آکورا NSX تایپ R و اسپایدر اواخر سال 2021 پدیدار میشوند
تاکنون شایعات زیادی درباره تولید نسخههای متنوعی از سوپرکار هیبریدی آکورا منتشر شدهاند. ظاهراً ژاپنیها ایده تولید چنین مدلهایی را کنار نگذاشته اما خب رسانه ژاپنی Best Car ادعا میکند به این زودیها اعضای جدید خانواده NSX را نخواهیم دید.
گفته شده مدل کاملاً مورد انتظار NSX تایپ R قرار است در اکتبر 2021 با و پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی ارتقا یافته معرفی شود. در این خبر اشارهای به سه پیشرانه الکتریکی نشده اما Best Car میگوید قدرت این پیشرانه درونسوز به حدود 641 اسب بخار خواهد رسید. اگر این رقم درست باشد شاهد افزایش قدرت حدود 70 اسب بخاری نسبت به NSX استاندارد خواهیم بود. گشتاور خودرو نیز احتمالاً از 645 نیوتون متر فعلی فراتر خواهد رفت اما میزان افزایش آن شاید به اندازه قدرت پیشرانه نباشد.
NSX تایپ R همچنین طبق شنیدهها دارای بهبودهای دیگری نیز خواهد بود. NSX-R دهه 90 میلادی کاهش وزن حدود 120 کیلوگرمی نسبت به نسخه استاندارد داشت. استفاده گسترده از فیبر کربن میتواند وزن تایپ R را نسبت به وزن 1759 کیلویی مدل استاندارد کاهش دهد.
بدنهای گیراتر با آئرودینامیک بهتر نیز میتواند در برنامههای آکورا قرار داشته باشد. به این لیست میتوان ترمزها و شاسی ارتقا یافته را نیز اضافه کرد. تمامی این موارد فعلاً در حد گمانهزنی هستند اما قطعاً با هویت تایپ R همخوانی فوقالعادهای خواهند داشت. برخی افراد احتمالاً امیدوار به اعمال تغییراتی شبیه خودروی مسابقه GT3 و همان طراحی دیفرانسیل عقب هستند. از طرف دیگر حذف پیشرانههای الکتریکی میتواند باعث کاهش قابلتوجه وزن NSX تایپ R نیز شود.
اما در خبر دیگر هم به تولید NSX اسپایدر و معرفی آن در دسامبر 2021 اشاره شده است. جزئیات زیادی از این مدل در دست نیست اما ظاهراً سقف آن از نوع تارگا و جداشدنی خواهد بود.
همچون همیشه این خبرها با آب و تاب فراوان منتشر شده و باید منتظر اخبار رسمی و بیشتر از این مدلها بود.