آکورا

معرفی آکورا MDX مدل 2025 با ظاهر اسپرت‌تر و فناوری بیشتر

فیس‌لیفت آکورا MDX با به‌روزرسانی‌هایی مثل نمایشگر لمسی جدید و سیستم صوتی بهتر به همراه تغییرات جزئی ظاهری از ماه آینده راهی بازار خواهد شد.

این روزها در اکثر خودروهای جدید نمایشگرهای لمسی بزرگی را می‌بینیم اما برخی خودروسازان مثل آکورا هنوز در برابر این تکنولوژی مقاومت می‌کنند. این شرکت در خودروهایی مثل MDX، بجای نمایشگر لمسی، پد لمسی را ارائه می‌کرد که استفاده از آن دشوار بود و شبیه یادگاری از گذشته به نظر می‌رسید. حال آکورا سرانجام با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ MDX مدل ۲۰۲۵، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدیدی را با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ارائه کرده است.

این نمایشگر جدید علاوه بر برخورداری از قابلیت لمسی، به خدمات گوگل و همین‌طور اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر تکنولوژی‌های MDX مدل ۲۰۲۵ هم می‌توان به وای‌فای، به‌روزرسانی از راه دور و استارت از راه دور اشاره کرد. در همین حال، حذف پد لمسی امکان اصلاح طراحی کنسول مرکزی را هم فراهم کرده است که حالا طراحی منظم‌تری پیدا کرده و نه‌تنها محفظهٔ اشیاء بزرگ‌تری را ارائه می‌کند بلکه دسترسی شارژر بی‌سیم گوشی را هم آسان‌تر کرده است. علاوه بر این، تیپ پایه از دو بلندگوی بیشتر بهره‌مند شده و تعداد بلندگوهای سیستم صوتی پریمیوم B&O هم به ۱۹ رسیده است.

به‌روزرسانی‌های بیرونی MDX مدل ۲۰۲۵ جزئی هستند اما با کمی دقت می‌توان متوجه سپر جلوی اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای متفاوت شد. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی همچنین از چراغ‌های جلو و عقب تیره‌تر و رنگ‌های بیرونی جدیدی هم بهره‌مند شده است. در تیپ‌های بالاتر نیز شاهد ارائهٔ پکیج تکنولوژی خواهیم بود که رینگ‌های ۲۰ اینچی جدیدی را به همراه عایق‌های صوتی بیشتر و شیشهٔ عقب چندلایه ارائه می‌کند تا کابین ساکت‌تری را فراهم کند.

در بخش ایمنی شاهد ارائهٔ دوربین جدید و رادار موج میلی‌متری هستیم که تشخیص بهتر و میدان دید گسترده‌تری را فراهم می‌کند. آکورا همچنین نسخهٔ جدید A-Spec را هم ارائه کرده که ترکیبی از ظاهر اسپرت بیرونی و کابین لوکس‌تر با ماساژور صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی و… را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در آخر هم به پرچم‌دار این خانواده یعنی MDX تایپ S می‌رسیم که با جلوپنجرهٔ بدون قاب، سپر جلوی تهاجمی‌تر با تریم مشکی براق و رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید دورنگ از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود.

این نسخه در داخل هم از صندلی‌های جدید با نشان تایپ S روی پشت‌سری‌ها و سیستم صوتی جدید B&O با ۳۱ بلندگو بهره می‌برد. زیر کاپوت MDX تایپ S همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ قبلی قرار گرفته است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا متصل می‌شود. در نسخهٔ معمولی هم شاهد پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور هستیم که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. آکورا MDX مدل ۲۰۲۵ ماه آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    واقعا چرا تا حالا یک دونه آکورا حتی گذر موقت هم تو عمرم ندیدم
    اگه کسی دیده تو ایران بگه لطفا
    نمیدونم چرا به غیر از داشبورد و داخل ماشین بیرون ماشین زیاد حس لوکس بودنو منتقل نمیکنه و خیلی گیرا نیست
    شخصا از طراحی ظاهری اینفینیتی و لکسوس بیشتر خوشم میاد خیلی پخته ترن
    خیلی سوال شده واسم هوندا برند لوکسشو تو کدوم کشورا بیشتر میفروشه ولی احتمالا آمریکا باشه دیگه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      قبول دارم ظاهر سلیقه‌ایه اما این ام دی ایکس جزو ماشیناییه که به نظرم خیلی قشنگه و من هنوز بهش عادت نکردم و معمولا سر برمی گردونم. ماشینای دیگه‌ای که من ظاهرشونو خیلی دوست دارم و اتفاقا خیلیاشون تو عکس به قشنگی واقعیشون نیستن یکی مزدا سی ایکس ۹۰عه یکی کادیلاک ایکس تی ۶. تویوتا توندرا هم خوبه به نظرم. سیلورادو هم از عکسش قشنگ‌تر و با ابهت‌تره. فورد اکسپلورر هم خیلی خوبه. بعد اینکه با وجود اینکه عاشق برانکو ام اما به نظرم ظاهر رنگلر بهتره. دیفندرم باز به نظرم از عکسش خیلی جذاب‌تره. از طرفی بعضیا هم به نظرم از عکسشون بدترن. الان سیرا و یوکان تو ذهنمه. جلوپنجره و چراغش خیلی بزرگه. حالا می‌دونم همه اینا سلیقه‌ایه اما برام جالب بود این اختلاف جذابیت نسبت به عکسشون.

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. پویا

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (456 ديدگاه)

      من پارسال تو یه روستایی تو چهارمحال و بختیاری دیدم فکر میکنم همین mdx بود
      ظاهرش از نزدیک گنده تر و قشنگ تر بنظر میاد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5504 ديدگاه)

    مدلای چند سال پیش آکورا MDX مصرف بنزین بالایی داشتن و باید عملکرد مدل ۲۰۲۵ تو این زمینه چجوریه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. KAIZEN

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    طراحیش کاملا با لکسوس rx قابل رقابته حتی شاید تو بعضی موارد بهتره
    من طراحی داشبورد اینو بالاتر از لکسوس میبینم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. Moein

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    بینظیر و کامل

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. Ali

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقای اشتری عزیز لطفا وقتی ماشین جدید معرفی شد عکس از نمای داخل و بیرون بیشتر بزارین

    خیلی کم عکس میزارین

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. مجتبی .

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    واقعا فوق العادست فکرکنم از لکسوس اسپرت تر باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. محمد پورحیدری

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اینه هوندا

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا