تست سرعت و شتاب آکورا NSX نسل اول در اتوبان های آلمان

دوشنبه 24 مرداد 1401 - 06:00
مطالعه 2 دقیقه
first-generation-acura-nsx
آکورا NSX نسل اول که در برخی بازارها با برند هوندا عرضه شد نماد صنعت خودروی ژاپن در دهه 90 میلادی محسوب می‌شود. با قدرت 270 اسب بخاری و گشتاور 285...
تبلیغات

آکورا NSX نسل اول که در برخی بازارها با برند هوندا عرضه شد نماد صنعت خودروی ژاپن در دهه 90 میلادی محسوب می‌شود. با قدرت 270 اسب بخاری و گشتاور 285 نیوتون متری، با خودروی قدرتمندی نسبت به استانداردهای امروز روبرو نیستیم اما NSX دنیای دیگری دارد. خودرویی که مشاهده می‌کنید مشکل قدرت کم خود را هم حل کرده و در قلب خود پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار را جای داده است. سوپرشارژر باعث شده خروجی این نیروگاه آهنین به 395 اسب بخار و گشتاور آن به 400 نیوتون متر برسد. بیایید ببینیم این خودرو در اتوبان چه عملکردی خواهد داشت.

motor1 می گوید این آکورا NSX نسل اول در سرعت‌های پایین صدایی نسبتاً ملایم دارد که باعث تعجب می‌شود. البته کمی غرش از اگزوز به گوش می‌رسد اما با شنیدن آن شاید فکر کنید قدرت پیشرانه حدود 125 اسب بخار است! در سرعت 60 کیلومتر در ساعت شما می‌توانید ناله سوپرشارژر را بشنوید. وقتی دور پیشرانه بالاتر برود صدای تولیدی نیز بیشتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد راننده شتاب گیری آکورا NSX نسل اول را به گونه دیگری انجام می‌دهد. او چندین بار سرعت را کم می‌کند و دوباره با فشردن پدال گاز سرعت را بالا می‌برد. متأسفانه نمی‌توانیم حداکثر سرعتی را که خودرو کسب می‌کند مشاهده کنیم. راننده به سرعت 241 کیلومتر در ساعت می‌رسد و سپس شتاب خودرو را می‌کاهد. با توجه به طرز شتاب گیری این خودروی ژاپنی می‌توانیم بگوییم NSX توانایی دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر را نیز دارد. در پایان ویدئو راننده آمپر سوخت را نشان می‌دهد که حکایت از تمام شدن آن دارد.

NSX در حال حاضر آماده دومین وداع خود با بازار می‌شود. 350 دستگاه از نمونه‌های آخر این خودرو که با نام تایپ S شناخته می‌شوند به دست مشتریان خواهند رسید. آکورا برای این مدل قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 667 نیوتون متری در نظر گرفته و گیربکس 9 سرعته دوکلاچه آن نیز 50 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. تایپ S با پکیج سبک‌وزنی در دسترس است که شامل ترمزهای کربن سرامیکی، پوشش پیشرانه فیبر کربنی و تریم کابین کربنی خواهد بود. با این قطعات وزن خودرو 26.2 کیلوگرم کاهش می‌یابد. جان ایکدا مدیر آکورا در سال 2021 اظهار داشت سومین نسل NSX هم تولید خواهد شد. او کاملاً به این موضوع اشاره کرد که این خودرو الکتریکی خواهد بود اما از اشاره به جزئیات خودداری نمود. از آن زمان تاکنون چیزی درباره NSX جدید نشنیده‌ایم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.