معرفی آکورا NSX تایپ S، هدیهٔ 600 اسبی برای خداحافظی

شنبه 23 مرداد 1400 - 06:30
مطالعه 9 دقیقه
Acura-NSX_Type_S-2022-1024-04
پس از انتشار چند تیزر، آکورا رسماً NSX تایپ S را معرفی کرده است. این سریع‌ترین و قوی‌ترین NSX تولیدی تاریخ و همین‌طور نسخه‌ای برای خداحافظی با نسل...
تبلیغات

پس از انتشار چند تیزر، آکورا رسماً NSX تایپ S را معرفی کرده است. این سریع‌ترین و قوی‌ترین NSX تولیدی تاریخ و همین‌طور نسخه‌ای برای خداحافظی با نسل دوم این سوپرکار ژاپنی محسوب می‌شود که در سال 2016 معرفی شد. NSX تایپ S در تعداد محدود 350 دستگاه در اوهایو تولید می‌شود که از این تعداد 300 دستگاه برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است.

طراحی بیرونی تایپ S به خاطر طراحی زاویه‌دار سپر جلو که ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و اسپلیتر برجسته‌تری دارد، بیشتر به یک فیس‌لیفت از نسل دوم NSX شبیه است. البته این قطعات جدید فقط برای زیبایی نیستند و به بهبود آئرودینامیک و همین‌طور خنک‌کنندگی هم کمک می‌کنند. برای این نسخه همچنین رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ جدیدی در نظر گرفته شده که در دو رنگ خاکستری مات و مشکی براق ارائه می‌شوند. در همین حال، به فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها در جلو 10 میلی‌متر و در عقب 20 میلی‌متر اضافه شده و سقف فیبر کربنی استاندارد هم مرکز ثقل خودرو را کاهش داده است.

در عقب، سپر خودرو بازطراحی شده و برای افزایش داون‌فورس یک دیفیوزر فیبر کربنی بزرگ‌تر در آن تعبیه شده است. در طرفین سپر هم خروجی‌های هوا کوچک‌تر شده‌اند تا نمای جذاب‌تری ایجاد کنند. برای تایپ S تعداد 10 رنگ بیرونی جدید ارائه شده که یکی از آن‌ها همین خاکستری مات است که در تصاویر مشاهده می‌کنید. البته این رنگ خاص فقط برای 70 نمونه از 350 دستگاه ارائه خواهد شد. قاب آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها به رنگ مشکی براق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

قوای محرکهٔ NSX تایپ S از همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است اما به لطف توربوشارژرهای جدید که از مدل مسابقه‌ای NSX GT3 Evo گرفته شده و 5.6 درصد بوست بیشتری دارند به همراه انژکتورها و اینترکولرهای جدید، خروجی موتور V6 به‌تنهایی به 520 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور رسیده است. بدین ترتیب حالا مجموع خروجی قوای محرکه به 600 اسب بخار قدرت و 667 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته که 27 اسب بخار و 22 نیوتن متر از NSX معمولی بیشتر است.

علاوه بر این، ظرفیت باطری‌ها 20 درصد و خروجی آن‌ها 10 درصد بیشتر شده تا بهتر بتوانند موتورهای الکتریکی که حالا قوی‌تر شده‌اند را تغذیه کند. در همین حال، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک NSX حالا 50 درصد سریع‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند و از حالتی بنام معکوس سریع هم برخوردار شده است. سیستم کنترل گشتاور بُرداری SH-AWD آکورا نیز برای ارائهٔ پرفورمنس بهتر در پیچ‌ها تنظیم شده است.

هر چهار حالت سیستم پویایی یکپارچهٔ آکورا یعنی ساکت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست دوباره تنظیم شده‌اند، سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی از نو کالیبره شده، صدای پیشرانه جذاب‌تر شده و لاستیک‌های پیرلی P-Zero جدید که به‌طور خاص برای تایپ S طراحی شده‌اند هم چسبندگی بیشتری را ارائه می‌کنند. برای کسانی که حتی از این هم بیشتر می‌خواهند، آکورا پکیجی بنام سبک‌وزن را با قیمت 13 هزار دلار برای تایپ S ارائه می‌کند که شامل ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای مشکی، نقره‌ای، قرمز یا نارنجی، کاور فیبر کربنی پیشرانه و پکیج فیبر کربنی داخلی می‌شود و 26 کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کند.

آکورا فعلاً هیچ‌گونه عددی در مورد پرفورمنس تایپ S اعلام نکرده اما ادعا می‌کند که این تغییرات موجب شده این نسخهٔ جدید در پیست سوزوکا 2 ثانیه از NSX معمولی مدل 2021 سریع‌تر باشد. در داخل تایپ S اما تغییراتی که انتظار داشتیم صورت نگرفته و به‌روزرسانی‌ها صرفاً در موارد محدودی مثل رو سقفی جدید آلکانترا، لوگوی تایپ S روی جعبه‌داشبورد، لوگوی NSX روی پشت‌سری‌ها و دوخت متضاد خلاصه می‌شود. این یعنی هیچ به‌روزرسانی‌ای در نمایشگر 7 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یا صفحه آمپر دیجیتالی انجام نگرفته است.

آکورا قبلاً پذیرش سفارشات برای NSX تایپ S را از طریق وب‌سایت رسمی خود آغاز کرده است و همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تنها 350 دستگاه از آن ساخته خواهد شد که 300 دستگاه در ایالات‌متحده و 50 دستگاه در دیگر بازارها به فروش می‌رسد. قیمت NSX تایپ S از 169,500 دلار آغاز می‌شود که این مبلغ بدون احتساب 1,995 دلار هزینهٔ حمل تا مقصد است. همچنین غیر از پکیج 13 هزار دلاری سبک‌وزن، چند آپشن دیگر هم برای این خودرو وجود دارد که شامل ‌تریم داخلی فیبر کربن با قیمت 2,500 دلار، ترمزهای کربن سرامیکی با قیمت 9,900 دلار و رنگ‌های خاص مثل همین خاکستری مات با قیمت 6 هزار دلار می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.