فولکس واگن

۵ نکته جالب درباره فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۰

فولکس‌واگن جتا در سال ۱۹۷۹ و پس از دانستن اینکه که یک سدان سه جعبه‌ای سنتی در آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به گلف هاچبک دارد عرضه شد. هم‌اکنون این خودرو در هفتمین نسل خود قرار داشته و پیشرفته‌ترین نسل جتا محسوب می‌شود. جتا ۲۰۲۰ از ویژگی‌های جالبی سود می‌برد که شاید با برخی از آن‌ها آشنا نباشید. به عنوان بخشی از ویدئوهای فولکس که روی ویژگی‌های جالب محصولات خود تمرکز دارد، فولکس‌واگن آمریکا ۵ ویژگی جذاب جتا ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.

اولین ویژگی این خودرو قیمت پایه ۱۸۸۹۵ دلاری برای تریم S است. به این ترتیب جتا ۲۰۲۰ ارزان‌ترین خودروی فولکس‌واگن در بازار آمریکا و تنها محصول این شرکت با قیمت پایه زیر ۲۰ هزار دلار می‌باشد. جتا S به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED، فرمان چندمنظوره، بلوتوث و… سود می‌برد.

دومین ویژگی به مصرف سوخت آن مربوط می‌شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت داشته و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب ۷.۸/۵.۸/۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. از آنجایی که خبری از پیشرانه‌های دیزلی در بازار آمریکا نیست بنابراین جتا کم‌مصرف‌ترین محصول این خودروساز در این کشور می‌باشد.

سومین ویژگی جتا در تریم های SEL و SEL پریمیوم سیستم نورپردازی داخلی LED با ۱۰ رنگ است. رانندگان می‌توانند این نورپردازی را بسته به حالت رانندگی یا سلیقه خود تغییر دهند.

چهارمین مورد هم کاکپیت دیجیتال با صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای پشت آمپرهاست که می‌تواند به یک نقشه کامل نیز در نسخه‌های مجهز به سیستم ناوبری تبدیل شود.

نهایتاً هم باید گفت جتا از سیستم دسترسی بدون کلید و استارت دکمه‌ای در تریم های SE و بالاتر سود می‌برد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌دهد خودرو را بدون درآوردن کلید از جیب خود باز و بسته کنند. این ویژگی همچنین در نسخه اسپورت تر جتا GLI نیز موجود است.

 

[دانلود ویدئو]
منبع
carbuzz
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3366 ديدگاه)

    با اینکه آلمانیه و عالیه ، ولی ظاهرش مثل رقبای ژاپنی و کره‌ایش باب میل عموم نیست و خیلی زیادی ساده به چشم میاد .

    1. سیامک

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طرح هرچقدر پیچیده تر بشه دستگاه ها ی پرس هم باید پیچ و خم بیشتری داشته باشن. یعنی فرسایش قالب ها.
      من خودم مهندس مکانیک دولتی ام.
      سطوح با پیچ و خم بیشتر یعنی محاسبات شدیدا بیشتر و مرکز تقارن و سطح مقطع خاص. شما اون کتاب دانشگاهو نبین که فرمولای ۳۰ تا پروفیل و اشکال هندسی رو داره. تو تولید باید بشینی قشنگ در بیاری.
      قالب تهیه کنی و بعد ۲۰۰ تا پرس دچار سایش میشه و باید بشینی دوباره تراش بدی. ۲۰۰ تای بعد همینطور.

      هزینه داره. برا همین شرکتایی مثل فولکس رنو داچیا سئات تویوتا هیوندایی هوندا اکثر مدلاشون اینطورین.
      ماشینای لوکس الکی الکی گرون نیستن. ساختشون گرون در میاد. طرف بیشتر روش زحمت میکشه. قیمت بالا میره.
      مثلا بنز نمیاد الکی الکی قیمت دوبرابر بزاره. بنز وقتی قیمت دوبرابر میزاره یعنی هزینه تولید ماشین دوبرابر بوده. تحقیقات هزینه هاش دو برابر بوده. کیفیت متریال و هزینه های طراحی دوبرابر بوده. برا همین میاد قیمت دوبرابر میزاره.

  2. amir

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    نکشیمون بزرگترین خودروساز جهان با این نکات جالبت!

  3. ایلیاا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اینم از اون ماشینایی که جاش توی کشور ما خالیه با قیمت ۴۰_ ۵۰ تومن!
    ی حداقل برای زندگی…

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3366 ديدگاه)

      ۴۰ – ۵۰ میلیون رو لولو برد .

  4. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    به کجا داریم میریم ما
    با ۲۰۰۰۰ هزار تا چنین امکانات باحالی بهت میدن

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (156 ديدگاه)

    چقدر سادس طراحی های فولکس ….. دیگه از شور به درش کرده فولکس ….زیاد حال نکردم …

  6. زیزیگولو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با توجه به عکسای این ماشین که دیدم میتونم بگم طراحی داخلیش نه در حد خیلی عالی ولی چشمگیره و سرنشینا میتونن داخلش احساس راحتی کننو یه سواری نه خیلی خوب ولی متوسط رو به خوبو تجربه کنن

  7. حسین دهمرد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی تنها برتری که به سیویک داره گیربکسشه.

  8. Moein

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (604 ديدگاه)

    بهتر بود میذاشتید رپورتاژ آگهی نه نکات جالب
    چون هر چی گشتم چیز جالبی ندیدم!

  9. Mf1

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    طراحی فولکس همیشه درسطح خوب ومعمولی بوده وزیاد انتظاری ازش نمیره بااین وجود خودروهاش ارزون هستن وبرا قشر ضیعف مناسب هستن

  10. آریا ماشین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    جتا ۲۰ هزار دلار
    پراید ۸۰ میلیون تومن
    👏🏼👏🏼👏🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن