چشم اندازهفته نامه

دور صاعقه 2022، رقابت داغ‌ترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا

زمانی که در سال ۲۰۰۶ رقابت‌های دور صاعقه را آغاز کردیم، قصد داشتیم یک آزمایش پرفورمنس را ایجاد کنیم که نه‌تنها بتوان طبق آن داغ‌ترین خودروهای هرسال را مقایسه کرد بلکه به معیاری برای سنجش پیشرفت خودروها در طول زمان تبدیل شود. الهام‌بخش ما برای این برنامه، مجلهٔ آلمانی اسپرت اتو بود که ماهانه یک سوپرتست را منتشر می‌کرد. این برنامه شامل تایم زنی خودروها در پیست افسانه‌ای ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگ‌رینگ می‌شد. آنجا با ۱۸۰ پیچ و تغییر ارتفاع زیاد، یکی از چالش‌برانگیزترین پیست‌های جهان محسوب می‌شود ولی متأسفانه نوربرگ‌رینگ یک اقیانوس از آمریکا فاصله دارد و ما به مکان نزدیک‌تری نیاز داشتیم.

بنابراین تصمیم گرفتیم پیست بین‌المللی ویرجینیا یا به‌طور مخفف VIR را انتخاب کنیم که با ۶.۶ کیلومتر طول، یکی از طولانی‌ترین پیست‌های آمریکا محسوب می‌شود. این پیست مجموعاً ۳۵ پیچ دارد که تعدادی از آن‌ها سرعت بالا و برخی سرعت پایین هستند و همین ویژگی چالش سختی را پیش روی خودروها می‌گذارد. برای خودروها نیز پنج کلاس قیمتی مختلف از LL1 تا LL5 ایجاد کردیم که بازهٔ قیمتی این کلاس‌ها در طول سال‌ها طبق تورم بروز شده است. همچنین برای عادلانه شدن رقابت، فقط خودروهایی می‌توانند در دور صاعقه شرکت کنند که کاملاً استاندارد کارخانه‌ای بوده و مردم بدون محدودیتی بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

امسال در رقابت دور صاعقه ۲۱ خودرو حضور دارند که توسط پنج رانندهٔ مختلف آزمایش شدند. در طول آزمایش‌ها، لاستیک‌های خودروها هم با نمونه‌هایی از سازندگان مختلف تعویض می‌شود تا بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند. واضح است که خودروسازان دور صاعقهٔ کارانددرایور را بسیار جدی گرفته‌اند و طی پانزده سال، این رقابت به یک معیار تبدیل شده است. این همان چیزی است که از زمان آغاز دور صاعقه به دنبال آن بودیم. حال در پانزدهیم سفر به پیست VIR با بیست و یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس بازار تایم زنی کردیم. امسال طی سه روز دود کردن لاستیک‌ها و تمام کردن ترمزها در طاقت‌فرساترین پیست آمریکا، چند رکورد شکسته شد.

سوبارو BRZ

تایم: ۳:۱۲.۴

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۱,۴۵۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۱,۴۵۵ دلار
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
وزن ۱۲۸۹ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۶ کیلو/اسب بخار

شخصیت بازیگوش با پاسخ‌های سریع و تمایل انتهای خودرو به لیز خوردن که رانندگی با BRZ را در خیابان‌ها بسیار جذاب می‌کند، در VIR هم وجود دارد. این خودرو با لیز خوردن در پیچ‌ها راننده را هیجان‌زده می‌کند حتی اگر کندترین لپ تایم سال را ثبت کند.

فولکس‌واگن گلف GTI

تایم: ۳:۱۲.۱

کلاس LL2
قیمت پایه ۳۹,۷۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۰,۱۸۵ دلار
قدرت ۲۴۵ اسب بخار
وزن ۱۵۰۲ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۶.۲ کیلو/اسب بخار

عملکرد نسل هشتم گلف GTI در سال جاری چیزی که مدت‌ها است میدانیم را دوباره تأیید کرد: هندلینگ گلف شگفت‌انگیز است. GTI جدید در یک دور پیست ویرجینیا ۲.۵ ثانیه از نسل هفتم خود که در سال ۲۰۱۵ در همین‌جا آزمایش کردیم سریع‌تر است.

تویوتا GR 86

تایم: ۳:۱۱.۸

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۱,۳۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۱,۷۵۰ دلار
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
وزن ۱۲۸۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۶ کیلو/اسب بخار

تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ دوقلوهایی هستند که در بدو تولد از هم جدا شده‌اند. این موضوع تأثیر پرورش و تربیت را نشان می‌دهد! این دو خودرو DNA یکسانی دارند اما هرکدام از والدین چگونه فرزند خود را تربیت کرده و روی رشد آن چه تأثیری داشته‌اند؟

آکورا TLX تایپ S

تایم: ۳:۰۶.۷

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۴,۹۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۵,۴۴۵ دلار
قدرت ۳۵۵ اسب بخار
وزن ۱۹۰۶ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۳ کیلو/اسب بخار

TLX شروع پرقدرتی دارد و از پیچ اول با ۱ جی چسبندگی عبور می‌کند اما لاستیک‌های پیرلی P Zero PZ4 آن به‌قدری سخت تلاش می‌کنند که خیلی زود داغ می‌شوند. به همین دلیل خودرو فقط می‌تواند یک دور خوب در پیست بزند و در دورهای بعدی تایم آن افزایش پیدا می‌کند.

لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس

تایم: ۳:۰۴.۹

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۸,۵۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۳,۶۲۰ دلار
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۸ کیلو/اسب بخار

آزمایش IS500 F اسپرت پرفورمنس یک نقص بزرگ را نشان داد. پس از شش توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و سه توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، پدال ترمز بشدت نرم و اسفنجی می‌شود و اعتمادبه‌نفس راننده را می‌گیرد. وقتی یک موتور ۵ لیتری ۴۷۲ اسب بخاری زیر کاپوت دارید، عملکرد ترمزها بسیار مهم خواهد بود.

فولکس‌واگن گلف R

تایم: ۳:۰۴.۳

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۵,۴۴۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۴۴۰ دلار
قدرت ۳۲۰ اسب بخار
وزن ۱۵۲۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۸ کیلو/اسب بخار

در پیست مسابقه مهم نیست که خودرو شبیه یک جت جنگنده باشد یک جعبه با چند پنجره. چیزی که در دور صاعقه اهمیت دارد سریع طی کردن پیست است؛ بنابراین، گلف R ممکن است خودرویی جعبه‌ای شکل با ریشه‌های اقتصادی باشد اما با قدرت و هندلینگ آغشته شده تا بتواند رانندگی سریعی را فراهم کند.

ب‌ام‌و M240i xDrive

تایم: ۳:۰۳.۰

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۹,۵۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۷,۱۲۰ دلار
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
وزن ۱۷۴۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

M240i نتوانست بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد زیرا فقط با یک دست لاستیک پای به رقابت گذاشت. برای جلوگیری از فرسودگی لاستیک‌ها، ما این ب‌ام‌و را فقط چهار بار در روز برای تایم زنی به پیست فرستادیم و سریع‌ترین دور در جلسهٔ سوم ثبت شد یعنی زمانی که لاستیک‌ها ساییده شده بودند. این منجر به بروز بیش‌فرمانی عجیبی شد که مقداری به تایم خودرو اضافه کرد.

ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن

تایم: ۳:۰۲.۹

کلاس LL3
قیمت پایه ۸۱,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۱۴۵ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۲۰۶۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۱ کیلو/اسب بخار

مثل دیگر ب‌ام‌وهای امسال، X4 M کامپتیشن هم لاستیک اضافه نداشت ولی بااین‌حال توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. البته در پیچ‌ها تنگ، به دلیل مرکز ثقل بالا، چرخ‌های عقب X4 M خیلی زود از آسفالت جدا می‌شوند و این واقعاً ترسناک است. البته زمانی که خودرو به آسمان بلند نمی‌شود، سامانهٔ چهارچرخ محرک ب‌ام‌و ۵۱۰ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ شش سیلندر را به شتاب بی‌امانی تبدیل می‌کند.

آئودی RS Q8

تایم: ۳:۰۲.۲

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۲۳,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۸,۳۴۰ دلار
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
وزن ۲۴۹۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۲ کیلو/اسب بخار

هیچ‌کس از حضور شاسی‌بلندها در دور صاعقه هیجان‌زده نمی‌شود زیرا این خودروها خیلی سنگین، خیلی بلند و خیلی بزرگ هستند اما دیدن یک فیل قدرتمند که افسار پاره می‌کند و سپس برای متوقف شدن تلاش می‌کند واقعاً لذت‌بخش است. RS Q8 با ۲.۵ تن وزن، سنگین‌ترین خودرو در تاریخ دور صاعقه محسوب می‌شود.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

تایم: ۳:۰۰.۷

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۵,۰۱۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۰۱۰ دلار
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
وزن ۱۳۹۹ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

پیش‌بینی می‌کردیم که سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن با کاهش چند کیلوگرمی وزن و جایگزینی لاستیک‌های خود با نمونه‌های مخصوص پیست میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ بتواند رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی دور صاعقه که سال گذشته توسط مینی کوپر JCW GP ثبت شد را بشکند و همین‌طور هم شد. سیویک با اختلاف ۳.۱ ثانیه مینی را ضربه‌فنی کرد و حتی از تایپ R معمولی هم ۳.۲ ثانیه سریع‌تر بود.

ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

تایم: ۳:۰۰.۵

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۱۵,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۲۶,۲۹۵ دلار
قدرت ۶۲۵ اسب بخار
وزن ۲۴۲۱ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۹ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و همیشه از توزیع وزن به‌عنوان عنصری جادویی برای بهبود کنترل و هندلینگ محصولات خود استفاده می‌کند و وقتی از پشت آئودی RS Q8 پشت X5 M بنشینید کاملاً این موضوع را حس خواهید کرد. در ب‌ام‌و ۵۰.۶ درصد از وزن روی چرخ‌های جلو قرار دارد درحالی‌که این عدد در آئودی ۵۶.۴ درصد است. به همین دلیل، در X5 M بجای کم‌فرمانی شاهد بازیگوشی هستیم.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

تایم: ۲:۵۶.۲

کلاس LL5
قیمت پایه ۲۸۰,۲۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴۳,۸۹۰ دلار
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
وزن ۲۲۹۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

قوی‌ترین کانتیننتال GT تاریخ ممکن است در پلت‌فرم با پورشه پانامرا مشترک باشد اما زمانی که در حال دود کردن لاستیک‌ها هستید، به آن W12 قدرتمند گاز می‌دهید و در کابینی پر از چرم و آلومینیوم باکیفیت محصور شده‌اید، تجربهٔ رانندگی نمی‌تواند متفاوت‌تر از این باشد.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۵۵.۶

کلاس LL3
قیمت پایه ۶۷,۵۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۸,۹۸۵ دلار
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۷ کیلو/اسب بخار

بلک‌وینگ کوچک کادیلاک با بازخورد عالی و هندلینگ مطمئن، یک ستارهٔ پیست است. این خودرو با سیستم مدیریت کشش پرفورمنس در حالت مسابقه و تعویض دندهٔ اتوماتیک، پیچ‌ها را یکی‌یکی می‌بلعد و یک دور پیست را نزدیک به ۱۱ ثانیه از CT4-V معمولی سریع‌تر طی می‌کند. البته علیرغم برتری بلک‌وینگ نسبت به M3 در چند نقطه از پیست، کادیلاک فقط در سکتور چهار زمان سریع‌تری ثبت کرد زیرا در پیچ‌های طولانی و پرسرعت، لاستیک‌های عقب مغلوب قدرت پیشرانهٔ V6 می‌شوند.

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive

تایم: ۲:۵۳.۵

کلاس LL3
قیمت پایه ۸۹,۸۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۴,۵۹۵ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۱۷۷۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن در درجهٔ اول کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ را مغلوب می‌کند زیرا در قسمت‌های فنی و کم‌سرعت پیست پابه‌پای رقیب آمریکایی پیش می‌رود و در مسیرهای مستقیم و پیچ‌های پرسرعت از ۳۸ اسب بخار قدرت بیشتر خود استفاده می‌کند.

پورشه کاین توربو GT

تایم: ۲:۵۲.۶

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۴,۶۱۴ دلار
قیمت تست‌شده ۲۰۱,۱۳۴ دلار
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
وزن ۲۲۴۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

کاین توربو GT در ظاهر مثل یک شاسی‌بلند به نظر می‌رسد اما وقتی در پیچ اول چسبندگی ۱.۰۸ جی را ثبت می‌کند و در برخی جاها حتی از M5 CS هم سریع‌تر است، مطمئناً مثل هیچ شاسی‌بلندی که تاکنون دیده‌ایم رفتار نمی‌کند. به همین دلیل، توربو GT با وجود قدرت کمتر نسبت به لامبورگینی اوروس، با اختلاف ۳.۲ ثانیه رکورد همتای ایتالیایی خود را شکست و سریع‌ترین شاسی‌بلند تاریخ دور صاعقه لقب گرفت.

فورد موستانگ مک‌وان

تایم: ۲:۵۱.۴

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۰,۲۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۰,۷۴۰ دلار
قدرت ۴۸۰ اسب بخار
وزن ۱۷۲۸ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۶ کیلو/اسب بخار

فورد موستانگ مک‌وان یک‌شبه به وجود نیامده است. این خودرو نقطهٔ اوج سال‌ها توسعهٔ نسل ششم موستانگ است که در یک پکیج واحد جمع شده است. این خودرو با دقت وارد پیچ‌ها می‌شود و در پیچ اول چسبندگی ۱.۱۳ جی را ثبت می‌کند. پرفورمنس مک‌وان آن‌قدر چشمگیر است که در پیست VIR حتی از شلبی GT350R هم نزدیک نیم ثانیه سریع‌تر بوده است.

ب‌ام‌و M5 CS

تایم: ۲:۵۰.۳

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۴۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۸,۹۹۵ دلار
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
وزن ۱۸۶۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۰ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و M5 CS از M5 کامپتیشن با تایم ۲:۵۴.۰ در ویرجینیا ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۵۷ کیلوگرم وزن کمتری دارد. به این ترکیب، تعلیق اصلاح‌شده و لاستیک‌های مخصوص پیست پیرلی هم اضافه شده که چسبندگی ۱.۰۴ جی را در پیچ یک به همراه دارد. در ادامهٔ پیست، M5 CS شانه‌به‌شانهٔ CT5-V بلک‌وینگ پیش می‌رود ولی در سه سکتور بعدی، ب‌ام‌و کمتر از یک ثانیه از کادیلاک عقب می‌افتد.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۴۹.۴

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۰۱,۲۶۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۵,۶۶۵ دلار
قدرت ۶۶۸ اسب بخار
وزن ۱۸۷۴ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۸ کیلو/اسب بخار

مهندسان کادیلاک برای توسعهٔ CT5-V بلک‌وینگ زمان زیادی را در VIR سپری کردند و بهترین تایمی که موفق به ثبت آن شدند ۲:۴۹.۵ بود. آن‌ها امیدوار بودند ما بتوانیم با این خودرو سریع‌تر دور بزنیم تا با شکست رکورد ۲:۴۹.۳ مرسدس AMG GT63 S، کادیلاک سریع‌ترین سدان VIR لقب بگیرد. البته اگر پیست کمی تمیزتر بود این اتفاق ممکن بود ولی حتی اگر CT5-V بلک‌وینگ مرسدس را هم مغلوب می‌کرد، حریف پادشاه جدید سدان‌های دور صاعقه یعنی پورشه پانامرا توربو S نمی‌شد.

پورشه پانامرا توربو S

تایم: ۲:۴۸.۸

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۱,۳۴۴ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۲,۰۵۴ دلار
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
وزن ۲۱۳۸ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۴ کیلو/اسب بخار

این تایم کمی غیرمنتظره است زیرا پانامرا توربو S با ۲۱۳۸ کیلوگرم وزن، ۴۰ کیلوگرم از مرسدس AMG GT63 S سنگین‌تر بوده و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن‌هم ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد. این یعنی سدان پورشه از لحاظ نسبت قدرت به وزن ضعیف‌تر از رقیب اشتوتگارتی است ولی ۱.۵ ثانیه زودتر پیست را به پایان می‌رساند. به نظر می‌رسد این سدان بزرگ موتور جلو زیر پوست خود یک سوپراسپرت موتور وسط دارد!

پورشه ۹۱۱ GT3

تایم: ۲:۴۰.۶

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۱,۰۶۲ دلار
قیمت تست‌شده ۱۸۸,۸۶۲ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۹ کیلو/اسب بخار

این پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی ۹ هزار rpm را به‌راحتی می‌توان یک شاهکار در جهان خودرو توصیف کرد. البته هرچند این پیشرانه تقریباً بهترین موتور حال حاضر دنیا است اما وقتی GT3 روی پیست می‌رود، این شاسی است که شایستهٔ بیشترین تحسین خواهد بود.

مرسدس AMG GT سری سیاه

 تایم: ۲:۳۷.۰

کلاس LL5
قیمت پایه ۳۲۷,۰۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴۰,۸۲۰ دلار
قدرت ۷۳۰ اسب بخار
وزن ۱۶۴۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۲ کیلو/اسب بخار

AMG GT سری سیاه واقعاً یک سلاح مطلق برای پیست است. برای توضیح این موضوع همین بس که هیولای مرسدس با چسبندگی ۱.۲۵ جی در پیچ اول، رکورد جدیدی را ثبت می‌کند. این ماشین زیر کاپوت فیبر کربنی خود نسخهٔ میل‌لنگ تخت از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو را دارد که تا ردلاین ۷,۲۰۰ rpm پیش می‌رود. گیربکس دوکلاچهٔ سری سیاه آن‌قدر خوب برنامه‌ریزی شده که تنها دلیل استفاده از پدال‌های تعویض دنده می‌تواند غرور راننده باشد. این سوپرکار موتور جلو بسیار به رکورددار VIR یعنی مک‌لارن سنای میلیون دلاری با تایم ۲:۳۴.۹ نزدیک شده است. اگر برتری سنا در مسیرهای مستقیمی طولانی را در نظر نگیریم، سری سیاه اساساً پابه‌پای آن پیش می‌رود. به همین دلیل، این مرسدس با نصف قیمت سنا، دومین تایم سریع VIR را ثبت کرده است تا برای دیدن عملکرد هایپرکار AMG وان در این پیست نتوانیم صبر کنیم.

رتبه

خودرو

تایم

۱ سوبارو BRZ ۳:۱۲.۴
۲ فولکس‌واگن گلف GTI ۳:۱۲.۱
۳ تویوتا GR 86 ۳:۱۱.۸
۴ آکورا TLX تایپ S ۳:۰۶.۷
۵ لکسس IS500 F اسپرت ۳:۰۴.۹
۶ فولکس‌واگن گلف R ۳:۰۴.۳
۷ ب‌ام‌و M240i xDrive ۳:۰۳.۰
۸ ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن ۳:۰۲.۹
۹ آئودی RS Q8 ۳:۰۲.۲
۱۰ هوندا سیویک تایپ R ۳:۰۰.۷
۱۱ ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن ۳:۰۰.۵
۱۲ بنتلی کانتیننتال اسپید ۲:۵۶.۲
۱۳ کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ ۲:۵۵.۶
۱۴ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲:۵۳.۵
۱۵ پورشه کاین توربو GT ۲:۵۲.۶
۱۶ فورد موستانگ مک‌وان ۲:۵۱.۴
۱۷ ب‌ام‌و M5 CS ۲:۵۰.۳
۱۸ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ ۲:۴۹.۴
۱۹ پورشه پانامرا توربو S ۲:۴۸.۸
۲۰ پورشه ۹۱۱ GT3 ۲:۴۰.۶
۲۱ مرسدس AMG GT سری سیاه ۲:۳۷.۰

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    واقعا اگه بخوایم قیمت را در نظر بگیریم آمریکایی ها بهترین بودند ولی اگه قیمت مهم نباشه فقط آلمانی ها

    موافقم 24
    مخالفم 15
  2. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    فکر میکنم فعلا سریعترین خودروی تولید سری چه توی مسیر مستقیم چه پیست sf90 هست . توی یکی دوتا پیست مک‌لارن سنا رو هم زخمی کرده!

    موافقم 13
    مخالفم 25
  3. Philipp

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    به به عجب مقاله ای
    خیلی خلاصه بخوام بگم:
    کاین و کادیلاک و سیویک بشدت سوپرایزم کردن
    ولی انتظار داشتم فاصله 911 و GT BS بیشتر باشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. Jdm باز

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    مک وان نسبت به قیمتش عالی عمل کرده
    Amg gt bs هم که بهترین بود

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. حیدر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چه فرقی بین Subaru BRZ و Toyota GR 86 هست که تایم تویوتا ۰٫۶ ثانیه بهتره ؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. مردیم از خوشی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      0.6. دهم ثانیه تو اون مسیر طولانی 185 ثانیه ای عددی نیست که چندان مهم باشه !!! البته رانندگی خودش خیلی اثر داره ! و همیشه امکان 0.5 اختلاف وجود داره اونم تو همچین مسیر هایی وشاید اگه مثلا دوباره امتحان می کردند تقریبا برابر میشد

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نمیدونم مبنا انتخاب ماشین ها چی بوده ولی شاسی بلندی که برای پیست ساخته نشده حضور داره ولی چیزی مثل کوروت خیر . هیچی از مکلارن نیست هیچی از فراری نیست کامارو هم نیست . تو کلاس مرسدس AMG هیچ رقیبی در نظر گرفته نشده . خیلی ها نیستن

    یک سری ماشین ها هم استاندارد بودن ولی یک سری دیگه نسخه پرفرمنس

    ولی به رنگ ماشین ها دقت کنید . یکی از یکی زیباتر . کلا موافق حضور سدان ها و شاسی بلند ها در پیست نیستم اصلا برای کار دیگه ساخته شدن . موافق حضور ماشین های اسپرت لوکس هم نیستم . کمتر کسی با بنتلی کانتینتال جی تی میره پیست این ماشین هم وزن زیاد داره هم خیلی لوکسه و تو کلاس خودش لوکسترینه حتی نسخه اسپید هم برای پیست ساخته نشده خوده بنتلی شعار ش در مورد کانتیننال اینه که از سفر لذت ببر . تصور کن با این کابین بری پیست

    https://bucuresti.bentleymotors.com/picserver1/userdata/1/31595/3FAdVwEMPE/02%20continental-gt-front-interior-with-new-steering-wheel-20-1400×700%20dwsv2.jpg

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. کیانوش

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      فکر کنم فقط خودرو های که امسال عرضه شدن رو تست میکنن مثلا سنا چند سال پیش عرضه شده و همون سال تست گرفته شده ازش دیگه امسال حضور نداشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. المان و سوئد

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    بنز ترکیبی از چهار چیزه
    اول سرعت
    دوم قدرت
    سوم لوکس گرایی
    و چهارم رخ زیبا

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. BENZ

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بنز رو عشقه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. amir-iranpour

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    AMG GT BLACK SERIES THE BEST CAR

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خوشم نیومد چیز جالبی نبود فقط ماشینارو مسخره کردن رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    البته که پوروشه هم جاش بالاتر بود چون شتاب مرسدس شاید خوب باشه ولی شتابش سر سرعت بالا همیچین چیز خواصی نیست ولی با ااین حال دمش گرم خوب بقیه رو چزوند

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا