خاتمه تولید آکورا TLX به دلیل کاهش فروش، خداحافظی با رقیب ژاپنی بیامو سری 3
سدان کامپکت اینتگرا فروش خوبی را در بازار تجربه کرده و آکورا با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ آن برای مدل 2026 نشان داد که فعلاً آیندهٔ اینتگرا مطمئن است ولی شرایط سدان بزرگتر TLX کاملاً تفاوت دارد. این خودرو در شش ماه نخست سال جاری تنها 3,634 دستگاه در آمریکا فروخته که کمتر از یکسوم فروش اینتگرا است. سال گذشته نیز آکورا تنها 7,478 دستگاه TLX در ایالاتمتحده فروخت که کاهشی 55.6 درصدی را نشان میداد. ازاینرو، برند لوکس هوندا قصد دارد این سدان را کنار بگذارد و اعلام کرده است که تولید TLX تا پایان این ماه متوقف خواهد شد.
آکورا اظهار داشت که این تصمیم به شرکت امکان میدهد تا با نیازهای در حال تحول مشتریان و تغییرات صنعت خودرو همراستا شود. این عبارت درواقع اشارهای به گرایش بازار به سمت شاسیبلندها است و آکورا به مدلهای جدید ADX و RSX آینده اشاره کرده است. این برند افزود که اینتگرای همچنان میراث آکورا در سدانهای اسپرت و پرفورمنس را ادامه خواهد داد.
اگرچه خاتمهٔ تولید یک سدان دیگر غمانگیز است اما پایان TLX چندان غافلگیرکننده نیست. درحالیکه آکورا در سال 2015 40 هزار دستگاه TLX فروخت، این رقم تا سال 2019 به 26,548 دستگاه کاهش یافت. پس از شیوع بیماری کرونا نیز فروش این مدل بهشدت سقوط کرد. این در حالی است TLX و مدل قبلی آن، TL، برای حدود 30 سال ستون اصلی برند آکورا بودند و بیش از یک میلیون دستگاه در آمریکای شمالی فروختهاند. بااینحال، فروش این مدل بهتدریج اما پیوسته کاهش یافت زیرا مصرفکنندگان به سمت شاسیبلندها گرایش پیدا کردهاند. TLX با پیشرانههای 2 لیتری چهار سیلندر توربو و 3 لیتری V6 توئین توربو، رقیبی برای بامو سری 3، مرسدس C کلاس و سدان هموطن خود یعنی لکسوس IS بود.