آکورا اینتگرا 2023 در برابر سیویک Si، الانترا N، سوبارو WRX و فولکس جتا GLI

سه‌شنبه 2 آذر 1400 - 17:30
مطالعه 10 دقیقه
Acura-Integra-2
آکورا اینتگرا برگشته است! خب البته این بازگشت را نمی‌توان بازگشتی تمام‌عیار دانست. چند هفته پیش شاهد رونمایی از پروتوتایپ اینتگرا بودیم که ایده‌ای...
تبلیغات

آکورا اینتگرا برگشته است! خب البته این بازگشت را نمی‌توان بازگشتی تمام‌عیار دانست. چند هفته پیش شاهد رونمایی از پروتوتایپ اینتگرا بودیم که ایده‌ای بسیار خوب از آنچه برای سال بعد انتظار داریم ایجاد می‌کند.

مدیر برند آکورا می‌گوید:

اینتگرا یکی از نمادین‌ترین محصولات تاریخ آکورا است. این خودروی جدید همچنان حس و حال منحصربه‌فرد اینتگرای اصیل و موقعیت بازار مناسب را ارائه خواهد داد و از پرفورمنس و استایل احساسی به همراه فضای بار و کابین خوب سود خواهد برد.

اگرچه هنوز برخی سؤالات درباره این خودرو وجود دارد اما آکورا اعلام کرده اینتگرای جدید قیمتی حدود 30 هزار دلار خواهد داشت. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربویی خواهد بود که احتمالاً در سیویک Si نیز بکار رفته است. با دانستن این مشخصات مشتاقیم اینتگرا را با برخی رقبای پرطرفدار مقایسه کنیم.

اگرچه اینتگرا جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران دارد اما از زمان بازنشسته شدن نسل پیشین این خودرو در سال 2006 تاکنون اتفاقات زیادی در بازار سدان های اسپورت افتاده است. خب آیا اینتگرای جدید می تواند انتظارات طرفداران را برآورده کند یا اینکه همچنان سایه مدل‌های قبلی روی این خودرو سنگینی خواهد کرد؟

  • آکورا اینتگرا جدید

قیمت: 30 هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو

قدرت: فراتر از 200 اسب بخار (تخمینی)

گیربکس: 6 سرعته دستی/CVT

موعد عرضه: سال 2022

اگرچه فعلاً قدرت رسمی پیشرانه این خودرو اعلام نشده اما می‌دانیم نسخه 1.5 لیتری موجود در سیویک Si خروجی 200 اسبی و گشتاور 260 نیوتون متری دارد.

ما همچنین می‌دانیم که آکورا اینتگرا با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد و این هم یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران چنین خودروهایی است. احتمالاً وجود یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز به ایجاد سواری هیجان‌انگیز کمک خواهد کرد اما در این صورت اینتگرا تنها خودرویی نخواهد بود که چنین تجربه سواری را به طرفداران خواهد بخشید.

حالا بیایید نگاهی هم داشته باشیم به جدی‌ترین رقبای این خودروی تازه‌نفس!

  • هوندا سیویک Si 2022

قیمت: 27300 دلار

پیشرانه: 1.5 لیتری توربو

قدرت: 200 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته دستی

موعد عرضه: اکنون

همان‌گونه که گفته شده بخش اعظم زیرساخت فنی آکورا اینتگرا از سیویک Si قرض گرفته شده است. حالا مشخص نیست که آیا آکورا برای توجیه قیمت بیشتر اینتگرا از نسخه قوی‌تر این پیشرانه استفاده خواهد کرد یا اینکه فقط به لوکس‌تر بودن برند خود بسنده خواهد نمود.

البته هوندا قول داده یازدهمین نسل سیویک Si بهترین هندلینگ، بیشترین تجهیزات و هیجان‌انگیزترین سواری را در تاریخ سیویک Si ارائه می‌کند. البته احتمال معرفی اینتگرا تایپ S با قدرت بیشتر هم وجود دارد اما آیا مردم سیویک Si خوب را رها کرده و اینتگرای پایه را انتخاب خواهند کرد؟ زمان چنین چیزی را مشخص خواهد نمود.

  • هیوندای الانترا N مدل 2022

قیمت: 30 هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: 2 لیتری توربو

قدرت: فراتر از 276 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته دستی/8 سرعته اتوماتیک

موعد عرضه: سال 2022

هیوندای با ترفندهای قدیمی خود بازگشته و قیمت ارزان را با قدرت و پرفورمنس خوب ترکیب کرده است. الانترا N یک معامله خوب و ارزان‌قیمت است، خودرویی که قدرت 276 اسبی و گشتاور 391 نیوتون متری را به چرخ های جلو می‌فرستد. البته با انتخاب حالت بوست می‌توان مدت اندکی از قدرت 286 اسبی هم لذت برد.

این قدرت زیادی بوده و اگرچه قیمت رسمی الانترا N اعلام نشده اما این خودرو ارزان‌تر خواهد بود. سدان اسپورت هیوندای می‌تواند یک رقیب جدی برای رقبای ژاپنی بوده و باید منتظر ماند و دید مشتریان چه انتخابی خواهند داشت.

  • سوبارو WRX

قیمت: 30 هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو

قدرت: 271 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته دستی/ CVT

موعد عرضه: سال 2022

سوبارو نسل جدید WRX را اوایل سال بعد روانه بازار خواهد کرد و انتظار می‌رود این خودرو قیمت حدود 30 هزار دلار داشته باشد. در بطن این خودرو پیشرانه 2.4 لیتری توربو با خروجی 271 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر قرار خواهد گرفت که اگرچه اندکی کم‌توان‌تر از الانترا N است اما در هر صورت قدرت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. همچنین این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو نیز سود می‌برد.

مشتریان خواهند توانست از بین گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا CVT یکی را انتخاب کنند.

  • فولکس‌واگن جتا GLI 2022

قیمت: 30995 دلار

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو

قدرت: 228 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته دستی/7 سرعته دوکلاچه

موعد عرضه: اکنون

جتا GLI به‌روزرسانی ملایمی را برای مدل 2022 خود تجربه کرده و قیمت 30995 دلاری دارد و با گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. پیشرانه 2 لیتری این سدان آلمانی هم قدرت 228 اسبی و گشتاور 349 نیوتون متری دارد که بیشتر از اینتگرا است.

جتا GLI 2022 فقط با یک تریم فول عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که فولکس می‌تواند مچ اینتگرا را بخواباند یا خیر اما جتا GLI پرفورمنس خوبی را عرضه می‌کند.

  • فولکس‌واگن گلف GTI 2022

قیمت: 29545 دلار

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو

قدرت: 241 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته دستی/7 سرعته دوکلاچه

موعد عرضه: اکنون

جتا GLI دیگر یک گلف با صندوق‌عقب نیست. به این ترتیب اگرچه هر دو خودرو از یک پیشرانه استفاده می‌کنند اما گلف GTI بازار آمریکا دارای قدرت 241 اسبی و گشتاور 370 نیوتون متری است. قیمت این خودرو از 29545 دلار شروع می‌شود که آن را به گزینه‌ای مناسب بدل می‌کند.

این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های گروه فولکس‌واگن سود برده و شاید از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی خیلی خوب نباشد اما گیربکسی سنتی و پرفورمنسی قابل‌قبول را ارائه می‌کند. چه کسی به اینکه گلف GTI یک سدان نیست اهمیت می‌دهد؟

خب با رقبای نزدیک آکورا اینتگرا جدید آشنا شدید و کمی هم از آن‌ها برای شما گفتیم. انتخاب شما کدام‌یک از این خودروهاست؟

[poll id="106"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.