تویوتا

معرفی کانسپت نسل جدید تویوتا میرای با پلت‌فرم جدید و ظاهر خیره‌کننده

با توجه به اینکه سدان هیدروژنی میرای حدود چهار سال پیش به بازار آمد، در حال حاضر چندان قدیمی و سالخورده به نظر نمی‌رسد اما به نظر می‌رسد تویوتا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نسل جدید آن‌را روانهٔ بازار کند زیرا این خودروساز ژاپنی نسل جدید سدان هیدروژنی خود را در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید معرفی کرده است. این خودرو که با مدل ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد، کاملاً نسبت به قبل متحول شده و تقریباً هیچ شباهتی با نسل کنونی ندارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات میرای مدل ۲۰۲۱ انتقال از پلت‌فرم دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب است. به گفتهٔ تویوتا، این تغییر به طراحان امکان ساخت سدانی کشیده‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر را داده است. به همین دلیل تغییرات چشمگیری در طراحی میرای جدید صورت گرفته و کاملاً از آن طراحی غیرمعمول و عجیب نسل اول فاصله گرفته است. به گفتهٔ تویوتا، خودروهای کوپه الهام‌بخش طراحی ابن خودرو بوده‌اند درحالی‌که رنگ آبی خیره‌کنندهٔ آن نیز طی فرایند نقاشی چندلایه‌ای پدید آمده است. رینگ‌های استاندارد این خودرو هم ۲۰ اینچی هستند.

همانند طراحی بیرونی، فضای داخلی میرای مدل ۲۰۲۱ هم با طراحی جدید و متریال باکیفیت، به همان میزان متحول شده است. کابین این خودرو از طراحی نسبتاً ساده و شسته‌رفته‌ای برخوردار است که با استایل بیرونی صیقلی آن تناسب بهتری دارد. این سدان هیدروژنی همچنین به آینهٔ دید عقب دیجیتالی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو هم مجهز شده است.

تویوتا فعلاً مشخصات مربوط به قوای محرکهٔ هیدروژنی نسل جدید میرای را اعلام نکرده اما گفته است که بُرد آن افزایشی ۳۰ درصدی خواهد داشت. بُرد نسل اول یا کنونی این خودرو حدود ۵۰۰ کیلومتر است که با افزایش ۳۰ درصدی باید در نسل جدید به حدود ۶۵۰ کیلومتر برسد. میرای جدید اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و احتمالاً در زمانی نزدیک به عرضه، مشخصات کامل قوای محرکهٔ آن‌هم اعلام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    اقا این برای تویوتا بودن خعلی خوبه
    لکسوسش کنن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      خیلی ماشین بدیه D;

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی .از کیفیتش که مطمئنیم طراحیشم که خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (894 ديدگاه)

    باور نمیکنم این طراحی های جدید برای همون تویوتای چند سال قبل باشه
    فوق العاده است?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الیور تویست

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یه نظر شخصی . اگه اینده ماشینها هیدروژنی بود بهتر از الکتریک نیست? شاید هزینه ها هم کمتر میبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تورج

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      از خوبی های هیدروژن هرچی بگی بازم کمه. نمیدونم از کجا بگم از باتری پونصد ششصد کیلویی که همه جا با خودش باید یدک بکشه یا زمان شارژش که معلوم نیست یه سوختگیری کاملش تا سالهای آینده به زیر نیم ساعت بیشت دقسقه برسه یا نه! یا از ضرری که اون باتری های سنگین در زمان بازیافتشون به طبیعت میزنن؟ یا از نیروگاه های فسیلی که تا دهه های آینده همچنان در اکثر کشورای جهان به جز چند کشور اروپایی محدود وظیفه تامین برقشونو دارن؟ یا از همه مهمتر اینکه ماشینای هیدروزنی اگزوزی دارن که بخار آب رو وارد محیط زندگیمون میکنه که علاوه بر اینکه خیلی قشنگه میشه یه صدای طبیعی هم واسش در نطر گرفت با طراحی یه سیستم مختص به خود.
      بازم بگم از 25 درصد اضافه وزن ماشین باتری دار که باعث جدا شدن بیشتر ذرات و غبار ها از روی آسفالت و پیوستنشون به جو و افزایش مصرف سوخت میشه.
      و……

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. الیور تویست

        ۲۰ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (25 ديدگاه)

        لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تویوتا چیکار داره میکنهههههه تو طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یه جهش عالی توی طراحی تویوتا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    طراحی جلو جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عالی عالی
    یاد طراحی های زیبا،پویا و ماندگار اواخر دهه هشتاد و تا اواخر دهه نود توسط تویوتا ، نیسان و هوندا و شاخه های لوکسشون و البته بقیه ژاپنی ها افتادم
    یه سدان پهن پیکر و کشیده با فاصله محوری زیاد همیشه جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وحید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تویوتا س دیگه.محشر و زیبا و قطعا مثل بقیه محصولاتش نرم و بی صدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohammadreza

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    خیلی زیباست.
    شخصا بع خودروهای هیدروژنی بیشتر از باتری ها علاقه دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فکنم از معدود طراحی های تویوتا باشه که همه حتی مخالفان تویوتا هم بگن قشنگه
    و واقعا هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا