چشم اندازهفته نامه

۶ جایگزین ارزان‌تر برای فورد شلبی GT500 جدید

فورد موستانگ شلبی GT500 با قیمت ۷۳۹۹۵ دلاری خود ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارد. اگرچه این خودرو به عنوان یک موستانگ قیمت بالایی دارد اما پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۶۰ اسب بخاری داشته و شما نخواهید توانست خودروی دیگری پیدا کنید که نسبت پرفورمنس به ازای هر دلار پرداختی آن بهتر از شلبی GT500 باشد. داج چلنجر هلکت ردای قدرت بیشتری دارد اما بسیار سنگین‌تر بوده و به اندازه محصول فورد در پیست توانا نیست.

این امر برای ما مشکل‌ساز بوده است. ما به دنبال خودروهای کارکرده و ارزان‌تری بوده‌ایم که پرفورمنس نزدیکی به شلبی GT500 داشته و آسیب زیادی به جیبمان نزنند؛ اما اگرچه هیچ‌یک از خودروهای این لیست نمی‌توانند از پس GT500 بربیایند اما این را هم باید بگوییم که اکثر افراد نمی‌توانند ۱۰۰ هزار دلار (با آپشن ها) را برای خرید یک خودرو هزینه نمایند؛ بنابراین اگر به دنبال یک خودروی عضلانی جذاب هستید اما بودجه کافی ندارید می‌توانید این گزینه‌های ارزان‌تر را در نظر بگیرید.

  • شلبی GT350 مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰


قدرت ۷۶۰ اسبی شاید برای برخی افراد خیلی زیاد باشد و به همین دلیل فورد هم‌اکنون دو نسخه متفاوت از شلبی موستانگ را در یک زمان عرضه می‌کند. این مدل پایه GT350 نام داشته و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی ۵۲۳ اسبی استفاده می‌کند. این نیروگاه با پیشرانه‌ی شکارچی بکار رفته در GT500 فرق می‌کند.

اگرچه GT350 در خط مستقیم به اندازه برادر بزرگ‌تر سریع نیست اما در پیست و به ویژه با مدل R به آن نزدیک می‌شود. نمونه‌های کارکرده این خودرو قیمت پایه زیر ۴۰ هزار دلاری دارند.

  • شلبی GT500 مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴


مدل پیشین GT500 که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ عرضه شد در سال ۲۰۱۳ تغییر بزرگی داشت. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار جای خود را به نیروگاه ۵.۸ لیتری دارد و قدرت آن از ۵۴۰ به ۶۶۲ اسب بخار رسید. تمامی این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به اکسل عقب انتقال می‌یافت. GT500 بیشتر برای حداکثر سرعت ساخته شده بود تا پیست مسابقه اما شما حالا می‌توانید نمونه‌های کارکرده با بهای زیر ۴۰ هزار دلار را بخرید. اگر می‌خواهد مدل‌های کم‌توان‌تر ۵۴۰ اسبی را بخرید باید حدود ۲۵ هزار دلار بودجه داشته باشید.

  • داج چلنجر هلکت مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹


برخی افراد هرگز با این خودرو به پیست نمی‌روند و به همین دلیل است که چلنجر هلکت کارکرده یک خرید دست‌دوم خوب است. البته برخلاف تصورات موجود هلکت را می‌توان در پیست به چالش کشید و تنها موضوعی که وجود دارد وزن بیشتر آن نسبت به کامارو یا موستانگ است. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۷۰۷ اسبی، چلنجر هلکت از نظر قدرت به GT500 نزدیک‌تر است. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده و هم‌اکنون می‌توان مدل‌های کارکرده با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار را پیدا کرد.

  • شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹


ما قبلاً انتقاداتی درباره عدم حضور کوروت ZR1 در این لیست شنیده‌ایم. خب با قیمت پایه ۱۲۰۹۰۰ دلاری، کوروت ZR1 مناسب لیست ما نبوده است؛ اما مدل Z06 را می‌توان در بازار با بهای زیر ۵۰ هزار دلار پیدا کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کوروت یاد شده قدرت ۶۵۰ اسبی داشته و با گیربکس ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک در دسترس است.

  • شورولت کامارو Z/28 مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵


کامارو ZL1 شاید رقیب مستقیم شلبی GT500 جدید به نظر برسد اما مدل Z/28 تمرکز بیشتری روی پیست دارد و ما آن را انتخاب کرده‌ایم. از آنجایی که قبلاً یک محصول سوپرشارژردار جنرال موتورز در لیست ما حضور دارد بنابراین خواستیم Z/28 یک انتخاب خاص باشد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری ۵۰۵ اسبی استفاده کرده و تنها با گیربکس دستی عرضه شده است. کامارو Z/28 در پیست از عهده GT500 برنمی‌آید اما همانند GT350 چالش زیادی ایجاد می‌کند. قیمت مدل‌های کارکرده آن زیر ۴۰ هزار دلار هستند.

  • ب‌ام‌و M4 GTS مدل ۲۰۱۶

2016 BMW M4 GTS (F82)
GT500 شاید خودروی توانایی در پیست باشد و قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلاری داشته باشد اما برخی خریداران ترجیح می‌دهند پشت فرمان مدلی با پرستیژ بیشتر بنشینند. اینجاست که M4 GTS وارد میدان می‌شود. GTS پرچم‌دار خانواده سری ۴ بوده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۹۳ اسب بخاری استفاده کرده است. با وجود یک رول کیج نصفه و نیمه و سیستم تزریق آب، این خودرو متمرکزترین نسخه M4 روی پیست بوده است. تنها ۸۰۰ دستگاه از این محصول تولید شده و بنابراین ارزش بالایی در آینده پیدا خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. علی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آمریکایی فقط هلکت ،دیمون البته بعد از آلمان ایتالیا که اوج تکنولوژی، طراحی بهترن

  2. JDM

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تقریبا هیچکدومشون در حدش نیستن بجز کوروت که. بجز۴۰۰متر ،در پیست حریفشه

    1. علیرضا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      هم حریفشه هم به نظر من بالاتره … البته رخی که مستانگ داره با اون خشونتی که توی چشماش هست کروت که اصلا حتی هلکت و کامارو هم حریفش نیستن.ولی سلیقه اینجا حاکمه.به شخصه کروت برام هیجان انگیزتره

      1. JDM

        ۳۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (87 ديدگاه)

        هلکت از همشون جذاب تره
        از لحاظ طراحی و زیبایی به نظره من اول هلکت بعد کوروت بعد کامارو بعد موستانگ

  3. جواد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فقط وفقط
    دوج وایپر
    زیباترین ماشین و بهترین ماشین ساخت دست بشر

  4. Abbas.Lambo

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (747 ديدگاه)

    قیمتا کمرمو شکوندن!آخه GT500 فقط ۲۵ هزارتا؟؟؟

  5. امیر.عارف

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (820 ديدگاه)

    یادش بخیر یک زمانی تو خیابان های ایران هم خودنمایی میکردند . راستی چی شد که اینجوری شد

  6. MAHDI

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4455 ديدگاه)

    من بجای M4GTS مدل M4CS رو انتخاب میکنم که یه دنیا جذابیت و مهندسی داره!!!!!

  7. آرین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    شش جایگزین ارزانتر برای پراید هم معرفی کنید😂

  8. رضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شش مدل مختلف موتور سیکلت چینی😁

  9. علیرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فقط کروت …اصلا کروت موضوع بحث باشه بقیه به عنوان جایگزین انتخاب بشن…اولین جایگزینش هم همین موستانگ باشه

  10. اههه

    ۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیر عارف به خاطر هزینه ی بنزین بالای موتوری که رو ماسل های آمریکا نصب کردن

  11. ارشیا

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (555 ديدگاه)

    وصل نشده هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن