فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن آپ GTI، کوچک اما آتشین!

فولکس‌واگن با معرفی نسخهٔ GTI از هاچ‌بک کوچک آپ می‌خواهد ثابت کند که همهٔ چیزهای خب را می‌توان در پکیج کوچکی ارائه کرد؛ مانند کاری که رنو با مدل توئینگو GT و اسمارت با فورفور برابوس انجام داده است. آپ GTI از همان فلسفهٔ گلف GTI افسانه‌ای استفاده می‌کند که البته فعلاً به‌عنوان یک کانسپتِ نزدیک به تولید معرفی شده است اما تولید آن اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

آپ GTI به یک پیشرانهٔ کوچک سه سیلندر ۱ لیتری توربو TSI مجهز شده که ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک کوچک از اولین نسل گلف GTI که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد پنج اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این موتورِ سه سیلندر همچنین ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که هرچند ممکن است در کنار قدرت تنها ۱۱۵ اسب بخاری آن، خروجی پایینی به نظر برسد اما فراموش نکنید که این GTI تنها ۹۹۷ کیلوگرم وزن دارد. البته مطمئناً آپ GTI بسیار سنگین‌تر از گلف GTI نسل اول است اما به‌طور قابل‌توجهی ایمن‌تر و البته سریع‌تر است.

این ماشین ظرف ۸.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد؛ اما گذشته از قدرتِ بیشترِ آپ GTI نسبت به نسخهٔ معمولی، این هاچ‌بک کوچک اسپرت به لطف سپرهای جدید، اسپویلر عقب و رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، در بیرون نیز از ظاهر تهاجمی‌تری برخوردار شده است. همچنین قطعات مشکی براق بیرونی هم آپ GTI را بیشتر از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند درحالی‌که ارتفاع خودرو نیز به میزان ۱۵ میلی‌متر کمتر شده است. این در حالی است که نوارهای مشکی‌رنگی به بخش جانبی و خط قرمز نمادین GTI هم به جلوپنجره اضافه شده و همچنین درِ صندوق نیز به رنگ مشکی درآمده است.

در داخل نیز غربیلک فرمان اسپرتی با پوشش چرم و همچنین آراسته به حروف GTI ارائه شده درحالی‌که همان‌گونه که از هر خودروی GTI انتظار می‌رود، دسته دنده و روکش صندلی‌ها هم از نوع GTI هستند. گفته شده که نسخهٔ تولیدی آپ GTI تقریباً با این نمونهٔ کانسپت یکسان خواهد بود. عرضهٔ این خودرو به بازار موجب می‌شود که علاقه‌مندان بتوانند یک خودروی GTI را با قیمت کمتری خریداری کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واسه کسی کی کیخواد در داخل شهر یک ماشین چابک و سریع داشته باشه بهترین انتخابه. فولکس آپ ماشین خیلی کوچیکی هست و به راحتی در خیابان های شهری میشه ازش استفاده کرد. حالا که این نسخه ی GTI آمد دیگه کار رو تموم کرد.
    زیاد اهل سفر با ماشین شخصی نیستم ، بیشتر در شهر از ماشین استفاده میکنم ، واسه همین این ماشین های کوچیک و سریع ( مثل گلف GTI ) را خیلی دوست دارم. یکی از دلایل علاقم به 911 هم همینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. كوروش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    این فسقلی شتابش ٨.٨ هست !!!!
    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sajjad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کابین خودرو های فولکس از ارزان ترین خودرو هاش تا گرون ترینشون به معنای واقعی دیوانه کنندس . امیدوارم وارد بشه و به قیمتی عادلانه به فروش برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    سوزوکی سوییفت اسپرت رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا