فولکس واگن

5 ویژگی جذاب تیگوان از زبان فولکس‌واگن

بسته به تعریف شما از واژه “جذاب”، اینجا ۵ نکته از زبان فولکس‌واگن درباره کراس اوور مشهور تیگوان را خواهیم شنید. البته اگر اولین چیزی که در ذهن شما می‌گذرد قیمت است پس باید بدانید قیمت این خودرو از ۲۴۲۹۵ دلار شروع می‌شود.

با این پول شما به مدل پایه ۲ لیتری S دست پیدا می‌کنید و بنابراین اگر بخواهید صاحب سیستم چهار چرخ محرک باشید باید مبلغ ۲۵۵۹۵ دلار برای مدل ۴MOTION S بپردازید.

اساساً شما با صرف هزینه حدود ۳۰ هزار دلاری خواهید توانست مدلی نسبتاً مجهز مثل SEL را انتخاب کنید؛ اما خب ویژگی هیجان‌انگیز و جذاب تیگوان چیست؟ اول اینکه فولکس‌واگن می‌گوید این خودرو وضعیت متمایزی پیدا کرده و پرفروش‌ترین محصول این گروه بزرگ است.

بله درست خواندید. فولکس‌واگن این اواخر تیگوان بیشتری را نسبت به گلف یا پولو فروخته است. این خودرو در ۸۰ درصد کشورهای دنیا عرضه شده و در چهار منطقه زمانی متفاوت در قاره‌های گوناگون تولید می‌شود. به‌طور متوسط هر ۳۵ ثانیه یک تیگوان جدید خط مونتاژ را ترک می‌کند.

مورد بعدی طبق گفته فولکس این است که شما می‌توانید نسخه سه ردیفه این خودرو را خریداری کنید. سپس به سانروف پانورامیک با حفاظت و آفتاب‌گیر برقی می‌رسیم که کل محفظه شیشه‌ای را پوشش می‌دهد.

این ویژگی برای مدل‌های SE در دسترس بوده و به‌صورت استاندارد در تریم های SE R-Line بلک، SEL و SEL پریمیوم R-Line عرضه می‌شود.

مورد بعدی به سیستم اطلاعات سرگرمی تیگوان مربوط می‌شود که می‌توانید تا چهار پروفایل شخصی، سه پروفایل برای راننده و یک پروفایل برای مهمان در نظر بگیرید. به این ترتیب شما می‌توانید تنظیمات مربوط به رادیو، علایق و موقعیت صندلی، تنظیمات سیستم‌های کمک‌راننده و… را ذخیره کنید.

نهایتاً هم به اضافه شدن تریم جدید SE R-Line بلک به این خانواده می‌رسیم که از رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی، سپرهای دارای عناصر مشکی، نشان‌های تیره‌رنگ، سانروف پانورامیک، ریل‌های سقف مشکی، کنترل پارک جلو و عقب و پوشش سقف تیره سود می‌برد.

آیا همه این موارد باعث می‌شوند فولکس‌واگن تیگوان خودروی جذابی باشد؟ نظر شما چیست؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. JOJO

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    دوستان تیگوان یا راوفور
    برای ۴-۵ سال استفاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      راو 4

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Ferrari Fxx K Evo

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      تیگوان

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      در ایران
      با این وضع خدمات و قطعات
      گرانی خدمات
      کیفیت پایین بنزین بخصوص برای توربوها
      گستردگی نمایندگی در کشور و دسترسی راحت به خدمات
      استهلاک کم
      سادگی در تعمییرات
      استهلاک فوقعلاده پائین
      شرایط بیابانی گرم و یا کوهستانی طبیعت ایران

      همه اینها باعث میشه بدون دغدغه از راو۴ استفاده کرد و ایران را دور زد تا سالهای سال بدون استرس .
      خدمات راو۴ هر ۱۰ هزار کیلومتره و با بنزین معمولی راحت کنار میاد برعکس بقیه که باید با هر باک بنزین یه مکل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزاری بریزین که در سال ببینید چه قیمتی میشه که اگر هم مکمل نریزید باید خرج چند ده میلیونی موتور کنید .

      دلار ۲۰ تومنی و تحریم‌ها باعث شده تویوتا در ایران نورِ چراغِ خریدفروش خودروهای وارداتی باشه که چشم بسته داد و ستد بشه .

      شما برو ببین راو۴ در ایران بیشتر خاطرخواه داره یا تیگوان .

      این روزها کسی که تویوتای کارکرده تمیز داشته باشه نمیفروشه یا یه قیمتی میگه که اصلاً فروش نره ولی با این حال با قیمتهای نامتعارفی دست به دست میشه .

      الان تویوتا کمری گرند مدل ۲۰۰۶ کم کار را میگن ۵۵۰ میلیون .
      برین ببینید کدوم یکی از رقبای کمری در ایران تا ۴۰۰ میلیون خرید فروش میشه ، چون این روزها هزینه تعمییرات و تعویض قطعات خارجی‌ها ، رقم‌های عجیب چند ده میلیونی میشه که تویوتا را در برابر دیگران گل سرسبد کرده .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. JOJO

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (77 ديدگاه)

        ممنون از راهنمایی کاملت نوید جان.
        خودم هم نظرم به راو۴ هست به نظرم برای شرایط ایران مناسب تره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سینا

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اگر یک بار تیگوان برونید متوجه میشید فرق فولکس با تویوتای کانسرویتیو رو

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          خواهش میکنم jojo جان
          تجربه ۶ ماه این ماشین را داشتم که توضیح دادم .
          فقط یه مشکل داره و اون هم ظرفیت کمِ باک بنزینشه که فکر کنم حدود ۵۰ لیتر بالا‌تر یا پائین‌تر باشه .

          البته این هم بگم که راو۴ اگر میخرید ، نمونه فیس‌لیفت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ خریداری کنید که خارج از بحث ظاهری در تعلیق و عایق‌بندی هم بروزرسانی شده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          قطعاً رانندگی با تیگوان لذت بخشتر از راو۴ هست .

          حرف ما برایه رانندگی در ایرانه ، و اگر نه که محصولات آلمانی و اروپایی بی‌رقیبند در لذت و پرفرمنس بالا .

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. امیر

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      قطعا راو۴ منطقی تره
      تگیوان خدماتش نسبتا ضعیفه و همینطور مشکلات کوچیک فنی و استهلاک و….

      موافقم 0
      مخالفم 1
    5. حسن

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      4 یا 5 سال تیگوان

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. هاتف

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      با تجربه بیش از ۲۰ هزار مایل روندن راو۴ مدل ۲۰۱۷ و تست درایو تیگوان، و علیرغم اینکه ابدا طرفدار برند تویوتا نیستم باید خدمتت عرض کنم که “به نظر من” راو۴ جادارتر، قلدرتر و در کل بهتر از تیگوانه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علیرضا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام ،دوستانی که سوار تیگوان بشن متوجه میشن که شتاب و هندلینگ و قلدری تیگوان ،یک سرو گردن که نه بلکه ۲ سرو گردن از راو۴ بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. iman

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی عالیه کاش در دسترس همه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا