مرسدس بنز

بررسی کامل مرسدس بنز E کلاس 2017

اگر تنها یک خودرو وجود داشته باشد که نشان دهد یک خودروساز از کجا آمده و در کجا قرار دارد، آن خودرو مرسدس بنز E کلاس ۲۰۱۷ خواهد بود.

2017 Mercedes-Benz E-Class
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E-Class
خصایص اسپورت این خودرو کمک کرده تا E کلاس حاوی استانداردهای خاص خود در کلاس باشد و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌های کارا و تکنولوژی ایمنی خودران نیز این خودرو را در سطح دیگری قرار داده‌اند. در یک کلام، این مرسدس نکسوس دنیای خودروهاست و E کلاس خوانده می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس 2017
یک جز از دستورالعمل مرسدس برای موفقیت، طراحی آن است. هر خودرو بیش از آنکه انقلابی به نظر بیایند، تکاملی هستند. هر ۹ نسل این خودرو را در کنار هم پارک کنید و برخی شباهت‌های ظاهری و فامیلی در این میان پدیدار خواهند شد. همین رویه در E کلاس جدید نیز ادامه یافته و البته این زبان طراحی با دیگر مدل‌های این خودروساز نیز همخوانی دارد که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها سدان های کوچک C کلاس و بزرگ S کلاس هستند.

مرسدس بنز E کلاس 2017
همانند برادران خود، E کلاس از کاپوت کشیده شده و خط سقف پایین آمده بهره برده که نمایی قدرتمند را به خودرو بخشیده‌اند. این نمایی قوی اما راضی‌کننده است. طول کلی خودرو نیز افزایش یافته و نسبت به قبل حدود ۵ سانتی‌متر و فاصله‌ی بین محورها نیز ۷.۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. این اعداد تأثیر خود را در کابین بیشتر نشان می‌دهند به‌ویژه زمانی که بحث فضای پای سرنشینان عقبی پیش می‌آید.

مرسدس بنز E کلاس 2017
علیرغم ابعاد بزرگ‌شده، وزن E کلاس ۲۰۱۷ درواقع ۶۸ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است که این مهم به لطف استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم به دست آمده است. وزن کلی خودرو نیز کمی بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم است.

مرسدس بنز E کلاس 2017
نیروبخش این سدان بزرگ در مدل E300 پیشرانه‌ی جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است. پیشرانه‌ی یاد شده با انتظاری که خریداران از سدان ممتاز بزرگ دارند در تناقض است اما ضرورتاً چیز بدی نیست. با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و مهم‌تر از آن با وجود ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور، قدرت زیادی در اختیار راننده است. اما مهم‌تر از همه‌ی این اعداد این است که گشتاور پیشرانه از دور پایین ۱۳۰۰ در دسترس است.

مرسدس بنز E کلاس 2017
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خودرو که به گیربکسی ۹ سرعته و اتوماتیک جفت شده احساس پیشرانه‌ای ۴ سیلندری را ندارد و بسته به حالت رانندگی انتخابی، پدال گاز برنامه‌ریزی‌شده‌ی خودرو می‌توان کمی احساس قطعی ارتباط را تزریق کند. شتاب گیری خودرو در حالت‌های اکو و راحت نرم اما کند است اما در حالت اسپورت یا اسپورت پلاس بازی کاملاً عوض شده و پیشرانه بیشتر شبیه یک واحد ۶ سیلندر تنفس طبیعی حس می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس 2017
مطمئن باشید، برخی افراد از حجم پیشرانه دل‌درد خواهند گرفت اما گله‌ی آن‌ها تنها با نگاه به روی کاغذ صورت می‌گیرد و سواری E کلاس جدید ثابت می‌کند که قدرت کافی وجود دارد.

Mercedes-Benz-E-Class-2017-
قطعاً در بخش سیستم تعلیق E کلاس دست‌وپابسته نیست و ۳ تنظیم در دسترس است. فرقی نمی‌کند که خودرو سوار بر سیستم تعلیق فولادی اسپورت یا راحت و یا سیستم بادی چند محفظه‌ای باشد چون در هر حالت E کلاس ثابت‌قدم، راحت و پایدار است. حتی در حالت راحت و اکو، این خودرو مشتاق است تا پیچ‌های باریک را طی کند.

Mercedes-Benz W213 E-Class
همانند دیگر بخش‌ها، فرمان نیز سبک و تیز است و پاسخ‌های استثنایی را در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نشان می‌دهد.

2017 Mercedes-Benz E-Class
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E-Class
اولین‌های صنعت خودرو در E کلاس دیده می‌شوند و دهمین نسل این خودرو در زمینه تکنولوژیکی چیزی کم ندارد. این خودرو دارای برخی از اولین‌های مرسدس و کل صنعت است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توانایی تغییر خط حرکت توسط خود خودرو اشاره نمود.

2017 Mercedes Estate E-Class
این E کلاس کروز کنترل تطبیقی را وارد سطح دیگری کرده و این توانایی را دارد تا خودروی دیگری را در فاصله‌ی پیش انتخابی و تا سرعت‌های ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دنبال کند و بدون دخالت راننده در پیچ‌ها حرکت کند.

2017 Mercedes-AMG E43 Sedan
۲۰۱۷ Mercedes-AMG E43 Sedan
دیدن توانایی این خودرو در تغییر خطوط توسط خود دیدنی است. البته معنی سخن این نیست که E کلاس تغییر خطوط را خودش انتخاب خواهد کرد، نه. زمانی که تغییر لاین حرکتی توسط راننده اعلام شد، خودرو این کار را انجام می‌دهد.

این تکنولوژی البته به همراه دستیار ترمز محبوب و سیستم پارک خودکاری که می‌تواند خودرو را به‌صورت دوبله و ستونی پارک کند تکمیل شده است.

Mercedes E-Class Remote Parking Pilot
Mercedes E-Class Remote Parking Pilot
E کلاس همچنین دارای دیگر تجهیزات ایمنی همچون دستیار فرمان گریزان است که در هنگام مانورهای سنگین به گشتاور فرمان می‌افزاید. سیستم دیگر نیز سیستم تشخیص برخورد است که در هنگام خطر باعث می‌شود تا بالشتک‌های کناری صندلی‌های جلو به مرکز خودرو نزدیک‌تر شده تا تأثیر تصادف کاهش یابد.

2017 Mercedes-Benz E300
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E300
همه‌ی این سیستم‌ها بدون خطا نیستند. به‌طور مثال، شاید شما بخواهید که به‌طرف چپ بروید و در این حالت موتورسیکلتی در نزدیکی باشد، در این هنگام سیستم این موتورسیکلت را به عنوان یک خودروی در حال نزدیک تشخیص داده و به‌صورت خودکار از ترمز استفاده خواهد کرد.

2017 Mercedes-Benz E300
داخل کابین این خودرو هوشمندانه طراحی شده و دارای دو صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی سفارشی است. دومین صفحه‌نمایش جایگزین کیلومتر شمار سنتی پشت فرمان شده و می‌تواند هر چیزی را که راننده می‌خواهد نشان دهد. البته این سیستم به خوبی سیستم کاکپیت مجازی آئودی نیست اما قطعاً نزدیک آن است.

همه‌ی سطوح کابین احساس لوکسی دارند و توجه صورت گرفته به جزئیات فوق العاده است. صندلی‌ها به لطف ماساژور سفارشی پس از ۶۰۰ کیلومتر رانندگی هنوز راحت هستند. کیفیت صدای خارج شده از سیستم صوتی برمستر خودرو نیز عالی است. E کلاس جدید همچنین دارای سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتوی سازگار با گوشی‌های هوشمند نیز هست.

2017 Mercedes-Benz E300
مرسدس ادعا می‌کند که E کلاس ۲۰۱۷ پیشرفته‌ترین خودرو است. البته که مرسدس درست می‌گوید.
بله دهمین نسل E کلاس دارای بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است که در صنعت خودرو بی‌سابقه بوده است؛ اما این تجهیزات به‌صورت استاندارد وجود ندارند و باید چندین هزار دلار بابت آن‌ها پرداخت کرد. به‌هرحال اگر E کلاس آینده‌ی صنعت خودرو باشد، خب، این آینده بسیار روشن به نظر می‌آید.

2017 Mercedes-Benz E300
نقاط قوت: بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های نیمه خودران، کارایی احساس‌برانگیز پیشرانه‌ی ۴ سیلندر، سیستم استارت/استاپ بهبود یافته
نقاط ضعف: تعلل گاه‌به‌گاه در پاسخ پدال گاز، قیمت ویژگی‌های نیمه خودران

مشخصات مرسدس بنز E300 2017

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۴۱ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت: اعلام نشده
قیمت آغازی: ۵۲۱۵۰ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. "فقط انگلستان"

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    بذارید یکی از بزرگترین تجربیات رانندگی خودمو براتون بگم که امیدوارم در موقع لزوم به کارتون بیاد
    وقتی تو جاده خارج از شهر در حال سبقت بودید و ناگهان یه ماشین از روبه رو اومد ونتونستید به لاین خودتون برگردید حالا به هر دلیل یا شانه خاکی سمت مخالف هم ماشین باشه یا اصلن شانه خاکی نداشته باشه ونتونید اونجا هم برید بهترین کار اینه که به ماشینی که تو لاین خودتونه بزنید وبه لاین خودتون برگردید درسته که ماشین هر دوتاتون صدمه جدی می بینه ولی از اینکه که شاخ به شاخ با یه ماشین دیگه یا یه کامیون برخورد کنید که عاقبتش فقط خدا می دونه چی می شه خیلی بهتره امیدوارم همچین شرایطی برای هیچکدومتون پیش نیاد ولی حادثه که خبر نمی کنه اگه یه وقت پیش اومد این کار می تونه خیلی بهتر از هر کار دیگه ای باشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کشته مرده ی این تجربیات و خاطراتتم دوست گلم.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      به نظرم فقط یه ا…ق تو این شرایط سبقت میگیره، حقشه به رحمت ایزدی بپیونده تا اینکه به یکی دیگه که تو خط خودشه آسیب بزنه!

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      ی بار همچین وضعیتی گیرکردم. شب هم بود و دید کافی نبود انداختم توی شونه خاکی سمت راننده. راه دیگه ای نبود. ب خیر گذشت ب هر حال. نه پل اومد سر رام نه تابلو.
      همیشه باید احتیاط کرد و به رانندگی مغرور نشد. هر چقدر هم خوب باشی 50 درصد قضیه دست خودت نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امير علي

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    عالیه پس E300 هم از این به بعد وارد ایران میتونه بشه حالا باید منتظر سری ۵ جدید باشیم چه رقابتی بشه البته اگه قیمتارو سوبله چوبله نکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فعلا که پوبله شوبله هوبله هم میکنن.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. امير علي

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (399 ديدگاه)

        ????????

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. 제네시스

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    e63 2014 یا 2015 یه چیز دیگه عست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. كوروش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خسته شدم از بس تعریف کردم پس :

    دیگه گندش رو دراوردید واقعا برای این لگن ساز های المانی متاسفم ای خا.. یعنی چی که ماشین اینقدر خوب و با کیفیت تولید می کنید واقعا این طراحی ظاهریش کپی و درجه سه و تکراری و احمقانس!!!!!!:/
    واقعا پیشرانش مسخرس ادم باید دیوانه باشه وقتی یکی پراید میزنه و پژو پارس دولوکس با موتور دهه ناصر زرو و بسییییار فروش می کنه بعدش بیاد و یه همچین اشغالی(خخخ) بزنه
    با اون ارم مسخرت و اون چراغای ورپریدت مردشور اون ……

    موافقم 0
    مخالفم 4
  5. كوروش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    شاهین جان دستت درد نکنه مقالت عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      ممنون از لطف و محبت شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    خیلی خیلی داشبوردش خوشکه اون صفحه نمایشش و صفحه های کیلومتر شمارش دکمه و پوشش فیبر کربنیش واقعا زیباست اگر این پورشه پانمرا جدیده نبود به جرات میگم قشنگترین نمای داخلی مال ای کلاسه 2017 هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mohammad-fm480

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      درسته پانامرا قشنگه . ولی از بنز E class قشنگتره؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. محمد۲۰

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    پس سال بعد میتونیم هم 530i رو بخریم هم E300 رو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehran911

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    هیچ مرسدسی رو به اندازه کلاس E دوست ندارم
    چقدر یک ماشین میتونه خوب باشه
    یک سدان بینظیر و باکلاس و مدرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوست داشتی s کلاسروهم ببین شاید نظرت عوض شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    داخل خودرو قشنگ

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. rrr

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      یو اس اس جان چرا شبیه بچه هایی حرف میزنی که تازه زبون باز کردن؟
      داخل خودرو قشنگ! قشنگه
      این ماشین خیلی خوب!خوبه
      آیودی بینظیر! بینظیره
      فراری بهترین! بهترینه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. سیدعلیرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر E63 AMG جدید هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    زیبا ترین طراحی داخلی فقط مال سری e هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کلاس s باز ازین بهتره دا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کابینش مثل همیشه عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یه بنز به تمام معنا بوده و هست با تنوع بالایی که دست خریدارو باز میزاره …
    امیدوارم سری 5 جدید زودتر معرفی بشه تا شاهد یه رقابت سفت و سخت دیگه باشیم.
    ممنون شاهین خان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. adel

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی، واقعا بی نظیره…. خوش بحال خارجی ها که میتونن به راحتی صاحب همچنی ماشینی بشن. اون وقت این ماشین واسه ما به دلار خودشون حداقل 200 هزاردلار آب میخوره ، یعنی چقدر سود میبرن این دلال های بی وجدان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Regera 1790

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (212 ديدگاه)

    به نظر من یه خورده استایل پشت ماشین (مخصوصا چراغای عقب ماشین) شبیه دنا ماست. البته یه خورده شبیه.
    این کجا و آن کجا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. س

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اره چراغ های عقبش به دنا شباهت میده…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علي تبريزي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (970 ديدگاه)

    بنز E کلاس یعنی تاکسی، همش منو یاد تاکسی هایی میندازه که آلمان سوار شده بودم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. س

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      همین تاکسی اونا ارزویه خیلی از ایرانیاست دادا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. آرش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    محمد رضای عزیز بعضی وقتا پیش میاد.من خودم به شخصه یکبارسبقت گرفتم و طبق یک اتفاق واقعا نادر ماشین یهو افت توان شدیدی پیدا کرد،انگار یکی از پشت ماشینو گرفته بود نمیزاشت بره،از رو به رو هم ماشین میومد.پشتمم ماشین بود که داشت با من سبقت میگرفت.کنارمم ماشین.شونه خاکی هم نداشت.یه دشت کنارم بود که حداقل یک متر اختلاف ارتفاع داشت با جاده.حالا اینکه چجوری جون سالم به در بردیم بماند.در آخر زدم کنار و طبق گفته ی مکانیک،سیلندر چهار ماشین از کار افتاده بود و کمپرسش صفر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه حرفی ندارم با این همه زیبایی و کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایلیا

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش طراحی بنز از لحاظ چشم گیری و چشم نوازی که ادم یه حالت خسته کننده نداشته باشه برای مدت طولانی و هارمونی رنگهای داخل ماشین و خطهای زیبای روی بدنه به این ماشین مخصوصا کلاس Eیه شگفتی و زیبایی خاصی داده و بینظیرش کرده و امکاناتش از هر لحاظ پیشرو در صنعت اتومبیله و لوازم بنز جزو کم اصطحلاکترین ماشینهاست و میدونید در مورد جنس وسایل داخل و کیفیت اون حرف اولو میزنه به نظر بنده واقعا رتبه اول لااقل در ایرانو داره سپاسگزارم از اینکه مطلب منو خوندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. س

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    منکه کشته مرده این کابینشم با این داشبرد معرکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Parsa

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آرش جون سبقت گرفتناد تو حلقم. یکی ماشینو از پشت گرفته بود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهران

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از مطالب مفید شما، یه سوال دارم، چرا در سمت چپ چراغ شور داره ولی چراغ سمت راست نداره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا