آموزش

داستان مالکیت خودروسازان کره جنوبی (قسمت اول)

در قسمت‌های پیشین درباره مالکیت کمپانی‌های ژاپنی صحبت کردیم و اکنون در پنجمین قسمت از این سری به سراغ خودروسازان کره جنوبی می‌رویم.

Hyundai Motors Group
Hyundai Motors Group

۱۳. هیوندای – کیا

کمپانی هیوندای به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت صنعتی کره جنوبی و یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این شرکت در ۱۹۵ در غالب یک شرکت ساختمانی تأسیس شد و امروزه در زمینه‌های زیادی از جمله خودروسازی، صنایع فولاد، صنایع سنگین، خدمات بانکی و مالی، صنایع فضایی و… فعالیت دارد. این در پی بحران مالی ۱۹۹۷ آسیا تفکیک گردید و ۴ بخش اصلی از آن جدا شده و امروزه به‌صورت ۵ بخش مهم باقی مانده است که آن‌ها را به‌طور مختصر بررسی می‌کنیم.

بخش اول – گروه هیوندای

پیکره اصلی کمپانی خوشه‌ای هیوندای که شرکت‌های دیگر در اصل از این کمپانی جدا شده‌اند. زمینه‌های فعالیت این کمپانی امروزه محدود شده است. از شرکت‌های وابسته این گروه هیوندای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپانی Hyundai Construction Equipment India (کمپانی تجهیزات ساختمانی و بنایی هیوندای در هند)

کمپانی Hyundai Asan (پیمانکار پروژه‌های زیرساخت شهری، بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن و همچنین سرمایه‌گذار اصلی پروژه‌های مذکور در کره شمالی)

کمپانی Hyundai Elevator (دومین سازنده انواع آسانسور و بالابر در کره جنوبی)

کمپانی Hyundai Logistics (کمپانی حمل‌ونقل و ترابری دریایی)

کمپانی Hyundai Merchant Marine (شرکت تدارکات کره جنوبی ارائه خدمات حمل‌ونقل کانتینر در سراسر جهان)

کمپانی Hyundai Securities (کمپانی فعال در زمینه خدمات پولی و بانکی، کارگزاری، اوراق بهادار و …)

کمپانی Hyundai Research Institute (مرکز توسعه فناوری و تحقیقات گروه هیوندای)

کمپانی Hyundai U&I (ارائه دهنده خدمات IT)

کمپانی Hyundai Welding (سازنده ابزارآلات مختلف جوشکاری ورقه‌های فلزی)

کمپانی Hyundai Power Equipment (سازنده انواع ژنراتورهای ساختمانی و خانگی)

Industrial-Robots-Hyundai-Heavy

بخش دوم – گروه هیوندای موتورز

معروف‌ترین بخش کمپانی که از گروه هیوندای جدا شد و سازنده خودروهای سواری لوکس و اقتصادی و انواع کامیون و اتوبوس است که البته علاوه بر خودروسازی در زمینه‌های دیگری چون خدمات مهندسی، صنایع فولاد و معدن نیز فعالیت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان را بدست آورد و بعد از تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز در آسیاست. این شرکت مالک کمپانی‌های Hyundai Motors، KIA Motors، Hyundai Mobis، Hyundai Steel، Hyundai Marine و چند شرکت دیگر به همراه چندین تیم ورزشی است که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

Hyundai Motors
Hyundai Motors
هیوندای موتورز

این شرکت به همراه کیا موتورز دو زیرمجموعه اصلی خودروسازی شرکت Hyundai Motor Group می‌باشد. این شرکت هم‌اکنون مالک بزرگ‌ترین کارخانه تولید یکپارچه تولید خودرو در اولسان کره جنوبی می‌باشد. شرکت هیوندای در سال ۲۰۰۸ (بدون احتساب کیا) در رتبه هشتم بزرگ‌ترین خودروسازان جهان جای گرفت. این شرکت ۷ مرکز تحقیق و فناوری دارد که بزرگ‌ترین آن در ایالات‌متحده آمریکا، سه تا در کره جنوبی و سه تای دیگر هرکدام در آلمان، ژاپن و هند قرار دارند.

کیا موتورز

کلمه KIA از دو بخش «کی» (به معنای برخاسته از) و «آ» (مخفف کلمه آسیا) است. این شرکت قدیمی‌ترین کمپانی خودروساز کره جنوبی است (۱۹۴۴ میلادی) و در ۱۹۵۲ نام خود را از صنایع کانگ‌سانگ به کیا تغییر داد. در سال ۱۹۸۶ با همکاری شرکت فورد اقدام به تولید یکسری از خودروهای این کمپانی کرد که احتمالاً مشهورترین این خودروها برای ما ایرانی‌ها کیا پراید (بر پایه مزدا ۱۲۱) است! در سال ۱۹۹۷ هیوندای ۵۱% سهام این شرکت را خرید که رسماً آغاز تأسیس گروه هیوندای موتور برشمرده می‌شود و هم‌اکنون نیز با ۳۳.۹۹% بزرگ‌ترین سهامدار آن شمرده می‌شود.

Kia Motors
گفتنی است شرکت KIA Motors مالک کمپانی خودروساز Asia Motors است که البته اکنون فعالیتی ندارد.

هیوندای موبیس

شرکت قطعه ساز کره‌ای که در زمینه ساخت و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو برای دو کمپانی Hyundai Motors و KIA فعالیت می‌کند.

هیوندای استیل

شرکت Hyundai Steel، قدیمی‌ترین کمپانی ساخت فولاد است که از ۱۹۵۳ شروع به کار کرده است.

هیوندای روتم

شرکت Hyundai Rotem سازنده انواع ماشین‌آلات ریلی و سیستم‌های مکانیکی است که البته در ساخت سیستم‌های دفاعی و تانک‌های نظامی نیز فعالیت چشمگیری دارد.

Hyundai Corporation
شرکت Hyundai Marine & Fire Insurance

شرکت بیمه‌ای کره‌ای که در زمینه بیمه اتومبیل، بیمه هواپیما، بیمه اموال و بیمه‌های عمومی خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت هم‌اکنون در کره جنوبی، ایالات‌متحده آمریکا، جمهوری خلق چین و امپراتوری ژاپن فعالیت دارد.

شرکت هیوندای گلاویس

شرکت لجستیکی کره‌ای که در زمینه حمل‌ونقل‌های زمینی، دریای و هوایی، مشاوره تدارکاتی، ذخیره‌سازی اجناس و بسته‌بندی فعالیت می‌کند.

شرکت مهندسی ساخت‌وساز هیوندای

کمپانی Hyundai Engineering & Construction بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات مهندسی عمران در کره جنوبی می‌باشد که در سراسر جهان پروژه‌های عظیمی را بر عهده دارد. گفتنی است که نخستین قرارداد این شرکت در ۱۹۷۵ با نیروی دریایی سلطنتی ایران با هدف ساخت کارخانه کشتی‌سازی در بندرعباس منعقد شد که درنتیجه آن ۲۵۰۰۰ تکنسین کره‌ای به ایران انتقال یافتند.

کمپانی AMCO Construction

یک کمپانی ساخت‌وساز کره‌ای که در زمینه‌های ساخت‌وساز، شهرسازی، مسکن و مدیریت منابع فعالیت دارد.

شرکت Hyundai Capital Service

فعالیت این شرکت، ارائه خدمات مالی و اقتصادی از جمله خدمات مالی خودرو، اجاره خودرو، اعطای وام به افراد و رهن مسکن است

شرکت Hyundai Auto Ever

ارائه دهنده خدمات IT و فناوری اطلاعات و یکی از عوامل رشد و پیشرفت فعالیت‌های گروه هیوندای موتورز در زمینه‌های مختلف.

شرکت Hyundai Card

این شرکت ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری در کره جنوبی است. گفتنی است این شرکت، نقطهٔ ارتباطی گروه هیوندای موتورز با شرکت GE Capital (شرکت زیرمجموعه جنرال الکتریک و ارائه دهنده خدمات مشابه) است. این شرکت ۱۴.۳% بازار فعالیتی خود را در اختیار دارد.

هیوندای ویا

شرکت Hyundai Wia Corporation سازنده قطعات مختلف ماشین و همچنین ابزارآلات مختلف ماشینی و کارگاهی است که از سال ۲۰۰۰ بیشترین سهم بازار را در اختیار خود دارد. این شرکت همچنین در ساخت انواع روبات‌های صنعتی نیز فعالیت دارد.

هیوندای هیسکو

شرکت Hyundai HYSCO تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی مورد استفاده در خودروهای هیوندای و کیا است.

شرکت Hyundai Enercell

این شرکت سازنده قطعات مختلف خودرو و همچنین باتری خودرو تحت برند Solite است.

استودیوی Metia Interactive

Metia Interactive یک استودیوی بازی‌سازی و توسعهٔ بازی‌های کامپیوتری است که مرکز آن در اوکلند در نیوزلند مستقر است.

هم‌چنین گروه هیوندای موتورز مالک تیم‌های ورزشی زیر است:

باشگاه فوتبال Jeonbuk Hyundai Motors

باشگاه بیس‌بال KIA Tigers (تحت مالکیت KIA Motors)

باشگاه بسکتبال Ulsan Mobis Phoebus

باشگاه والیبال Cheonan Hyundai Capital Skywalkers (تحت مالکیت Hyundai Capital)

باشگاه والیبال بانوان Suwon Hyundai Engineering & Construction Hillstate (تحت مالکیت شرکت مهندسی ساخت‌وساز هیوندای)

باشگاه فوتبال بانوان Incheon Hyundai Steel Red Angels (تحت مالکیت Hyundai Steel)

بخش سوم – گروه صنایع سنگین هیوندای

دیگر بخش جدا شده از گروه هیوندای که شامل چندین کمپانی فعال در زمینه‌های متعدد صنعتی است که به آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین این شرکت مالک باشگاه فوتبال «اولسان هیوندای» است. گروه صنایع سنگین هیوندای مالکیت کمپانی‌های زیر را بر عهده دارد:

Hyundai Heavy
صنایع سنگین هیوندای

اصلی‌ترین بخش گروه صنایع سنگین هیوندای که در حقیقت بزرگ‌ترین کارخانه کشتی‌سازی جهان مستقر در کره جنوبی است. همچنین این شرکت در ساخت سازه‌های دریایی، ماشین‌آلات صنعتی، موتورهای درون‌سوز، احداث کارخانه‌های و … فعالیت دارد.

شرکت Hyundai Mipo Dockyard

هیوندای میپو داکیارد در سال ۱۹۷۵ از سرمایه‌گذاری مشترک صنایع سنگین هیوندای و صنایع سنگین کاوازاکی راه‌اندازی شد. این شرکت سازنده انواع کشتی‌های باربری کانتینری، نفت‌کش، حمل LNG و انواع فرابر (Ferryboat) می‌باشد.

hyundai-heavy-industries-shipyard
صنایع سنگین هیوندای سامهو

شرکت کشتی‌سازی با ظرفیت تولید ۴۰ شناور در سال که به‌عنوان چهارمین سازنده بزرگ کشتی شناخته می‌شود. همچنین این شرکت سازنده انواع جرثقیل‌های سقفی، سیستم‌ها کشنده و سازه‌های آبی است.

شرکت Hyundai Corporation

هیوندای کورپوریشن شرکت بازرگانی کره‌ای است، که در زمینه تجارت و مبادلات فلزات و فولاد، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کارخانه‌های، خودرو و ماشین‌آلات ساخت‌وساز، کشتی و شناور، سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی، مواد شیمیایی و تجهیزات الکتریکی، همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری در توسعه و استخراج معادن، پروژه‌های نفت و گاز و نیز سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کند. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ مرکز فروش بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی در کره جنوبی است. هم‌اکنون صنایع سنگین هیوندای با ۲۲.۳۶% و شرکت KCC Corporation (بزرگ‌ترین شرکت رنگ‌سازی کره جنوبی و بیست و ششمین شرکت بزرگ رنگ‌سازی جهان) با ۱۲% مهم‌ترین سهامداران آن محسوب می‌شوند.

شرکت نفتی Hyundai Oil Bank

این شرکت در سال ۱۹۶۴ تحت نام کاکدونگ اویل تأسیس شد و در سال ۱۹۹۳ در پی خریداری توسط شرکت هیوندای، نام آن به هیوندای اویل‌بانک تغییر یافت. هیوندای اویل بانک تولیدکننده نفت خام، بنزین، سوخت جت، گازوئیل و انواع فراورده‌های پتروشیمی است.

دانشکده پزشکی Hull York

دانشکده پزشکی واقع در انگلستان که در سال ۲۰۰۳ اقدام به جذب دانشجو کرد و با تلاش‌های دولت بریتانیا (تحت حمایت حزب کارگر) تأسیس شد و اکنون در رشته‌های مختلف پزشکی، جراحی و داروسازی دانشجو تربیت می‌کند.

شرکت Hyundai Mipo Engineering

این شرکت مسئول تحقیق و توسعه و طراحی کشتی‌های ساخته شده به وسیلهٔ Hyundai Mipo Dockyard است که از جانب دو شرکت صنایع سنگین هیوندای و صنایع سنگین کاوازاکی حمایت مالی و تکنولوژیکی می‌شود.

بخش چهارم – گروه اچ دی سی

Hyundai Development Company Group یا به‌طور مختصر HDC Group یکی دیگر از بخش‌های مذکور است که در آگوست ۱۹۹۹ از گروه هیوندای جدا شد. این گروه یک شرکت تجاری فعال در زمینه‌های متعدد از جمله ساخت‌وساز، پتروشیمی، خرده‌فروشی، املاک و مدیریت مالی، بهداشت و درمان، ورزش و اوقات فراقت، تولید ابزار موسیقی و امور مالی است. شرکت‌های سازنده این گروه تجاری را به‌طور مختصر بررسی می‌کنیم.

Crawler-midi-excavator
شرکت توسعه هیوندای

هستهٔ اصلی گروه HDC که بسیاری از فعالیت‌های مذکور در بالا از جمله ساخت‌وساز، پتروشیمی، بهداشت و … به‌وسیلهٔ این عضو انجام می‌شود. باقی شرکت‌ها در حقیقت تحت مالکیت این کمپانی هستند.

شرکت I & Cones

شرکت فعال در زمینه ساخت‌وساز و ارائه دهنده خدمات مرتبط با املاک و مستغلات شهری.

شرکت Hyundai EP

این شرکت در زمینهٔ تولید و فروش مواد شیمیایی و پلیمری فعالیت دارد و همچنین تولیدکننده ضربه‌گیر برای اتومبیل و مواد مورد استفاده در کابین خودروها است.

شرکت Hyundai IPark Mall

شرکت فعال در زمینه‌های عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و اجاره.

شرکت I-Service

کمپانی ارائه دهنده خدمات مدیریت مالی.

شرکت I-Control

شرکت سازنده انواع لامپ، نصب تجهیزات ساختمانی و نصب پنل های برقی.

هتل IPark

هتل تحت مالکیت گروه HDC.

شرکت Young Chang Music

فروشنده و سازنده لوازم و ابزارآلات موسیقی

شرکت IPark Sport

شرکت فعال در زمینه کسب‌وکار حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال

شرکت HDC Asset Management

کمپانی فعال در زمینه امور مالی

شایان ذکر است که گروه HDC مالکیت تیم فوتبال Busan IPark را نیز بر عهده دارد.

Hyundai's-Ulsan-Shipyard

بخش پنجم – گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیوندای

شاید کم‌اهمیت‌ترین بخش برای ما، یک فروشگاه زنجیره‌ای باشد. به هر حال درآمد اصلی این گروه را کسب‌وکار صنعتی و فعالیت‌های تجاری اعم از خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تشکیل می‌دهد. هسته این گروه شرکت Hyundai Department Store است. سایر شرکت‌های زیرمجموعه نیز به‌طور مختصر توضیح داده شده‌اند.

Hyundai F & G Holdings (ارائه دهنده حامل‌های انرژی و سوخت)

Hyundai Food Systems (توزیع‌کننده مواد غذایی)

Hyundai Exchange Holding (سرمایه‌گذاری و مدیریت منابع)

Hyundai Ethics (آموزش مسائل اخلاقی به کارکنان)

Hyundai C&N Holdings (خدمات ارتباطی و شبکه‌ای)

Hyundai H&S Holding (بهداشت و درمان)

Hyundai Home Shopping (خرید و فروش مسکن)

گفتنی است که Hyundai Department Store Group زیرمجموعه‌های دیگری هم دارد که ذکر تمامی آن‌ها اهمیت زیادی ندارد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

REZA ///AMG

رضا حصیری؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک؛ علاقه‌مند دنیای خودرو ...

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Night Fury

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آفرین به کره جنوبی، آفرین…

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. سرباز وظیفه احسان آرسنالی

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      اینطوری که نشون میده کل شرکت هیوندای از ایران پولدارتره پس یه آفرین از طرف من به هیوندای

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یه دفعه بگین کل کره دست هیوندای هست دیگه !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      خب راستش خیلی هم عجیب نیست این حرف.
      نفوذی که شرکت های مذکور بر اقتصاد کره جنوبی دارند غیر قابل انکاره و مطمئنا اگه دچار فروپاشیدگی نمیشد(منو یاد شوروی میندازه!) الان هیچی جلودارش نبود.
      .
      .
      شاید خیلی ها با این حرفم مخالف باشند ولی حرفی که میزنم از خودم نیست و از زبان چند نفر کاملا اشنا به امور اقتصادی هست که در این زمینه تحقیق کردند(یکیشون هم استاد اقتصاد دانشگاهه)
      ظاهرا فقط فشار اقتصادی نبوده که این سیستمو متلاشی کرده بلکه از اون مهمتر فشار دولت کره جنوبی بر این شرکت بوده که از بزرگت تر شدن و قدرت گرفتن روز افزون این غول صنعتی ابراز نگرانی می کردند. شاید یک مثال خوب برای این حرف هم رییس جمهور قبلی کره جنوبی باشه که در واقع قبل از اینکه به این پست برسه رییس گروه هیوندای بوده که نشون میده حتی با تجزیه شدنش هم هنوز قدرت زیادی داره…
      و ایضا اینکه اتفاقی مشابه بر سر کمپانی دوو نیز افتاده که البته بعدا مفصلا توضیح میدم.
      .
      .
      چیزی هم که از متن کاملا واضحه اینه که هیوندای موتور گروپ و صنایع سنگین هیوندای از سایرین در جایگاه اقتصادی بالاتری قرار دارن و در کنار غول های مثل صنایع سنگین دوو، سامسونگ الکتریک و گروه ال جی اقتصاد کره جنوبی رو میچرخونن و در حقیقت بقیه شرکت ها نقش چندان موثری در اقتصاد کره ندارند…البته در مقایسه با شرکتای مذکور این حرفو میگم.
      .
      .
      ممنون از شما

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. خاوری

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        بله درسته رضاجان…
        به این شرکتا رد اصطلاح اقتصادی میگن “چوبول”
        پایه توسعه صنعتی کره جنوبی بر این چوبول ها بنا شده که غالبا هم درابتدا خانوادگی اداره میشدن اما حالا به شرکت هایی بزرگ در حوزه های استراتژیک مث حمل ونقل، انرژی، عمران و … تبدیل شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 4MATIC

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1054 ديدگاه)

          واقعا عالی واموزنده بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          ارادتمند جناب خاوری عزیز
          بله واقعا این ابرکمپانی ها هستن که شناسه اقتصادی یک کشورن
          مثلا در آلمان غول های مثل گروه فولکس واگن، گروه دایملر و گروه ب ام و، بوش، زیمنس و بقیه غول های صنعتی و البته موسسات مالی و بانک ها که خودتون بهتر میشناسین عامل رشد و پیشرفت کشور شدن. و ایضا موارد مشابه در آمریکا و ژاپن و سایرین
          وقتی که پردرامد ترین شرکت ایران(شرکت ملی نفت ایران) در رده 55 درامد در دنیا قرار می گیره و درامدش با شرکتی مثل Nestle برابری میکنه که تازه شده مرکز نان دراوردن برای کل ایران، دیگه وضع اقتصادی ایران کاملا قابل حدث زدنه

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. علی

          ۳ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (148 ديدگاه)

          منو یاد گروه تاتا و خونواده های قدرتمند صاحب شرکتهای بزرگ انداخت!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Frankenstein

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    مقالتون بسیار عالی بود…..

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    پیشرفت و تلاش صادقانه نتیجش اینها هستن نه …. فقط حرف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    بله. هیوندای یکی از عظیم ترین شرکت ها در کره جنوبیه و تولید اتومبیل بخشی از کارشو تشکیل میده. اما نمیدونستم اینقدر عظیمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    مرسی رضا حصیری عزیز , خیلی وزین بود این مطلب استفاده کردیم ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ممنون از Frankenstein و آرمان عزیز…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اوف چه قدر زیاد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    پول.چیزی که ایران خودش رو از اون محروم کرده و واسه همین هیچکس و هیچجا حرف و عقیده ما رو نمی خره.الکترونیک و خودروسازی دو صنعت بشدت مهم و عظیم هستن و هر کشوری که توی یکی از این صنایع قوی باشه توی دومی هم پیشرفت خیلی زیادی داره.این همون چیزی هست که کره 40 سال پیش متوجه شد و الان نه تنها مردم امریکا و اروپا موبایل و ماشین کره ای می خرن حتی فرهنگ و حرف کره ای ها رو هم می خرن.
    اگر یک خارجی از یه کره ای بخواد در مورد کشورش صحبت کنه ، اون کره ای از چی میتونه صحبت کنه؟احتمالا راحتترین توضیح اینه که بگه ما کیا و سامسونگ و ال جی داریم
    اما اگر یه اروپایی از ما ایرانیا بپرسه چی دارید که بتونید با افتخار بگید ایرانی هستید چی داریم بهشون بگیم؟اینکه 2500 سال پیش دنیا دست ما بوده باعث میشه الان دنیا بهمون احترام بذاره؟
    کره 2.5 برابر ایران تولید ناخالصی داره و هیچی اتفاقی نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این که تازه هیوندای بودپس سامسونگ و ال جی که کمپانی های خیلی بزرگی هستیند چی؟؟
    دمشون گرم کره ای ها با چنین کشور کوچکی و انقدر صنعتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سجاد

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کره تمام صنعتش در حال رشد است یکی از بخش ها هم خودرو سازی است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. TerraByte

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    وااااویلا!! اگه میدونستیم هیوندای انقدر شرکت بزرگیه تا یه هیوندای میدیدیم زِرتی نمیگفتیم این کره ایه و آشغاله! :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. CBR400

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا رضا این مطلب واقعا جاش تو پدال خالی بود . میخواستم ازت تشکر ویژه ای کنم که نگذاشتی جای این مطالب خالی بمونه . حالا که بحث صنعت خودروسازی کره شد لطفا مطلبی درباره شرکت Oullim Motors و اولین سوپراسپرت کره ای توی پدال بزار . راستی آیا این مدل در کشورهای اروپایی عرضه شده ؟؟ و واکنشهای خودروسازان این کشورها نسبت به این ماشین چی بوده ؟؟ و با چه خودروهایی تا الان مقایسه شده ؟؟ اگه جواب دادن به سوالهام وقتت رو زیاد میگیره توی همون مطلب توضیحات لازم رو بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      بله در قسمت های بعدی حتما بهش پرداخته میشه
      فقط به طور خلاصه به ماشینی که گفتید اشاره ای کنم:
      اگه اشتباه نکنم اسمش اسپیرا (Spirra) هستش و توان موتورش حدود 500 – 600 اسب و همچنین شتاب مناسب(زیر 4 بود فک کنم ولی میگم بازم مطمئن نیستم) سقف سرعت بسیار خوبی داره ( بالای 300 در اخرین نسخه) که البته در مدل های متعددی تولید شده
      در مورد بازارش هم اونطوری که من شنیدم ظاهرا در چند کشور اروپای غربی قابل دسترسه و ایضا اضافه کنم بازار شرق و جنوب شرق آسیا و شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس…
      بر خلاف بی سر و صدا بودنش با ماشین های خوبی از جمله 911 GT3 RSR و ایضا Nismo 350Z مقایسه شده…البته قیمت پایینی هم نداره
      یک نسخه الکتریکی هم با کمک چند شرکت هلندی ساخته شده
      ممنون از شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CBR400

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا رضا بابت توضیحاتی که دادی ممنون . من برای خواندن مطالبی که به زبان انگلیسی نوشته شدند زبان انگلیسیم خیلی ضعیفه . عشق و علاقه بسیار زیادی نسبت به خودروها و تیونرهای آمریکایی و ژاپنی دارم . در سال اول دبیرستان بدلیل اینکه درسها سریعا از یادم میرفت و هیچ علاقه ای نسبت به درس خواندن و ادامه تحصیل نداشتم ترک تحصیل کردم و از آن زمان تا الان بیکار در خانه مان نشستم . مثل عضویت در کتابخانه و … . من خیلی زیاد دوست دارم روزی مثل شما و احمد آقا و … نویسنده و مترجم مطالب خودرویی باشم ولی نمیدانم یاد گرفتن زبان انگلیسی رو باید از کجا شروع کنم . یکی از نزدیکانمان کتابهای آموزش زبان انگلیسی داره . به نظرت آیا با خواندن این کتابها میتوانم مطالب خودرویی انگلیسی را بخوانم ؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود بر شما دوست عزیز
          مسلما اگه مطالعه شخصی در کنار رفتن به یک آموزشگاه باشه خیلی بهتره
          البته آموزشگاه معتبر
          اینکه علاقه داشته باشین به یادگیری یک علم خیلی کمک خواهد کرد به یادگیریش
          حالا فرقی نمیکنه چه علمی باشه زبان انگلیسی هم یکیش
          البته دنیای خودرو لغات تخصصی زیادی داره که میتونین از دایرهالمعارف های خودرویی استفاده کنین
          .
          .
          .
          .
          .
          حالا که بحث باز شد منم خودمو مثال میزنم
          از اولین چیزهایی که یادم میاد اینه که از زبان انگلیسی متنفر بودم!
          الان هم هستم…!!!
          خدا بیامرزه پدر معللمو وقتی دید این مشکلو (که البته خیلی های دیگه هم این دردو داشتن) اومد با کتاب داستان های کوچیک انگلیسی رو بهمون یاد داد
          از انگلیسیش بدم میومد هنوزم بدم میاد ولی خب جذابیت داستان برتری داشت
          معلم هم سو استفاده میکرد و چند صفحه اولو میگفت و بقیشو میذاشت به عهده خودمون
          منم که به شخصه میمردم از فضولی که تهش چی میشه و فلانی چیکار میکنه مجبور بودم تا ته داستانو برم
          جاهایی هم که بلد نبودم ازش میپرسیدم…
          خدا ازش راضی باشه باعث شد بتونم با این بحث کنار بیام
          امیدوارم هر جا هست در سلامت باشه
          .
          .
          .
          دوست عزیز شما هم بگردین ببینین از چه روشی لذت میبرین
          هیچ وقت به یک روش اعتماد نکنین و از راه های متفاوت و به صورت موازی جلو برین

          نه تنها در انگلیسی بلکه در همه زمینه ها
          یه پیشنهاد هم برای شما دارم اونم اینه که مقالاتی که به صورت مستقیم ترجمه شده اند یک سری به لینک مرجع بزنید و نگاهی بندازید به اصل مقاله به زبان انگلیسی
          مطمئن باشید خیلی مؤثره
          عذرخواهی میکنم اگه طولانی شد
          یاد خاطرات سال های پیش افتادم
          موفق باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا جون مرسی داداش عالی بود بالاخره رسیدی تمومش کنیا… :)

          کاش منم وقت کنم :(

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود احمد جان
          فدای تو بشم من!!!
          این سری حالا حالا ها کار داره
          تا منو پیر نکنه ول کن نیس
          حساب کن بعدش برم رو چین و مالزی و هند و ایران و کشورهای عربی و ترکیه و روسیه و المان و سوئد و فرانسه و چک و اتریش و سوئیس و فرانسه و ایتالیا و هلند و اسپانیا و انگلستان و مکزیک و برزیل و امریکا و کانادا و…..
          اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
          من بدبخت دیگه زنده نمیمونم :-D
          ایشالا تو هم وقت میکنی
          غمت نباشه ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          اووووووو بگرررررددددددم….. ♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. CBR400

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          مرسی و من هم امیدوارم موفق و موید باشید . ممنون به خاطر راهنمایی که کردی . آیا این حرف که بسیاری میگویند اولیم موتورز برای طراحی اسپیرا از مثلا لوتوس یا برخی خودروهای اروپایی تولید شده در دهه 90 کپی یا اصطلاحا تقلید کرده حقیقت داره ؟؟ چقدر میتوان به این حرفها اطمینان کرد ؟؟ آیا واقعا این حرفها حقیقته یا شایعه ای بیش نیست ؟ البته به نظر من اگر هم طراحان اولیم موتورز برای طراحی اسپیرا از لوتوس و … الهام گرفته باشند نمیتوان الهام گرفتن را با تقلید کردن و کپی کاری قاطی کرد یا برابر دانست . من که هیچکدام از این حرفها را نه قبول دارم و نه باور میکنم . در صورتی این تقلید و … را قبول دارم که مدیران اصلی و بلند پایه اولیم موتورز در مصاحبه ها و یا در سایت رسمیشان این حرفها را تایید کنند . در غیر اینصورت همه این حرفها هم تهمته .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. Mehrdad

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرین به کره و مردم فعالش

    مردم کره جنوبی از مرفحترین افراد کشور های پیشرفته جهان هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. YaShar

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    کره فقط هیوندای نیست
    سامسونگ و الجی و کیا هم هستن و تو دنیا برای خودشون غولی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نه نیست
      اگه به آخر دقت کرده باشین نوشته ادامه دارد و این قسمت اوله
      قسمت های قبلی هم در مورد ژاپن بحث شد
      در ضمن کیا موتورز هم در متن توضیح داده شده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. کاظم

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ایولا!!!!!کشور به این کوچکی عجب پیشرفت وخشتناکی کرده!اینا جای شعار دادن!فقط عمل میکنن!نه مثل…..!!!!دیگه خودتون میدونید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فقط اینو داشته باشین.(ایول) Hyundai Ethics(آموزش مسائل اخلاقی به کارکنان)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید نتیجه کارو تلاش رو اگر ما یک سوم کره ای ها کار کنیم مشکلات ما حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. E 36

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    کره به زودی جای ژاپن رو میگیره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ایران

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اقا…اسم برندای ژاپنی به گوشت خورده؟برادر.کنون.نیکون.سونی.سیکو.سیتیزن.کوماتسو.لاستیک برجستون..یوکوهاما..هیتاچی.تویوتا.نیسان.میتسوبیشی.امرون.فوجیتسو .و صد تای دیگه که تو دنیا اسمی هستن..اونوقت میگی جای ژاپنا میگیره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  19. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آفرین و هزار آفرین به مردم پرتلاش کره
    فقط یه چیزی شنیدم نمیدونم چقدر درسته اینکه مالک اصلی هیوندای آمریکاست! درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      گفته شده که 4 بخش از این شرکت جدا شدن
      کدوم بخش منظورتونه؟
      منظور دولت آمریکاست یا شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی؟
      راستش من چیزی در این باره نشنیدم
      اگه منبعی یا نامی ذکر کنید ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        منظورم هیوندای موتورزه
        شنیدم فناوری این خودروسازها رو شرکت های آمریکایی بهشون دادن
        متاسفانه منبع ندارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          راستش این بحث موضوع عجیبی نیست
          دولت کره جنوبی روابط بسیار خوبی با ایالات متحده امریکا داره و این روابط به بهبود چنین اموری کمک میکنه
          معدود شرکت هایی هستن که بدون همکاری با سایرین به جایی میرسن
          بخوام نمونه بیارم:
          همکاری مرسدس-بنز با رنو-نیسان
          همکاری ب ام و با پژو-سیتروئن
          همکاری فولکس-واگن با سوزوکی
          همکاری آوتاواز با رنو
          همکاری هیوندای-کیا با مرسدس-بنز
          و موارد بیشمار دیگه…
          مطمئنا شرکت هیوندای هم تعداد زیادی از تکنولوژی هاشو از شرکت های دیگه داره و با همکاری اونا بهش رسیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. YaShar

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    من یادمه بچه که بودم تابستونا می رفتم یه مغازه تعمیر لوازم خانگی
    اون زمان یخچالهایی که موتورشون میسوخت اکثرا برای تعوبض از کمپرسورهای نیکی و دانفوس آلمان استفاده می کردند
    موتور نیکی هم سه نوع بودن که یکیش ساخت ایتالیا بود اونیکیا هم ساخت ایران و کره
    ساخت کره از همشون بی کیفیت تر و ارزونتر بود! و ساخت ایران خیلی بهتر بود
    اما الان کره داره لوازم خانگی با برندهای سامسونگ ، الجی ، هیوندای و دیوو می زنه که کل بازار جهان رو گرفتن!!
    و دیگه از ارج و جنرال استیل خبری نی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هیوندایی خیلی بزرگه اونوقت هی بگید آشغاله بهد طرف دار میتسو درحال ورشکستگی رو می گیرن منم برند میتسو رو با لنسروÀsKواکلیپسش دوس دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. مبین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هیوندای افتخاره کره ای ها واقعا شرکت بزرگ قدرتمندی هست خوشبحال کره ای ها کشور پیشرفته ای دارن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا