آکورا کوپه 25 ساله با قیمت مرسدس میباخ 2025 به فروش رسید

نسل دوم اینتگرا تایپ R در سال 2001 و به‌صورت دیفرانسیل جلو ساخته شد
یک‌شنبه 5 مرداد 1404 - 16:00
مطالعه 4 دقیقه
آکورا اینتگرا زرد
تنها 1,173 دستگاه از این کوچه دوست‌داشتنی در دنیا وجود دارد که ظاهرا ارزش بالایی هم دارند؛ اما چرا؟
تبلیغات

در نگاه اول، ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد که یک کوپه دیفرانسیل جلو و بیست‌ساله، پیشنهادی شش‌رقمی دریافت کرده باشد اما گویا برخی خودروها راهی برای تبدیل‌شدن به افسانه دارند. خودروهای عملکردبالای اواخر دهه 90 و اوایل قرن 21 میلادی به‌ویژه مدل‌های هوندا، به‌طور پیوسته ارزشمندتر می‌شوند؛ برای نمونه می‌توان به یک آکورا اینتگرا تایپ R مدل ۲۰۰۱ اشاره کرد که در مزایده‌ای تازه با قیمت 6 رقمی به فروش رسیده است. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه این محصولات افسانه‌ای که زمانی نادیده گرفته می‌شدند، بیش‌ازپیش محبوب شده‌اند.

این نمونه خاص، شاسی شماره ۱۰۸۶ از تنها ۱,۱۷۳ دستگاه فروخته‌شده در آمریکا برای مدل ۲۰۰۱ محسوب می‎‌‎شود و با قیمت 204 هزار دلار به فروش رسیده است. نسل دوم آکورا اینتگرا در زمان فروش، قیمتی ۲۴,۹۳۰ دلاری داشت با احتساب تورم، معادل ۴۵ هزار دلار امروز می‌شود.

آکورای موردبحث از سال ۲۰۱۴ در یک کلکسیون خصوصی در ویسکانسین و در کنار دیگر مدل‌های ارزشمند هوندا و آکورا نگهداری شده است. اینتگرا یادشده که تنها حدود ۷,۷۲۴ کیلومتر کارکرد و وضعیتی مشابه روز اول دارد. رنگ «زرد ققنوسی» آن هنوز هم هنوز به‌خوبی می‌درخشد.

اینتگرا تایپ R نسل DC2، مدت‌ها از نظر فرمان‌پذیری به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای دیفرانسیل جلوی تاریخ شناخته می‌شد و خود را به‌عنوان یک سمبل‌های عملکرد چابک تثبیت کرده بود. این خودرو به یک موتور ۱.۸ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و 176 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با یک تکیه‌بر جعبه‌دنده ۵ سرعتی دستی و دیفرانسیل لغزش‌محدود، نیروی خود را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

کابین این آکورا اینتگرا هم مانند نمای بیرونی کاملا سالم و تمیز به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی اصلی با روکش میکروسوئد مشکی و دوخت قرمز همچنان حال‌وهوای دهه نخست قرن 21 را به سرنشینان منتقل می‌کنند. سیستم صوتی همان نسخه فابریک کارخانه است. یک پلاک هم روی دسته میانی قرار دارد که شماره تولید این خودرو (#1086) را نشان می‌دهد.

براساس آگهی حراجی «Bring a Trailer»، فروشنده در طول یک دهه گذشته تنها 800 کیلومتر سواری کرده است.خوشبختانه او با وجود عدم استفاده طولانی از آکورای خود همچنان سرویس‌های دوره‌ای آن را انجام داده و در سال ۲۰۲۲ مایعات و باتری جدیدی را برای در آن تعبیه کرده است.

پیش از این، گران‌ترین DC2R فروخته‌شده در BaT یک نمونه زردرنگ مشابه بود که در سال ۲۰۲۲ با کارکر ۱۱,۲۰۰ کیلومتر، به قیمت ۱۱۲,۱۱۲ دلار فروخته شد. مزایده این نمونه کم‌کارکرد تازه هم‌ ابتدا با رقمی مشابه شروع شد اما سپس از مرز 200 هزار دلار؛ قیمت یک دستگاه مرسدس‌بنز میباخ کلاس S، هم فراتر رفت.

بالچه آکورا اینتگرا
نمای جانبی آکورا اینتگرا

شاید از خود بپرسید که پرداخت چنین مبلغی برای تجربه حس نوستالژی آکورا ارزشش را دارد؟ پاسخ خریدار آن بی‌شک بله خواهد بود؛ آن هم یک بله تندوتیز! هر چند که این نخستین بار نیست که حراجی‌های اینچنینی، خودروهای قدیمی را گران و خودروهای مدرن را ارزان می‌فروشند. نظر شما درباره این آکورا اینتگرا چیست؟ آیا خودروی مدرنی وجود دارد که بتواند با همان قیمت، سطح بالای چابکی و لذت را به خریداران خود ارائه کند؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.