5 دلیل برای نخریدن سایپا کوییک

سایپا کوییک این روزها آماده ورود به بازار می‌شود. بعد از دو مرحله پیش‌فروش و استقبال نسبی از این خودرو، اکنون می‌توانیم منتظر حضور این خودروی جدید و به قولی دسته گل سایپا باشیم. اما آیا کوییک را می‌توان خودرویی معقول و مناسب و یک گزینه قابل دفاع و پیشنهاد برای خرید دانست.


شاید خریداران این خودرو دلایلی برای تمایل خود به کوییک را برشمارند. ازجمله ساختار شبه شاسی‌بلند آن، یا تجهیزات و آپشن‌های فراوان آن و یا حتی گیربکس اتوماتیک CVT کوییک. بعلاوه با قیمتی که کوییک دارد، تقریباً خودرویی مشابه در این کلاس و تجهیزات را نخواهید یافت.


اما بیایید به نیمه خالی این لیوان نیز نگاهی بیاندازیم. ظاهراً این لیوان بیشتر خالی است تا پر. بنابراین مهمترین دلایلی که باید از خرید سایپا کوییک اجتناب کنیم را در اینجا برمی‌شماریم.

سایپا کوییک با ساختاری قدیمی


وقتی خودرویی روی زیرساختی متعلق به کیا پراید و کیا ریوی قدیمی استوار باشد، باید در همین ابتدا روی آن خط قرمز بکشید. هرچقدر هم این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد، یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، استوارتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیر قابل دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل مقایسه نیست.
کوییک در واقع نسخه هاچ‌بک ساینا است که با افزودن اندکی به ارتفاع و استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در اطراف بدنه تبدیل به خودرویی بلندبالاتر شده است.


موتور 2 سوپاپ پراید در اینجا هم ایفای نقش می‌کند. این موتور اصلاح شده با حجم 1.5 لیتری خود تنها 87 اسب بخار قدرت دارد. البته برای دستیابی به این قدرت هم باید دور موتور را تا 5300 بالا ببرید. بنابراین از این خودروی به‌اصطلاح شبه کراس، انتظار بالا رفتن آسان از سربالایی را نداشته باشید.

سایپا کوییک و ایمنی نامشخص


ما در یکی از پیشنهاد‌های نوروزی از مسئولان خواستیم تا جلوی عرضه خودروهایی با ایمنی نامشخص را به بازار ایران بگیرند. ایمنی موضوع بسیار مهمی است که متأسفانه تنها به‌صورت شعار و تبلیغ در خودروسازی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است تا هر خودرویی پیش از عرضه به بازار، گواهینامه معتبر تست تصادف و ایمنی خود را ارائه نماید. در مورد کوییک تا این لحظه چنین چیزی دیده نشده است ولی می‌توان از وجنات این خودرو و پلتفرم آن دریافت که ایمنی آن تفاوت محسوسی با پراید و فرزندان دیگر آن یعنی تیبا و ساینا نخواهد داشت. کوییک مجهز به دو ایربگ در جلو و یک سیستم کمکی ترمز BAS است. اما آیا در هنگام تصادف این موارد از ورود موتور به داخل کابین جلوگیری می‌کنند یا ساختار ستون‌ها برای جلوگیری از دفرمگی سقف به اندازه کافی توان دارد؟

سایپا کوییک با طراحی منسوخ


اگر روند طراحی خودروها را در سالیان اخیر دنبال کرده باشید، متوجه جریان مداوم نوآوری در طراحی و الگوها و متدهای جدید طراحی خواهید شد. با کنار هم قرار دادن کوییک و یک خودروی امروزی، متوجه تفاوت طراحی آن‌ها خواهید شد. کوییک از زبان طراحی متعلق به لااقل دو دهه قبل سود می‌برد. هرچند طراح سعی داشته با نگاهی به خودروهای مطرح، از اِلمان‌های آن‌ها به‌عنوان‌مثال طراحی چراغ‌های عقب استفاده کند. اما درمجموع عدم تناسب، شلوغی و سردرگمی خطوط، نداشتن توازن، فقر سلیقه و نوآوری در طراحی کوییک به‌وضوح دیده می‌شود.


در کابین نیز اوضاع بهتر نیست و طراحی دریچه‌های تهویه و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی، کوچک‌ترین خلاقیتی را نشان نمی‌دهند. طراح سعی در الگوبرداری از پژو 207i داشته اما لااقل طراحان کوییک می‌توانستند در این زمینه‌ها به کپی دقیق‌تر محصولات روز دنیا اقدام نمایند تا باعث سردرد بیننده نشوند.

سایپا کوییک و کیفیت نازل


برخورد نزدیک با مدل‌های نمایشی کوییک تاکنون حاکی از کیفیت متریال پایین مخصوصاً در کابین، مونتاژ بد و فواصل زیاد اجزای بدنه بوده است. هرچند سایپا تلاش کرده در مورد کوییک از مواد مرغوب‌تری در مقایسه با تیبا و ساینا استفاده نماید اما چیزی که دیده و لمس می‌شود، چندان مطلوب و مورد پسند نیست. بیشتر به نظر می‌رسد کوییک در یک کارگاه و از تبدیل یک تیبای هاچ‌بک شکل گرفته باشد بنابراین بعید است کسی رضایتی از کیفیت این خودرو حاصل نماید.

سایپا کوییک با قیمت بالا

سایپا کوییک
تمامی این بزک‌ها باعث شده‌اند تا شما با یک اسباب‌بازی گران قیمت مواجه باشید. کوییک خودرویی لوکس محسوب نمی‌شود. هرچند انبوهی از آپشن‌ها در آن وجود داشته باشد. ممکن است برخی خریداران از تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور عقب و نمایشگر 7 اینچی لمسی به وجد آیند اما هیچ خودروشناسی با چنین لیستهایی به دام نخواهد افتاد. کوییک در سه تریم پایه، فول و پلاس عرضه می‌شود. ارزان‌ترین مدل کوییک با گیربکس دستی، 32.9 میلیون تومان قیمت دارد. این یعنی 3 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به ساینای مشابه. افزودن گیربکس اتوماتیک در مدل فول باعث خواهد شد تا قیمت کوییک به 39 میلیون و 800 هزار تومان جهش یابد. این پایان کار نیست و نسخه پلاس با افزودن چند آپشن اضافه مثل مانیتور 7 اینچی، قیمتی 42 میلیونی خواهد داشت.


اما مهم‌ترین دلیل ما برای نخریدن محصولاتی چون کوییک این است که مردم نباید تبدیل به بازیگرانی برای سعی و خطاهای خودروسازان شوند و محصولاتی تا این حد ضعیف از هر نظر توهینی به مشتریان و مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌آیند. حفظ شأن مردم در وهله اول برعهده خود آنهاست. بنابراین باید دید که چه کسی شأن خریداران ایرانی را حفظ می‌کند.

مطالب مرتبط

75 دیدگاه

  1. amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همش به کنار من تو کف اسمشم
    87 اسب وکوییک!!!!!!!!
    آپشن بوق سرعت بالای 100 تا رو گذاشتن بالای 120 تا شده کوییک

    پاسخ
  2. Milad
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    ممنونم از شجاعت نویسنده
    امیدوارم به کسی بر نخوره اما من واقعا حالم ز خودروهای ایرانی، چینی بهم میخوره
    ایرانیشو ک دیگ همه داریم و میدونیم چ اشغالایی ان
    چینی هم ک اینقد بی کیفیت است ک با ۶۰ تا سرعت جون فامیلم رو گرفتو بچهاشو راهی کما کرد.

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با احترام به نظر دوستان پلت فرم تیبا و ساینا و کوییک چینی نیست و از نظر ایمنی سازه شاید هم ضعیف باشه ولی ۴۰۵ یا حتی پارس و زانتیا هم وضعیت خوبی ندارند سایپا سعی کرده با تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال خاطره پراید رو کم رنگ کنه ولی با پراید خیلی فرق داره و بهتر شده

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    آقا نخرید این آشغالو.ابا این پول میشه خیلی ماشینای بهتری خرید درحد نو.

    پاسخ
  5. اسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من خودم خرید کردم
    مزایا:
    گیربکس 6 دنده خوبی داره و شتاب عالی
    فرمان برقیش بسیار نرمه
    آپشن ها کامله
    معایب:
    صدا موتور زیاد تو اتاقه مثل تیبا
    سقف عقب برای قد 182 به بالا کمی کوتاهه

    پاسخ
    1. م
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      شرمنده ولی خود کمپانی می فرمایند سی وی تی هست ، گیر بکس ۶ سرعته ؟؟! چه اصراری هست اطلاعات غلط بدین وقتی سر در نمیارین ؟

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام به همه دوستان ،من دیروز کوییک پلاس خریدم قبلا هم ۲۰۶ اتومات داشتم، دقیقا گیربکس ۶ دنده هست و خیلی هم کیفیت خوبی داره ، 1250 یورو فقط قیمت گیربکس به نرخ امروز ۱۵ میلیون میشه ،خیلی هم نرم و راحته نسبت به قیمتش .درسته معایب کوچکی درطراحی داخل کابین هست ولی با اپشن های موجود یک خودروی مناسب داخل شهری برای خاواده کم تعداد هست .

        پاسخ
      2. یوسف
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        تیپ ترونیک داره 6 سرعته دستی هم میشه

        پاسخ
  6. کاظمی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آخه این همه آبشن با این موتور ضعیف و بدنه اسباب بازی وبدون تعادل جور در نمیاد

    پاسخ
  7. محمد سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من هر چقدر شما پول بدی همون قدر آش می خوری
    چیزی که شما انتظار دارید رو مثلا ماشین با سطح ایمنی مشخص و تکنولوژی جدید
    باید 5 برابر قیمت این ماشین هزینه کنی
    خودروی امروزی بنز ، bmw، پورش و تویوتاس هر ماشین تولید یا منتاژ داخل رو بخواهیم با تکنولوژی روز مقایسه کنیم به همین نتیجه می رسیم
    کسی از ماشین با کیفیت بدش نمیاد ولی ماشینی از این ارزون تر با گیربکس تیپترونیک و فرمان برقی و key less و… نیست
    از این یه پله گرون تر ماشینای چینی هستن که بعد از دوره گارانتی باید بدویی دنبال خدمات و قطعات یدکیش

    پاسخ
  8. قنبري
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    واقعا برای پدال که مجیزگوی خودروهای خارجی و ضد صنعت داخلی شده است متاسفم
    من برای همسرم یک کوییک خریده ام با توجه به پولی که پرداخت کرده ام بسیار راضی هستم و قطعا با این پول هیچ خودرویی که اینهمه آپشن داشته باشه نمیشه خرید ظاهرش هم بسیار زیباست
    خواهش میکنم یک بار یک کوییک سوار شوید و بعد تصمیم بگیرید و حرف این سایتهایی که از مافیای واردکنندگان حمایت می شوند را براحتی قبول نکنید

    پاسخ
  9. یاشار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودروی بسیار خوبیه با این سطح قیمت
    اون دوستی هم که میگه 6 سرعته نیس بره اول بشینه ببینه بعد به بقیه تهمت بزنه،
    واقعا پدال هم عین خودرو بانک فقط دنبال اینه کدوم کمپانی سیبیل چرب میکنن تا تبلیغ کنه،
    این خودرو تو رده خودش بدون رقیب،مگه پلت فورم 207 با 206 چه فرقی میکنه
    یا دنا با سمند!؟
    منم میگم فقط یه بار سوار شید و لیست همه امکانات یه بار مرور کنید
    من فقط نقطه ضعف میگم کیفیت بد داشبورد،
    بزرگترین نقطه قوت گیربکس cvt پانچ بلژیک با قابلیت اسپرت و 6 سرت بسیار نرم عالی

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا برا خودمون متاسفم با این حجم از گرونی یه عده دارن رو این وضعیت نرخ تععین میکنن و جنس های بنجل خودشون رو میفروشون و کمترین تلاشی ب ای ارقای خودشون در نظر نمیگیرن

    پاسخ
  11. یکی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    انقدر این اسباب زباله ست که برای کسانی که میخرن متأسفم. نیازی به بررسی نداره، قیافه شو ببین

    پاسخ
  12. اسکندری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اون دوستی که میگن با این پول میشه خودروی بهتری خرید دقیقا منظورشون کدوم برند و ماشینه معرفی کنن کوئیک رو پس بدم .

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واقعا . به من هم بگن با این پول چه خودروی دیگری میشه خرید.

      پاسخ
  13. Maryam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    متاسفانه خودرو سازان داخلی نه شرف دارن نه وجدان نهایت سو استفاده رو از شرایط موجود می کنند

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایرانی جماعت لیاقتش این نیست این مردم لیاقتشون کمتر از بنز و بی ام و نیست

    پاسخ
  15. ماهان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زشت به معنای واقعی تیبا ۲ با اون شکل زشتش ازز این بهتره چراخ های عقب اصلا تناسب نداره خیلی بزرگه و ابتدایی ترین حالت فرم چراغ های جلو واقعا تاسف باره تایر های کوچک

    پاسخ
  16. عماد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من این ماشینو دارم قبلاً مزدا 2 داشتم از نظر قدرت موتوری به پای مزدا نمیرسه ولی کابین نرم فرمان نرمتر از مزدا ابشنهای زیاد کلا به درد تو شهر میخوره راضیم

    پاسخ
  17. H:B
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام و خسته نباشید حضور محترم نگارنده شجاع و دلسوز بله درست میغرمایند. 40 سال است که فریب میخوریم. به بهانه 200 هزار شاغل در امور خودرو. 200 هزارنفری که بفکر مردم و سلامت جامع نیستند. ای کاش این 200 هزارمفر به جمع بیکاران اضافه میشد. و به 80 میلیون ایرانی آسیب نمیرسید. سپاس از همه عزیزان

    پاسخ
  18. فهیمه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من میخوام ماشین تا حدود شصت تومن بخرم…کمکم کنید توروخدا اشغال نخرم…شوهرم خودش اس دی داره…یکی هم من میخوام بخرم موندم…

    پاسخ
    1. حامد قاضی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      من اینارو براتون مینویسنم چون میدونم خیلیها برای خرید با نداشتن اطلاعات درست مثل من تو انتخاب به مشکل میخورن و خدا رو شاکرم که با راهنمایی یک دوست تونستم انتخاب خوبی داشته باشم
      من این ماشین و خریدم
      البته مدل فول پلاس اتوماتیک کوئیک رو خریدم
      بسیار بسیار از خریدم راضی هستم
      تا الان هیچ عیبی روی ماشین نتونستم بذارم
      آپشنهاش در حد ماشینهای چند صد میلیونیه
      البته فقط مدل فول پلاس اتوماتش
      ۱. دنده اتومات
      ۲. ۶ دنده تیپ ترونیک(عالیه)
      ۳. کروز کنترل (عالیه و تو سفر خیلی خستگی رو کم میکنه. نه گاز میدی نه دنده و این خیلی خوبه)
      ۴. سیستم کی لس(قفل بدون کلید و ریمونت)
      ۵. استارت دکمه ایی
      ۶. لایتینگ اتوماتیک( وارد تونل میشی چراغها خودش روشن میشه)
      ۷. سنسور تنظیم باد لاستیکها
      ۸. تمام شیشه ها برقی
      ۹. فرمون برقی (بسیار نرم)
      ۱۰. GPS داره) البته چون من از wase استفاده میکنم و GPS این ماشین Google Map هستش خیلی به درد من نخورده(
      ۱۱. ظاهرش هم بسیار زیباست و هر کس میبینه جذبش میشه و ازم راجعبهش اطلاعات میخواد( البته من نوشته کوئیک فارسی پشت ماشین و کندم چون دوسش نداشتم)
      ۱۲. ایر بک داره ( که خدا رو شکر هنوز تستش نکردم)
      ۱۳. موقع ترمز ناگهانی ، فلاشر ، اتوماتیک روشن میشه.
      در کل ماشین با این همه آپشن و با این قیمت نداریم.
      رنو ساندرو هیچی نداره
      ۲۰۷ و ۲۰۶ هیچی نداره
      این ماشین با این مبلغ برای من بهترین انتخاب بوده.
      موفق باشید

      پاسخ
  19. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فعلا صف وایستادن ملت همیشه در صحنه بر همین اسباب بازی

    پاسخ
  20. شهرام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    بنده این ماشین رو برای دخترم خریدم .خودم سورنتوی 2012 6 سیلند 3500 سی سی دارم و فکر نکنید که مثلا سمند یا پارس سوار هستم این رو گفتم بدونید ماشین ندیده نیستم..با این قیمت بسیار بسیار خودروی خوبی هست.دنبال ماشین ارزون اتومات بودم.رفته بودم 206 تیپ 6 بگیرم همشون لگن و پکیده بودن ..برلیانس h220 و h320 هم خوب بود منتهی سالمش رو زیر 75 میلیون پیدا نکردم.با همون پول آمدم یک کوئیک 97 خریدم 6 هزار تا راه رفته..بسیار راضی هستم.فرمان برقی عالی.کشش خوب ماشین که دروغ میگین در سر بالایی کشش نداره..گیربکس 7 دنده cvt ساخت بلژیک که تیپ ترونیک هست یعنی دستی هم میشه دنده داد..کروز کنترل.لیمیتر سرعت که خیلی کاربرد داره.سنسور باد لاستیکها که روی ماشینهای 500 میلیونی میزارن.دوربین دنده عقب دقیق.سیستم عیب یاب .نویگیتور.رینگ اسپورت.سواری راحت و خوب.قیافه ی ماشین هم خوبه .فقط تنها ایرادش در دور موتور بالا صدای موتور هست که البته بعضی ها دوست دارن موتور غرش کنه.شما با این قیمت هیچ ماشین ایرانی و چینی نمی تونید بخرید که اتومات باشه و خوش قیافه با این آپشنها.بنده خودم 24 ساله مهندس ایران خودرو هستم اما سایپا دستت درد نکنه.

    پاسخ
  21. یوسف
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    منظورتون از مردم اونایی هست که پولشون از پارو بالا میریه دیگه نه من و امثال من پس من باید بخرم چون ارزانترین اتوماتیک بازار 100 به بالاست و به دلایلی که شاید برای شما که ماشین باز حرفه ای هستی و لذت رانندگی رو تعویض دنده می دونی روشن نباشه من باید اتوماتیک داشته باشم

    پاسخ
  22. امیر علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باعرض سلام من میخوام ی کوییک بخرم و تمام پولمو با بدبختی بدست آوردم خیلی ها میگن ال نود کارکرده بگیر ولی خودم از این ماشین خوشم اومده البته فولش پلاس کسانی که این خودرو رو خریداری کردن واز ال نود هم اطلاعات دارند منو راهنمایی کنن خواهشا ممنونم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.