ایستگاه خبر

3 هیوندای محبوب ایرانی ها زیر ذره‌بین

رپورتاژ: شرکت خودروسازی هیوندای موتورز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در سطح جهان به شمار می‌آید. این شرکت کره‌ای بعد از تویوتای ژاپن و فولکس واگن آلمان در جایگاه سومی جهان در تولید خودرو قرار دارد. شرکت هیوندای سالانه بیش از ۱.۶ میلیون خودرو تولید می‌کند و از طریق نمایندگی‌های رسمی خود در ۱۹۳ کشور جهان به عرضه محصولات می‌پردازد.

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره‌ای است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است. سهم هیوندای از بازار خودروی کره جنوبی بیش از پنجاه درصد است و عنوان سومین خودروساز بزرگ دنیا را هم از آن خود کرده است. نخستین محصول این کمپانی که به بازار عرضه شد، خودروی فورد کورتینا بود که با همکاری شرکت فورد در کره جنوبی مونتاژ می‌شد. محصولات هیوندای تا سال ۱۹۹۱ محدود به پونی بود که به کانادا هم صادر می‌شد. در سال ۱۱۹۱ این شرکت اقدام به تولید خودروهای الانترا و سوناتا و اولین محصول کوپه خود کرد و پس از خریدن شرکت کیاموتورز در سال ۱۹۹۷، توانست تا مدتی بازارهای آمریکا را هم قبضه کند. البته علت رشد فروش هیوندای، قیمت پایین آن‌ها در نتیجه کیفیت پایین ساخت بود.

خودروهای متنوع و گسترده‌ای توسط این شرکت تولید می‌شود؛ ولی در حال حاضر تولید هیوندای الانترا، سوناتا، آزرا، توسان، سانتافه، جنسیس سدان و کوپه، هیوندای اکسنت و… در صدر محصولات تولیدی این شرکت قرار دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی سه محصول محبوب این شرکت بپردازیم و خصوصیات کلی هر یک بیان می‌شود.

هیوندای سانتافه

کمپانی هیوندای کره جنوبی در سال ۲۰۰۰ میلادی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا را به‌‌دست آورد، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا این‌که در همان سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد. نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت.

هیوندای سانتافه DM ظاهری اسپرت، جذاب و خوشایند دارد و نگاه مثبت مشتریان ایرانی را به خوبی به سمت خود جلب کرده است. ۵ ستاره ایمنی موسسه یوروانکپ به همراه تجهیزات متعدد ایمنی موجب شده که این خودرو در سطح خوبی از امنیت قرار بگیرد. اگر به دنبال یک شاسی‌بلند فول آپشن با ظاهر جذاب، کابین جادار و خدمات پس از فروش مطلوب هستید، هیوندای سانتافه به خوبی می‌تواند این نیاز شما را برآورده کند.

 هیوندای سوناتا

هیوندای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانه‌های هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشته‌اند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوان‌پسند باشد.

در سال ۱۹۸۵ نسل اول این خودرو در کره متولد شد و تا به امروز تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرده است. سوناتا در مدل‌های سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در ایران موجود است و در محدوده قیمتی ۳۸۰ میلیون تا ۱.۲۳  میلیارد تومان در مدل سال‌های مختلف در بازار ایران معامله می‌شود. نسل ششم این خودرو با نام YF از سال ۲۰۱۱ توسط آسان موتور و واردات غیررسمی وارد ایران شد. این خودروی محبوب تجهیزات بی‌شماری برای رفاه سرنشینان خود تعبیه کرده است و خودرویی چالاک به‌حساب می‌آید.

بالاترین امتیاز موسسه IIHS نشان از سطح بالای امنیت این سدان جذاب دارد. هیوندای سوناتا YFخودروی لوکس، جذاب، جادار، با توان فنی بالا و خدمات پس از فروش مناسب است. همین مسئله موجب گرم شدن بازار خرید و فروش این خودرو می‌شود. نسل هفتم سوناتا با نام LF نیز نسبت به نسل قبلی خود تغییرات زیادی در کابین تجربه کرده است.

کسب نمرات بالا در آزمون‌های ایمنی موسسات مختلف و دارا بودن رتبه ایمنی +TOP SAFTY PICK باعث امنیت و آسایش خیال سرنشینان در سفرهای طولانی خواهد شد. اگر به دنبال خودرویی با کیفیت مستحکم و با امکانات ایمنی و رفاهی متعدد هستید، این سدان خانوادگی به خوبی شما را راضی خواهد کرد.

 هیوندای آزرا

هیوندای آزرا یکی از سدان لوکس و محبوب کمپانی هیوندای است که اولین نسل آن در سال ۱۹۸۶ و بر اساس یکی از سدان‌های شرکت میتسوبیشی به نام دبونیر (Debonair) شکل گرفت. از آن زمان تاکنون شش نسل مختلف از هیوندای آزرا به بازار عرضه شده است که از نسل چهارم به بعد آن در بازار کشور ما حضور دارد. نسل چهارم آزرا که با کد اتاق TG شناخته می‌شود، محصول سال ۲۰۰۶ شرکت هیوندای بوده که تا سال ۲۰۱۱ نیز بر رو خط تولید قرار داشت. این خودرو که در برخی کشورها با نام Grandeur TG شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۱ تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت که ظاهر به‌مراتب جذاب‌تری را برای این سدان خانوادگی به همراه داشت.

این خودرو در مدل‌های سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ و در ۶ نسل در ایران موجود است و شرکت کرمان موتور عرضه آن را در ایران بر عهده دارد. هیوندای آزرا در نسل پنجم خود که با نام آزرا گرنجور شناخته می‌شود، تغییرات بسیار زیادی در طراحی بدنه داشته است؛، به‌طوری‌که در مجموع چهره خوشحال خوشایند از یک سدان لوکس را به نمایش می‌گذارد. نسل پنجم این خودرو امتیاز TOP SAFTY PIC را از موسسه IIHS دریافت کرده است. علاوه بر آن استحکام بسیار مناسب شاسی و بدنه، ترمزهای کمکی، سنسور فشار باد تایر، کیسه‌های هوا و… موجب شده که امنیت کاملی برای سرنشینان خود را فراهم کند.

هیوندای آزرا گرنجور محصولی لوکس، جادار با توان فنی بالا است که امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی دارد. به همین دلیل نیز در میان خریداران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. نسل ششم این خودرو با نام آزرا IG شناخته می‌شود.

این سدان خانوادگی لذت سفری راحت و امن را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. امکانات رفاهی متعدد، طراحی زیبا و اسپرت و شرایط فنی قابل قبول مهر تاییدی بر کیفیت این سدان کره‌ای جذاب هستند. نسل ششم هیوندای آزرا بدنه مستحکم از جنس فولاد دارد و در کنار آن از امکانات ایمنی متعددی بهره مند است. هیوندای آزرا در مدل‌های سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ و در محدوده قیمتی ۴۸۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود.

خودروسازی هیوندای موتور کره محصولاتی متنوع، جذاب و با قابلیت‌های متعدد به بازار جهانی معرفی کرده است. در این بین سه خودروی هیوندای آزرا، سانتافه و سوناتا در مجموعه سدان و شاسی‌بلندهای با کیفیتی هستند که علاقه‌مندان زیادی در میان ایرانیان دارند. برای خرید این خودروهای جذاب می‌توانید به نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک که اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است، سر بزنید. با خرید خودرو از طریق همراه مکانیک، خودرو خود را به‌صورت کارشناسی شده و به‌همراه ضمانت پرداخت خسارت کارشناسی خریداری می‌کنید تا ریسک خرید خودرو دست دوم را به صفر نزدیک کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت رسمی همراه مکانیک مراجعه کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا