معرفی لانزانته 95-59، سوپراسپرت سهنفره به یاد مکلارن F1
لانزانته یک شرکت بریتانیایی است که قبلاً یک مکلارن F1 GTR را به نسخهای جادهای تبدیل کرده بود. حال این شرکت سوپراسپرت جدیدی بنام 95-59 را معرفی کرده که ادای احترامی به مکلارن F1 است و مثل آن، کابین سهنفره با صندلی راننده در وسط دارد. این پروژه یک خودروی کاملاً جدید است که بر پایه شاسی مکلارن ساخته شده است. نام 95-59 هم به پیروزی مکلارن F1 GTR شماره 59 لانزانته در لمان 1995 اشاره دارد. حتی تعداد تولید محدود 59 دستگاه نیز به این موفقیت مسابقهای اشاره میکند.
در قلب سوپراسپرت جدید لانزانته، یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو برگرفته از مکلارن قرار دارد که بیش از 850 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خبر خوب برای طرفداران سوپرکارهای سنتی اینکه این قدرت بدون هیچ کمک هیبریدی تولید میشود. همچنین نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مکلارن صرفاً به محور عقب منتقل میشود.
برای کنترل وزن، لانزانته از یک مونوکوک فیبر کربنی همراه با بدنه تمام فیبر کربنی استفاده کرده و وزن خالص را به 1250 کیلوگرم رسانده است. البته برای دستیابی به چنین وزنی خریداران باید پکیج LM30 را سفارش دهند زیرا این پکیج 20 کیلوگرم وزن را با رینگهای فورجکاری شدهٔ سبکتر، محافظ حرارتی با روکش طلا، اگزوز تیتانیومی و سایر بهبودها کم میکند.
شاید فکر کنید این خودرو یک مکلارن جدید است ولی لانزانته بهطور کامل 95-59 را از نو طراحی کرده، یک باله عقب فعال بزرگ به آن افزوده و کل خودرو را با رنگ خاکستری اوئنو رنگآمیزی کرده که یادآور F1 GTR برنده لمان است. این سوپرکار بریتانیایی که در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شده، بهعنوان یک «کانسپت طراحی با هدف تولید» معرفی شده است. شاید به همین دلیل است که لانزانته هنوز کابین را بهطور کامل نمایش نداده است. بااینحال میتوانیم چیدمان سه صندلی با راننده در مرکز و دو سرنشین در طرفین، مشابه اسپیدتیل و F1 را ببینیم. ورود از طریق درهای پروانهای انجام میشود که بازهم اشارهای به DNA مکلارن است.
لانزانته برای 95-59 قیمت پایه 1.2 میلیون پوند را اعلام کرده است. این رقم هرچند بسیار کمتر از اسپیدتیل 2.1 میلیون پوندی است اما حدود چهار و نیم برابر بیشتر از 750S خواهد بود.