تویوتا

مروری بر هر آنچه از نسل آیندهٔ تویوتا تاندرا می‌دانیم

پیکاپ فول سایز تویوتا تاندرا در دنیای وانت‌های بازار آمریکا تقریباً به یک فسیل بزرگ تبدیل شده است زیرا نسل کنونی آن از سال ۲۰۰۷ تاکنون در بازار حضور دارد؛ اما خوشبختانه سازندهٔ ژاپنی سخت در تلاش است تا نسل جدید تاندرا را برای رقابت با غول‌های آمریکایی آماده کند. هرچند تا زمان رونمایی نسل جدید این پیکاپ هنوز زمان زیادی باقی است و حتی بسته به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت خودروسازی می‌تواند این اتفاق به تعویق بیفتد ولی در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم به تمام چیزهایی که تاکنون از نسل جدید تویوتا تاندرا میدانیم.

 

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی تاندرای جدید ترکیبی از طراحی مدل‌های رافور و هایلندر خواهد بود. چراغ‌های LED جلوی خودرو از دی‌لایت‌های C شکلی برخوردار است و بین آن‌ها هم جلوپنجرهٔ برجسته و بزرگ ذوزنقه‌ای شکلی قرار گرفته که شباهت‌هایی به جلوپنجرهٔ نسل کنونی دارد. همچنین طراحی کاپوت هم کمی دوج رم را به یاد می‌آورد. پروفیل جانبی نسل جدید تاندرا ساده اما عضلانی به نظر می‌رسد و با روکش‌های فلزی از دهانهٔ گلگیرها و پایین درها محافظت شده است. همچنین در اینجا هم مثل رافور، بخش ابتدایی ستون A و انتهای ستون C خط مشکی‌رنگی کار شده است. در عقب پیکاپ نیز احتمالاً شاهد چراغ‌های LED عمودی کادیلاک مانند، زیر پایی‌های یکپارچهٔ درون سپر و درب بار برقی خواهیم بود.

 

زیر پوست

زیربنای نسل جدید تاندرا معماری جدید F1 تویوتا خواهد بود که با نسل آیندهٔ پیکاپ میان سایز تاکوما و اس‌یووی فول سایز سکویا مشترک است. همچنین در این پیکاپ جدید شاهد کابین جادارتر، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های بیشتری هم خواهیم بود. اگر نسل جدید هایلندر را ملاک قرار دهیم، انتظار می‌رود در تاندرای جدید یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه اپل کارپلی، اندروید اتو، آمازون الکسا، اینترنت وای فای ۴G و سیستم صوتی JBL ارائه گردد. علاوه بر این، تاندرا از پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 تویوتا هم برخوردار خواهد بود که شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل تشخیص عابر پیاده در شرایط نور کم، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، دستیار پارک جلو و عقب، کنترل خودکار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی می‌شود.

 

قوای محرکه

طبق گزارش‌ها، نسل آیندهٔ تاندرا یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد. علاوه بر این، قوای محرکهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی لکسس نیز برای این پیکاپ بزرگ ارائه خواهد شد. اینکه آیا این موتورها مکمل پیشرانه‌های ۴.۶ لیتری و ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل کنونی خواهند بود یا به‌طور کامل جایگزین آن‌ها خواهند شد هنوز مشخص نیست ولی بعید است که تویوتا حداقل یک گزینهٔ V8 را برای خریداران سنتی پیکاپ ارائه نکند. درهرحال نیروی پیشرانه‌های تاندرای جدید از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سیستم تعلیق عقب پیکاپ از نوع فنرهای پیچشی خواهد بود و تعلیق بادی هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. علاوه بر این، کسانی که مرتب در مسیرهای آفرود تردد می‌کنند هم خواهند توانست سیستم کنترل گشتاور بُرداری پویا با حالت تریل را سفارش دهند.

 

زمان معرفی و رقبا

تاندرای جدید برای رقابت در بازار پیکاپ‌های بزرگ ایالات‌متحده کار بسیار سختی را در پیش دارد. فورد به‌زودی نسل جدید F150 را با نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی معرفی خواهد کرد و شورلت سیلورادو، جی‌ام‌سی سی‌یرا و دوج رم هم پیکاپ‌های بسیار ارزشمند و قدرتمندی هستند. در همین حال، رقیب هم‌وطن یعنی نیسان تایتان هم در بازار حضور دارد و تسلا سایبرتراک نیز با قدرت به بخش پیکاپ‌های الکتریکی وارد شده است. پیش‌بینی می‌شود نسل جدید تاندرا در سه‌ماههٔ پایانی سال آینده رسماً رونمایی شده و در دسامبر همان سال با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. تقریباً یک سال بعد، برادر اس‌یووی آن یعنی تاندرا هم به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تو رندر که خوب به نظر میرسه…
    ولی اگه شبیه هایلندر باشه بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    سپاس از آقای دهقان.
    مطلب خوبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Afg

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    فکر میکنم تویوتا با این نسل تاندرا بالای ۲۰۰ بفروشه واقعا خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا