برسه

        موافقم 6
        مخالفم 6
    4. Lamberto

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      برو بچه جون در حدی نیستی درباره ایتالیا نظر بدی همه چی فقط مسابقه نیس ام وی آگوستا سال ۷۶ اینطورا از مسابقات به دلیل مشکلات مالی کناره گیری نمی‌کرد دهن همرو اسفالت میکرد . دوکاتی بهترین برند موتور سیکلت سازی در جهانه و در طول تاربخ موتور های نواورانه زیادی ساخته و پادشاه مسابقات سوپربایکم هست اون موقعی که ایتالیا و موتوگوتسی بنلی مونتریال گیرلی گالی بتا و بیانکی شاهکار خلق میکردن نطفه ژاپن تشکیل نشده بود

      موافقم 2
      مخالفم 2
  3. Taha Ayoobi

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    این مقاله رو جدا براش صفحه باز میکنم که چند وقت یبار بخونمش
    خیلی مقاله عالی بود مخصوصا برا من که دارم به موتور سیکلت علاقه مند میشم ولی خیلی سر در نمیارم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بین اینا از کاوازاکی خوشم میاد

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      منم لای ژاپنیا کاوازاکی بازم
      اصن خیلی ژاپنی خاصیه لنتی
      البته مسلمه که برند اول روح و روانم موتورهای اسپرتی BMW با اون صدای تیز وحشتناکشم
      میزان فروش سالانه شونم بسیار نکته ی قابل بحثیه
      همچنین میزان خرابی!!

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. آرین

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (241 ديدگاه)

        اصلا طراحیشم یجور خیلی خفنیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. جومونگ

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    پادشاهی ژاپن در موتورسازی جزو حقایق کاملا بدیهی دنیاست .
    اختلاف آمار فروش رده اول با دوم واقعا تعجب برانگیزه
    تو متن گفته شده کاوازاکی از لحاظ اطمینان حرف اول رو میزنه اما آمار خرابی یاماها کمتر بود .

    موافقم 23
    مخالفم 1
  6. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3330 ديدگاه)

    کویر ، همتاز

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. sina

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    فن هوندا هستم ولی کاوازاکی خداس!

    موافقم 33
    مخالفم 5
  8. بهنام

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (830 ديدگاه)

    ژاپن و دیگر هیچ 🇯🇵

    موافقم 19
    مخالفم 3
  9. yaghoub

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    هوندا سال هاست تاج بر سر داره .

    موافقم 17
    مخالفم 3
  10. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3330 ديدگاه)

    کویر طرح هوندا کفش آدیداس لاتی ماسک سیاه شلوار پاره سفید لباس لاتی خالکوبی با خودکار آهنگه هیچی نگو نوموخوام صداتو بشنوم

    موافقم 10
    مخالفم 7
  11. Ahmad

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    فقط سی بی۱۳۰۰

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. BMW

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    فقط هوندا🥲خوشم زد باریکلا،ولی بی ام و چهره اش همیشه خشنه👍

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. Mr.Lucifer

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از اونجایی که ام وی آگوستا به فراری موتور سیکلت ها معروف هست امیدوارم فراری سهام این برند رو بخره و کمک کنه تا دوباره به موتوجی پی برگرده و یه جایگزین شایسته برای f4 بسازه

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. P

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (284 ديدگاه)

      ام وی آگوستا ؟ فراری موتور سیکلت ها ؟ ها؟

      موافقم 4
      مخالفم 6
  14. حسین۲

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عجب آمار فروشی دارن ژاپنی ها . تقریبا کلیه موتور سیکلت های دنیا تولید کاوازکی ،یاماها . سوزوکی
    و هوندا هستن اونم با اون کیفیت که تو متن اومده
    هوندا : ۱۶ میلیون
    هارلی دیوید سون : ۱۸۰ هزار تا
    فکر نمیکردم هارلی دیوید سون اینقد شرکت کوچکی باشه با توجه به نام و آوازه اش

    موافقم 19
    مخالفم 2
  15. فريد

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فقط KTM moto GP 😍

    موافقم 3
    مخالفم 3
  16. F22RAPTOR

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    چه مقاله جالبی روحمون شاد شد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. علی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من خودم سی بی ۱۳۰۰ دارم ولی کافیه یک بارMT9را سوار بشین تابفهمین موتوریعنی چی.بیخودنیست به استادگشتاور معروف است.واقعا یاماها عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. 18:45

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (475 ديدگاه)

    این مطلب نبود، بلکه شاه بیت و غزل بود! 👏👏👏
    احسنت به آقا شاهین روحم جلا پیدا کرد…
    انتخاب منم که میدونی شاهین جان اول کمپانی ب ام و هست و بعدشم کاوازاکی😉
    ب ام و : ارائه دهنده محصولات غیرمنتظره با ابداعات بسیار
    کاوازاکی: ترکیبی کامل از چند موتورسیکلت در دل یک موتور سیکلت در کلاس های مختلف و ژنِ ریسک پذیر

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Lamberto

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اونی که چند موتورسیکلت در یک موتورسیکلت هستش دوکاتی مالتی استرادای افسانه ای هستش که ساختش برای ژاپنیا قفله تاپ اسپید در خط مستقیم داشتن مثل بوگاتی هنر نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. M power

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    با اینکه عاشق برند بی ام و هستم ولی تو دنیای موتورسیکلت هیچی ژاپن نمیشه و نخاهد شد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. عارف رضاییان

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    قبول دارم که ایتالیا تو موتوجی پی بعد از ژاپن قرار میگیره ولی تو خودروسازی و فرمول یک و لمانز ژاپن حرفی برا گفتن جلوی ایتالیا نداره وهم چنان فراری صدر پر افتخارترینهاست و بعد ازون پورشه و ائودی و غیره هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Lamberto

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آپریلیا رو چطور نویسنده ها اسمشو درنیاوردن برندی تو تمام کلاس ها شاهکار خلق میکنه
    همینطور بتا که استاد افرود و تریال هستش
    بنلی کاش هیچوقت چینی نمیشد
    همینطور موتور مورینی افسانه ای که چینی شد
    برند های معروف در گذشته ایتالیا که نوآور بودن و الگو بودن برای ژاپنی ها اف بی موندیال . گیلرا. وی شش افسانه ای لاوردا‌ گارلی
    چطور پیاجو وسپارو جا انداختید که محبوب ترین و با اطمینان ترین اسکوتر های دنیارو تولید میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. دانیال

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    احساس میکنم پدال برای مقاله‌های موتورسیکلتی پتانسیل بالایی داره , دوستان هم می‌بینم خوب استقبال می‌کنن
    اگر مقدور بود موتورسیکلت رو بیشتر هم کار کنید🙏

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا