آکورا

تست سرعت و شتاب آکورا NSX نسل اول در اتوبان های آلمان

آکورا NSX نسل اول که در برخی بازارها با برند هوندا عرضه شد نماد صنعت خودروی ژاپن در دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود. با قدرت ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتون متری، با خودروی قدرتمندی نسبت به استانداردهای امروز روبرو نیستیم اما NSX دنیای دیگری دارد. خودرویی که مشاهده می‌کنید مشکل قدرت کم خود را هم حل کرده و در قلب خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار را جای داده است. سوپرشارژر باعث شده خروجی این نیروگاه آهنین به ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتون متر برسد. بیایید ببینیم این خودرو در اتوبان چه عملکردی خواهد داشت.

motor1 می گوید این آکورا NSX نسل اول در سرعت‌های پایین صدایی نسبتاً ملایم دارد که باعث تعجب می‌شود. البته کمی غرش از اگزوز به گوش می‌رسد اما با شنیدن آن شاید فکر کنید قدرت پیشرانه حدود ۱۲۵ اسب بخار است! در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت شما می‌توانید ناله سوپرشارژر را بشنوید. وقتی دور پیشرانه بالاتر برود صدای تولیدی نیز بیشتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد راننده شتاب گیری آکورا NSX نسل اول را به گونه دیگری انجام می‌دهد. او چندین بار سرعت را کم می‌کند و دوباره با فشردن پدال گاز سرعت را بالا می‌برد. متأسفانه نمی‌توانیم حداکثر سرعتی را که خودرو کسب می‌کند مشاهده کنیم. راننده به سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سپس شتاب خودرو را می‌کاهد. با توجه به طرز شتاب گیری این خودروی ژاپنی می‌توانیم بگوییم NSX توانایی دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر را نیز دارد. در پایان ویدئو راننده آمپر سوخت را نشان می‌دهد که حکایت از تمام شدن آن دارد.

NSX در حال حاضر آماده دومین وداع خود با بازار می‌شود. ۳۵۰ دستگاه از نمونه‌های آخر این خودرو که با نام تایپ S شناخته می‌شوند به دست مشتریان خواهند رسید. آکورا برای این مدل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۷ نیوتون متری در نظر گرفته و گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه آن نیز ۵۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. تایپ S با پکیج سبک‌وزنی در دسترس است که شامل ترمزهای کربن سرامیکی، پوشش پیشرانه فیبر کربنی و تریم کابین کربنی خواهد بود. با این قطعات وزن خودرو ۲۶.۲ کیلوگرم کاهش می‌یابد. جان ایکدا مدیر آکورا در سال ۲۰۲۱ اظهار داشت سومین نسل NSX هم تولید خواهد شد. او کاملاً به این موضوع اشاره کرد که این خودرو الکتریکی خواهد بود اما از اشاره به جزئیات خودداری نمود. از آن زمان تاکنون چیزی درباره NSX جدید نشنیده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خو از اول بنزین میزدی بعد فیلم رکورد میکردی چه کاریه

    تو ایران همون شلوارک رو بپوشی جرمه چه برسه بخوای با این سرعت بری

    موافقم 21
    مخالفم 1
  2. بهنام

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    یادش بخیر اون موقع ها از هوندا بعنوان بهترین موتورساز دنیا نام میبردن .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. حسین دهمرد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    به همین راحتی؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. JDM lover

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    این نسل nsx خیلی خوبه ، عاشقشم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. phonix

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    خدایی فرم بدنه کوروت جدید مثل اینه
    چرا همون همشگی رو نساختن ؟
    درخواست درگ نسل اول nsx و 911 همسنشو دارم
    یکی از زیبا ترین درگ هایی که میشه تماشا کرد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. آرین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    با سرعتی که عقربه کیلومتر شمار هوندا بالا میره، عقربه دور موتور ماشین ما حرکت نمیکنه.

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا