معرفی آکورا RSX، پیشنمایش شاسیبلند برقی با طراحی جذاب
تقریباً ۲۵ سال پیش، آکورا RSX بهعنوان جانشین اینتگرا معرفی شد و نسخه لوکستر هوندا سیویک بود. حالا، RSX بهصورت کاملاً متفاوت، بهعنوان یک کراساوور الکتریکی با فرم کوپه مانند بازمیگردد. آکورا پروتوتایپ RSX جدید را در هفته اتومبیل مونتری رونمایی کرده که پیشنمایشی از یک خودروی الکتریکی تولیدی است. برخلاف ZDX که از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند، RSX بهطور کامل توسط شرکت ژاپنی توسعه پیدا کرده است. این اولین خودروی تولیدی روی پلتفرم جدید الکتریکی هوندا خواهد بود یعنی پلتفرمی که با کانسپتهای سری صفر هوندا معرفی شد.
آکورا قصد دارد RSX را در اوهایو کنار اینتگرا بنزینی تولید کند. آکورا این خودرو را پروتوتایپ مینامد و پروتوتایپهای هوندا معمولاً بسیار نزدیک به مدلهای تولیدی هستند؛ بنابراین، این تقریباً همان ظاهر نهایی RSX خواهد بود. در بخش فنی، RSX به قوای محرکهٔ دوموتوره چهارچرخ محرک همراه با تعلیق جلوی دو جناقی و ترمزهای برمبو مجهز است. پروتوتایپ زردرنگ روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار دارد و آکورا میگوید طراحی عقب عریض آن از نسل دوم NSX الهام گرفته شده است.
RSX اولین محصول هوندا با سیستم اطلاعاتسرگرمی جدید ASIMO OS است که نامش از ربات انساننمای محبوب هوندا گرفته شده است. آکورا این خودرو را نرمافزارمحور میداند، با سیستمی که عادات کاربر را یاد میگیرد و قابلیت بهروزرسانی از راه دور را دارد. این خودرو همچنین به درگاه شارژ استاندارد NACS (مانند تسلا) مجهز است و قابلیت V2L دارد که میتواند بهعنوان ژنراتور برای شارژ دستگاهها عمل کند. آکورا جزئیات درباره پرفورمنس، اندازه باتری، شعاع حرکتی یا قیمت منتشر نکرده اما چون RSX کوچکتر از ZDX است، احتمالاً ارزانتر خواهد بود. خوشبختانه، با توجه به سابقه هوندا در مفاهیم، نباید مدت زیادی منتظر بمانیم.