تویوتا

نسل آیندهٔ تویوتا GT86، قدرت بیشتر اما بدون توربوشارژر

به گزارش وب‌سایت ژاپنی Best Car، سوبارو در تاریخ ۲۰ جولای امسال پذیرش سفارشات خرید برای کوپهٔ BRZ را متوقف خواهد کرد اما جای نگرانی نیست زیرا نسل بعدی این کوپهٔ اسپرت (و برادر دوقلوی آن تویوتا GT86) در اوایل مارس سال ۲۰۲۱ به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید. البته ممکن است شیوع ویروس کرونا این اتفاق را کمی به تأخیر بیندازد؛ اما علیرغم شایعات قبلی که ادعا می‌کردند نسل آیندهٔ BRZ و GT86 روی پلت‌فرم TNGA تویوتا ساخته خواهند شد، به گفتهٔ Best Car، نسل جدید این کوپه‌های اسپرت بر اساس نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم کنونی ساخته می‌شوند.

در این گزارش همچنین گفته شده نسل آیندهٔ BRZ و GT86 به نسخه‌ای تنفس طبیعی‌شده از پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت FA24 سوبارو مجهز خواهد شد. گفته می‌شود این موتور ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت که در مقایسه با ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور موتور ۲ لیتری نسل کنونی افزایشی جزئی را نشان می‌دهد. همچنین گیربکس شش سرعتهٔ دستی کنونی هم به نسل بعدی منتقل خواهد شد اما یک گیربکس اتوماتیک جدید مناسب برای پرفورمنس یک کوپهٔ اسپرت هم برای آن ارائه خواهد شد زیرا گیربکس‌های اتوماتیک در جهان و به‌ویژه در آمریکای شمالی بشدت محبوب هستند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این کوپه اسپرتو ارزون قیمت تونسته محبوبیت بالایی به دست بیاره ولی متأسفانه تا الآن عملکرد نسخه استانداردش با وجود لذتو جذابیت بالا بخاطر کاهش نیروی پیشرانه مورد توجه قرار نگرفته و من دیدم کسایی که این ماشینو داشتن خودشون میرفتن دنبال تیونینگ کردنش ، ولی ایندفه انگار خود شرکت تویوتا دست بکار شده و تغیرات اساسی تو این ماشین انجام داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    عکس اول زشته

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. ارشیا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    بعد اونتادور ماشین مورد علاقه ام تو دنیا همین ماشینه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. علي-كيوج

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (173 ديدگاه)

    واقعا عالیه هندلینگش،تغییر لاین و خط رو خیلی عالی انجام میده بدون بهم خوردن تعادل،فقط یکم قدرت موتورش بنسبت سواریه عالیش پایینه و البته طراحی داخلیش مورد پسند همه نیست
    بخاطر همون هندلینگ و تو دست بودنش ماشین تِست پیست تاپ گیر واسه مهمونا بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Nissan

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خوراک دریفته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Car lover

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    اینم اگه رو پلتفرم سری ۲ بزنن ک باخته:/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دو تا سامورایی باحال …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا