درگ آکورا اینتگرا تایپ S، گلف R و هیوندای النترا N، نبرد با گیربکس دستی
هر سه خودروی این جمع از پیشرانههای 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند. این موتور در فولکسواگن گلف R با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، 315 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نسخهٔ اتوماتیک با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، گشتاور به 400 نیوتن متر افزایش میابد. گلف تنها عضو گروه است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد. قیمت گلف R دستی در آمریکا از 46,890 دلار آغاز میشود. خودروی بعدی آکورا اینتگرا تایپ S است که فقط با گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
این کامپکت اسپرت ژاپنی 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد و قیمت آن از 53 هزار دلار آغاز میشود. کسانی که در اینتگرا خواهان گیربکس اتوماتیک هستند باید سراغ نسخهٔ معمولی 1.5 لیتری بروند که 200 اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس CVT قابل خریداری است. در آخر هم به هیوندای النترا N میرسیم که با 276 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین عضو گروه بهحساب میآید. قیمت این سدان اسپرت کرهای با گیربکس دستی از 34,850 دلار آغاز میشود و سفارش گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 1,500 دلار به این رقم اضافه میکند.
حال بیایید ببینیم نبرد 400 متر این سه ماشین در هوای برفی کانادا چه نتیجهای به دنبال دارد. ابتدا آکورا و هیوندای به مصاف هم میروند. در رولینگ اول از سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، اینتگرا با اختلافی جزئی پیروز میشود و در رولینگ دوم از سرعت 80 کیلومتر هم نتیجه تغییر نمیکند. همین نتیجه در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون هم تکرار میشود و آکورا بهعنوان برندهٔ رقابت اول در برابر گلف قرار میگیرد. در مسابقات رولینگ، اینتگرا بهراحتی رقیب آلمانی را مغلوب میکند اما در درگ شرایط تغییر میکند زیرا حالا سامانهٔ چهارچرخ محرک گلف تأثیر خود را نشان میدهد و باعث پیروزی هاچبک آلمانی میشود.
مقایسه مشخصات فنی
اینتگرا تایپ S | گلف R | النترا N | |
پیشرانه | 2 لیتری I4 توربو | 2 لیتری I4 توربو | 2 لیتری I4 توربو |
قدرت | 320 اسب بخار | 315 اسب بخار | 276 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 380 نیوتن متر | 392 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ | جلو |
وزن | 1460 کیلوگرم | 1533 کیلوگرم | 1445 کیلوگرم |
قیمت | 53,000 دلار | 46,890 دلار | 34,850 دلار |