سوبارو

معرفی نسل جدید سوبارو لگاسی، پلت‌فرم جدید، چهرهٔ آشنا

سوبارو در نمایشگاه شیکاگو امسال نسل کاملاً جدید سدان لگاسی خود را رونمایی کرده و امیدوار است بتواند رقبایی مثل تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا شش را به چالش بکشد. لگاسی طراحی بسیار آشنایی دارد که شبیه نسل قبلی است و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد خودروی کاملاً جدیدی باشد اما درواقع این‌طور نیست و نسل جدید این سدان ژاپنی روی پلت‌فرم جدید جهانی سوبارو ساخته شده که موجب افزایش استحکام بدنه و کاهش سروصدای کابین در سرعت‌های بزرگراهی به میزان سه دسی‌بل شده است. همچنین این خودرو مرکز ثقل پایینی هم دارد که موجب بهبود هندلینگ و پاسخ فرمان می‌شود.

نسل جدید لگاسی مدل ۲۰۲۰ در ظاهر گلگیرهای عریض‌تر و سطح صندوق بار بالاتری پیدا کرده که نمای پویاتری به استایل آن بخشیده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری این ماشین نیز می‌توان به آینه‌های جانبی و چراغ‌های جلو و عقب جدید اشاره کرد. درمجموع اما نسل جدید این سدان میان سایز نه‌تنها فوراً به‌عنوان یک سوبارو شناخته می‌شود بلکه نشان می‌دهد که یک لگاسی است. این ماشین جدید همچنین کاربردی‌تر از قبل هم شده است به‌گونه‌ای که حجم صندوق بار آن با افزایشی جزئی به ۴۲۷ لیتر رسیده و طول کف صندوق بار نیز به میزان ۳.۵۵ سانتیمتر بیشتر شده است.

در داخل نسل جدید لگاسی نیز همچنان فرم کلی داشبورد آشنا به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال کابین به‌طور کامل از نو طراحی شده و حجم تغییرات آن بیشتر است. علاوه بر این، فضای داخلی لگاسی نیز افزایش پیدا کرده و حالا سرنشینان جلو و عقب از فضای شانه و پای بیشتری برخوردار خواهند بود. نسل جدید این خودرو در شش تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT عرضه می‌شود. تیپ پایه به دو نمایشگر هفت اینچی در میانهٔ داشبورد مجهز است که نمایشگر بالایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند و از طریق دومی سیستم تهویه کنترل می‌شود. دیگر تیپ‌ها اما از یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۶ اینچی برخوردار هستند که وظایف هردو نمایشگر را انجام می‌دهد.

نسل جدید این سدان میان سایز ژاپنی به ویژگی‌های اتصالی و تکنولوژی‌های فراوانی مجهز شده که آن‌را به پیشرفته‌ترین لگاسی تاریخ تبدیل کرده است. ازجملهٔ این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم استارلینک سوبارو با قابلیت یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند با کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، رادیو Sirius XM و دوربین دید عقب اشاره کرد. علاوه بر این، لگاسی برای اولین بار به وای فای داخلی هم مجهز شده است. دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان جدید ژاپنی نیز شامل مواردی چون دو خروجی برق دوازده ولت و چهار پورت USB (دوتا در جلو و دوتا در عقب) می‌شود.

تیپ‌های لیمیتد و تورینگ این خودرو به‌صورت استاندارد به صندلی‌های جلو با گرم‌کن با قابلیت تنظیم سه سطحی دما و تنظیم برقی ۱۰ جهته مجهز هستند درحالی‌که در تیپ تورینگ به‌عنوان بالاترین تیپ لگاسی، تودوزی چرم ناپا (برای اوین بار در محصولات سوبارو)، تریم مشکی براق، دستگیرهٔ درهای کرومی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۸ بلندگو هم به لیست تجهیزات اضافه می‌شود. در نسل جدید این خودرو به لطف طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و همین‌طور پلت‌فرم جدید، سطح ایمنی هم بسیار نسبت به نسل قبلی ارتقاء پیدا کرده است. پلت‌فرم جدید لگاسی ۷۰ درصد مستحکم‌تر است و بدنهٔ آن نیز در برابر تصادفات از جلو و طرفین ۴۰ درصد انرژی بیشتری نسبت به قبل دارد.

در بخش سیستم‌های ایمنی نیز سوبارو تمامی تیپ‌های نسل جدید لگاسی را به‌صورت استاندارد به پکیج کمک‌رانندهٔ EyeSight خود مجهز کرده است. یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های این پکیج، سیستم کنترل حرکت در مرکز خطوط است. این سیستم که برای کروز کنترل تطبیقی طراحی شده، با حرکت دادن جزئی فرمان، خودرو را بین خطوط نگه داشته و از خروج آن از خط جلوگیری می‌کند. سیستم کنترل توجه راننده نیز که به‌صورت سفارشی برای تیپ لیمیتد و به‌صورت استاندارد برای دو تیپ لیمیتد XT و تورینگ XT ارائه شده، از یک دوربین برای پایش راننده و تشخیص علائم خستگی در آن استفاده می‌کند.

علاوه بر این، تیپ تورینگ XT به سیستم پایش جلو هم مجهز شده است که با استفاده از دوربین‌ها، نقاط کور روبرو را تشخیص داده و روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داخل خودرو به نمایش درمی‌آورد. ازجملهٔ دیگر سیستم‌های ایمنی این ماشین نیز می‌توان به هماهنگی چراغ‌های جلو با حرکت فرمان، ترمز اتوماتیک دنده‌عقب، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کمک به تغییر خط و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد. سوبارو انتظار دارد نسل جدید لگاسی با این سیستم‌ها و ویژگی‌ها بتواند اواخر امسال رتبهٔ Top Safety Pick+ را از موسسهٔ IIHS ایالات‌متحده دریافت کند.

سوبارو سرانجام در لگاسی از پیشرانهٔ توربوشارژر استفاده کرده و بنابراین نسل هفتم این خودرو نخستین لگاسی محسوب می‌شود که از موتور توربوشارژ بهره می‌برد. این یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند و خودرو را ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سوبارو مصرف سوخت این پیشرانه را در هر صد کیلومتر در شهر ۹.۸ لیتر و در بزرگراه ۷.۳ لیتر تخمین زده است.

البته در کنار این موتور توربوشارژ، سوبارو همچنان پیشرانهٔ تنفس طبیعی را هم برای لگاسی جدید در نظر گرفته است. این موتور از نوع ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت است که برای اولین بار در نسل جدید کراس‌اوور فورستر ارائه شد. این موتور با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و در هر صد کیلومتر در شهر ۸.۷ لیتر و در بزرگراه ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تیپ‌های اسپرت و تورینگ به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ توربوشارژ مجهز هستند درحالی‌که تیپ اسپرت در ظاهر هم با سپر عقب منحصربه‌فرد، جلوپنجره با نوارهای مشکی براق، آینه‌های جانبی مشکی براق، اسپویلر روی صندوق بار و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی تاریک، از دیگر تیپ‌ها متمایز شده است. لگاسی اسپرت در داخل نیز از ویژگی‌های خاصی مثل پدال‌های آلومینیومی و دوخت قرمزرنگ در رو دری‌ها، صندلی‌ها، غربیلک فرمان و گردگیر دسته‌دنده برخوردار است. نسل جدید سوبارو لگاسی مدل ۲۰۲۰ از پاییز آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت آن نیز در آینده اعلام می‌گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    چقدر زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      با خرید این ماشین چیزایه زیادی گیرت میاد تو این کلاس مثل موتور باکسر با آرایش طولی یعنی اصالت ماشین بر اساس دف عقب هست که البته فقط 2 دف عرضه میشه.متریال خوب و رنگ بندی جالب.کیفت رقابتی.موتور پر قدرت.ولی از اونور گیربکس cvt ظاهر بسیار کهنه.طرح داشبرد چینی مانندِ.ولی من دوسش دارم چون موتورش طولیه.سوزوکی گرند ویتارا رو هم بخاطر همین دوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    بی حاشیه ترین خودروسازان دنیا ، همین سوبارو به همراه مزدا ، سرشون پایین ، اما پرقدرت رو به جلو .

    عجب ماشینهای خوشساختی ارائه میکنند .

    اینم بگم که نمای داخلی زیبایی داره این نسل از لگاسی .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. سام

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    کیفیت متریال مصرفی به کار رفته در داخل کابین سوبارو لگاسی واقعا در خور تحسین است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نسل قبلیش که یکی از ایمن ترینها بود . یه ولوو ارزون قیمت . ببین این دیگه چیه .
    صندلی رانندش هم مثل اسنت تنظیم نشیمنگاه داره که فکر کنم تو این قیمت فقط سوبارو این امکان رو داره.
    طراحی داشبورد هم که با اون نمایشگرش دیگه حرفی برای گفتن نذاشته.
    سیستم 4 چرخ محرکش هم که زبانزد همه اهل فنه.
    خلاصه اینکه خدایا خودت یه راهی جلومون بذار تا از این وضعیت خلاص شیم
    تا دم دستیهای اونور آب برای ما رویا نباشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. pooriya.bmw..german

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    شرکت های کوچک ژاپنی مثل مزدا سوبارو سوزوکی اگه با هم ادغام بشن و تشکیل یه اتحادیه بدن خیلی بهتر می‌توانند با غول هایی مثل تویوتا نیسان و هوندا رقابت کنند

    با اشتراک پلت فرم و تجربه های هر کدام و پتانسیل هر سه برند میتوانند خیلی موفق‌تر و پر فروش تر بشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کم تبلیغات و بی حاشیه
    اما واقعا کار درست
    ساده ، کاربردی ، ایمن ، ارزش خرید واقعا بالا ،
    این نسلشم که خیلی بهتر شده
    داخل کابین که واقعا عالیه
    فنی هم که برای این نسل سنگ تموم گذاشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. farhad

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بی ادعا، با کیفیت، بدون زرق و برق اضافی ، کاربردی و ارزنده. افرین بر ژاپنی های سختکوش
    کاش روزی ما هم جای پرچانگی و کلکل الکی رو به سختکوشی بیاریم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    یعنی خود زنی به تمام معنا این ماشن فنیش کامل کامله اما طراحیش اصلا خوب نیست این نسلشم که از لحاظ طراحی شده تقریبا فیس لیفت دقیقا ایرادی که سوبارو برای فروش کمش داره تنها مربوط به طراحیه دقیقا هم این مشکلو برطرف نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا