درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا 3 توربو

یک‌شنبه 28 اسفند 1401 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault (1)
آکورا اینتگرا با پیشرانهٔ 1.5 لیتری 200 اسب بخاری و گیربکس CVT در مسابقهٔ درگ در برابر مزدا و گلف 250 اسب بخاری چه عملکردی خواهد داشت؟
تبلیغات

اینتگرا برای مدل 2023 در قالب یک سدان لیفت‌بک دوباره به سبد محصولات آکورا بازگشت. این خودرو درواقع بر اساس هوندا سیویک Si ساخته شده و از همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 200 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ اما برخلاف سیویک Si که صرفاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود، انتقال نیرو در اینتگرا به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد؛ با این ویژگی‌ها، آیا این سدان کامپکت ژاپنی می‌تواند در 400 متر حریف هاچ‌بک‌های اسپرتی مثل فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا 2 توربو شود؟

سم کارلیجن قصد دارد در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ دهد. اینتگرای قرمزرنگ حاضر در این ویدئو به گیربکس CVT مجهز است که قطعاً عملکرد آن به‌خوبی گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ گلف و شش سرعتهٔ اتوماتیک مزدا نیست. علاوه بر این، هردو هاچ‌بک مذکور 250 اسب بخار قدرت دارند و حتی مزدا 3 به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که این کار اینتگرا را بسیار سخت خواهد کرد. درهرحال، سم کارلیجن دو درگ از حالت سکون و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌کند تا ببینیم کدام خودرو سریع‌تر است.

در اولین درگ، همان‌طور که انتظار می‌رود مزدا به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو می‌افتد. در این درگ گلف لانچ خوبی ندارد و عقب می‌افتد اما در ادامه به هاچ‌بک ژاپنی نزدیک می‌شود. در درگ دوم، هر سه خودرو لانچ بهتری دارند اما گلف در مقایسه با درگ اول بیشترین پیشرفت را داشته و به‌سرعت فاصلهٔ اولیه با مزدا را جبران می‌کند تا از رقیب عبور کرده و پیروز شود. اینتگرا هم مثل درگ اول در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. دو مسابقهٔ رولینگ که از سرعت‌های 50 و 80 کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم با همین نتیجه به پایان می‌رسد.

البته با توجه به قدرت کمتر و گیربکس CVT اینتگرا، این عملکرد دور از انتظار نبود اما این ماشین به‌زودی با نسخهٔ تایپ S که بدون شک یک سیویک تایپ R در لباس شیک‌تر خواهد بود، جبران خواهد کرد. اینتگرا تایپ R که با مدل 2024 راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد، با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود. به‌احتمال‌زیاد، خروجی این موتور با سیویک تایپ R یکسان خواهد بود و بنابراین باید انتظار قدرتی 315 اسب بخاری را داشته باشیم که ورق را کاملاً برای سدان آکورا برمی‌گرداند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

آکورا اینتگرا

گلف GTI

مزدا 3 توربو

پیشرانه

1.5 لیتری I4 توربو

2.0 لیتری I4 توربو

2.5 لیتری I4 توربو

قدرت

200 اسب بخار

250 اسب بخار

250 اسب بخار

گشتاور

260 نیوتن متر

370 نیوتن متر

435 نیوتن متر

گیربکس

CVT

7 سرعته دوکلاچه

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

جلو

چهارچرخ

وزن

1415 کیلوگرم

1455 کیلوگرم

1535 کیلوگرم

قیمت

32,495 دلار

32,425 دلار

33,515 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.