چشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی‌بلندهای 2023 برای آفرود، از تاهو و برانکو تا رنجروور و جیپ

در این مطلب بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم. این خودروها با تجهیزات مختلف آفرود آمادهٔ خروج از آسفالت هستند.

این روزها شاسی‌بلندها بر جهان خودرو حکومت می‌کنند اما همهٔ آن‌ها نمی‌تواند به هرجایی بروند و فقط آفرودرهای واقعی توان انجام این کار را دارند. این خودروها چه برای خزش از روی صخره‌ها باشند چه پرش از روی تپه‌های شنی، زمانی که آسفالت به پایان می‌رسد خود را نشان می‌دهند. در اینجا اما قصد معرفی بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را داریم. این خودروها همگی از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس‌های با ضریب سنگین، ارتفاع کافی از زمین و صفحات محافظ در زیر بدنه مجهز هستند.

شورلت تاهو Z71

شورلت تاهو و برادر بزرگ‌تر آن، سابربن، به لطف شاسی نردبانی و ۲۰ سانتی‌متر فاصله از زمین، توانایی‌های آفرود قابل‌قبولی دارند اما کسانی که واقعاً قصد دارد با یکی از این دو شاسی‌بلند بزرگ به آفرود بروند باید نسخهٔ Z71 را انتخاب کنند. البته این نسخه با قیمت پایهٔ ۶۶,۱۹۵ دلار برای تاهو و ۶۸,۸۹۵ دلار برای سابربن، برای کسانی که بودجهٔ محدودی دارند مناسب نخواهد بود. بااین‌حال، خریدارانی که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشند از سپر جلوی اختصاصی که زاویهٔ حمله را بهبود می‌دهد، صفحه محافظ جلو با دو قلاب بکسل و سیستم تعلیق بادی بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند فاصله از زمین را حداکثر به ۲۵ سانتی‌متر می‌رساند.

فورد برانکو

برانکو حتی در تیپ پایه هم با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و گیربکس کمکی دو سرعته ارائه می‌شود. بااین‌حال، مطمئناً کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود واقعی هستند سراغ پکیج ساسکواچ می‌روند که فاصلهٔ بیشتر از زمین، لاستیک‌های ۳۵ اینچی و موارد دیگر را به همراه دارد. فورد اما برای آن‌هایی که به این هم قانع نیستند، نسخهٔ رپتور را ارائه می‌کند که البته قیمت هنگفت ۸۵,۳۷۵ دلاری دارد. برانکو رپتور در قبال این قیمت سیستم تعلیق اختصاصی، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، لاستیک‌های ۳۷ اینچی، ۳۳ سانتی‌متر فاصله از زمین و یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۱۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند.

جی‌ام‌سی یوکان AT4

کسانی که به دنبال شاسی‌بلند بزرگ لوکس‌تری از تاهو هستند اما به توانایی‌های آفرود هم نیاز دارند باید سراغ جی‌ام‌سی یوکان بروند. این خودرو هم مثل پسرعموی خود یک نسخهٔ آفرودی بنام AT4 دارد که از همان ویژگی‌های تاهو Z71 مثل سپر جلوی منحصربه‌فرد با زاویهٔ حملۀ بهتر، صفحه محافظ جلو، دو قلاب بکسل در جلو، تعلیق بادی و… بهره می‌برد.

جیپ گرند چروکی

گرند چروکی که در نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه با نام L ارائه می‌شود، راحتی یک شاسی‌بلند لوکس را با توانایی‌های آفرود یک جیپ ترکیب می‌کند. البته برای بهره‌مندی از همهٔ توانایی‌های آفرود گرند چروکی باید سامانهٔ چهارچرخ محرک کوادرا ترک II یا کوادرا درایو II را انتخاب کرد که هردو به گیربکس کمکی دو سرعته مجهز هستند. علاوه بر این، کسانی که خواهان بیشترین توانایی‌های آفرود این جیپ هستند باید سراغ تیپ تریل‌هاوک بروند. این نسخه از لاستیک‌های آل ترین، ورودی‌های هوای بالاتر که امکان حرکت در عمق ۶۰ سانتی‌متری آب را فراهم می‌کند و… برخوردار است.

رنجروور

رنجروور بهترین گزینه برای کسانی است که هنگام آفرود نهایت راحتی و تجمل را می‌خواهند. تمام نسخه‌های این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک تطبیقی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مجهز هستند که امکان عبور از سخت‌ترین مسیرها را فراهم می‌کند. گیربکس کمکی دو سرعته، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کنترل پایین رفتن از شیب و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر تجهیزات آفرودی رنجروور هستند. این شاسی‌بلند مجلل بریتانیایی با دو فاصلهٔ محوری مختلف و طیف شگفت‌انگیزی از تیپ‌ها و آپشن‌های شخصی‌سازی ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Python

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    💢 واگذاری خودرو به نمایندگان تایید شد

    ▫️بازرس ویژه رئیس‌جمهور با تائید واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس گفت: بیش از ۱۰۰ خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به ایشان یا معرفی‌شدگان‌شان واگذار شده است.

    موافقم 39
    مخالفم 3
  2. POUYAN

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    متاسفانه این لیست خیلی ناقصه!

    موافقم 57
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه یو اس کارز

      موافقم 38
      مخالفم 46
      1. Tesla

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        تو زمینه ساخت شاسی بلند و پیکاپ ، آمریکا با اختلاف از همه بهتره ( حتی از ژرمن ها ) 🇺🇸🇺🇸💪💪💪

        موافقم 67
        مخالفم 32
      2. LAMBORGHINI

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        با این نظراتت حال میکنم
        زنده باد usa و خودرو هاش

        موافقم 37
        مخالفم 24
        1. Kamy

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (687 ديدگاه)

          بیشتر باید بگیم usa و قیمتاش

          موافقم 22
          مخالفم 2
  3. مازیار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2521 ديدگاه)

    آفرود جیمز باند با رنجروور جیسون بورن هم با برانکو
    باقی هم بین این دو

    موافقم 24
    مخالفم 5
  4. رامین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    😍😍😍😍 هر یک از دیگری جذابتر

    موافقم 27
    مخالفم 1
  5. Tesla

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    هفته پیش توی کرمانشاه : یه یوکان مدل ۲۰۲۲ دیدم واقعا پشمام ریخت !! لامصب هم اندازه مینی بوس بود ، اصلا نمیتونم بزرگیش رو از طریق نوشتن بیان کنم باید حتما از نزدیک دیدش ، ولی میتونم به صورت خلاصه بگم : لندکروز کنارش مثل اسباب بازی میمونه ، اون نزدیکی هایما s7 هم بود من حساب کردم دقیقا توی صندوقش جا می‌گرفت 😂😍🇺🇸🇺🇸

    موافقم 62
    مخالفم 19
    1. viper2

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      رنگش کرمی نبود؟

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. datsun

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3507 ديدگاه)

      کمتر

      موافقم 8
      مخالفم 17
  6. R@min

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    اگر می شد همین برانکو رپتور رو با سیستم آفرود terrain response لندروور ترکیب کرد صنعت خودرو تو بخش آفرودی حجت رو بر امت تموم می کرد.

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2521 ديدگاه)

      رامین این terrain response یه جور سیستم کنترل کشش هست؟

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1682 ديدگاه)

        کنترل کشش هم بخشی از وظایفش هست، خیلی خیلی خیلی پیشرفته هست این سیستم. goat mode فورد هم در کنار
        G-mode مرسدس تو رده های بعدی هستن.

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. مانی

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          قفل الکترونیکی رنجروور در برابر ۳ قفل دیفرانسیل مکانیکی مرسدس مثل شوخیه

          موافقم 5
          مخالفم 19
        2. مازیار

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          قفل دیفرانسیل مکانیکی رو رنجروور چهل سال قبل داشت که قبلش پنوماتیکی بود و بعدش الکترونیکی شد

          موافقم 12
          مخالفم 4
        3. مازیار

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          آقای پدال لطفا اولی رو حذف کنید اضافه شد ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. R@min

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          مانی جان سیستم رنجرور عملکرد نقطه ای و هماهنگ با فنربندی، تعلیق و فرمون داره. سیستم فورد و مرسدس یه سیستم شناور و متکی به محورها هست. سیستم قفل مکانیکی دوام خیلی بیشتری داره و ساختار نردبانی و انعطاف برانکو و جی کلاس بهش کمک می کنه ولی سیستم الکترونیکی رنجرور به خاطر شاسی مونوکک تمام ظرفیت ماشین رو گردن می گیره.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          بجاش فورد با زاویه حمله و فرار بیشتر و لاستیک های آفرودی بهتر در مجموع تو آفرود بهتره

          موافقم 1
          مخالفم 5
        6. iman1199

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بهترین سیستم های آفرود رو همین مرسدس بنز و لندروور و فورد دارند
          مهندسی اینها طوری هست که ابتدا متناسب با ساختار هایشان هست و در عمل هم نتیجه نزدیک به هم

          موافقم 3
          مخالفم 1
  7. Wanted

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    دور سلاطین جمعه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. ali

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    کاش یه مقایسه ای امار فروشی چیزی هم ذکر میشد جهت مقایسه دقیقتر
    در کل همشون از ۱_۱۰ حدود نمره ۸_۱۰ دارن و انتخاب دلی و سلیقه ای هست هیچ کدوم برتری خیلی محسوس یا ضعف خاصی نسبت به دیگری ندارن

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      از کدوم خودرو از نظر شما نمرش ده از ده هست ؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. sina

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    برانکو رو خیلی دوست دارم
    حتی بیشتر از ویلیز

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    همشون عالین ولی من واقعیتش با طراحی فورد برانکو ارتباط برقرار نکردم نمیدونم چرا

    موافقم 12
    مخالفم 7
  11. علیx76

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (341 ديدگاه)

    یوکان و تاهو هم‌سایز هستن. تاهو فقط نسخه ارزونتره.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. viper2

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    لندکروز ‌کو پس؟؟؟

    موافقم 17
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      قدرت لندکروز و پاترول رو با این سلاطین مقایسه نکن حتی هامرم تو این لیست نیست …

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. datsun

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3507 ديدگاه)

        سلطان تاهو و یوکان و چروکی تو آفرود مقابله لندکروز مثل یه جوک می مونن بس لطفا کمتر تلاوت کنید

        موافقم 17
        مخالفم 17
      2. iman1199

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        داتسون تو این مورد درست میگه یوکان و تاهو مختص آفرود ساخته نشدن
        اگه خواسته باشیم مثال بزنیم از چیزی که آفرودش بهتر از لندکروزه باشه گزینه هایی مثل برانکو رپتور آفرود بهتری دارن و بیشتر بطور تخصصی برای آفرود ساخته شده در ابتدا برای هر مقایسه هم مهم تر از هر چیزی باید موارد مورد مقایسه از لحاظ ابعاد نزدیک به هم باشن تا بشه یک۱ مقایسه درست انجام داد که این شامل برانکو رپتور میشه و حتی فورد برانکو رپتور حتی مقداری بزرگتر و سنگین تر هم هست تازه بعد از اینم بازم مواردی دیگه هست از جمله اینکه برانکو رپتور با هدف آفرودی تر بودن ساخته شده پس بازم در هر صورت همیشه مقایسه ها متفاوت هستن حتی خودروهای مسابقه ای هم دقیقا مشابه هم نمیشن ولی در کل در بقیه موارد یعنی مقایسه پارامتر های آفرودی مثل زوایای آفرودی مثل ورود و خروج و قابلیت باها و تراول سیستم تعلیق و فلکس و تنظیم ساسپنسن ها و .. در کل برانکو رپتور تو آفرود برتری داره

        موافقم 8
        مخالفم 0
  13. Tesla

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    انتخاب های من به ترتیب :
    ۱- یوکان
    ۲- تاهو
    ۳- رنجرور
    من اعتقاد دارم شاسی بلند باید بزرگ باشه ، تا اون ابهت و پرستیژی که ازش انتظار میره رو بر آورده کنه ، بهترین شاسی بلند دنیا از نظر من اسکالید هست چون یه پکیج کامل از : ابهت ، لوکس بودن ، ایمن بودن ، مدرن بودن ، قدرتمند بودن و … همه چیز هایی هست که یه شاسی بلند واقعی باید باشه ( در تعجبم که چطور اسمش توی این لیست نیست )

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. مجتبی .

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      چون اسکالید آفرودر نیست‌

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. OM.01

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    هرچند منکر توانایی این خودروها نیستم و خودم تو این لیست رنجروور برانکو و گرند چروکی رو انتخاب میکنم اما در آفرود واقعی و درست حسابی با عبور از گل لای صخره و آب و بالا رفتن از کوه و هیجان واقعی هیچکدوم حرف خاصی برای گفتن ندارن.

    هرماشینی را بهر کاری ساختن. بشخصه اگه اهل آفرود بودم و در ایران نبودم یه can am maverick می‌خریدم با 25 هزار دلار و لذت واقعی از آفرود رو با سرعت بالا می‌بردم. کارهایی که با ماوریک میشه انجام داد اگه نصفشو با یکی از خودروهای بالا انجام بدی باید 40k برای تعمیراتشون داد…

    هرچند نمیشه ماوریک رو یه شاسی بلند و ماشین در نظر بگیریم اما خب UTV فوق جذابی هست.
    https://www.zoomit.ir/car/190161-can-am-reveals-new-172-hp-maverick-side-by-side/

    موافقم 5
    مخالفم 7
  15. Ehsan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    امریکا چه کرده
    اگه صرفا افرود باشه انتخابم برانکو که واقعا عالیه
    در غیر این صورت رنجروور و یوکان

    موافقم 14
    مخالفم 1
  16. امیر علی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که اسم آفرود بیاد ولی از تویوتا خبری نباشه !

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. یوسف

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (939 ديدگاه)

      چون بین راه چپ کردن داداش

      موافقم 14
      مخالفم 8
    2. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      چه فرقی میکنه مهندسی اکثر محصولات تویوتا و هوندا کار امریکایی هاست پس اونام زیر مجموعه امریکایی ها میشن دیگه

      موافقم 3
      مخالفم 12
  17. JaMsHiD

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (988 ديدگاه)

    خدایی ؟
    یه سوال دارم . اوکی رنج روور خیلی آپشن آفرودی داره ، ولی آیا آدم مغز خ. خورده پاشه بره با ماشین بالای صد هزار دلاری بره آفرود؟

    موافقم 11
    مخالفم 4
  18. یوسف

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    اول رنجرور
    دوم برانکو
    سوم جیپ و بقیه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. RAM1500

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    جیپ روبیکان ک بنظرم واقعا سرتر از ایناست تو بحث افرود

    موافقم 3
    مخالفم 3
  20. Navid AJ

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    انتخاب من فوررانر یا برانکو هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. دیمن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی ،مردی برای تمام فصول، همیشه جزو بهترینها هستند👍👍

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. مهردادکمال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    لندکروزر پرادو جی کلاس دفندور و اف جی کروزر وووو از اکثر لیست افرودترن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  23. Alan.r

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    G63 4×4 squared و G63 همه‌ی این لیست رو تو آفرود قورت می‌دن بعد تو این لیست نیستن واقعا که

    موافقم 4
    مخالفم 0
  24. m-i-l-i

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشاالله رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. m-i-l-i

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشاالله رنجروور :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا