درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

یک‌شنبه 6 اسفند 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
لوسید ایر با 819 اسب بخار قدرت، در خط مستقیم خودروی بسیار سریعی است اما آیا در U-Drag رفت و برگشتی می‌تواند آکورا NSX تایپ S را مغلوب کند؟
تبلیغات

از یک دهه پیش که اولین نمونه‌های تسلا مدل S به بازار آمدند، سدان‌های الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای اسپرت زیادی را تحقیر کردند درحالی‌که جدیدترین سدان‌های بازار بسیار سریع‌تر از تسلاهای اولیه هستند. این خودروها با قدرت‌های بالا و گشتاور فوری، در خط مستقیم می‌توانند شتاب چشمگیری را به نمایش بگذارند اما اگر از یک خودروی الکتریکی بخواهیم با آن همه سرعت بشدت ترمز کند و دور بزند تا به خط شروع بازگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت آیا خودرویی مثل لوسید ایر بازهم می‌تواند خودرویی مثل آکورا NSX تایپ S که سبک‌تر و چابک‌تر است اما در خط مستقیم عملکرد کندتری دارد را شکست دهد؟

ادموندز در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد. هرچند هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند اما NSX با 600 اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب الکتریکی 819 اسب بخاری خود ضعیف‌تر است که این اختلاف در گشتاور با 1200 نیوتن متر برای لوسید و 670 نیوتن متر برای آکورا بیشتر می‌شود. بااین‌حال، آکورا هم برتری‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها وزن بسیار سبک‌تر است. هرچند تایپ S با وزن 1775 کیلوگرم در دنیای سوپراسپرت‌ها خودروی نسبتاً سنگینی محسوب می‌شود اما در کنار لوسید 2370 کیلوگرمی شبیه کاترهام 7 به نظر می‌رسد.

در اولین مسابقه از سه U-Drag این ویدئو، همان‌طور که انتظار می‌رود در 400 متر ابتدایی لوسید جلو می‌افتد و NSX را پشت سر می‌گذارد اما هنگام ترمز گیری و دور زدن، آکورا اختلاف را جبران کرده و خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند. این اما کافی نیست و نهایتاً لوسید با اختلافی جزئی پیروز می‌شود. بااین‌حال، در مسابقهٔ دوم نتیجه عوض می‌شود و لوسید پس از دور زدن کاملاً عقب می‌افتد. این بار به نظر می‌رسد به دلیل داغ شدن باطری‌ها در درگ اول، قدرت ایر افت کرده است. سپس نوبت به مسابقهٔ سوم می‌رسد که خودتان می‌توانید در ویدئوی زیر نتیجهٔ آن را ببینید اما باید یادآوری کنیم که خودروهای الکتریکی فقط برای مقطعی می‌توانند سریع باشند درحالی‌که خودروهای پرفورمنس بنزینی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بارها و بارها می‌توان بدون افت عملکرد با آن‌ها مسابقه داد.

کپی لینک

مشخصات فنی

آکورا NSX تایپ S

لوسید ایر گرند تورینگ

پیشرانه

3.5 لیتری V6 توربو هیبریدی

الکتریکی دو موتوره

قدرت

600 اسب بخار

819 اسب بخار

گشتاور

670 نیوتن متر

1200 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته دوکلاچه

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1775 کیلوگرم

2370 کیلوگرم

قیمت پایه

171,495 دلار

139,000 دلار

قیمت تست‌شده

192,495 دلار

140,500 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.