تویوتا

معرفی تویوتا فورچونر GR Sport، شاسی‌بلندی خشن با میکاپ اسپرت!

تویوتا وقتی وعده داد که نسخهٔ پرفورمنس همهٔ محصولات خود را ارائه خواهد کرد، شوخی نمی‌کرد. این وعده در فوریهٔ سال ۲۰۱۹ داده شده اما آغاز کار خانوادهٔ GR (گازو ریسینگ) تویوتا در سپتامبر ۲۰۱۷ با معرفی نسخه‌های GR برای هاچ‌بک‌های کوچک، سدان‌ها و مینی‌ون‌ها در ژاپن بود. این خانوادهٔ اسپرت سه سطح مختلف دارد که به ترتیب GR Sport (پایه)، GR (میانی) و GRMN (بالا رده) نام دارند. تویوتا به‌سرعت در حال گسترش خانوادهٔ GR است زیرا پس از معرفی لندکروزر GR Sport حالا فورچونر GR Sport را هم معرفی کرده است.

فورچونر که نسخهٔ اس‌یووی هایلوکس محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد و نسل دوم آن هم‌اکنون شش‌ساله است. این یک شاسی‌بلند خشن با شاسی نردبانی است که دیدن نشان GR روی آن شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا ما معمولاً کلمهٔ Sport را با پرفورمنس روی جاده‌ها می‌شناسیم نه در مسیرهای سخت آفرودی. درهرحال، فورچونر GR Sport در اندونزی معرفی شده و جایگزین مدل TRD Sportivo خواهد شد. ازآنجایی‌که این یک نسخهٔ GR Sport است نه GR یا GRMN، تغییرات آن صرفاً محدود به موارد ظاهری و تزئینی می‌شود.

بنابراین، فورچونر GR Sport مثل نسخهٔ معمولی با پیشرانه‌های ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور و ۲.۴ لیتری توربودیزل با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و عجیب اینکه فورچونر GR Sport صرفاً به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود و خبری از نسخهٔ دو دیفرانسیل برای این مدل نیست.

فورچونر اما تنها محصول تویوتا در اندونزی نیست که از ارتقاءهای گازو ریسینگ بهره‌مند شده است زیرا این شرکت ژاپنی در این کشور نسخهٔ GR Sport را برای هاچ‌بک یاریس، کراس‌اوور کوچک راش، مدل شهری آیگا و مینی‌ون ولوز هم ارائه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چه میکنه این تویوتا تازگیها داره غوغامیکنه سالارپشت سالار حضرت پشت حضرت سلطان بی همتای صنعت خودروسازی جهانه

    موافقم 4
    مخالفم 0
      1. porsche

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        بابا تو دست رامینو از پشت بستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          +New ramin باید بهش گفت…

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Sina10

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        عملا بحز سانتافه ، همشون بنجل کامل هستن
        سانتافه هم توی نسل جدیدش به نظرم ارزش خرید نداره و من از طراحیش اصلا خوشم نیومده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جز سانتافه بقیه شون مزخرف…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      عاشق فورچونر هستم ولی کاش طراحی داخلیش مثل لندکروزر 2022 بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        احتمالا نسل جدیدش نهایتا یکی دو سال دیگه میاد به بازار

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      بازم تویوتا و بازم یه طراحی داخلی خشک

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amin

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    حدود دو هفته تا مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانس مونده ، خیلی هیجان انگیز خوهد بود با توجه به رقبای جدید

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اطلاعی داری که چه ساعتی برگزار میشه؟ عاشق این مسابقه هستم نمیخوام از دستش بدم…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چه قدر خبر تویوتا داریم امروز و دیروز

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (811 ديدگاه)

    فورچونر شاسی بلند مورد علاقه منه حتی به نظرم از پرادو جمع جورتر فیافه اسپرت تر و با قیمت منتقی تره
    خود تویوتا هم ک بهش میگه جون سخت واقعی

    اما اینکه بیای ماشینی که ذاتا برای آفرود و مناطق سخت ساخته شده رو از نظر اون توانایی اصلی و ذاتیش فلج کنی تک دیفرانسیلش کنی و با چهارتا رنگ آمیزی بهش بگی اسپرت واقعا مضحکه و فقط خصلت تویوتاست این کارا
    بنظرم همون نسخه trd sportivo یا جلو پنجره لکسوسی از این خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    سلطان پشت حضرت🧐

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. zeg

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      اون سالاره نه سلطان 🌡

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    فورچونر بر اساس شاسی هایلوکس ساخته شده
    بنابراین بسیار بادوام و کم خرج و بی دردسره
    فقط تک دف بودنش تو نسخه GR بی منطقه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ماشین خیلی ساده اییه،من خوشم نیومد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Afg

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    فورچنر خوبی شده این سبک تغیر همیشه بد نیست باعث خاص شدن خودرو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا