مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا

دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Acura-Type-S-1
آکورا به‌تازگی با نسل جدید سدان TLX، نشان تایپ S خود را بازگردانده است اما این کار موجب است برخی را کنجکاو کند که معنی دقیق این نشان چیست. به همین...
تبلیغات

آکورا به‌تازگی با نسل جدید سدان TLX، نشان تایپ S خود را بازگردانده است اما این کار موجب است برخی را کنجکاو کند که معنی دقیق این نشان چیست. به همین دلیل، آکورا با انتشار ویدئویی، تاریخچهٔ تایپ S را توضیح داده است. به زبان ساده، تایپ S به معنای خودروی اسپرت‌تر است اما آکورا با این نشان می‌گوید یک محصول تایپ S باید از مدل استانداردی که بر اساس آن ساخته شده بهتر حرکت کند، بپیچد و متوقف شود؛ اما مأموریت تایپ S صرفاً به پرفورمنس محدود نمی‌شود و برخلاف تایپ R، خودروهای تایپ S هنوز هم از راحتی مناسبی برخوردار هستند. آکورا معتقد است که برای داشتن خودروی اسپرتی که از همه لحاظ متناسب باشد، می‌توان کمی از پرفورمنس را قربانی کرد.

کپی لینک

آغاز داستان تایپ S به لطف هوندا

این داستان برای اولین بار با مدل NSX تایپ S در سال 1997 در ژاپن آغاز شد. به گفتهٔ رئیس سابق بخش تحقیق و توسعهٔ هوندا و مدیر توسعهٔ این مدل «اریک برکمن»، این خودرو الهام‌بخش مهندسین هوندا در آمریکای شمالی برای ساخت پروتوتایپی بنام AC-R بوده است. برکمن دراین‌باره می‌گوید:

AC-R اساساً یک خودروی نمایشی بود که می‌توانست به سرعت 267 کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی 1 جی دست پیدا کند اما ارزش واقعی این پروتوتایپ این بود که همهٔ کارکنان شرکت را مشتاق ساخت خودرویی از این نوع با برند آکورا کرد. درنهایت ما تصمیم گرفتیم که تمام آن خوبی‌ها را به آکورا CL تزریق کنیم و درنتیجه مدل 3.2CL تایپ S به‌عنوان اولین محصول تایپ S در آمریکای شمالی شکل گرفت

این خودرو که بین سال‌های 2001 تا 2003 تولید شد، به یک پیشرانهٔ 3.2 لیتری V6 با 260 اسب بخار قدرت مجهز شده بود و از نمونهٔ استاندارد با 225 اسب بخار قدرت قوی‌تر بود. علاوه بر این، اولین محصول تایپ S آکورا به فرمان سریع‌تر، تنظیم اسپرت تعلیق و لاستیک‌های بهتر روی رینگ‌های بزرگ‌تر هم مجهز بود که پیچیدن و توقف بهتری را فراهم می‌کردند. پس‌ازاین، مدل 3.2TL تایپ S در سال‌های 2002 و 2003 به بازار آمد که از همان پیشرانه و ارتقاءهای یکسان تعلیق و رینگ و لاستیک استفاده می‌کرد.

بین سال‌های 2002 تا 2006، آکورا RSX نشان تایپ S را دریافت کرد. این خودرو با برخورداری از 200 اسب بخار قدرت، 40 اسب بخار از نسخهٔ استاندارد RSX قوی‌تر بود. سپس در سال‌های 2007 و 2008 مدل TL تایپ S ارائه شد که از پیشرانهٔ شش سیلندر 286 اسب بخاری، ارتقاء رینگ و لاستیک، ترمزهای چهار پیستونهٔ برمبو، تعلیق اسپرت و چهار سر اگزوز بهره می‌برد.

مأموریت تایپ S امروز نیز با مدل TLX تایپ S ادامه پیدا کرده است و به نظر می‌رسد واکنش مردم به این نشان خوب بوده است زیرا کل ظرفیت این سدان اسپرت در کانادا ظرف تنها 8 ساعت به‌طور کامل فروخته شد. مرحلهٔ بعدی نشان پرفورمنس آکورا نیز مدل MDX تایپ S به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تایپ S خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.