آکورا

بررسی آکورا اینتگرا تایپ S در رقابت پیست و درگ با هوندا سیویک تایپ R

در این مطلب، ابتدا بررسی اجمالی از آکورا اینتگرا تایپ S خواهیم داشت و سپس به تماشای رقابت آن با سیویک تایپ R در مسافت ۴۰۰ متر و پیست خواهیم نشست.

آکورا اینتگرا که به‌تازگی احیا شده، به دلیل ارائهٔ ترکیبی از کابین جادار، هندلینگ چابک و ارگونومی خوب، یک از خودروهای مطلوب بازار محسوب می‌شود تا جایی که به‌عنوان خودرویی روزمره، یافتن مدلی بهتر از آن دشوار خواهد بود؛ اما اگر بخواهیم به بزرگ‌ترین مشکل اینتگرا اشاره کنیم، باید کاپوت را بالا بزنیم یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با تنها ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته و به گاز زیادی نیاز دارد تا وارد عمل شود.

برای اینتگرا اما مثل اجدادش، به‌تازگی یک نسخهٔ داغ‌تر ارائه شده که علاقه‌مندان را بیشتر هیجان‌زده خواهد کرد. اینتگرا تایپ S به‌زودی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، تعلیق سفت‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و ظاهر تهاجمی‌تر راهی بازار خواهد شد اما برخلاف اینتگرا تایپ R دههٔ ۹۰، این مدل جدید راحتی را فدای سرعت نمی‌کند و سواری فوق‌العاده‌ای دارد.

با فشردن دکمهٔ استارت، موتور ۲ لیتری توربو صدای جذابی را از سه سر اگزوز عقب بیرون می‌دهد هرچند که ممکن است به نظر برخی این موتور در مقایسه با ۲ لیتری‌های فولکس‌واگن گلف R، آئودی S3 و مرسدس CLA35 AMG کمی خشن باشد. همچنین اینتگرا تایپ S برخلاف رقبای ژرمن، فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما همین موضوع می‌تواند نقطهٔ قوت آن باشد زیرا آکورا به‌عنوان تنها خودروی گیربکس دستی این کلاس، واقعاً درخشان عمل می‌کند.

البته اینتگرا تایپ S از مشکل تأخیر در کاهش دور موتور هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز رنج می‌برد که در اکثر پیشرانه‌های مدرن دیده می‌شود اما در کنار گیربکس دستی بیشتر خود را نشان می‌دهد. بااین‌حال، با کمی آهسته‌تر کردن تعویض دنده یا برداشتن پا از روی پدال گاز، می‌توان به شتاب هیجان‌انگیزی دست پیدا کرد. طبق احساس ما، این خودرو می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد اما آکورا هنوز عددی در این رابطه منتشر نکرده است.

دیفرانسیل لغزش محدود همواره چسبندگی پایداری را فراهم می‌کند و تعلیق جلوی برگرفته از هوندا سیویک تایپ R نیز مشکل تأثیر گشتاور روی فرمان را به‌طور کامل حذف کرده است. اینتگرا تایپ S اما چیزهای بسیار بیشتری از تعلیق را از سیویک قرض گرفته تا جایی که می‌توان آن را یک تایپ R راحت‌تر و لوکس‌تر دانست. این یعنی در اینجا شاهد همان پیشرانه، همان گیربکس و همان شاسی هستیم و آکورا صرفاً ۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به سیویک دارد؛ بنابراین، مقایسهٔ پرفورمنس این دو خودرو می‌تواند جالب باشد و تراتل هاوس همین کار را انجام داده است.

ابتدا دو خودرو برای برگزاری مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند و شرایط کاملاً یکسان است زیرا درحالی‌که سیویک ۵ اسب بخار ضعیف‌تر است اما ۱۴ کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. بااین‌حال، در ۴۰۰ متر همان ۵ اسب بخار تأثیر خود را نشان می‌دهد و اینتگرا با اختلافی جزئی پیروز می‌شود. سپس نوبت به رقابت در پیست می‌رسد و دو خودرو راهی مسیر تراتل هاوس می‌شوند. جالب اینکه سیویک و اینتگرا هردو دقیقاً زمان یکسان ۱ دقیقه و ۱۳.۵۵ ثانیه را ثبت می‌کنند. این زمان از خودروهایی قدرتمندی مثل لکسس RC F، دوج چلنجر هلکت ردآی، فولکس‌واگن گلف R و نیسان Z سریع‌تر بوده و با نسل قبلی ب‌ام‌و M2 کامپتیشن با ۴۱۰ اسب بخار قدرت تنها دوصدم ثانیه فاصله دارد.

به‌طورکلی، آکورا اینتگرا تایپ S ازهرجهت خودروی هیجان‌انگیز و شایان توجهی است اما نادیده گرفتن رقبایی که تکنولوژی‌های بیشتری ارائه می‌کنند هم دشوار خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، پکیج سوپر کروز در کادیلاک CT4-V و همین‌طور تهویه و ماساژور صندلی‌های جلوی CLA35 وسوسه‌انگیز است درحالی‌که آئودی S3 با قیمتی کمتر از آکورا، به‌صورت استاندارد سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می‌کند و سواری بسیار راحت و آرامی دارد. با همهٔ این‌ها، اینتگرا تایپ S به لطف پرفورمنس چشمگیر و قابلیت استفادهٔ روزمره، انتخاب ایده‌آلی برای خیلی‌ها خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

اینتگرا تایپ S

سیویک تایپ R

آئودی S3

کادیلاک CT4-V

مرسدس CLA35

ب‌ام‌و M235i

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲.۷ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار ۳۲۵ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۵۱۵ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو چهارچرخ عقب یا چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۶۰ کیلوگرم ۱۴۴۶ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۶۱۵ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۹۹۵ دلار ۴۴,۸۹۰ دلار ۴۸,۰۹۵ دلار ۴۸,۴۹۰ دلار ۵۰,۶۵۰ دلار ۴۸,۵۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خفنه خوشگله

    موافقم 26
    مخالفم 0
    1. TRD PRO

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تازه اکثرا ماها این خودرو ها رو فقط تو عکس میبینیم
      دیدنشون از نزدیک ، ظرافت و هنر و زیباییشون رو نشون میده .

      موافقم 24
      مخالفم 0
  2. محمد ب

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    حتما ماشین خوبی هست اما قیمت بیشتر برای یه سیویک جالب نیست کلاس خودرو های لوکس نیازمند تفاوتهای بیشتری هست

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مرسدس و ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 11
  4. MehdiTurbo

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    خودروی جذابیه ولی من لوکسی توش ندیدم تو کلاس و قیمت لوکساس
    پشتشم خیلی شبیه جنسیس کوپه شده مخصوصا این جنسیس کوپه هایی که تو ایرانم برمیدارن چراغشان خودشام عوض میکنن
    از لحاظ طراحی بی ام و و بنز تو این نسل خاب کردند ولی واقعا حس لوکسی توشون هست اکورا طراحیش خوبه ولی حس لوکسی نیس

    موافقم 4
    مخالفم 31
  5. وی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    اینتگرا و سویک rخودرو های نمادین هستند
    این خودش یه نقطه قوت بزرگ دربرابر رقباست

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. Siyavash

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    عاشق جفتشونم..عالی تر از عالی..بابا تورو خدا اینارو وارد کنید به والله دیگه عقده ای شدیم رفت..آدم تویه یه سنی چیزی رو دوس داره بعد اون سن که علاقه به چیز داری اگه دستت برسه دیگه اصلا خوشت نمیاد..
    الان باید جوون هامون به جای ۲۰۶ هایه اشغالی و ۲۰۷ هایه قلابی باید این آکورد و هوندا رو داشته باشن..باور کنید داریم پول اینارو میدیم ولی پراید و پژو سوار میشیم..موتور رو نگاه ۲لیتری۳۲۰اسب قدرت آدم دیونه میشه از خوشحالی….
    قیمتشون یه قیمت معمولی هست ۵۰ هزارتا…..

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. enayat

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      برند آکورا در بین دیگر برندهای ژاپن بعداز nsx زیاد مورد پسند ماشین بازا نبود؛ وای شاید با نسل جدید اینتگرا تایپ a و حتی سدان جدید TLX دوبار به سر زبان ها بیفته و دل ماشین بازها و ماشین دوست ها (کسانی ماشین سواری دوست دارند ولی در حالت روزمرگی و فابریک !) به دست بیاره…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. همایون

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    اینکه گیربکس دستی داره خیلی خوبه ولی اگه قدرت انتخاب گیربکس اتوماتیک روهم به مشتری میداد حتما فروشش خیلی بیشتر میشد چون کسایی که به عنوان خودرو روزانه استفاده میکنن و فقط اوضاع مالیشون جوری هست که فقط یه خودرو دارن معمولا اتوماتیک ترجیح میدن و دستی رو کسایی بر میدارن که عشق ماشین هستن و چندتا خودرو دارن حتما واسه اینکه گاهی از رانندگی لذت ببرن خودرو دنده دستیشون رو میندازن تو جاده ولی همونها هم وقتی تو ترافیک با خانواده هستن اتوماتیک رو ترجیح میدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. بنده حقیر

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط هوندا سیویک تایپ R
    و کادیلاک CT4-V

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا