درگ هیجانانگیز جنسیس G70، آکورا TLX تایپ S و شورلت کامارو LT1
وقتی حرف از سدانهای اسپرت میشود، اول از همه ژرمنها به ذهن میآیند اما خودروسازان دیگری هم اقدام به ساخت این چهاردرهای جذاب میکنند که شاید ساختههای آنها خیلی موردتوجه قرار نگرفته باشد. جنسیس G70 3.3T و آکورا TLX تایپ S دو نمونه از همین خودروها هستند که حالا برای برگزاری مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند. در این جمع اما یک ماسل کار هم حضور دارد که شاید سنخیتی با سدانهای مذکور نداشته باشد اما تقابل آن با آکورا و جنسیس میتواند این رقابت را جذابتر کند.
جنسیس G70 از یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزنی 1787 کیلوگرمی را جابجا کند. در سینهٔ TLX تایپ S هم مثل رقیب کرهای یک موتور V6 توئین توربو در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است اما این موتور از نوع 3 لیتری با 355 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور است که کمی ضعیفتر از G70 است. آکورا همچنین با وزن 1905 کیلوگرمی، سنگینتر هم هست.
شورلت کامارو LT1 اما نهفقط از لحاظ کلاس و فرم بدنه بلکه در قوای محرکه هم با این سدانها متفاوت است زیرا زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که 455 اسب بخار قدرت و 617 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی کامارو به میزان قابلتوجهی از رقبای خود قویتر است و کمترین وزن را هم دارد (1718 کیلوگرم) اما باید توجه داشت که در این خودرو نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود که میتواند در آغاز حرکت مشکلساز باشد.
در اولین درگ، این موضوع بهوضوح خود را نشان میدهد زیرا کامارو در ابتدا کاملاً عقب میافتد و آکورا که کمی زودتر از دو خودروی دیگر حرکت را شروع کرده با اختلاف پیشتاز میشود. بااینحال، در ادامه کامارو از جنسیس عبور میکند اما دیگر برای پیشی گرفتن از سدان ژاپنی فرصت ندارد و 400 متر با پیروزی آکورا و باخت جنسیس به پایان میرسد. در درگ دوم اما شرایط کاملاً متفاوت میشود و جنسیس که حالا لانچ بهتری دارد جلو میافتد اما بازهم مثل قبل، کامارو در ادامه این سدان کرهای را پشت سر میگذارد و این بار پیروز درگ میشود زیرا آکورا حالا که همزمان با رقبا حرکت را آغاز کرده نمیتواند جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.
پس از این درگها، دو مسابقهٔ رولینگ هم به ترتیب از سرعتهای 50 و 100 کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که نتیجهٔ آن مشابه درگ دوم یعنی پیروزی کامارو، دوم شدن جنسیس و باخت آکورا است.
مقایسه مشخصات فنی
| کامارو LT1 | آکورا TLX تایپ S | جنسیس G70 3.3T |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 3.0 لیتری V6 توئین توربو | 3.3 لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | 455 اسب بخار | 355 اسب بخار | 365 اسب بخار |
گشتاور | 617 نیوتن متر | 480 نیوتن متر | 510 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1670 کیلوگرم | 1905 کیلوگرم | 1787 کیلوگرم |
قیمت | 35,500 دلار | 53,700 دلار | 44,500 دلار |