آکورا

آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن کانسپت معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از NSX برقی؟

آکورا با معرفی خودروی جدید ZDX اولین قدم مهم در زمینه برقی سازی محصولاتش را برداشت اما معرفی کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن را می‌توان خبر هیجان‌انگیزتری دانست.

ژاپنی‌ها در هفته خودرویی مونتری کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن را معرفی کرده‌اند که می‌تواند پیش‌نمایشی از یک محصول برقی و اسپرت در آینده باشد. خودروی موردبحث ما را به یاد NSX می‌اندازد، خودرویی که دیگر تولید نخواهد شد. نمای جلوی کانسپت یاد شده به چراغ‌های نازک و عمودی مجهز شده است و تقریباً مشابه آرایشی است که در خودروی مسابقه‌ای ایمسا می‌بینیم. همچنین یک نوار نورانی نیز وجود دارد که در دماغه خودنمایی می‌کند. به این ترکیب باید لوگوی نورانی آکورا را نیز اضافه کنیم که همگی رنگ سبز فلورسنت را منتشر می‌سازند.

یکی از مدیران این خودروساز ژاپنی می‌گوید:

تیم طراحی ما در لس‌آنجلس آینده محصولات پرفورمنس آکورا در عصر برقی سازی را تجسم کرده است. این کانسپت جدیدترین طرح ما از یک خودروی پرفورمنس و تمام برقی است و باعث می‌شود تمامی اعضای تیم طراحی به دنبال جابجا کردن مرزها باشند. ما می‌خواهیم با کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن هیجان خود را با طرفداران به اشتراک بگذاریم

آکورا می‌گوید خودروی موردبحث نیم‌نگاهی به یک خودروی اسپرت و برقی در آینده دارد. البته ژاپنی‌ها اخبار موجود درباره معرفی یا عدم معرفی نسخه تولیدی آن را تائید نکرده‌اند و هنوز جزئیاتی از قدرت و پرفورمنس کانسپت در دست نیست. برند لوکس هوندا به دنبال گسترش سبد محصولات برقی و اسپرت خود خواهد بود و در اولین قدم مدل ZDX تایپ S را با ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. آکورا امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۰۰ هزار خودروی برقی به فروش برساند و بخش اعظم محصولات فروخته شده نیز از نوع تایپ S باشند. کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن می‌تواند جایگزینی عالی برای NSX باشد. برای یادآوری باید گفت NSX از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۵۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد و قدرت نسخه نهایی تایپ S آن به ۶۰۰ اسب بخار رسید. بی‌شک محصولات اسپرت و برقی آکورا در آینده باید قدرتی بالاتر از ارقام یاد شده داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    مسیر درستی رو در پیش گرفته آکورا از نظر طراحی و الکتریکی شدن
    البت همچنان امیدوارم خودروهای بنزینی رو هم در سبد محصولاتش نگه داره

    موافقم 11
    مخالفم 3
  2. امیر

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    بعضی ها میگفتن ژاپن بلد نیست ماشین برقی بسازه و به سرنوشت نوکیا هم دچار میشه !! 🤣🤣 ( چرا ساکت شدین )

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2788 ديدگاه)

      کانسپت ساختن رو همه بلدن،خودروسازای ژاپنی هم تو این سالها با فاصله بسیار زیاد نسبت به بقیه کانسپت ساختن.
      که متاستفانه خروجیاش بسیار کم و نا امیدانه بوده.
      اگرم قراره آکورا nsx با وزن بالا معرفی بشه((نسخه تولیدی))و با قدرت 1800 اسبی اونم بعد از سالها،به نظرم تولیدش نکنن بهتره.
      به قول مدیرعامل مک لارن،الان دیگه همه بلدن ماشین 2 تنی الکتریکی با 2000 اسب بخار بسازن.
      هنوز انگشت به دهانم که چطور ژاپن اون امپراطوری اسپرت سازیشو به این روز انداخته.

      موافقم 11
      مخالفم 9
    2. Car love

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (551 ديدگاه)

      وقتی اینقدر اوضاع برندات خرابن که مجبوری با کانسپت هم حال کنی در حالی که بقیه ماهی یه محصول میفرستن رو خط تولید 💔
      البته نوکیا وضعیتش بهتره الکتریکی سازیه جهانه،رتبه ٢٩ نیست حداقل 😣

      موافقم 2
      مخالفم 18
    3. اشکان

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (280 ديدگاه)

      ژاپن در صنایع الکترونیک حرف اول و هم نزنه ، حرف دوم و میزنه….اونا حالشون خوش نیست که همچین چیزایی میگند !!! ژاپن زیادی وسواس داره رو تولیداتش ، تو کار اشغال سازی نیست

      موافقم 15
      مخالفم 2
  3. Fy

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    زیبایی هوندا و آکورا هیچ ماشینی نداره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  4. JDM

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (634 ديدگاه)

    خدانکنه اسم nsx رو بزارن رو یه محصول الکتریکی ولی به این تیزر واقعا منتظرم به طور کامل معرفی شه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2152 ديدگاه)

      حالا کی معرفی میشه این ظاهرشو کامل ببینیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Killer

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    Nsx بنزینیش که ادعاشو دارن شکست خورد دیگه برقیش که بلد نیستن بسازن دیدن داره :)))

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. phonix

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      بله کاملا مشخصه که از علاقمندان قدیمی خودرو هستید که اصلا با نام مشهور nsx اشنایی ندارید
      نه تنها سگمنت هارو بلد نیستی ماشینای اسطوره ای رو هم نمیشناسی واقعا تو سایت چه کار میکنی ؟ نگاه میکنی کجا یه شرکت با ریشه زاپن هست بیای دربارش حرف بزنی ؟***

      موافقم 10
      مخالفم 4
  6. lelewed933

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کلا ژاپنیها خیلی هول هولکی پیش نمیرن
    سعی میکنن قبل از اقدام خیلی خوب فکر کنن و تمام جوانبو درنظر بگیرن
    البته این مورد یه وقتایی هم باعث عملکرد کند و عقب افتادن از رقبا میشه اما خوبیش اینه که تمام سناریوهای ممکن رو درنظر گرفتن و اگه مدیریت درستی داشته باشن، میتونن برای هر نوع رقابتی آماده باشن. تا حالا که ثابت کردن این استراتژی خوب جواب داده ولی هیچ چیز مطلق نیست

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا