چشم اندازهفته نامه

با بودجه 200 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

درحالی‌که ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر بازار کشورمان حدود ۴۴۰ میلیون تومان قیمت دارد، خواهیم دید با کمتر از نصف این رقم چه خودروهای کارکرده‌ای می‌توان خرید.

طی چند سال اخیر با پرواز قیمت خودروها در بازار کشورمان، خرید خودروی نو برای خیلی از مردم غیرممکن شده است. در حال حاضر، کوییک به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی سواری کشورمان در بازار حدود ۴۴۰ میلیون تومان قیمت دارد که از دسترس بسیاری خارج است؛ بنابراین، کسانی که خواهان خودرو هستند به‌ناچار باید سراغ نمونه‌های کارکرده بروند. به همین دلیل، در ادامه می‌خواهیم ببینیم هم‌اکنون با کمتر از نصف قیمت یک کوییک صفرکیلومتر یعنی زیر ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید.

مطمئناً با این بودجه نمی‌توان سراغ خودروهای مدل بالا و کم‌کارکرد رفت و باید بین خودروهای کارکردهٔ زیر مدل ۱۳۹۰ گزینه‌های مناسب‌تر را پیدا کنیم. ازآنجایی‌که چنین خودروهایی معمولاً کارکرد بالایی دارند، بهتر است مدل‌های کم‌استهلاک‌تر را انتخاب کنید که بعداً گرفتار هزینه‌های سنگین تعمیرات نشوید. به همین دلیل، با این بودجه هرگز خودروهای مدل پایینی مثل پژو ۲۰۶ توصیه نمی‌شود. با این توضیح، سراغ مناسب‌ترین خودروهایی می‌رویم که می‌توان با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. این خودروها را به ترتیب اولویت از بهترین تا بدترین معرفی خواهیم کرد.

۱-پراید مدل ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

قطعاً مناسب‌ترین خودرویی که می‌توان هم‌اکنون با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید پراید است. این خودرو علیرغم تمام ضعف‌ها و مشکلاتی که دارد، از مزیت‌هایی مثل فراوانی قطعات، استهلاک پایین و هزینه‌های تعمیر کمتر نسبت دیگر خودروها بهره می‌برد که آن را به انتخاب اصلی با بودجه‌های پایین تبدیل می‌کند. البته با چنین رقمی باید سراغ پرایدهای زیر مدل ۹۰ بروید که عمدتاً بالای ۲۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند. همچنین بسیاری از این پرایدها با مشکلاتی مثل رنگ‌شدگی بدنه و ایرادات فنی مواجه هستند اما با کمی جستجو در بین مدل‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ می‌توان نمونه‌های نسبتاً تمیز و قابل‌قبولی را پیدا کرد.

۲-ام‌وی‌ام ۱۱۰ مدل‌ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

اگر علاقه‌ای به پراید ندارید و با زیر ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال خودروی متفاوتی برای ترددهای شهری هستید، ام‌وی‌ام ۱۱۰ گزینهٔ مناسبی خواهد بود. این خودرو با اندازهٔ کوچک، پیشرانهٔ کم‌مصرف و استهلاک نسبتاً پایین، با چنین بودجه‌ای می‌تواند یکی از انتخاب‌های معقول باشد. همچنین ازآنجایی‌که ام‌وی‌ام حدود یک دهه در تیراژ بالایی در کشورمان تولید شد، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروهای چینی دارد. البته با این بودجه بیشتر نسخه‌های سه سیلندر ۱۱۰ قابل خریداری است که تنها ۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما اگر بتوانید روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، نمونه‌های چهار سیلندر تمیز با کارکرد زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر هم پیدا خواهد شد.

۳-کیا ریو مدل‌ ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶

حدود قیمت: ۲۰۰ میلیون تومان

یکی دیگر از خودروهای کم‌استهلاکی که با این رقم می‌توان خرید کیا ریو است. سدان جمع‌وجور کره‌ای که در سال ۱۳۸۴ روی خط تولید سایپا رفت و تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. هرچند ریو هیچ‌گاه نتوانست به رقیبی جدی برای پژوها و سمند ایران‌خودرو تبدیل شود اما خودروی بی‌دردسر و کم‌استهلاکی بود که طرفداران خاص خود را پیدا کرد. در حال حاضر نمی‌توان با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نمونه‌های کارکردهٔ این خودرو را خرید اما روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان از نمونه‌های اولیهٔ ریو یعنی مدل ۸۴ تا ۸۶ پیدا می‌شود. البته این نمونه‌ها که زیاد هم نیستند کارکرد بالایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کیلومتر دارند. همچنین لوازم یدکی ریو هم گران‌تر و کمیاب‌تر از پراید و پژو است.

۴-پژو روآ مدل‌ ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

اگر به دنبال خودرویی با کابین جادار و ایمنی کمی بهتر از پراید و ام‌وی‌ام هستید، می‌توانید سراغ پژو روآ بروید که به لطف بهره‌مندی از اتاق پژو ۴۰۵ فضای مناسبی را برای استفاده‌های خانوادگی فراهم می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که روآ از پیشرانهٔ پیکان استفاده می‌کند، هزینه‌های قطعات و تعمیرات فنی آن از پژو ۴۰۵ کمتر خواهد بود. بااین‌حال، اگر سراغ روآ رفتید باید با مشکلات همیشگی آن مثل کیفیت پایین قوای محرکه و سروصدای دیفرانسیل کنار بیایید. البته، ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۹ نسخهٔ بهبودیافتهٔ این خودرو را با نام روآ سال به بازار فرستاد که از پیشرانهٔ قوی‌تر و ظاهر مشابه ۴۰۵ بهره می‌برد و برخی مشکلات آن برطرف شده بود اما ارزان‌ترین نمونه‌های روآ سال روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان دارند.

۵-پژو ۴۰۵ مدل‌ ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

اگر نمی‌خواهید زیر کاپوت ۴۰۵ موتور پیکان را ببینید، با زیر ۲۰۰ میلیون تومان پژو ۴۰۵ هم می‌توانید پیدا کنید اما باید سراغ مدل‌های پایین‌تر بروید. با حدود ۱۸۰ میلیون تومان هم‌اکنون ۴۰۵ مدل ۸۴ با کارکرد حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کرد اما باید توجه داشته باشید که خودروهای پژو استهلاک بالایی دارند و چنین نمونه‌های قدیمی و با کارکرد بالا می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای تعمیر و نگهداری به شما تحویل کند. درهرحال، اگر با همهٔ این اوصاف بازهم خواهان ۴۰۵ هستید می‌توانید نسخهٔ GLI را هم در نظر داشته باشید که در سال ۱۳۸۳ با حذف آپشن‌هایی مثل آینه‌ها و شیشه‌های برقی با قیمتی ارزان‌تر از GLX عرضه شد و هم‌اکنون نمونه‌های کم‌کار آن را با قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان می‌توان پیدا کرد.

۶-سمند مدل‌ ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان

سمند در سال ۱۳۸۰ روی خط تولید رفت و هم‌اکنون می‌توان اولین نمونه‌های آن را با قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. ازآنجایی‌که سمندهای اولین با همان پیشرانه XU7 پژو تولید شدند، در نمونه‌های کارکردهٔ این خودرو هم همان مشکلات ۴۰۵ یعنی استهلاک و هزینه‌های تعمیر بالا وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با توجه به اینکه سمند بدنهٔ سنگین‌تری نسبت به ۴۰۵ دارد، در این نمونه‌های مدل پایین که کارکردی در حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر دارند، فشار بیشتری به قطعات فنی وارد شده و می‌تواند شرایط بدتری نسبت به ۴۰۵ داشته باشد.

۷-دوو سیلو مدل‌ ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲

حدود قیمت: ۱۴۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان

سیلو یکی از خودروهای محبوب بازار کشورمان بود که بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ تولید می‌شد و اگر خودرویی متفاوت از پرایدها و پژوهای تکراری می‌خواهید می‌توانید سراغ نمونه‌های کارکردهٔ آن بروید. هرچند سیلو خودروی کم‌استهلاکی بود اما نمونه‌های کارکردهٔ آن که حتی از مدل زیر ۱۳۸۰ هستند، کارکردهای بسیار بالایی دارند (بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر) و کاملاً فرسوده شده‌اند. همچنین قطعات سیلو هم نسبت به خودرویی مثل پژو ۴۰۵ سخت‌تر پیدا می‌شود؛ بنابراین، اگر به سیلو علاقه‌مند هستید بهتر است روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال نمونه‌های مدل بالای ۱۳۸۰ با کارکرد نسبتاً پایین باشید.

۸-پیکان مدل‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳

حدود قیمت: ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان

تا اینجا به خودروهای کارکردهٔ زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداختیم اما اگر حدود نصف این بودجه دارید، بهتر است سراغ پیکان بروید زیرا با این مبلغ اگر خواهان ماشین‌های بالا باشید خودرویی فرسوده با کارکرد بسیار بالا و پر از مشکلات و ایرادات مختلف نصیبتان خواهد شد. با حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان اما می‌توانید آخرین نمونه‌های تولیدی پیکان یعنی مدل ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ در شرایط مناسب و کارکرد زیر ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کنید. هرچند پیکان از ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی بی‌بهره است و سواری خشک و خشنی دارد اما به لطف سادگی و استهلاک پایین، حداقل کمتر شما را راهی تعمیرگاه خواهد کرد و با چنین بودجه‌ای گزینهٔ مطمئن‌تری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5051 ديدگاه)

    فقط پیکان و پیکان وانت و پرایدهای مدل ۸۴ به پایین خرید

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. net

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      همون ادم با ۲۰۰ میلیون نخره دردش کمتره چون این ماشینهای مدل پایین دائم باید بروی تعمیرگاه و زجر بکشی

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5051 ديدگاه)

        درسته که میگیم تولیدات سایپا و ایرانخودرو آشغال هستن و چینیها هم یه مشت گاری و فرغون بدردنخور هستن ولی با این وضع موجود اکثریت مردم همین آشغالهای داخلی و فرغونهای چینی رو هم نمیتونن بخرن و مجبورن بسته بودجه و سرمایه اندکی که تو دستشون هستش برن سراغ همین ماشینایی مدل پایین و زوار دررفته که گفتم ……. هدف من دست انداختن و مسخره کردن مردم نیستش چون حقیقتاً نمیشه مردم رو قضاوت کرد واسه اینکه خیلیا یا بخاطر اینکه تو شهرای بزرگ هستن حتماً یه ماشین واسه زیر پاشون میخوان یا خیلیا بخاطر شرایط کاری مجبورن همچین کاری بکنن و یا ……….. به هر دلیل دیگه ای به ماشین احتیاج دارن وگرنه اگر مجبور نبودن سوار چنین ماشینایی نمیشدن

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5051 ديدگاه)

        درود بر هموطنان ایرانی ❤️❤️❤️❤️❤️ هر ایرانی لایق بهترینهاست

        موافقم 13
        مخالفم 1
      3. Mercedes

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (752 ديدگاه)

        دقیقا ترجیح میدم از مترو استفاده کنم واسه سلامتی هم مفید تره 😂

        موافقم 4
        مخالفم 0
      4. TOYOTA ARAS @NOSRTI

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        عزیزم ریو فقط هر ۴ تا ۵ سال یک بار تعمیر میخواد
        حتی
        دوو
        یا
        پیکان

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فقط میشه یه موتور خرید
    سمت چهارچرخ نمیشه رفت

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      تویوتا کریسیدا ، کرولا ، کرونا ، کراون ، میتسوبیشی لنسر ، گالانت ، نیسان پاترول ، آلتیما قدیمی ، بنز دانشجویی ، هوندا آکورد و غیره

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. عباس

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دمت گرم فقط بنز و میتسوبیشی و نیسان صد و پنجاه سال کار میکنن

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. حسن

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1361 ديدگاه)

      درسته وضعیت بده اما قطعا خودرو بهتر از موتوره الان یه اسکوتر بی خاصیت 150 تومنه با همون پول میشه پراید و روا خرید مطمئن باش حتی به صرفه تر از موتوره اکثر موتورها قیمت قطعاتش با خودرو یی مث پراید برابری میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 0
  3. mercedes

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    به نظر من بهترین گزینه ریو هست بعد لیفان520

    موافقم 3
    مخالفم 6
  4. 🤡

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    من با ۲۰۰ تومن تویوتا کریسیدا میخرم

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. عباس

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      نه دیگه کرسیدا کمتر از سیصد ملیون نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    بهترین گزینه اول دوو بعد ریو بقیه بدرد نمیخورن
    همینطور میتسوبیشی لنسر و گالانت هم میشه خرید

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Mr. gt c

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (330 ديدگاه)

    یه کفش پیاده‌روی خوب

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. JaMsHiD

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1015 ديدگاه)

    لنسر ، گالانت ، آکورد ، بنز دانشجویی ، تویوتا کرولا و کرونا و کراون کلاسیک و ….

    موافقم 2
    مخالفم 7
  8. ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    دوستان تو این رنج
    ماشین میگیرید یا پراید بگیرید یا پژو یا آردی
    سراغ سمند نرید
    چون یه سمند سالم حداقل ۳۰۰ میلیون قیمتشه الان با ۲۰۰ تومن یه سمند پوکیده که اندازه تویوتا کارکرد داره بهتون میدن که اندازه لندکروز خرجش باید کنی تا راه بره
    آردی و روآ هم من میگم سراغش نرید
    نه که بده ها!
    ولی به عنوان ماشین اول دف عقب زیاد خوب نیست
    میتونین برای ماشین دوم که دف عقبه بخریدش و برای دریفت درستش کنید و موتورو تقویت و توربو کنید
    من خودم ۴۰۵ یا ریو یا سیلو تو این رنج انتخابم هست
    قیمت ماشین هم متاسفانه خیلی بالا رفته
    دوستان دقت کنید اگه ۵۰ میلیون بیشتر کنید بودجتونو میتونید یه فولکس گل خوشگل بخرید از همشون بهتره من شاید چند وقت دیگه فولکس گل بخرم یا سیلو

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. ممدقلی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      اتفاقا اردی ای انژکتوری رو اگر یه سرویس ظاهری و موتور در حد 30 میلیون براش انجام بدی و البته دفر تویوتایی بندازی که خرجی هم نداره اونقدر حیلی ماشین خوبی خست برای روزمرگی و دانشجویی
      پیکان هم از 60 میلیون تا 100 میلیون ارزش داره نه بیشتر مدل 77 تا 80 هم قیمت موتور هوندا بخر لذتشو ببر نوستالژی هم هست بعدا میتونی برا قیافش خرج کنی موتورشم بدون مرگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. amirboss

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (359 ديدگاه)

    با این پول انتخواب بین بد و بد تر هست.
    بعضیا میگن ماشین خارجی بهتره ولی خوب هر چی باشه دیگه عمر مفیدش چند سال پیش تموم شده باید به فکر پیدا کردن قطعات یدکی استوک یا نو با قیمت های کهکشانی باشید.حالا تو تهران کم تر دغدقه پیدا کردن قطعات یدکی برای خودرو های خارجی هست تا شهرستانها.
    ماشین های ایرانی جدا از کیفیت شخمی که دارن باز دغدقه پیدا کردن قطعات یدکی رو ندارید و از لحاظ پلمپ بودن و قیمت باز از ماشینای خارجی بهتر هستن.
    یه کم شناخت علم مکانیک تو این خودرو ها ضروریه وگرنه بلانسبت باید زین بندازید به تعمیرکارها سواری بدید

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. علیرضا ۷۷۱۴

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      بنام خدا.با این پول انتخاب بین بدترو بدترین هست نه بد و بدتر گرامی .فرمایشات بعدی شما تقریبا صحیح ودرست است . نکته مهم اینکه کلا خودروی بدون تصادف جدی که درعین کارکرد بالا هنوز قابلیت استفاده رو داشته باشه معمولا به سادگی پیدا نمیشه وعلتش هم واضحه چون فروشنده جز مشکل مالی دلیلی برای فروش نداره و معمولا حتی افرادی که به دنبال اصطلاحا تبدیل به احسن !؟ کردن خودرو هستند هم خودروی بدرد بخور خودشون رو به دوست و آشنا میفروشند وگیر من و شما گرامی نمیاد …..‌

      موافقم 6
      مخالفم 0
  10. NR

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هزینه بازسازی خودرو های موجود تو بازار چطوره؟
    مثلا یه مزدا 323 بازسازی کلی (البته به جز فنی و موتور) چقدر هزینه ممکنه برداره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. KAIZEN

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    تو این رنج قیمت فقط پراید
    بقیه شون دردسر داره
    ماشینای وارداتی دهه 90 هم بدرد روزمره نمیخورن دردسر دارن
    اگه کمی بوجه تونو بیشتر کنید میتونید تیبا بگیرید که بازم کم دردسره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ممدقلی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      اردی و پیکان رو بیشتر ترجیح میدم به پراید ارابه مرگ ولی تو سگ جون بودن موتور پراید بزنده هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. KAIZEN

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    آقای دهقان چند روزه با گوشی کامنتها ثبت نمیشن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      من امتحان کردم و مشکلی نداشت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    برای کسانی که میخوان بخرن
    اول پراید – روا سال مدل 89 – ریو سالم – دوو سالم
    بقیه از نظر هزینه خیلی خرج دارن برعکس تصورات الان پیکان خودروی پر هزینه ایه و قطعاتش بسیار گرونن و کم گیر میاد
    اما اگه کلا میخواید بدون شک تصمیم بگیرید پراید و روا سال را انتخاب کنید تو همین سن هم مرگ ندارن خرج هم ندارن
    ای ام بنگاهی باسابقه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  14. SRT

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (607 ديدگاه)

    توی متن منتظر بودم به سرطان بودن ۲۰۶ اشاره بشه که خیلی سریع انتظارم تموم شد
    ۹ ماه یه مدل ۸۵ شو داشتم اندازه ۹ سال پیر شدم.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خوب که نخریدم یه نفر میگفت ماهی ده ملیون هزینه میکنم والا نمیدونم چکار می‌کرد که اینطور خرج داشت بعد از مدتی یه کرسیدا خریداری کرد حدود دو ماه گذشته بود گفت الان میدونم ماشین چیه یه جت زمینی هست بعد از چهل سال یا سی سال هنوز نتونستن یه چراغ کوچک کنار سوئیچ بزارن ولی کرسیدا چهل سال پیش گذاشته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. عباس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وجدانا از سمند بد نگید ماشین خوبی هست البته اگر اذیت نشده باشه خدایی خوبه،،، بعضی ها دنبال قشنگی هستن و بعضی ها دنبال کم مصرف بودن،،، تو این رنج قیمت گزینه های خوبی هستند انواع تویوتا ها و مزداها و ریو و هوندا ها مردم دیگه دنبال محکمی نیستن یعنی جان خودشون برا خودشون مهم نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا