سایپا

5 دلیل برای نخریدن سایپا کوییک

سایپا کوییک این روزها آماده ورود به بازار می‌شود. بعد از دو مرحله پیش‌فروش و استقبال نسبی از این خودرو، اکنون می‌توانیم منتظر حضور این خودروی جدید و به قولی دسته گل سایپا باشیم. اما آیا کوییک را می‌توان خودرویی معقول و مناسب و یک گزینه قابل دفاع و پیشنهاد برای خرید دانست.


شاید خریداران این خودرو دلایلی برای تمایل خود به کوییک را برشمارند. ازجمله ساختار شبه شاسی‌بلند آن، یا تجهیزات و آپشن‌های فراوان آن و یا حتی گیربکس اتوماتیک CVT کوییک. بعلاوه با قیمتی که کوییک دارد، تقریباً خودرویی مشابه در این کلاس و تجهیزات را نخواهید یافت.


اما بیایید به نیمه خالی این لیوان نیز نگاهی بیاندازیم. ظاهراً این لیوان بیشتر خالی است تا پر. بنابراین مهمترین دلایلی که باید از خرید سایپا کوییک اجتناب کنیم را در اینجا برمی‌شماریم.

سایپا کوییک با ساختاری قدیمی


وقتی خودرویی روی زیرساختی متعلق به کیا پراید و کیا ریوی قدیمی استوار باشد، باید در همین ابتدا روی آن خط قرمز بکشید. هرچقدر هم این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد، یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، استوارتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیر قابل دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل مقایسه نیست.
کوییک در واقع نسخه هاچ‌بک ساینا است که با افزودن اندکی به ارتفاع و استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در اطراف بدنه تبدیل به خودرویی بلندبالاتر شده است.


موتور 2 سوپاپ پراید در اینجا هم ایفای نقش می‌کند. این موتور اصلاح شده با حجم 1.5 لیتری خود تنها 87 اسب بخار قدرت دارد. البته برای دستیابی به این قدرت هم باید دور موتور را تا 5300 بالا ببرید. بنابراین از این خودروی به‌اصطلاح شبه کراس، انتظار بالا رفتن آسان از سربالایی را نداشته باشید.

سایپا کوییک و ایمنی نامشخص


ما در یکی از پیشنهاد‌های نوروزی از مسئولان خواستیم تا جلوی عرضه خودروهایی با ایمنی نامشخص را به بازار ایران بگیرند. ایمنی موضوع بسیار مهمی است که متأسفانه تنها به‌صورت شعار و تبلیغ در خودروسازی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است تا هر خودرویی پیش از عرضه به بازار، گواهینامه معتبر تست تصادف و ایمنی خود را ارائه نماید. در مورد کوییک تا این لحظه چنین چیزی دیده نشده است ولی می‌توان از وجنات این خودرو و پلتفرم آن دریافت که ایمنی آن تفاوت محسوسی با پراید و فرزندان دیگر آن یعنی تیبا و ساینا نخواهد داشت. کوییک مجهز به دو ایربگ در جلو و یک سیستم کمکی ترمز BAS است. اما آیا در هنگام تصادف این موارد از ورود موتور به داخل کابین جلوگیری می‌کنند یا ساختار ستون‌ها برای جلوگیری از دفرمگی سقف به اندازه کافی توان دارد؟

سایپا کوییک با طراحی منسوخ


اگر روند طراحی خودروها را در سالیان اخیر دنبال کرده باشید، متوجه جریان مداوم نوآوری در طراحی و الگوها و متدهای جدید طراحی خواهید شد. با کنار هم قرار دادن کوییک و یک خودروی امروزی، متوجه تفاوت طراحی آن‌ها خواهید شد. کوییک از زبان طراحی متعلق به لااقل دو دهه قبل سود می‌برد. هرچند طراح سعی داشته با نگاهی به خودروهای مطرح، از اِلمان‌های آن‌ها به‌عنوان‌مثال طراحی چراغ‌های عقب استفاده کند. اما درمجموع عدم تناسب، شلوغی و سردرگمی خطوط، نداشتن توازن، فقر سلیقه و نوآوری در طراحی کوییک به‌وضوح دیده می‌شود.


در کابین نیز اوضاع بهتر نیست و طراحی دریچه‌های تهویه و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی، کوچک‌ترین خلاقیتی را نشان نمی‌دهند. طراح سعی در الگوبرداری از پژو 207i داشته اما لااقل طراحان کوییک می‌توانستند در این زمینه‌ها به کپی دقیق‌تر محصولات روز دنیا اقدام نمایند تا باعث سردرد بیننده نشوند.

سایپا کوییک و کیفیت نازل


برخورد نزدیک با مدل‌های نمایشی کوییک تاکنون حاکی از کیفیت متریال پایین مخصوصاً در کابین، مونتاژ بد و فواصل زیاد اجزای بدنه بوده است. هرچند سایپا تلاش کرده در مورد کوییک از مواد مرغوب‌تری در مقایسه با تیبا و ساینا استفاده نماید اما چیزی که دیده و لمس می‌شود، چندان مطلوب و مورد پسند نیست. بیشتر به نظر می‌رسد کوییک در یک کارگاه و از تبدیل یک تیبای هاچ‌بک شکل گرفته باشد بنابراین بعید است کسی رضایتی از کیفیت این خودرو حاصل نماید.

سایپا کوییک با قیمت بالا

سایپا کوییک
تمامی این بزک‌ها باعث شده‌اند تا شما با یک اسباب‌بازی گران قیمت مواجه باشید. کوییک خودرویی لوکس محسوب نمی‌شود. هرچند انبوهی از آپشن‌ها در آن وجود داشته باشد. ممکن است برخی خریداران از تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور عقب و نمایشگر 7 اینچی لمسی به وجد آیند اما هیچ خودروشناسی با چنین لیستهایی به دام نخواهد افتاد. کوییک در سه تریم پایه، فول و پلاس عرضه می‌شود. ارزان‌ترین مدل کوییک با گیربکس دستی، 32.9 میلیون تومان قیمت دارد. این یعنی 3 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به ساینای مشابه. افزودن گیربکس اتوماتیک در مدل فول باعث خواهد شد تا قیمت کوییک به 39 میلیون و 800 هزار تومان جهش یابد. این پایان کار نیست و نسخه پلاس با افزودن چند آپشن اضافه مثل مانیتور 7 اینچی، قیمتی 42 میلیونی خواهد داشت.

اما مهم‌ترین دلیل ما برای نخریدن محصولاتی چون کوییک این است که مردم نباید تبدیل به بازیگرانی برای سعی و خطاهای خودروسازان شوند و محصولاتی تا این حد ضعیف از هر نظر توهینی به مشتریان و مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌آیند. حفظ شأن مردم در وهله اول برعهده خود آنهاست. بنابراین باید دید که چه کسی شأن خریداران ایرانی را حفظ می‌کند.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۱۶۰ دیدگاه

  1. یحیی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲۰۶ دو تا داشتم بی نهایت حیب خالی کنه، اما ماشین صفر سایپا خیلی بهتره- کیفیت صفر پژو جالب نیست،

  2. آدریان .گل

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    س.شایدپژو جیبت روخالی کنه ولی جانت را سالم نگه میداره ان شاالله.بهرحال بخاطرفراراز هزینه ازارابه ها تعریف نکن.ممنون

  3. مهدی عظیمی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جان رو اول خدا بعدا کیفیت ایمنی و بعد دست فرمان و حواس جمع حفظ خواهد کرد

    1. رضا

      ۲۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جان رو که خدا بخشیده ما باید در حفظ اون کوشا باشیم وگرنه که شما چشماتو ببند بگو توکل برخدا و برو تو خیابون شلوغ اولی شانسی رد کنه برخورد دومی حتمیه اونم با سایپا که با وزش باد بدنش فرومیره

  4. صادق بیابانی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای ایرانی بیشتر از هر دشمن خونخوار، جان مردم را گرفته اند و می گیرند. دلیل عمده ی این فضاحت مسایل سیاسی و مالی است که صحبت از گردش های عظیم سرمایه است. از خودروسازی باید فهمید که چقدر ادعاهای پیشرفت و کارآمدی صحت دارد. هر وقت مقامات از بالا در ارزان ترین خودروهای ساخت داخل با خانواده به مسافرت رفتند، شاید امثال من باور کنند که غم مردم دارند.

  5. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو این خودروسازیهای داخلی به جای بهره وری ،بِهّروّری رو در دستور کار دارن.پول ما هرچقدر هم بی ارزش باشه بازم در مقابل خودروهای ایرانی با ارزشتره

  6. بهنام

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حتما انتطارداریدبا۶۵میلیون مزداتری بخریم کوییک نخریم پورشه بخریم یالکسوس

    1. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونیکه میگه کوئیک یااصلاپرایدنخریداول فکرکنه ببینه اکثر مردم بیچاره حتی توان خرید پراید دست دوم روندارن واگرهم خریدن به سختی میتونن ازعهده خرج ومخارج ماشین بربیان چه برسه به ماشینها خارجی وشاسی بلندکه بادرآمدحقوق ماهی ده میلیون تومان ازعهده خرج ماشینهای خارجی نمیشه براومد

  7. امیر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    نقد و انتقاد نا دلت میخواد زیاده همین که تو بازار سیاه خودروی داخلی هنوز یه شرکت جرأت زدن آپشن و طراحی جدید رو داره والا خیلیه پس برداشتن زه و پخش با رینگ فولادی و شیشه بالابر دستی خوبه؟خوب اونا هم بنظر من با پنبه سر بریدنه…

  8. AlixAzix

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده کوییک فول پلاس دارم واقعا با این قیمت هیچ ماشین دیگه ای نمیشه خرید که در این حد باشه ارزونترین خدرو برند که که تو مایه های کوییک باشه میتوبیشی میراژ هست با قیمت 250 ملیون 90 ملیون کجا 250 ملیون کجا درسته کوییک اصلا ماشین به حساب نمیاد و این ماشین باید واقعا جای پراید باشه یعنی ارزون ترین و پایه ترین ماشین تو بازار باید همین کوییک باشه اما فعلا شرایط جوری هست که با این قیمت هیچ ماشین دیگه ای نمیشه تهیه کرد. این مقاله شما هم زمانی درسته که قیمت خودرو داخلی و خارجی بهم نزدیک باشه و خریدار حق انتخاب بیشتری داشته باشه نه اینکه بنز فلان مدل 4 5 ملیارد باشه خفن ترین خدرو داخلی 200 ملیون

  9. مهران

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشنهاد شما با ۶۰ میلیون چیه که جان خانواده رو حفظ کنه

    1. محمد

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منبهشخصه خودروهای دهه نودی مثل دوو و میتسوبیشی رو ترجیح میدم.هرگز حاظر نمیشم پولمو به خاطر خودروهای داخلی دور بریزم…الانم دوودارم.. خداییشم راضی هستم. یه کوییکم داریم که سواری وهندلینگش با دووی بیست ساله من قابل قیاس نیست

      1. رضا

        ۱۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوو ماشین واقعا مزخرفیه خییییییییلی مزخرم قطعاتش گیر نمیاد اصلا

    2. احسان

      ۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۲۰۶ پوتی بخری هروز در تعمیرگاه باشی خخخخ

  10. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا الان فکر کنم حدود 70 میلیون شده همه اینجا نوشتن 60 میلیون عل الله چاره ایی ندارم میخرم

  11. عارف ب

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول آیا تمام مسوولین از نماینده مجلس تا خود رییس سایپا شفاف سازی و علنا به میان مردم بیایند تا مشخص بشه خودشون ماشینشون چیه؟؟

  12. وحید

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام حالا ما خواستیم یه ماشین بخریم ،موندیم تو پنج راهی ,پژومونو برونیم با این آپشن کم یا کوییک بخریم با …

    1. پوریا

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کوییک ماشین خیلی خوبیه من واقعا راضی هستم

  13. آرش ۰۰۷

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان گلم
    به نظر بنده
    کلا ماشینای ایرانی مالی نیستن
    ولی باید قیمتا را هم در نظر بگیریم
    ما اینجا میخوایم در مورد کیفیت بشنویم نه سیاست و چیزای دیگه
    آقا یه کلام
    اونایی ک دارن
    بیان بگن خوبه یا نه
    همین
    هی الکی فلسفه نبافیم
    همه میدونیم ک ماشینای ایران بیخودین
    ولی الان یکی بیاد بگه عیبو ایرادای کوییک رو

  14. امیرحسین چهری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حاجی بخدا چشمم خراب شد با این طراحی سایت مخصوصا اون نور ابی که خواستید مطالب مهم رو باهاش نشون بدید وقتی نور صفحه گوشیم پایین بود هیچی نمیدیدم این چیه تورو خدا سبز اخه درستش کنید

  15. ارمغان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کوییک یا تیبا2؟///؟؟//؟؟
    نظر بدین لطفاًااااا

    1. پوریا

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کوییک

  16. ارمغان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میگن خط تولید کوییک تموم شده درسته آیاااا؟؟؟؟؟؟

    1. پوریا

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تازه تولید کوییک شروع شده و قرارهای جایگزین پراید و تیبا بشه

  17. ابراهیم

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهشا بخونین و متعصب نباشیم.
    همه میدونیم ماشینای ایران همش آشغاله حالا اگر بخوایم آشغال بخریم

    از سه نفر نپرسین کوییک خوبه یانه اول بنگاه دارا و دلال های عزیز چون اگر داشته باشنش میگن خوبه نداشته باشنش میگن بده . دوم از اونایی که نداشتن یا تا حالا سوار نشدن چون تا سوار نشی نمیتونی نظر بدی . سوم از ادمای متعصب که فکر میکنن مثلا ۴۰۵ یا ۲۰۶ از ۲۰ سال پیش تا الان اصالتشو حفظ کرده و مال خود خود فرانسه ست .

    فقط همینو بهتون بگم به عنوان کسی که هم پراید داشتم هم ۴۰۵ هم ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ هم سمند ای اف سون … کوییک دستی از ۲۰۶ تیپ دو خیلی سره هم از نظر موتوری هم امکانات اولیه مثل شیشه و آینه برقی و … از ۴۰۵ جی ال ایکس خیلی بهتره بخاطر موتور کم مصرف ترش و سنسور دنده عقب و ظاهر قشنگ ترش. ولی ۲۰۶ تیپ ۵ مصلما از کوییک بهتره سمند (فقط ای اف سون) مصلما از کوییک بهتره . ۴۰۵ (اس ال ایکس) فقط بخاطر موتورش از کوییک بهتره و مصلمه که کوییک از امثال پراید و تیبا هم بهتره

  18. محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با یک حرف نویسنده کاملاً موافقم. مردم نباید خودشان را بازیگر صحنه گردانی خودروسازان کنند.

  19. مصطفی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    R اشم اومد ببین چه سر و دستی بشکونن ملت

  20. مجید سیبیل

    ۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پس ب تصادفات داخل شهری 206 توجهی نکردی ک کاپوت سه سوت قر میشه و رادیاتور خداحافظ، اتوبان هم بماند…

  21. عباس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم ، الان هم کوییک دارم ، از نظر شتاب و طراحیه داخلی مسلما ۲۰۶ قشنگ تره ولی از نظر طراحیه بیرونی و کم مصرفی با بنزین ۳ هزار تومنی کوییک رو پیشنهاد میکنم داشته باشید استهلاک ۲۰۶ بالاس و متاسفانه قطعات امروزیش به درد نخوره .

  22. مرجان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کسی ام که یه عمری ۲۰۶ سوار بودم سال ۹۶ قرار شد ماشینمو عوض کنم جک جی۵ بگیرم که یه سری مشکلات مالی پیش اومد که نشد ، الان که میخوام بخرم جک شده نزدیک ۲۰۰ ولی سرمایه من در حد ۷۰ ، آمار کوییک رو از تعمیرگاه ها درآوردم مصرف سوختش صدی هفت تا است و میگن ماشین اذیت کنی نیس ، خوب دراومده ، قطعا منی که این ماشین رو انتخاب کردم به خاطر این بود که به نظرم تو ماشین های زیر ۱۰۰ تومن از همه بهتر بود ، واقعا ماشین زیر صد تومن عالی یکی بهم پیشنهاد بده من قید کوییک رو میزنم وگرنه هیچ کدوممون طراحی شو دوست نداریم ، ناچاریم که میخریم

  23. حمیدرضامهراز

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کسی هستم که یکسال میشه تیبا اس.ایکس دوگانه سوز دارم (مدل97) الان هم 6500کیلومتر بعدازیکسال کارکرده ، دیروز آگهی دادم امروز از صبح همینطور زنگ می زنند، من هم از این ماشین خیلی رازی هستم هم برو است هم محکم ولی عکس کوییک را که دیدم ، گفتم 73 بفروشم یک کوییک صفر بخرم ولی آخرین تماس برای تیبا ی من ، گفت اشتباه نکن این ماشین را بفروشی کوییک بخری ، حقیقتآ با این انتقادهایی که میبینم پشیمان دارم میشم، شما میتوانید به این آدرس ماشینم را ببینید ، اکثرآ وسایلش ایتالیایی ودوگانه سوز هم تولید نمیشه

  24. مرتضی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهرش از 206 بهتره..مصرف سوخت پایین..قیمت قطعات یدکی پایین..

  25. kh sh

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام واحترام
    احتراما نویسنده این پیام مقرضانه با شرکتسایپا برخورد نموده است بجای این همه کوبیدن ساخت داخلو خراب کردن خودرو ی تازه وارد بازار لطفا از دید خود به صورت مقایسه ای خودروی مورد نظر خودتون با قیمت تقریبی این خودرو را معرفی نمایید که به قول خودتان هم کرش تست و هم کیفیت بالا تری از این خودرو را داشته باشد هیچ مشتری خوبی برایچند آپشن پول به خودرو ساز نمیدهد ولی کسانی کهسراغ این تیپ از خودرو ها میرونبرای تناسب با جیب خودشان است نه برای حرف های غیر کارشناسانه جنابعالی لطفا خودرو ی پیشنهادی خودتون رو معرفی کنید تا ما هم بدو.نیم که تو این سایتها کارشناسایی میان که فکر مشتری هستن نه فقط فکر قرض ورزی با شرکتهای خودرو ساز لطفا حرفی بزنید که بتونید ثابت کنید نه فقط صرف اینکه حرف زده باشید و از قافله عقب نمونده باشید (اگه دوست داشتید لطفا شماره تماس بزارید تا تماس بگیرم و با هم بیشتر چلنج کنیم)
    با تشکر

  26. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من هم 206 تیپ 5 و هم تیپ 3 و 405 داشتم نسبت به صحبت هایی که

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن