درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S
از یک دهه پیش که اولین نمونههای تسلا مدل S به بازار آمدند، سدانهای الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای اسپرت زیادی را تحقیر کردند درحالیکه جدیدترین سدانهای بازار بسیار سریعتر از تسلاهای اولیه هستند. این خودروها با قدرتهای بالا و گشتاور فوری، در خط مستقیم میتوانند شتاب چشمگیری را به نمایش بگذارند اما اگر از یک خودروی الکتریکی بخواهیم با آن همه سرعت بشدت ترمز کند و دور بزند تا به خط شروع بازگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت آیا خودرویی مثل لوسید ایر بازهم میتواند خودرویی مثل آکورا NSX تایپ S که سبکتر و چابکتر است اما در خط مستقیم عملکرد کندتری دارد را شکست دهد؟
ادموندز در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود میخواهد به این سؤال پاسخ دهد. هرچند هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند اما NSX با 600 اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب الکتریکی 819 اسب بخاری خود ضعیفتر است که این اختلاف در گشتاور با 1200 نیوتن متر برای لوسید و 670 نیوتن متر برای آکورا بیشتر میشود. بااینحال، آکورا هم برتریهایی دارد که مهمترین آنها وزن بسیار سبکتر است. هرچند تایپ S با وزن 1775 کیلوگرم در دنیای سوپراسپرتها خودروی نسبتاً سنگینی محسوب میشود اما در کنار لوسید 2370 کیلوگرمی شبیه کاترهام 7 به نظر میرسد.
در اولین مسابقه از سه U-Drag این ویدئو، همانطور که انتظار میرود در 400 متر ابتدایی لوسید جلو میافتد و NSX را پشت سر میگذارد اما هنگام ترمز گیری و دور زدن، آکورا اختلاف را جبران کرده و خود را به رقیب الکتریکی میرساند. این اما کافی نیست و نهایتاً لوسید با اختلافی جزئی پیروز میشود. بااینحال، در مسابقهٔ دوم نتیجه عوض میشود و لوسید پس از دور زدن کاملاً عقب میافتد. این بار به نظر میرسد به دلیل داغ شدن باطریها در درگ اول، قدرت ایر افت کرده است. سپس نوبت به مسابقهٔ سوم میرسد که خودتان میتوانید در ویدئوی زیر نتیجهٔ آن را ببینید اما باید یادآوری کنیم که خودروهای الکتریکی فقط برای مقطعی میتوانند سریع باشند درحالیکه خودروهای پرفورمنس بنزینی بهگونهای ساخته شدهاند که بارها و بارها میتوان بدون افت عملکرد با آنها مسابقه داد.
مشخصات فنی
آکورا NSX تایپ S | لوسید ایر گرند تورینگ | |
پیشرانه | 3.5 لیتری V6 توربو هیبریدی | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | 600 اسب بخار | 819 اسب بخار |
گشتاور | 670 نیوتن متر | 1200 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1775 کیلوگرم | 2370 کیلوگرم |
قیمت پایه | 171,495 دلار | 139,000 دلار |
قیمت تستشده | 192,495 دلار | 140,500 دلار |