ولوو

معرفی ولوو EM90 مینی‌ون برقی لوکس بر اساس جیلی زیکر 009

ولوو حدود یک ماه دیگر رسماً از مینی‌ون الکتریکی لوکسی بنام EM90 رونمایی خواهد کرد که بر اساس زیکر ۰۰۹ محصول جیلی ساخته شده است.

هر خودرویی که قرار است در بازار چین عرضه شود باید تائیدیهٔ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور را دریافت کند و وزارتخانهٔ مذکور تصاویر خودروها را پیش از رونمایی در وب‌سایت خود منتشر می‌کند. با این کار، طراحی بسیاری از خودروها چند هفته پیش از اولین نمایش عمومی مشخص می‌شود. حال جدیدترین خودرویی که قربانی سیاست وزارت صنعت چین شده، ولوو EM90 است. این خودرو اولین مینی‌ون برند سوئدی محسوب می‌شود که تصاویر وزارت صنعت چین طراحی آن را به‌طور کامل نمایان کرده است.

به‌راحتی می‌توان فهمید که ولوو EM90 بر اساس زیکر ۰۰۹ ساخته شده است زیرا در قسمت جانبی دو خودرو کاملاً یکسان به نظر می‌رسند. این موضوع در طراحی ستون‌ها و همین‌طور محل قرارگیری آینه‌های جانبی، دستگیرهٔ درها و دوربین روی گلگیرها مشخص است. بااین‌حال، قسمت جلویی EM90 با چراغ‌های متفاوت بازطراحی شده تا هم از همتای چینی خود متمایز شود و هم در ظاهر با دیگر محصولات ولوو هماهنگ گردد. در این خودرو همچنین جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ زیکر ۰۰۹ با پانلی همرنگ بدنه جایگزین شده که بریدگی‌های کوچکی در آن دیده می‌شود.

طراحی قسمت عقب هم برای تطبیق بهتر با ولوو اصلاحاتی را تجربه کرده است. بااین‌حال، از روی طرح کلی درب صندوق و موقعیت دوربین زیر پلاک خودرو می‌توان فهمید که این همان مینی‌ون چینی است. وزارت صنعت چین علاوه بر تصاویر، برخی مشخصات خودروها را هم منتشر می‌کند. این اطلاعات نشان می‌دهد که مینی‌ون ولوو ۵,۲۰۶ میلی‌متر طول، ۲,۰۲۴ میلی‌متر عرض و ۱,۸۵۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و با رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی عرضه می‌شود. EM90 به‌عنوان یک مینی‌ون بزرگ الکتریکی، خودروی سنگینی است و ۲۷۶۳ کیلوگرم وزن دارد. فاصلهٔ محوری ۳,۲۰۵ میلی‌متری این ماشین هم با زیکر ۰۰۹ یکسان است.

زیکر مینی‌ون خود را در نسخهٔ لوکس‌تر چهارنفره هم عرضه می‌کند اما باید منتظر بمانیم تا بفهمیم که آیا ولوو هم قصد دارد چنین نسخه‌ای را برای EM90 ارائه کند یا نه. با توجه به اینکه مینی‌ون‌های بیوک GL8 و لکسوس LM در چین با دو صندلی در عقب هم قابل خریداری هستند، این اتفاق محتمل به نظر می‌رسد؛ اما درحالی‌که دو رقیب مذکور با پیشرانه‌های درون‌سوز عرضه می‌شوند، EM90 مینی‌ونی الکتریکی است که به یک موتور برقی در عقب با ۲۶۸ اسب بخار قدرت مجهز است. این در حالی است که زیکر ۰۰۹ با قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد و خودرو را ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مینی‌ون زیکر به پکیج باطری ۱۴۰ کیلووات ساعتی لیتیوم نیکل منگنز کبالت ساخت CATL مجهز است که بردی ۸۲۰ کیلومتری را فراهم می‌کند اما یک پکیج باطری کوچک‌تر ۱۱۶ کیلووات ساعتی با برد ۷۰۰ کیلومتر هم برای آن ارائه می‌شود. زیکر در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان برند لوکس الکتریکی جیلی تأسیس شد و ۰۰۹ دومین محصول آن به‌حساب می‌آید. ولوو EM90 رسماً در ۱۲ نوامبر برابر با ۲۱ آبان رونمایی خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hemn

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. amir

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      ولووعه باز قابل قبوله زیکره خیلی بده

      موافقم 38
      مخالفم 12
      1. محمد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        طراحی زیکر رو طبق سلیقه بازار چینه ، ما نمیپسندیم ولی اونا دوست دارن طراحی اغراق شده و فضایی داشته باشن و به اندازه ویترین مغازه های میرداماد ماشین لامپ و نورپردازی داشته باشه

        موافقم 13
        مخالفم 2
  2. 18:45

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (473 ديدگاه)

    زیکر شبیه اسباب بازی پلاستیکی های دست فروش هاست! 🤪😂😂

    موافقم 15
    مخالفم 2
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دقیقاً بهتر از زیکر میشه چون ولو هست

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. JDM_Japan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    این سبک طراحی مینی ون ها خیلی پر کاربردن توی شرق آسیا خیلی توی جا های دیگه کاربردی ندارن و اصلا نمیشه در موردشون نظر داد چون با فرهنگ خیلی از کشور ها همچنین ماشینی سازگاری نداره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    وقتی تعصب انسان رنگ حماقت میگیره…. میشه این….. چطور ولوو از چین کپی کرده…. واقعا باور نکردنی هست

    موافقم 0
    مخالفم 7
    1. یک نفر

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوست عزیز زیکر یکی از زیر مجموعه های شرکت جیلی هست ولی جیلی هم یکجورایی مالک ولوو
      پس در واقع این دو از یه خانواده هستن و نمیشه گفت کپی کاریه
      لطفا اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید

      موافقم 9
      مخالفم 0
  6. Ehsan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چراغ های اصلی جلو زیکر دقیقا مثل سری هفت جدید هست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. aliHOZA

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این اگر «مینی» ون هست پس ون چی هست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا