آکوراپورشه

رویارویی پورشه 911 کاررا GTS و آکورا NSX تایپ S، پیروز کیست؟

با دیدن این تیتر شاید با خود بگویید مقایسهٔ آکورا NSX تایپ S با یک سوپراسپرت موتور وسط منطقی‌تر از قرار دادن آن در برابر پورشه ۹۱۱ کاررا GTS خواهد بود. مثلاً مازراتی MC20 یا آئودی R8 که هردو موتور وسط هستند و قدرتی نزدیک به این سوپرکار جدید ژاپنی دارند. این پرسش برای خود ما هم وجود دارد. آیا مقایسهٔ NSX با کاررا GTS صحیح است؟ این پورشه به میزان قابل‌توجهی قدرت کمتری دارد و قیمت آن نیز حدود ۴۳ هزار دلار ارزان‌تر است. به همین دلیل، با خود میگوییم شاید ۹۱۱ توربو یا نسخهٔ چهارچرخ محرک همین GTS گزینهٔ بهتری باشد. درهرحال، با همین تردید به سمت جاده‌های دره‌ای باشکوه لس‌آنجلس حرکت کردیم تا بفهمیم کدام‌یک از این دو خودرو برای رانندگی بهتر است.

وقتی آکورا اعلام کرد پس از ساخت تعداد محدود ۳۵۰ دستگاه از NSX تایپ S به تولید این سوپرکار کاملاً پایان خواهد داد تعجب نکردیم. البته ما از خداحافظی با هر خودروی پرفورمنسی متنفر هستیم ولی از همان روز اول می‌دانستیم که چنین سرنوشتی در انتظار نسل دوم NSX خواهد بود. بااین‌حال، از سوی دیگر، این آزمایش موضوع مهمی را نشان داد. تایپ S همان چیزی است که NSX باید از اول می‌بود.

کاررا GTS در میانهٔ خانوادهٔ ۹۱۱ قرار دارد. به‌طورکلی، در سبد محصولات پورشه خودروها از نسخهٔ GTS جذاب می‌شوند. مثلاً، کاین معمولی کسل‌کننده است و هرچند کاین S خوب است اما کاین GTS کراس‌اووری عالی است. همین موضوع در مورد پانامرا و ماکان هم صدق می‌کند؛ اما در ۹۱۱ شرایط کمی فرق دارد زیرا کاررا پایه خودرویی عالی و کاررا S حتی از آن‌هم بهتر است درحالی‌که مدل‌های توربو و توربو S هم فوق‌العاده هستند. بااین‌حال، در GTS چیز خاصی وجود دارد. گویی کسانی که مدل‌های دیگر ۹۱۱ را مهندسی کرده‌اند نشسته‌اند و در مورد آنچه باید بهتر انجام می‌دادند صحبت کردند و سپس GTS را ساخته‌اند.

اعداد و ارقام

آکورا NSX تایپ S با اضافه کردن ۵۲۰ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود به خروجی سه موتور الکتریکی که یکی از آن‌ها بین پیشرانه و گیربکس نُه سرعتهٔ دوکلاچه و دوتای دیگر هرکدام در یکی از چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند، مجموع قدرت خود را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است. تایپ S همچنین مجموعاً ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا وزنی ۱۷۷۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. پورشه GTS اما تنها ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید می‌شود و سپس این نیرو با انتقال از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ عالی پورشه فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این خودرو تنها ۱۵۳۷ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به یک‌چهارم تن از آکورا کمتر است.

۹۱۱ کاررا GTS در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت NSX را مغلوب می‌کند. بله آکورا حتی با وجود برخورداری از پیشرانهٔ بزرگ‌تر و قوی‌تر، سه موتور الکتریکی و کشش چهارچرخ محرک، تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۰.۲ ثانیه از پورشه عقب می‌افتد؛ اما در مورد پیمودن مسافت ۴۰۰ متر که قدرت بیشتر NSX باید تأثیر خود را نشان دهد چطور؟ در اینجا هم سوپرکار ژاپنی با اختلاف ۰.۱ ثانیه مغلوب رقیب آلمانی می‌شود. در آزمایش ترمز نیز برتری با پورشه است و ۱۲۰ سانتی‌متر زودتر متوقف می‌شود. GTS حتی در آزمایش چسبندگی هم با ثبت شتاب جانبی ۱.۰۴ جی، NSX را با ۱.۰۳ جی مغلوب می‌کند.

بااین‌حال، پیست Figure-8 به آکورا اجازهٔ جبران می‌دهد زیرا در اینجا با ثبت زمان ۲۳.۲ ثانیه، با اختلاف ۰.۱ ثانیه GTS را مغلوب می‌کند. البته شایان‌ذکر است که GTS 4 چهارچرخ محرک این پیست را در زمان سریع‌تر ۲۲.۷ ثانیه طی می‌کند و ۹۱۱ GT3 که از NSX تایپ S ارزان‌تر است نیز این کار را در ۲۲.۱ ثانیه انجام می‌دهد. اصلی‌ترین ضعف آکورا ترمزهای آن هستند درحالی‌که کاررا بهترین ترمزها در صنعت خودروسازی را دارد. این در حالی است که بسیاری از رانندگان حرفه‌ای ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید خودرویی خوب است که ترمزهای خوبی داشته باشد؛ بنابراین، ضعف ترمزها برای آکورا نگران‌کننده خواهد بود.

روی جاده

روی جاده به نظر می‌رسید NSX سه موتوره ۶۰۰ اسب بخاری بتواند ۹۱۱ را در گردوغبار خود رها کند اما در پایان یک مسیر ۱۵ کیلومتری، پورشه پابه‌پای رقیب پیش رفت. البته هرچه بیشتر با NSX رانندگی کردیم اعتمادمان به آن بیشتر شد ولی ترکیبی از ترمزهای افتضاح، وزن زیاد و فرمان مبهم باعث می‌شد هنگام نزدیک شدن به ای‌پکس پیچ‌ها اعتمادبه‌نفس کافی نداشته باشیم که این هرگز خوب نیست. ما همچنین به کنترل بدنهٔ NSX هم اعتماد کامل نداشتیم زیرا تعلیق سفت است و خودرو روی دست‌اندازها بیش از حد تکان می‌خورد که راننده را مجبور می‌کند دائماً پدال گاز را رها کرده و با کنترل فرمان حرکات خودرو را اصلاح کند.

در همین حال، پورشه بهترین سیستم تعلیق اسپرت جهان را در این ۹۱۱ ارائه کرده است. شاید چند خودروی معدود هم به همین خوبی باشند اما هیچ‌کدام بهتر نیستند. فنرها، دمپرهای فعال و آنتی‌رول بارهای فعال ۹۱۱ در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکلات مسیر پاسخ می‌دهند. یکی دیگر از مشکلات NSX که به آن اشاره داشتیم، احساس فرمان مصنوعی آن است. البته فرمان این خودرو دقیق است اما حس و حال ندارد. این در حالی است که دیگر خودروسازان راه ایجاد احساس مناسب فرمان در خودروهایی که روی چرخ‌های جلو موتورهای الکتریکی دارند را پیدا کرده‌اند و به‌عنوان‌مثال فراری SF90 استراداله از فرمانی عالی بهره می‌برد.

به‌طورکلی، پس از اینکه هردو راننده پشت فرمان دو خودرو نشستیم دریافتیم که اگر خودرویی در دیگر قسمت‌ها کاستی‌هایی داشته باشد، برخورداری از قدرت بیشتر اهمیت چندانی نخواهد داشت. ۹۱۱ کاررا GTS به‌جز اینکه در همه‌جا زیاد دیده می‌شود هیچ نقطه‌ضعف دیگری ندارد. البته دلیل اینکه پورشه را زیاد در جاده‌ها می‌بینیم این است که خریداران از عالی بودن آن آگاه هستند.

جمع‌بندی

نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ یک شاهکار بی‌بدیل در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. این خودرو استاد کلاسی است که در آن به دیگران شیوهٔ مهندسی خودرو را می‌آموزد. پورشه نزدیک به ۶۰ سال است که توسعهٔ ۹۱۱ را متوقف نکرده درحالی‌که هوندا در نسل دوم NSX ناکام بود. البته ساخت نسخهٔ تایپ S را می‌توانیم این‌گونه تعبیر کنیم که هوندا فهمیده NSX هرگز آن‌طور که باید عالی نبود اما پس چرا از این نسخهٔ نهایی و بهتر فقط ۳۵۰ دستگاه تولید می‌شود؟ سؤال بزرگ‌تر و مهم‌تر اینکه آکورا می‌خواهد چه نوع خودروسازی باشد؟ یک برند لوکس معمولی که سوپراسپرت و سدان پرچم‌دار خود (RLX) را کنار گذاشته است؟ این شرکت می‌تواند از پورشه الهام بگیرد که دقیقاً می‌داند چه خودروسازی است. سازندهٔ بهترین خودروهای جهان برای رانندگی.

مقام دوم: آکورا NSX تایپ S

نقاط قوت: تکنولوژی جالب قوای محرکه، گشتاور مناسب در دورهای میانی، ترکیب موتور وسط

نقاط ضعف: ترمزهای ضعیف، احساس مبهم فرمان، قیمت گران در قبال چیزی که ارائه می‌کند

چکیده: این بهترین نسخهٔ نسل دوم NSX است و رانندگی نسبتاً جذابی دارد اما همچنان در بسیاری از قسمت‌هایی که دیگر رقبا بهتر عمل می‌کنند کاستی‌هایی دارد

مقام اول: پورشه ۹۱۱ کاررا GTS

نقاط قوت: سریع در خط مستقیم، سریع در پیچ‌ها، هندلینگ عالی

نقاط ضعف: برای اکثر مردم خیلی گران است، در خیابان‌ها زیاد دیده می‌شود، به‌اندازهٔ دیگر نسخه‌های ۹۱۱ چابک نیست

چکیده: انتقاد از خودرویی که هیچ نقطه‌ضعفی ندارد دشوار است؛ بنابراین در مورد GTS فقط می‌توان گفت که هرچند در پیست به سریعی GT3 نیست اما بهترین ۹۱۱ برای رانندگی‌های روزمره محسوب می‌شود

مقایسه مشخصات فنی

NSX تایپ S

۹۱۱ کاررا GTS

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۳.۰ لیتری H6
تنفس توئین توربو هیبریدی توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۶۷ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر
ردلاین ۷,۵۰۰ rpm ۷,۴۰۰ rpm
گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
نسبت وزن به قدرت ۳.۴ کیلو/اسب بخار ۳.۲ کیلو/اسب بخار
فاصلهٔ محوری ۲,۶۲۹ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر
طول ۴,۵۳۴ میلی‌متر ۴,۵۳۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۸ میلی‌متر ۱,۸۵۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۴ میلی‌متر ۱,۲۹۳ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۱ متر ۱۰.۹ متر
وزن خالص ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۵۳۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۲ به ۵۸ جلو/عقب ۳۷ به ۶۳ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۱۲۵ لیتر ۱۳۳ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۲ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۱.۴ متر ۳۰.۲ متر
شتاب جانبی ۱.۰۳ جی ۱.۰۴ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۳.۲ ثانیه ۲۳.۳ ثانیه
ظرفیت باک ۵۹ لیتر ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۷۱,۴۹۵ دلار ۱۳۸,۰۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۸۵,۹۹۵ دلار ۱۶۲,۹۴۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    حالا کامنت ها پر میشه از چشم بسته پورشه چمیدونم پورشه بهترینه ولی اینجا به نظرم هر دو خوبن آکورا قدرت بیشتر وزن بیشتر ولی شتاب کمتر و همینطور قیمت بیشتر ولی به نظرم آکورا حس سوپر کار بهت میده و تیپش عین کوروت ولی قطعا در زیبا بودن کابین های پورشه شکی نیست و کابین آکورا یک جوریه و ۹۱۱ جا دار تر هم هست درسته واسه خریدارش زیاد مهم نیست ولی خب

    موافقم 56
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      Nsx از همون نسل اول با پورشه مقایسه می شد البته اون زمان ارزون تر بود.
      یه زمانی قاتل خودرو های پرفرمنس گرون تر از خودش بود و مفهموم جدیدی رو به بازار آورد.
      ولی هرچی از از ده نود این طرف تر اومدیم ژاپنی ها معمولی تر شدن و دیگه اون روحیه اول رو نداشتن همشون شدن ماشین ساز های خانوادگی و بیخیال ماشین های کوپه و اسپرت شدن شاید اگه یکم بیشتر توجه میکردن شاهد از بین رفتن این سگمنت نبودیم .
      ولی حیقیقتا پورشه ماشینیه که اصلا با هیچ خودروی قابل قیاس نیست تو اصلا فراری رو بزار جلوش برای کسی که پورشه رو دوست داره پورشه بهترین ماشین جهانه
      برای خودش اصلا یه سبک جداس

      موافقم 47
      مخالفم 10
    2. Reza Waffen SS

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      عاشق پورشم ولی NSX ارزش کلکسیونی داره

      موافقم 30
      مخالفم 0
      1. phonix

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        نسل اول و دومش الان هم کلکسیونی هستن

        موافقم 13
        مخالفم 1
    3. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      طبق متن این مقاله
      مشکل اینجاست که هوندا تازه تو این نسخه فهمید که باید NSX نسل دو چطوری ساخته میشد از اول
      انگار یادش رفته بود ۲۵ سال پیش چه کار بزرگی کرده بود
      ای کاش تولید این خفن ترین ساخته ی هوندا ادامه پیدا میکرد و ما هر روز شاهد تکامل و افتخار آفرینی بیشتر این سگمنت ‌‌‌خاص و پر افتخار میشدیم
      حیف

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. امیررضا

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    پورشه واقعاً تو این سگمنت استاد تمامه. مخصوصاً ۹۱۱ جی‌تی‌اس که معرکس. ولی ان‌اس‌اکس هم تو تایپ اس نشون داد که می‌تونه از گذشته درس بگیره و یه ماشین هرچند کم تفاوت ولی بهتر از قبل بسازه.

    موافقم 30
    مخالفم 10
    1. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      من نمیدونم تو چرا انقدر منفی خوردی!
      ٱخه چرا؟
      با پورشه مشکل دارید
      یا با NSX؟
      بنظر منکه حرفای دوستمون کاملا درست و منطقی بود
      تعصب الکی ینی چی؟!

      موافقم 17
      مخالفم 0
  3. JDM lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ۹۱۱ ترکیبی بی نظیر از مهندسی ، قدرت ، هندلینگ و جذابیته

    اnsx هم واقعا بنظرم عالیه و اصلا نباید دست کمش گرفت و همچنین از لحاظ طراحی واقعا عالی عمل کرده

    بنظرم پورشه کاری کرده که از همین قدرت کمتر ۹۱۱ بشه بهترین استفاده رو برد ولی اکورا از تمام توان nsx انگار نتونسته بهره ببره

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. TML BN

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      ۹۱۱ از اول یک خودرو عجیب و اسطوره بود اسپرت در عین حال آروم اهلی و به راحتی قابل تردد در شهر

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. كارevol

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    جدول تفاوت سطح مهندسی رو نشون میده،اکورا با این قیمت گذاری هرگز نمیتونه تو این کلاس موفق بشه،٢٠ هزار دلار گرون تر از یکی از سنگ محک های این کلاس بی معنیه و قیمت رقابتی محسوب نمیشه و تو تمام موارد هم ضعیف ار بود.باید مثل c8 قیمت خیلی کمتر در کنار کیفیت بالا ارائه بده تا شانس رقابت داشته باشه
    اینکه تو خیابون ٩١١ زیاد (!!!) دیده میشه نکته منفی حساب میشه واقعا؟!

    موافقم 4
    مخالفم 6
  5. AMD

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    نقاط ضعف پورشه : زیاد دیده میشه 😐
    مقایسه کنید با ایران 🤐

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. Hadi

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    دو تا اسطوره ولی 911 رو ترجیح میدم در کل بهتره 👌🏼

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. Si

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با اینکه آکورا واقعا خوبه ولی پورشه

    موافقم 15
    مخالفم 4
  8. M83

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فیس nsx >>> کریر کل پورشه (:

    موافقم 11
    مخالفم 27
  9. mos

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بازم به شاهکار دیگه از موتورترند!
    ۹۱۱ که فوق‌العاده است و کاری ندارم اما واقعا نمیدونم چطور با تایپ اس شتاب ۳.۱ و کواتر مایل ۱۱.۲ ثبت کردن حتی تو بررسی جداگانه دیدم شتاب ۳.۴ ثبت کرده بودن!!! این در حالیه که NSX عادی تو آسفالت عادی جاده به راحتی شتاب ۲.۹ و کواتر مایل ۱۰.۸ ثبت میکرد نمونش رو تو درگ های مت واتسون هم که تو شرایط عادی برگزار میشه دیدیم.
    حالا تایپ اس که هم موتور درون‌سوزش بوست شده، هم تعویض دنده ۵۰٪ سریع تر شده و هم ضرایب موتور های الکتریکیش تغییر کردن و سریع تر دور میگیرن چطور ممکنه کند تر بشه؟
    البته نمونه بررسی شده پروتوتایپ بود اما به هر حال این اختلاف غیرعادیه.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. علی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      مجله موتورترند نشون داده از اروپاییها جانبداری می‌کنه و رکورد هایی که برا پورشه زده درست نیست مثلاً صفر تا صد را زیر ۳ زده برا پورشه!!!! بهرحال برای اینکه بگیم پورشه بهتره لازم نیست رکوردهایش را دستکاری کنیم!!!

      موافقم 13
      مخالفم 17
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. امین

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    ولی من ترجیح میدم یه سوپر اسپرت تولید محدود و زیبا مثل آکیورا بخرم تا یه سوپر اسپرتی مثل پورشه ۹۱۱ که همشون مثل همن.همه چیز شتاب نیست.البته این نظر منه

    موافقم 10
    مخالفم 15
    1. phonix

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      پورشه 911 سوپر اسپرت نیست عزیز
      اسم شرکت هم اکوراس (ACURA)
      نظر شما هم محترمه بالاخره هرکی یه نظری داره

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. phonix

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        البته بهش سوپر اسپرت هم گفته میشه ولی با پیشوند سطح پایین

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. GMA

          ۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (743 ديدگاه)

          «البته بهش سوپر اسپرت هم گفته میشه ولی با پیشوند سطح پایین»
          ٩١١ توربو s و GT2 RS و GT3 RS کاملا سوپرکار تمام عیار به حساب میان و GT2 RS در بالاترین سطح سوپرکار هاست!
          حتی نسخه پایه ٩١١ هم پرفورمنسش درخور یه سوپرکار هست.

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. امین

          ۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (438 ديدگاه)

          اتفاقا ۹۱۱ سوپر اسپرت هست.۹۱۸ و بوگاتی و پاگانی ، اینها هایپر کار بهش میگن.اون هم فقط کلارکسون نمی‌گفت.تیزر تبلیغاتی خود آکیورا می‌گفت.ادعای فضل هم نکن. ، چیزو که نمیدونی.در ضمن فرق بین اسپرت و سوپر اسپرت رو خیلی بهتر از تو می‌دونم.مثلا باکستر اسپرت هست، ۹۱۱ سوپراسپرت .حالا تو هرچه میخوای فرض کن، مهم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. امین

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (438 ديدگاه)

        بله ، سوپر اسپرت نیست.ماشین اکونومی ساز در حد مزدا و کیا هیوندای هست. همه پورشه را اسپرت و سوپر اسپورت ساز می‌دونن.در ضمن اتفاقا آکیورا هست.تلفظی هست که خود شرکت تو تبلیغاتش میگه.کلارکسون هم همینو می‌گفت .

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. phonix

          ۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          تلفظ رو‌نمیدونم پلی شاید کلارک سون مسخره میکنه بار اولش نیست:)
          ولی سوپر اسپرت با اسپرت زمین تا اسمونه عزیز دل سوپر اسپرت یعنی 918 بوگاتی شیرون پاگانی و لافراری و…
          نه ۹۱۱ یازده معمولی چرا ناراحت میشی من خودم پورشه دوستم پروفایلمم پورشس

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. آلمان مهد صنعت خودرو

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ببخشید مرسدس جی واگن هم همشون شبیه به هم هستن پس چرا ایقدر دوسش دارن
      زمانی که ترکیب عالیه دستش نزن این همون کاری هسته که پورشه کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    چقدر تابلو از پورشه حمایت کردن.جنازه آکورا 400 متر رو زیر 11 میزنه بماند که به راحتی 10.7 و پایینتر هم میزنه.شتابش هم همینجور.طرف جوری از ترمزهای پورشه نعریف میکنه انگار نه انگار که بهترین ترمزها رو میشه به برمبو سفارش داد.

    موافقم 10
    مخالفم 21
  12. Erfan

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    پورشه نشون داد که هیچوقت نباید یه ماشین رو از روی ظاهر یا صرفا اسب بخار مقایسه کرد.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  13. دکتر

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هر دو خودرو عالی هستن،با احترام به ۹۱۱ سلطان این سگمنت،انتخاب من nsx هست،کاملا سلیقه ای با طراحیش بیشتر حال میکنم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  14. ارین صاحب جمعی

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    اخه این چه ایرادیه ؟ زیاد دیده میشه من اصلا نمیفهمم چرا وقتی یک چیزی هیچ ایرادی نداره بازم ایراد میگیرین

    موافقم 9
    مخالفم 3
  15. آریا ماشین

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    درسته ۹۱۱ از همه لحاظ برتره اما خب هر کدوم از ما یه سری خودروی مورد علاقه داریم که به بقیه ترجیح میدیمشون.
    و NSX برا من از اون ماشیناس

    موافقم 7
    مخالفم 0
  16. Enayat

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    از روزی که nsx نسل دوم معرفی شد و گفتن موتور هیبرید داره! فهمید زیاد آینده خوبی ندارد!
    نسل اول در سال های دور نه نتها با پورشه ۹۱۱ هم نسل خودش بلکه با فراری های سرکش اون زمان مقایسه می شد و در رقابت همه رو شگفت زده کرد….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    طراحی nsx خیلی به دلم نشسته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Sibhan

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    صد درصد nsx

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا