فولکس واگن

فولکس‌واگن تی کراس 2024 با ظاهر جدید و کابین پیشرفته معرفی شد

فولکس‌واگن از نسخه به‌روز شده تی کراس مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این کراس اور آلمانی هم‌اکنون ظاهری شیک تر دارد و از نمایشگر لمسی بزرگ‌تری در کابین استفاده می‌کند.

اگرچه تی کراس خیلی جلب‌توجه نکرده اما به جرات می‌توان گفت محصولی موفق برای فولکس‌واگن بوده و حدود ۱.۲ میلیون دستگاه از آن تاکنون به فروش رسیده است. آنچه بر این خبر صحه می‌گذارد فروش تمامی مدل‌های تولیدی در یک سال پیش رو بوده و ۴ سال پس از عرضه تی کراس در بازار ژرمن‌ها آن را راهی اتاق عمل کرده‌اند تا با یک جراحی نسبتاً ملایم بر موفقیت آن بیفزایند. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود تی کراس R-Line فول با رنگ جدید زرد است که به همراه دو رنگ دیگر آبی و قرمز جدید عرضه خواهد شد. تغییرات تی کراس ۲۰۲۴ از بخش جلو شروع می‌شوند به گونه‌ای که چراغ‌های ماتریکس LED به‌صورت استاندارد در تریم های استایل و R-Line عرضه می‌شوند و برای مدل ساده‌تر لایف به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. این چراغ‌ها از طریق نوار نورانی‌ای که نشان فولکس‌واگن را احاطه کرده به یکدیگر متصل می‌شوند.

فولکس‌واگن همچنین چراغ‌های قدیمی هالوژنی را حذف کرده و بجای آن چراغ‌های LED تطبیقی را در تمامی نسخه‌ها ارائه کرده است. صرف‌نظر از تریم انتخابی، تمامی مدل‌های تی کراس ۲۰۲۴ دارای محافظ نقره‌ای زیر بدنه خواهند بود. مدل پایه به رینگ‌های ۱۶ اینچی مجهز است درحالی‌که مدل‌های فول تر از رینگ‌های ۱۷ اینچی برخوردار هستند. در عقب خودرو طرح X برای چراغ‌ها بکار رفته است.

اگرچه ما با خودرویی فیس لیفت طرف هستیم اما طول این خودرو نسبت به قبل ۲۷ میلی‌متر بیشتر شده که دلیل آن بازنگری در طراحی سپرهاست. طول تی کراس ۲۰۲۴ به ۴۱۳۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۶۳ میلی‌متر است. تمامی نسخه‌های کراس اور نونوار شده فولکس‌واگن به‌صورت استاندارد با پشت آمپرهای دیجیتالی ۸ یا ۱۰ اینچی عرضه می‌شوند. همچنین در کنسول مرکزی یک نمایشگر جدید ۸ اینچی برای مدل پایه و ۹.۲ اینچی برای مدل‌های فول تر نصب شده است. بنا به گفته فولکس‌واگن، سیستم اطلاعات سرگرمی تی کراس ۲۰۲۴ از جدیدترین نرم‌افزار و سخت‌افزار استفاده می‌کند.

ژرمن‌ها مدعی هستند با بهینه‌سازی داشبورد و استفاده از متریال نرم‌تر کیفیت کابین تی کراس فیس لیفت را بالاتر برده‌اند. فضای بار این خودرو هم‌اکنون ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر گنجایش دارد و با تا کردن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۲۸۱ لیتر خواهد رسید. همچنین صندلی سرنشین جلو را نیز می‌توان تا کرد. در زمینه قوای محرکه نیز تغییر خاصی وجود ندارد و انتخاب اول پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با ۹۵ یا ۱۱۶ اسب بخار قدرت خواهد بود. نمونه کم‌توان‌تر با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند درحالی‌که پیشرانه قوی‌تر را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارش داد. یک پیشرانه ۴ سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار نیز وجود دارد که فقط با گیربکس دوکلاچه همراه خواهد شد. هر سه تریم این خودرو دیفرانسیل جلو هستند چراکه تی کراس همانند سایر محصولات هم‌خانواده گروه فولکس‌واگن از پلتفرم MQB A0 استفاده می‌کند. پیش‌فروش فولکس‌واگن تی کراس ۲۰۲۴ از پاییز امسال شروع می‌شود و اولین نمونه‌های آن از سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید. به همین منوال پسرعموی تی کراس یعنی اشکودا کامیک نیز طی ماه‌های آینده به‌روز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سالار فصل

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    اینساید ای وی آمار فروش ماهیانه و فصلی و سالیانه مدل های برقی و کارخانه های برقی ساز را پست میکند.
    ایکاش شما همه آن مقالات را در پایان هر ماه در قالب یک پست ترجمه و ارائه میکردید که قابلیت مقایسه هم داشته باشد.

    سپس

    موافقم 19
    مخالفم 0
  2. سالار فصل

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    چقدر زشت هست این ماشین

    موافقم 6
    مخالفم 44
  3. harry.potter

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    طراحی نمای جلو فوق العاده زیباست
    طراحی عقب افتضاح

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. BMWghini

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    جلوی sx5 چقد شبیه اینه!

    موافقم 2
    مخالفم 7
  5. دیا

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    نمی دونم تو طراحی ژاپن و المان چرا دارن جا می زنن.

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. harry.potter

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (192 ديدگاه)

      چون قراره انتخاب طبیعی طبیعت حذفشون کنه
      مثل نوکیا که درجا می زد

      موافقم 0
      مخالفم 13
    2. بهرام

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      حتی اگر ژاپن و آلمان درجا بزنن، همیشه یادت باشه که مرسدس بنز حسابش از همه جداست.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. BMW

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    الان این چیه با جلو کنار بیای با عقب اصلا نمیتونی

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    با این ماشین حال نمیکنم.
    از طراحی چراغ های عقب خوشم نمیاد.
    آدم احساس میکنه با یک ماشین چینی طرفه.

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا