چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ برندهای مشهور دنیا (قسمت اول)

در این نوشتار مفصل و چند قسمتی می‌خواهیم پرفروش‌ترین خودروی هر کمپانی معتبر خودروسازی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.

احتمالاً شما نیز در فکر این بوده‌اید که پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ هر خودروساز چه محصولی بوده است. یافتن برخی اطلاعات در این زمینه کار راحتی بود اما برخی نیز زمان برد. همچنین برخی نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بودند و بسیاری از خودروهای پرفروش اسیر زمانه شده و از یادها رفته‌اند. لیست خودروهایی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود از کمترین میزان فروش تا بیشترین آن‌ها مرتب شده است.

بوگاتی: تایپ ۵۷ (سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹)

میزان فروش: ۶۸۵ دستگاه

یکی از کم‌ترین آمار فروش ثبت شده برای یک خودرو به بوگاتی تایپ ۵۷ تعلق دارد که البته به لطف سوار شدن بدنه‌های گوناگون روی شاسی شاهد تنوع بسیار بالای آن هستیم. از گرندتوررهای نرم گرفته تا رودسترهای جذاب و آتلانتیک الهام گرفته از هواپیما، تمامی مدل‌های تایپ ۵۷ زیبا و خاص هستند. شاید با خود فکر کنید ویرون پرفروش‌ترین خودروی بوگاتی محسوب می‌شود اما این خودرو در کل به تعداد ۴۵۰ دستگاه فروخته شد.

TVR: شیمارا (سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳)

میزان فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه

TVR شرکتی متخصص در زمینه تولید خودروهای اسپرت است و شیمارا را محصولی موفقیت‌آمیز می‌داند چراکه باعث شد سرمایه لازم برای تولید محصولات بعدی همچون سربرا و توسان به دست آید. تمامی نسخه‌های شیمارا از پیشرانه ۸ سیلندر روور استفاده می‌کنند. این خودرو در طول ۱۲ سال فروشی بیشتر از کل فروش محصولات TVR در ۲۵ سال قبل از آن داشت.

استون مارتین: DB7 (سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴)

میزان فروش: ۶,۶۴۰ دستگاه

از DB7 به عنوان خودرویی که استون مارتین را نجات داد نام برده می‌شود. اگرچه این خودرو در عصر کنونی از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد اما نقشی حیاتی در احیای بریتانیایی‌ها ایفا کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری سوپرشارژردار در نمونه‌های اولیه DB7 بکار رفت اما زمانی که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری فورد در مدل‌های ونتیج نصب شد فروش این خودرو به حد بالایی رسید.

دتوماسو: پانترا (سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۱)

میزان فروش: ۷,۲۶۰ دستگاه

برای خودرویی با چنین اسم جذاب، ظاهر و پرفورمنسی قابل‌توجه، دتوماسو پانترا فروش چشمگیری داشته است. یکی از دلایل این کار را می‌توان به حضور ۲۰ ساله در خط تولید و همچنین بهره‌گیری از پیشرانه ۸ سیلندر فورد دانست. همین امر باعث شد پانترا به گزینه‌ای محبوب در بازار خودروهای اسپرت آمریکا تبدیل شود.

مورگان: ۴/۴ (سال ۱۹۳۶ تاکنون)

میزان فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه

شاید مجموع فروش مورگان ۴/۴ تا به امروز رقم نسبتاً کمی باشد اما این خودروی اسپرت می‌تواند مدعی طولانی‌ترین مدت‌زمان تولید در دنیای خودرو نیز شود. علاوه بر اینکه فروش ۴/۴ از تمامی محصولات مورگان بیشتر بوده بلکه به لطف ترکیب زیبایی از طراحی ظاهری، کاربردی بودن و پرفورمنس انتخاب محبوب خریداران است.

آلپین: A310 (سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴)

میزان فروش: ۱۱,۶۱۶ دستگاه

ظاهر نسبتاً عجیب آلپین A310 تأثیر منفی روی فروشش نداشت. مدل‌های اولیه این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر تولید شدند اما نقطه عطف اصلی زمانی بود که پیشرانه ۶ سیلندر رنو روی آن نصب شد و باعث شد فروش آن بالا رفته و در مسابقات رالی نیز عناوین زیادی را کسب کند.

لامبورگینی: گالاردو (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳)

میزان فروش: ۱۴,۰۲۲ دستگاه

خود لامبورگینی می‌گوید گالاردو کودکی در سبد محصولاتش بوده و قیمت ارزان‌تر آن سبب جلب‌توجه شده است. این خودرو در طول ۹ سال تولید به خانه بیش از ۱۴ هزار نفر راه یافت. بهترین مدل تولیدی گالاردو را شاید بتوان مدل بالبونی دانست که نام آن از راننده تست مشهور لامبورگینی گرفته شده است.

فراری: ۴۳۰ (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹)

میزان فروش: ۱۷,۴۹۹ دستگاه

فراری باید منحصربه‌فرد، کمیاب و جذاب باشد اما یکی از محصولاتش با نام ۴۳۰ به فروش حدود ۱۷۵۰۰ دستگاهی رسید. از این میان مدل‌های اسپایدر، اسکودریا و ۱۶M یک‌سوم سهم فروش کل را به خود اختصاص داده‌اند. شاید ۴۳۰ پرفروش‌ترین محصول فراری باشد اما از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی داشته است و به همین دلیل می‌توان دلیل محبوبیت آن را پیدا کرد.

لوتوس: الیزه (سال ۱۹۹۶ تاکنون)

میزان فروش: ۲۰ هزار دستگاه

لوتوس محصولات قابل‌توجه زیادی تولید کرده اما الیزه بیش از سایر محصولات شایسته حضور در این لیست بوده است. این خودرو نه تنها لوتوس را از مشکلات مالی نجات داد بلکه نسل جدیدی از خودروهای اسپرت سبک‌وزن را به دنیا معرفی نمود. الیزه گل سرسبد هر آن چیزی است که لوتوس به خاطرش شناخته شده و به لطف دقت و عملکرد خود مورد تحسین قرار گرفته است. الیزه فقط بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در آمریکا عرضه شد.

رولزرویس: سیلور شادو (سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰)

میزان فروش: ۲۹,۰۳۰ دستگاه

سیلور شادو با فروش بیش از ۲۹ هزار دستگاهی به یکی از عادی‌ترین محصولات رولزرویس تبدیل شد. این خودرو در دهه ۶۰ میلادی و زمانی که انقلابی فرهنگی در حال رخ دادن بود عرضه شد و چنین امری می‌توانست برای اکثر برندهای در معرض آسیب خطرناک باشد اما سیلور شادو سریعاً به محصول محبوب افراد مشهور بدل شد. میزان محبوبیت این خودرو به حدی بالا بود که حتی با تجربه دو بحران سوخت نیز فروش مناسب خود را حفظ کرد.

مازراتی: بای توربو (سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۴)

میزان فروش: ۳۶,۳۷۳ دستگاه

بای توربو معمولاً به عنوان محصول ساده و ارزان‌قیمت مازراتی شناخته می‌شود اما با فروش بالای خود توانست از فروپاشی نیزه سه شاخ ایتالیایی جلوگیری کند. مدل‌های دو درب بای توربو زیباترین اعضای این خانواده هستند و مدل‌های کانورتیبل نیز به تعداد کمتری تولید شده‌اند اما نمی‌توان فروش بالای سدان های چهار درب را نیز نادیده گرفت. این خودرو در تریم ۴۳۰ نیز پرفورمنس خوبی داشت.

بنتلی: کانتیننتال GT (سال ۲۰۰۳ تاکنون)

میزان فروش: ۶۶ هزار دستگاه

بنتلی تا قبل از کانتیننتال GT حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو در سال تولید می‌کرد اما با تولید این کوپه جذاب به موفقیت زیادی دست یافت. در سال ۲۰۰۶ نسخه روباز کانتیننتال GT نیز تولید شد تا بر میزان فروش آن بیفزاید. نسل جدید محصول لوکس بنتلی در سال ۲۰۱۸ از راه رسید.

روور: ۸۰۰ (سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹)

میزان فروش: ۳۱۷,۱۲۶ دستگاه

روور در زمان عرضه ۸۰۰ نیازمند سوددهی بود. محصول قبلی این برند یعنی SD1 اگرچه از طراحی هوشمندانه‌ای سود می‌برد اما مشکلات کیفیتی مانع موفقیت آن شد و بنابراین با عرضه ۸۰۰ درصدد جبران مافات آمد. شاید ۸۰۰ فاقد طراحی آوانگارد مدل پیشین بود اما خریداران به آن علاقه داشتند و بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه آن را خریدند.

ترایومف: هرالد (سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۰)

میزان فروش: ۴۶۴,۲۳۸ دستگاه

ترایومف هرالد همان سالی که مینی معرفی شد پدیدار گشت و از شاسی جداگانه و پیشرانه برگرفته از محصولات آن موقع استفاده کرد. البته استایل تیز هرالد به همراه تولید مدل‌های کوپه، استیشن و کانورتیبل باعث جلب نظر خریداران شد. بیشترین میزان فروش این خانواده به سدان ۱۲۰۰ تعلق داشت که سهم ۲۰۱۱۴۲ دستگاهی را به خود اختصاص داد. ترایومف آخرین نسخه هرالد را در ۱۹۸۴ تولید کرد. این نام هم‌اکنون در اختیار بی ام و قرار دارد که همچنان آن را حفظ کرده است.

ام جی: ام جی بی (سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۰)

میزان فروش: ۵۱۳,۲۷۲ دستگاه

برند ام جی شاید در سال‌های اخیر دست‌به‌دست شده باشد اما در روزهای درخشان تولید خودروهای اسپرت جزو نام‌های بزرگ بود. همین امر را می‌توان در میزان فروش ام جی بی مشاهده کرد. با فروش بیش از نیم میلیون دستگاهی، ام جی بی عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت را برای چندین سال حفظ کرد و در آمریکا محبوبیت بالایی داشت. در حال حاضر نیز نسخه‌های زیادی از آن خریدوفروش می‌شوند. ام جی بی در سال ۱۹۸۰ بازنشسته شد اما فلسفه تولیدی آن تا سال‌ها زنده بود و برای مثال مزدا از چنین فلسفه‌ای برای تولید میاتا در سال ۱۹۸۹ استفاده کرد.

جگوار: XJ (سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹)

میزان فروش: ۱ میلیون دستگاه

جگوار XJ جزو قدیمی‌ترین نام‌های دنیای خودرو بوده است. نسل اول این خودرو از نظر افراد زیادی بهترین سدان دنیا بود و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۳ لیتری آن حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. فروش این خودرو در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشت و حتی مدل X300 با عمری کوتاه توانست به فروش حدود ۸۷ هزار دستگاه در عرض ۳ سال برسد. XJ پایان ناراحت‌کننده‌ای داشت و در جولای ۲۰۱۹ با بازار خداحافظی کرد. قرار بود نسل جدید این خودرو به‌صورت تمام برقی تولید شود اما در لحظه آخر تولید آن لغو شد.

آلفارومئو: آلفاسود (سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹)

میزان فروش: ۱.۰۲ میلیون دستگاه

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی برخی خودروسازان به دنبال تکرار موفقیت فولکس‌واگن گلف و تولید هاچبکی دیفرانسیل جلو و جمع‌وجور بودند. یکی از این خودروها آلفاسود است که کیفیت ساخت پایین باعث شد خریداران زیادی منصرف شوند. البته در ادامه مدل قوی‌تر ولوچه با قدرت ۹۵ اسب بخار و اسپرینت کوپه با پیشرانه ۱.۷ لیتری ۱۱۷ اسب بخاری تولید شدند. علیرغم تمامی مشکلات موجود، آلفاسود پرفروش‌ترین خودروی تاریخ آلفارومئو محسوب می‌شود.

پورشه: ۹۱۱ (سال ۱۹۶۳ تاکنون)

میزان فروش: ۱.۱ میلیون دستگاه

یک پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ با رنگ سبز آیریش وجود دارد که نقطه عطف مهمی در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. در واقع خودروی یاد شده یک میلیونمین ۹۱۱ تولیدی پورشه بود. ژرمن‌ها در سال ۲۰۱۷ به چنین رکوردی دست یافتند و از آن سال به بعد شاهد فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی در سال بوده‌ایم. جذابیت اصلی ۹۱۱ به توانایی‌های فوق‌العاده و قابلیت استفاده روزمره مربوط می‌شود. نسل جدید ۹۱۱ که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شده است.

ساب: ۹۰۰ (سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۸)

میزان فروش: ۱.۲ میلیون دستگاه

ساب بیشتر به خاطر طراحی‌های منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود. این موضوع با معرفی خودروی ۹۰۰ مشهود شد. ۹۰۰ در سال ۱۹۷۸ راهی بازار گردید و به فروش بیش از ۹۰۰ هزار دستگاهی برای مدل اول و فروش ۲۷۳۵۶۸ دستگاهی برای نسل جدید سال ۱۹۹۳ رسید. ایمنی، فضای کابین زیاد و راحتی سواری جزو ویژگی‌های شاخص این خودرو بوده‌اند. تقریباً ی چهارم کل فروش ۹۰۰ را مدل‌های اسپرت توربو تشکیل می‌دهند.

تسلا: مدل ۳ (سال ۲۰۱۸ تاکنون)

میزان فروش: ۱.۴ میلیون دستگاه

برای سال‌های طولانی مدل S پرفروش‌ترین محصول تسلا محسوب می‌شد و فروش آن به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه می‌رسید؛ اما عرضه خودروی ارزان‌تر و کوچک‌تر مدل ۳ همه‌چیز را تغییر داد. این خودرو قبلاً به فروش ۱ میلیون دستگاهی رسیده و تنها در سال ۲۰۲۰ توانسته به خانه ۴۴۰ هزار نفر راه یابد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    من زبونم جلوی این استوره‌ ها لال هست چیزی ندارم کامن بزارم ولی به جارو برقی رو حساب نمی کنم

    موافقم 76
    مخالفم 12
    1. کرگدن باواریا

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      واقعا متاسفم…
      آقای جگوار ! مبارکت باشه ؛ ۲۰ سال xj زدی فروختی یه آبم روش حالا که به ما رسید همه چی خشکید؟؟ :)))))

      موافقم 55
      مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3590 ديدگاه)

      اون لاکردار دیتوماسو پانترا بدجوری دلبری میکنه . هنوزم شاخه

      موافقم 31
      مخالفم 0
  2. harry.potter

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    مقاله عالی بود کلی خاطره ها زنده شد دمتون گرم
    البته به جز این 👇🏿

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/tesla-model-3_2_0_0_0_0_0_7_1_0.webp

    موافقم 55
    مخالفم 6
    1. rasoul

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عکس پروفایلت زندگیه یادش بخیر جوون بودیم،متاسفانه تو ایران تفریحی جز فیلم و بازی نبود خلاصه جوونیمون با این چیزا گذشت هی دنیا چرا یه سری باید تو کشور های خوب با امکانات خوب باشن ما تو ایران عمرمون ……..
      باز دم یه سری ه گرم حداقل چندتا فیلم و بازی خوب برای دوران ما ساختن

      موافقم 51
      مخالفم 2
      1. harry.potter

        ۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        💔❤️

        موافقم 24
        مخالفم 0
  3. M/D

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    الان تسلای کبیر ظهور می کنه میگه :《نگاه کنید تسلای کبیر تو ۵ سال چقدر مدل ۳ فروخته.》
    واقعا خیلی هاشون باعث نجات شرکت شان شدند
    جذابترین هاشون از نظر من بنتلی و فراری و لامبو و ۹۱۱ و الیزه هست
    تسلای مدل ۳ رو هم به خاطر قیمت خوب و آپشن هاش دوست داشتم ولی بعد اینکه فهمیدم که بعد تصادف اوراق میشه ازش اجتناب می کنم.

    موافقم 47
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      به نظرم پیکان و پراید پر فروش‌ترین ماشینهای تاریخ باشند،

      موافقم 22
      مخالفم 0
  4. امیرحسین پورکند

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پراید۴۰۵پیکان کجا رفت،اینجا ایرانه و اینا پرفروش‌های ایرانه!!!!!

    موافقم 39
    مخالفم 1
  5. MehdiTurbo

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    تنها خودرویی که تو این لیست ازش خوشم نیومد تسلاست
    یعنی حیف اون ۹۱۱ که باید بعد از تسلا باشه
    و عجیب ساب و خیلی خودروهای دیگه تو لیست پر فروشا بودن ولی ورشکست شدن خبری ازشون نیست
    من همیشه عاشق خودروهای TVR بودم دوتا برندی که خیلی دوست دارم نیستند tvr و فیسکر
    تو این لیست دتوماسو پانترا بد دلبری میکنه واقعا خاص زیبا

    موافقم 32
    مخالفم 4
  6. rasoul

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    harry.potter عکس پروفایلت اشکمو دراورد جدی میگم دارم گریه میکنم یادش بخیر

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. mg rover

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اخ اخ اخ
      من عاشق اون دموی خفن وفراموش نشدنی شم.
      خدایا
      23سال ازاون روزا گذشت!!!
      تو جوونی خیلی زود پیرشدیم!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. ARMAN سابق

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    شاید مجموع فروش مورگان ۴/۴ تا به امروز رقم نسبتاً کمی باشد اما این خودروی اسپرت می‌تواند مدعی طولانی‌ترین مدت‌زمان تولید در دنیای خودرو نیز شود.

    قدیمی ترین ماشینی که هنوز تولید میشه تاهو هستش از سال 1932 ( اگه دوستان بهشون بر نمی خوره )

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. ابراهیم

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فک کنم پراید یادشون رفته بنویسن

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. M/D

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      می دونی چرا نیاورند
      چون فورد محصول های پرفروش تری از فورد فستیوا(مزدا ۱۲۱،کیا پراید،سایپا۱۱۱ یا هرچی دیگه)هم داشت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  9. خخخ

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنازم تسلا
    از پورشه بیشتر فروش داشته

    موافقم 3
    مخالفم 37
    1. مرتضی علی وحیدی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (117 ديدگاه)

      همه طرفدار های تسلا اینجورین
      خخخ تو مطالب اوراق شدن تسلا کجا بودی؟
      تو مطالب بیشترین برند هایی که اشتباه داشتن کجا بودی؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. خخخ

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        من همیشه گفتم، مشکل برا ماشین پیش میاد
        ولی اگه مهندسی آلمانی بی نقصه بهم بگو چرا از تسلا کم تر فروش داشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. ar-ma-n

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چقد زیبا همشون باشکوه هست ممنون بابت مطلب زیبا و اینجور مطلب ها خیلی هم بار فنی و زیبای و یادگیری های خوب داره ممنون آقا شاهین .

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (4532 ديدگاه)

      سلامت باشید انجام وظیفه هستش.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  11. ar-ma-n

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    جدا از این هم برند و مدل های شناخته شده همیشه برند های نو ظهور و ناشناخته یا اینک بخاطر مشکلاتی ورشکست شدن و… بجز ( تسلا) برام جذاب بودن بخصوص طراحی هاشون مثل TVR و آلپین و دتوماسو و…

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. ar-ma-n

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اصلاح میکنم جمله منظورم برند( دتوماسو )هستش پوزش
      🙏🏻🙏🏻

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        من اصلاح کردم

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. ar-ma-n

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (174 ديدگاه)

          تشکر ممنون آقا اشتری ببخشید 🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤❤❤🌹🌹🌹

          موافقم 2
          مخالفم 0
  12. Arshia m3csl

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    فقط ۹۱۱😍👌🏽 حرف نداره عشقه تو بی ام و ها هم فکر کنم پر فروش ترین مدل سری ۳ باشه و تو بنز پرفروش ترین کلاس e باشه فکر کنم ائودی هم پرفروش ترینش a3 فکر کنم باشه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  13. مهران

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مطالبتون غیر کارشناسی و از روی مطالب خارجی ترجمه شده است .جای فولکس قورباغه ای که رکورد دار پر فروش‌ترین ماشین بود خالیه .یا وانت آمریکایی که پنجاه میلیون دستگاه آن .و پراید

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      مطلب چند قسمتی هست دوست عزیز
      بخش های دوم و سوم هم داره که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد

      موافقم 13
      مخالفم 0
  14. *ALI*

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اون لامبورگینی و فراری رو خیلی دوست دارم و بیشتر به خاطر ظاهرشون

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. دیمن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    آقای اشتری عزیز، حداقل فورد موستانگ رو تولیست میگذاشتی، جاش واقعا خالیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Yasin

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    تویوتا کرولا با 50 میلیون فروش پرفروش‌ترین خودروی تاریخ

    موافقم 7
    مخالفم 0
  17. OldBoy

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    فک کنم پرفروش ترین لامبورگینی، هوراکان باشه که دو ماه پیش از ۲۰ هزار دستگاه فراتر رفت

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا