5 دلیل برای نخریدن سایپا کوییک

سایپا کوییک این روزها آماده ورود به بازار می‌شود. بعد از دو مرحله پیش‌فروش و استقبال نسبی از این خودرو، اکنون می‌توانیم منتظر حضور این خودروی جدید و به قولی دسته گل سایپا باشیم. اما آیا کوییک را می‌توان خودرویی معقول و مناسب و یک گزینه قابل دفاع و پیشنهاد برای خرید دانست.


شاید خریداران این خودرو دلایلی برای تمایل خود به کوییک را برشمارند. ازجمله ساختار شبه شاسی‌بلند آن، یا تجهیزات و آپشن‌های فراوان آن و یا حتی گیربکس اتوماتیک CVT کوییک. بعلاوه با قیمتی که کوییک دارد، تقریباً خودرویی مشابه در این کلاس و تجهیزات را نخواهید یافت.


اما بیایید به نیمه خالی این لیوان نیز نگاهی بیاندازیم. ظاهراً این لیوان بیشتر خالی است تا پر. بنابراین مهمترین دلایلی که باید از خرید سایپا کوییک اجتناب کنیم را در اینجا برمی‌شماریم.

سایپا کوییک با ساختاری قدیمی


وقتی خودرویی روی زیرساختی متعلق به کیا پراید و کیا ریوی قدیمی استوار باشد، باید در همین ابتدا روی آن خط قرمز بکشید. هرچقدر هم این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد، یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، استوارتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیر قابل دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل مقایسه نیست.
کوییک در واقع نسخه هاچ‌بک ساینا است که با افزودن اندکی به ارتفاع و استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در اطراف بدنه تبدیل به خودرویی بلندبالاتر شده است.


موتور 2 سوپاپ پراید در اینجا هم ایفای نقش می‌کند. این موتور اصلاح شده با حجم 1.5 لیتری خود تنها 87 اسب بخار قدرت دارد. البته برای دستیابی به این قدرت هم باید دور موتور را تا 5300 بالا ببرید. بنابراین از این خودروی به‌اصطلاح شبه کراس، انتظار بالا رفتن آسان از سربالایی را نداشته باشید.

سایپا کوییک و ایمنی نامشخص


ما در یکی از پیشنهاد‌های نوروزی از مسئولان خواستیم تا جلوی عرضه خودروهایی با ایمنی نامشخص را به بازار ایران بگیرند. ایمنی موضوع بسیار مهمی است که متأسفانه تنها به‌صورت شعار و تبلیغ در خودروسازی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است تا هر خودرویی پیش از عرضه به بازار، گواهینامه معتبر تست تصادف و ایمنی خود را ارائه نماید. در مورد کوییک تا این لحظه چنین چیزی دیده نشده است ولی می‌توان از وجنات این خودرو و پلتفرم آن دریافت که ایمنی آن تفاوت محسوسی با پراید و فرزندان دیگر آن یعنی تیبا و ساینا نخواهد داشت. کوییک مجهز به دو ایربگ در جلو و یک سیستم کمکی ترمز BAS است. اما آیا در هنگام تصادف این موارد از ورود موتور به داخل کابین جلوگیری می‌کنند یا ساختار ستون‌ها برای جلوگیری از دفرمگی سقف به اندازه کافی توان دارد؟

سایپا کوییک با طراحی منسوخ


اگر روند طراحی خودروها را در سالیان اخیر دنبال کرده باشید، متوجه جریان مداوم نوآوری در طراحی و الگوها و متدهای جدید طراحی خواهید شد. با کنار هم قرار دادن کوییک و یک خودروی امروزی، متوجه تفاوت طراحی آن‌ها خواهید شد. کوییک از زبان طراحی متعلق به لااقل دو دهه قبل سود می‌برد. هرچند طراح سعی داشته با نگاهی به خودروهای مطرح، از اِلمان‌های آن‌ها به‌عنوان‌مثال طراحی چراغ‌های عقب استفاده کند. اما درمجموع عدم تناسب، شلوغی و سردرگمی خطوط، نداشتن توازن، فقر سلیقه و نوآوری در طراحی کوییک به‌وضوح دیده می‌شود.


در کابین نیز اوضاع بهتر نیست و طراحی دریچه‌های تهویه و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی، کوچک‌ترین خلاقیتی را نشان نمی‌دهند. طراح سعی در الگوبرداری از پژو 207i داشته اما لااقل طراحان کوییک می‌توانستند در این زمینه‌ها به کپی دقیق‌تر محصولات روز دنیا اقدام نمایند تا باعث سردرد بیننده نشوند.

سایپا کوییک و کیفیت نازل


برخورد نزدیک با مدل‌های نمایشی کوییک تاکنون حاکی از کیفیت متریال پایین مخصوصاً در کابین، مونتاژ بد و فواصل زیاد اجزای بدنه بوده است. هرچند سایپا تلاش کرده در مورد کوییک از مواد مرغوب‌تری در مقایسه با تیبا و ساینا استفاده نماید اما چیزی که دیده و لمس می‌شود، چندان مطلوب و مورد پسند نیست. بیشتر به نظر می‌رسد کوییک در یک کارگاه و از تبدیل یک تیبای هاچ‌بک شکل گرفته باشد بنابراین بعید است کسی رضایتی از کیفیت این خودرو حاصل نماید.

سایپا کوییک با قیمت بالا

سایپا کوییک
تمامی این بزک‌ها باعث شده‌اند تا شما با یک اسباب‌بازی گران قیمت مواجه باشید. کوییک خودرویی لوکس محسوب نمی‌شود. هرچند انبوهی از آپشن‌ها در آن وجود داشته باشد. ممکن است برخی خریداران از تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور عقب و نمایشگر 7 اینچی لمسی به وجد آیند اما هیچ خودروشناسی با چنین لیستهایی به دام نخواهد افتاد. کوییک در سه تریم پایه، فول و پلاس عرضه می‌شود. ارزان‌ترین مدل کوییک با گیربکس دستی، 32.9 میلیون تومان قیمت دارد. این یعنی 3 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به ساینای مشابه. افزودن گیربکس اتوماتیک در مدل فول باعث خواهد شد تا قیمت کوییک به 39 میلیون و 800 هزار تومان جهش یابد. این پایان کار نیست و نسخه پلاس با افزودن چند آپشن اضافه مثل مانیتور 7 اینچی، قیمتی 42 میلیونی خواهد داشت.


اما مهم‌ترین دلیل ما برای نخریدن محصولاتی چون کوییک این است که مردم نباید تبدیل به بازیگرانی برای سعی و خطاهای خودروسازان شوند و محصولاتی تا این حد ضعیف از هر نظر توهینی به مشتریان و مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌آیند. حفظ شأن مردم در وهله اول برعهده خود آنهاست. بنابراین باید دید که چه کسی شأن خریداران ایرانی را حفظ می‌کند.

مطالب مرتبط

120 دیدگاه

  1. دانیال
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ببخشیدا خیلی مغرضانه نوشتید
    دلایل واهی و مسخره برای نخریدن
    نکنه توقع دارید با این قیمت در حد بوگاتی باشه؟؟؟ کوییک جزو بهترین خودروهای ایرانی توی رده های مشابه و قیمت مشابه …

    پاسخ
  2. ن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مطمئن باش هیچ خودروسازی نمیخواد خودروی بی کیفیت به مشتری بدهد خودروسازی تاریخچه موفقی داشته ولی امروزه بدلیل تحریم وضعیتش جالب نیست شرایط تحریم همینه از حداقلهای موجود حداکثر استفاده میشه تا مردم حداقل رو داشته باشن مثلا یک وسیله ای که بتوانند باهاش جابجا شوند بحث خودروی ملی هم که دیگه در هیچ جای دنیا وجود نداره امروزه معروفترین خودروسازها دارن کارهای مشترک میکنن تا هزینه ساخت کمتر بشه

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقای نویسنده ومنتقدخیلی بهتره که بری از قیمتهای فضایی ایرانخودرو انتقاد کنی ساده ترین ماشین تو ایرانخودرو چندقیمته . کوییک فول پلاس امکانات خوبی داره باکیفیت متوسط که امیدواریم همه ی تولید کنندگان داخلی کمی بیشتر به این نکته ی مهم توجه کنند

    پاسخ
  4. hami
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مردم ما خیلی وقته هیچ شانی برای خودشون قائل نیستن و مثل بچه دو ساله با دیدن هر چیزی غیر از پراید به وجد می آیند. چه انتظاری از این مردم میشه داشت وقتی منتظر ساعت ده روز یک شنبه هستن تا خودروساز مرحمت بفرمایند برای ده ثانیه سایت فروش را باز بنماید.

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کوییگ واقعاشاهکارسایپامحسوب میشه دوستم داره خیلی فرمیگ روان وزیباست وبتازگی هم3ستاره ایمنی گرفته که نسبت به قیمتش عالیه وچقدرخوب میشدسایپاکوییگ اتوماتیگ انرابیشترتولیدکنه تاافرادمسنویاخانم هاهم بتوانندتهیه کنند

    پاسخ
  6. بابک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    میشه بفرماید با این پولها دیگه میتوان چه خودروی خرید حداقل از سمند وپژو بهتره که سالی دوبار سر سیلندر میسوزانند من سمند دارم حساب کردم کل سال را دربستی بگیرم ارزان تر در میاد

    پاسخ
  7. محمود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا محصولات شرکت سایپا از ایرانخودرو بهتره ..من تقریبا همه ماشینای ایرانی و داشتم ولی به نسبت سایپا خیلی بهتره///درحد حداقلها

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مشخصه همه اونایی که نظر مثبت درخصوص کوییک دادن همه سایپایی هستند.آخه چرا اینقد به مردم خیانت میکنید پراید۱۱۱_۱۳۱-۱۳۲_تیبا . تیبا۲ .ساینا.کوییک.اتوماتش.پلاسش.حالا مرایدse.sl.sx.tl یعنیا خاک برسرتون با این خودرو تولید کردنتون.فقط خیانت

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من الان 6ماهه کوییک خریدم و واقعا ازش راضی هستم هم قیمتش مناسبه هم آپشن هاش در حد 1خودروی قیمت بالاست و از نظر ظاهری هم نسبت به بقیه محصولات سایپا زیباتره.

    پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    درد ما در صنعت خودرو سمند و کوییک و ساینا و….. نیست.
    درد اینجاست که این 2 خودروساز بزرگ دولتی هستند و مطمئن باشید آنقدر بریز و بپاش وجود داره که قیمت تمام شده رو میبره بالا……..
    نمونه اش همین تاخیرها و سودهایی که به افراد میده. وامهایی که با بی تدبیری گرفتند و بهره های کلان و جریمه و دیرکرد و ….. میدن.
    بگذریم بحث این بود که چون رقیب ندارند هر بلایی سر مردم میارن.
    هیچ آمار تصادفات و کشته ها را تجزیه تحلیل کردید ؟ چه خودروهاای بیشتر جان مردم را گرفتند ؟ متاسفانه محصولات همین 2 شرکت خودروساز. وقتی ما ایرانیها حاضریم بدلیل ارزان بودن جان خود و خانواده خود را بخطر بندازیم دیگر چه توقعی از خودرو ساز داریم؟

    پاسخ
  11. راشن حسینی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظرم ماشین زیبایی هستش عقب وجلوش قشنگه این مزخرفات دلیل برای نخریدن نیست

    پاسخ
  12. سید صادق
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اکثریت کسانیکه مایل به خرید این خودرو هستند اینجا سر میزنند همانها هستند که بنفع این خودرو ندانسته مثبت میدهند. اما از ریشه و اصالت ماشین بگیم که این خودرو علیرغم ظاهر فریبنده اش یک خودروی داخلی است و طوری ساخته شده که قطعات مصرفی تیبا و ساینا درآن قابل استفاده باشه. من چون کرج رفت و آمد دارم بعضی از این کارخانجات قطعات سر زده ام. بطور قطع میگم که قطعات ساخت داخل، هزینه تمام شده رو فدای کیفیت کرده لذا اگر مثل من قبلا هم زخم خورده محصولات سایپا باشید متوجه خواهید شد که هدف اصلی سایپا یکنوع چشم بندی و تردستی است که بتواند جیب شما را بیشتر خالی کند. بعد از سه سال مصرف این خودرو، شما تبدیل به مشتری دایمی قطعات مصرفی بی کیفیت آن خواهید شد.
    در این سه سال شما علی الظاهر ازین خودرو راضی هستید و حتی برایش تبلیغ میکنید. سایپا با این خودروی شتر گاو پلنگ از شما مثل موش آزمایشگاهی استفاده میکند تا محصولات بعدیش را با رفع عیبها و تجربه جدیدتری و با پلتفورم جدیدتر عرضه کند تا مشتریهای جدیدتری را فریب دهد مخصوصا قشر جوان و دانشجو که شیفته ظاهر میشوند.
    یک مسیله مهم دیگه رباتهای فرسوده ای است که بدلیل رگلاژ نکردن آنها، رفته رفته باعث کوچک و بزرگ زدن قطعات خودرو میشود مثل پراید که امروزه با نسخه اصلی اش حدود 7 سانتیمتر اختلاف دارد که باعث سروصدای خودرو و خوب مچ نشدن قطعات میشود. خلاصه توصیه میکنم:
    از سایپا هیچی نخرید، سایپا نا مطمئن. سایپا حقه باز

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    از سایپا بد میگی،یعنی ایرانخودرو خوبه؟ما که جز این دوتا توان خرید شرکت دیگه ای رو نداریم،بلاخره کومش؟واشر سرسیلندر پژو یا بی دردسری سایپا؟

    پاسخ
  14. فرشید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آدم واقعا میان این همه نظر ضد و نقیض گیر میکنه چکار کنه ، بخره یا نه. در کل با این نظرات فکر میکنم همون بهتر برگردیم به عصر گاری و درشکه.

    پاسخ
  15. مستر شنقریان خوددرو
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در کل ببین با پول کوییک چه ماشینی میتونی خارج ایران بخری بعد اگه ماشین خریدی لذتشو میبری از دوور ریختن پولت بخاطر سایپا و ایرانخودرو

    پاسخ
  16. rashid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام
    باید حداقل داشت وسوار شد بعد معایب ومحاسن یه چیزی رو بررسی گرد من مطمئنم دوستمون فقط کوییک رو با اینترنت سرچ کرده من الان یکساله وچند ماه این مدل خودرو رو دارم باور کنید تو سربالایی هیچ ماشینی نمیتونه به گرد پاش برسه اونم بدون اینکه فشار یا دور موتور رو بخوای زیاد کنید رو حالت سرعت ثابت از کفی به گردنه رفتم اول یکم دور موتور بالا میره تادو ونیم سپس عادی میشه با همون شتاپ از گردنه های سخت لرستان بالا میره که شوتی ها رو همه جا میزاره واقعا اگه کمی به کابین توجه میکردن از نامبر وانهای ساخت داخل بود که بنظرم هست من برای تو شهر گرفتم ولی الان به خاطر راحتی رانندگی وشتاب اسم نمیارم بهترین ماشین روز دنیامو تو خونه خوابوندم چون این اعجوبه خوب جواب میده

    پاسخ
  17. بهنام
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگه خوب آببندی بشه موتورش عالیه نویسنده به خاطر جلب توجه بادلایل واهی توسرمال زده ازخودروهای چینی خیلی بهتره

    پاسخ
  18. دیرین دیرین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آخرش از کدوم دزد و کلاه بردار بخریم؟ بد یا بدتر؟

    پاسخ
  19. بردیا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ۵ ملیون بذار روش از همین سایپا یه پارستندر دسته دو بگیری حداقل ماشینت یه ابهتی داره زیبایی هم غعقبش هرچی نباشه با ان ارم رنو و چراغا از این قوربافه زیباتره دوست من
    در جواب ان دوستمون تو همون گردنه لرستانت با همین پارستندر ۹۷. Jhq با کولر با ۴ سرنشین با دنده مرده کویکت میخورم !

    پاسخ
    1. بهنام
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      پارس تندر ۱۳۰میلیون است اشغال ترینش را ۸۰ یا۹۰ کمترنمیدن خودروی دست دوم تومملکت ما مثل زن هرجایی است بزک میکنن میندازن بهت پس بهتر همینه نو بخری نداری پراید بخر نو بخر تجربه ی۲۵ سال رانندگی و ماشین خریدن را گفتم قضاوت با خودتون

      پاسخ
  20. محمود
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درسته ما مجبوریم بخریم ولی خدایی خودروساز هم نیابد هر *** دست ما بده
    ناسلامتی جونمون را باهاش جابجا میکنیما
    الان شما ماشین صفر بخر حالا از هر کارخونه ایرانی، ببین چیکار کرده از موکت کفش هم دزدیده قسمت های غیر قابل رویت ماشین را حتی رنگ نزده چون پبدا نیست،
    خب آشغال ، بگو پول اون تیکه موکت و اون نیم کیلو رنگو بهت میدیم نکن همچین

    پاسخ
  21. فرزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام وقت به خیر .نظرتون راجع به تیبا ٢چیه ؟

    پاسخ
  22. عوض خان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام
    من تعجب می کنم از کسانی که طوری به تحلیل و بررسی و اضهار نظر در خصوص خودرو می کنند (کوییک ) انگار در یک بازار رقابتی هستند که حتی فاصله درزهای nv ماشینهم در انتخاب و و امتیاز گیری مثل سایر کشورها مهم است ، فراموش نکنید ما در ایران هستیم . سالهای سال فقط تنها خودرو پیکان رنگ یخچالی بود حتی تنوع رنگ نداشتیم ، یا مثلا بعضی ها میگن با پولش میشه تو خارج مثلا این ماشین خرید اولا خودروی 5000 هزار دلاری که در رده ام وی ام 110 یا رنو کویک تولید هندوستان (که البته کیفیتی طبق نظر استفاده کنندگان هندی ) میشه خرید .تازه با تعرفه های که پس از وارددات ازش میگیرن حدودا میشه دوربر 8،9 هزار دلار .واقع بین باشیم .اگه خواهان کیفیت امنیت هستیم تا زمانی که مافیایی خوردرو در ایران باشند و انحصار در دستشان بگفته دوست عزیزمان اینهم (کوئیک سایپا)واقعا شاهکاره .زمانی تمام این ایرادات بر طرف میشه که بازار بازاری رقابتی بشه و تعرفه های خودرو (گمرکی ) پایین بیاد اونوقت ایرادات شما بجا و مناسب است ، بنظر من این خودرو با توجه به قیمتش کاملا باصرفه و خریدش عالی در مقایسه با (حداقل از سمندو 405) که حتی زحمت تغییر شکل ظاهریشم نمی دن و ساختار ظاهرش مال دهه80 میلادی ه بهتره با تشکر

    پاسخ
  23. علی م
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوست عزیز و گرامی.. من از سال اول که سمند تولید شده سمند سوار میشم تا حالا مشکلاتی که شما فرمودید نداشتم و خیلی راضی هستم الان هم سمند ای اف سون دارم ده سال است دست خودم است هنوز که به امید خدا مشکلی نداشتم انشاالله که شما هم ماشین خوبی گیرتون بیاد که مشکل پیش نیاد براتون

    پاسخ
  24. بهنام
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اخه این چرندیات چیه می نویسید لااقل ۲کلام دلیل حسابی وحرف منطقی بزنید با۶۰میلیون حتما پورشه ولکسوس راتوصیف می کنید هرچی باشه از تیبا وپراید هم بزرگتره هم جذابتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.