رونمایی از MDX جدید، دینامیک‌ترین شاسی‌بلند پرچم‌دار آکورا

پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 09:30
مطالعه 9 دقیقه
2022_Acura_MDX_01
همان‌گونه که قول داده شده بود آکورا از نسل جدید MDX رونمایی کرد. این شاسی‌بلند سه ردیفه و پرچم‌دار وارد چهارمین نسل خود شده است.
تبلیغات

در مقایسه با نسل پیشین، آکورا MDX 2022 جدید کمی پهن‌تر شده و فاصله بین محوری آن نیز افزایش یافته است؛ اما بیشترین تغییرات ابعادی این خودرو در نسبت داشبورد به اکسل (dash-to-axle ratio) یا همان فاصله داشبورد تا محور جلو رخ داده که حدود 15.2 سانتی‌متر بیشتر شده است.

این امر باعث شده کابین خودرو به سمت عقب کشیده شده و خط کاپوت به‌طور قابل‌توجهی طویل‌تر شود. چرخ ها نیز بزرگ‌تر شده و به گوشه‌های بدنه برده شده‌اند تا MDX جدید ظاهر بسیار دینامیکی داشته باشد.

البته که این تغییرات به لطف استفاده از پلتفرمی کاملاً جدید میسر شده است. این پلتفرم به منظور ارائه پرفورمنس بالای نسخه تایپ S توسعه یافته است. برای اولین بار در تاریخ این مدل، MDX هم‌اکنون دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو است که با همراهی سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب هندلینگ دقیق‌تر و درگیر کننده تری ارائه خواهد کرد و همچنین کیفیت و راحتی سواری آن نیز بهبود خواهد یافت.

در بخش جلو از جایگاه آلومینیومی برای دامپرها استفاده شده تا ایزولاسیون صدای بهتری صورت گرفته باشد. همچنین ساب فریم جلوی جدید نیز موقعیت متفاوتی داشته و هندلینگ بهتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این‌ها در بخش عقب بدنه از تنظیمات جدیدی برای جایگاه دامپرها استفاده شده است. همچنین این دامپرها نیز 41 درصد سفت تر شده‌اند تا ایزولاسیون صدای بهتر صورت بگیرد. هندلینگ خودرو در این بخش نیز بهتر شده است.

وقتی درب خودرو را باز کنید شاهد لوکس‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین طراحی کابین آکورا خواهید بود. متریل باکیفیتی همچون چوب واقعی، آلومینیوم برس خورده و چرم میلانوی نرم در جای‌جای کابین وجود داشته و حتی می‌توان به‌صورت سفارشی از پشت آمپرهایی با حاشیه‌های چرم استفاده کرد. آکورا 6 طرح رنگی متفاوت از جمله قهوه‌ای، خاکستری و اسپرسو را برای MDX 2022 ارائه می‌کند. نسخه‌های A-Spec به‌صورت انحصاری با چرم قهوه‌ای یا قرمز و با عناصر مشکی عرضه خواهند شد.

این کراس اوور جدید از پشت آمپرهای کاملاً جدید آکورا که ابعاد 12.3 اینچی دارند عرضه خواهد شد. یک نمایشگر سربالای تمام‌رنگی 10.5 اینچی نیز در دسترس است.

جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی این برند دارای قوی‌ترین CPU بوده و از نمایشگر فول HD با ابعاد 12.3 اینچ برخوردار است. اینترفیس تاچ پد آکورا باقی مانده و دقیق‌تر و بهتر از قبل شده است. به این موارد باید شارژ بی‌سیم گوشی، اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد را نیز اضافه کرد.

آکورا سه سیستم صوتی متفاوت را برای MDX جدید در نظر گرفته است. نسخه‌های پایه دارای سیستم صوتی 7 کاناله با 9 بلندگو و قدرت 350 وات خواهند بود درحالی‌که پکیج تکنولوژی شامل سیستم صوتی ELS با 12 بلندگو و قدرت 550 وات است. نسخه‌های A-Spec و پکیج ادونس نیز به سیستم صوتی سه‌بعدی LES با 16 بلندگو و 710 وات قدرت مجهز خواهند بود.

وقتی همه صندلی‌ها در جای خود قرار داشته باشند این خودرو ظرفیت حمل 7 نفر را خواهد داشت. آکورا MDX 2022 برای اولین بار در این کلاس از صندلی مرکزی جداشدنی در ردیف دوم سود می‌برد و بنابراین از حالت سه‌نفره سنتی می‌توان آن را به دو صندلی کاپیتانی با استراحت گاه دست پهن در وسط تبدیل کرد.

ژاپنی‌ها مدعی هستند ردیف سوم این خودرو جادارتر بوده و از فضای پا و سر بهتری سود می‌برد. به این موارد باید سانروف پانورامیک استاندارد را نیز اضافه کرد.

مشتریان در ابتدا فقط حق انتخاب پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با پدال شیفترها را خواهند داشت. این پیشرانه 290 اسب بخار قدرت داشته و نیروی خود را به‌صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می‌کند اما سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز در دسترس خواهد بود.

این سیستم چهار چرخ محرک وارد چهارمین نسل خود شده و ظرفیت گشتاور عقب آن 40 درصد بیشتر شده و انتقال گشتاور از جلو به عقب نیز 30 درصد سریع‌تر از قبل صورت می‌گیرد. در کل سیستم چهار چرخ محرک آکورا می‌تواند تا 70 درصد گشتاور را به چرخ های عقب منتقل کرده و تا 100 درصد گشتاور ورودی به چرخ های عقب را به چرخ های چپ یا راست توزیع کند. نتیجه این امر ایجاد هندلینگ تیزتر و توانایی بیشتر در عبور از پیچ‌ها می‌باشد.

افرادی که می‌خواهند از مزیت‌های کامل سیستم چهار چرخ محرک آکورا لذت ببرند باید منتظر تابستان سال 2021 باشند زیرا در آن زمان نسخه پرچم‌دار MDX تایپ S معرفی خواهد شد. این خودرو از پیشرانه کاملاً جدید 6 سیلندر 3 لیتری 355 اسبی استفاده خواهد کرد.

اسپورت ترین عضو خانواده MDX جدید از رینگ‌های 21 اینچی سود برده و به ترمزهای بزرگ‌تر با چهار پیستون در کالیپرهای جلو مجهز خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به جلوپنجره متمایز، چهار خروجی اگزوز و تریم مشکی براق در بدنه بجای تریم کروم استاندارد اشاره کرد.

اولین نمونه‌های آکورا MDX 2022 از دوم فوریه و با قیمت پایه 46900 دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و قیمت 48900 دلار برای نسخه‌های چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.