آکورالکسوسمزدا

درگ شاسی‌بلندهای هفت‌نفره ژاپنی، لکسوس TX، آکورا MDX و مزدا CX-90

در جدیدترین ویدئوی سم کارلیجن، سه شاسی‌بلند لوکس ژاپنی با سه ردیف صندلی در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

آکورا MDX سال‌ها است که در بخش کراس‌اوورهای سه ردیفه لوکس حضور دارد و پرفروش‌ترین خودروی این بخش در بازار آمریکا محسوب می‌شود. به‌تازگی اما دو رقیب جدید برای کراس‌اوور آکورا به بازار آمده‌اند. یکی از این خودروها لکسوس TX است که در سبد محصولات برند لوکس تویوتا بالاتر از RX قرار می‌گیرد. خودروی بعدی هم مزدا CX-90 است که جایگزین CX-9 شده و مزدا را به بخش شاسی‌بلندهای لوکس وارد کرده است. حالا این سه کراس‌اوور لوکس ژاپنی در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند.

مزدا با نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی خود به میدان آمده است که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. لکسوس حاضر در این رقابت نیز از نوع هیبریدی TX500h F پرفورمنس است. این کراس‌اوور سه ردیفه به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. آکورا اما که قوی‌ترین نسخهٔ MDX یعنی تایپ S را در این رقابت دارد، از پیشرانهٔ سنتی‌تر ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند تا بین دو رقیب خود قرار گیرد.

ابتدا دو شاسی‌بلند هیبریدی در برابر هم قرار می‌گیرند اما خیلی زود مشخص می‌شود که TX500h شایستهٔ نام F پرفورمنس نیست زیرا در تمام مسابقات درگ و رولینگ در برابر مزدای ارزان‌تر و ضعیف‌تر شکست می‌خورد؛ بنابراین، CX-90 به مرحلهٔ نهایی صعود می‌کند و با پیشرانهٔ هیبریدی در برابر آکورای V6 قرار می‌گیرد. در این رقابت، MDX نشان می‌دهد هنوز هم هیچ‌چیز بهتر از حجم موتور نیست زیرا به‌راحتی مزدا را مغلوب می‌کند و در ۴۰۰ متر تایم ۱۴.۲ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که این زمان برای مزدا ۱۴.۶ ثانیه و برای لکسوس ۱۴.۸ ثانیه است.

مقایسه مشخصات فنی

مزدا CX-90 آکورا MDX تایپ S لکسوس TX500h
پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی ۳ لیتری V6 توربو ۲.۴ لیتری I4 هیبریدی
قدرت ۳۲۳ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار ۳۶۶ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۵۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۷۵ کیلوگرم ۲۲۲۲ کیلوگرم ۲۳۴۰ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۴۰۰ دلار ۶۹,۳۴۵ دلار ۶۹,۳۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    هر سه تا به شدت خواستنی….

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      این لکسوس رو دوست ندارم.آکورا بهتره درونسوزه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5713 ديدگاه)

    ماشینای ژاپنی بخاطر عملکرد و کارآمدی موتور و دوام بالا و هزینه های نگهداری پایین و قیمت مناسبشون مشهور هستن و به همین خاطر ماشینای ژاپنی جایگاه قابل توجهی رو حتی تو بازارای ماشینای دست دوم تضمین میکنن 👌👌👌

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. Car love

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (597 ديدگاه)

    بزارینشون کنار آیونیک 5n 🤣

    موافقم 1
    مخالفم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      بچه ها بخندید 😂😂😂

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        دارم شک میکنم که بالای سن قانونی باشه

        موافقم 13
        مخالفم 0
      2. جرمی کلارکسون

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (529 ديدگاه)

        حله 😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. Taha Ayoobi

          ۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          😂

          موافقم 4
          مخالفم 0
      3. froG-driVer

        ۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (338 ديدگاه)

        🤣🤣🤣

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. ناخدا

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      آیونیک رو بزار بغل دست سه چرخه های هندی 🤭

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. .

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (85 ديدگاه)

        توک توک ها سلام می کنند.🗿🗿

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. ناخدا

          ۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (336 ديدگاه)

          گاوها هم پرواز میکنند . 🤪

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. حسین

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      دوست داری هایپر کار برقی آسپارک owl ژاپنی رو بزاریم کنار اون حلبی بی ارزش؟ قبل اینکه چایونیک لانچ کنه آسپارک به سرعت 300 میرسه.
      هر وقت بنجل سازی چیوندا اجازه داشت از دم در فرمول E رد بشه اونوقت بیا چایونیک چایونیک کن😂

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. .

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (85 ديدگاه)

        آیونیک رو لول می کنه اون ماشین.

        موافقم 5
        مخالفم 2
  4. Lil

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احساس میکنم راننده ی لکسسTX ناشی بود چون روی کاغذ ۴۳ اسب و ۵۵ نیوتون متر گشتاور بیشتر در حالی که ماشین ۲۵ کیلو سبک تره پس باید شتاب بهتری نسبت به مزدا داشته باشه …

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. KAIZEN

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      گیربکس مزدا 8 سرعته است و لکسوس 6 سرعته
      این خیلی تفاوت ایجاد میکنه

      موافقم 9
      مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      من فیلم درگ رو ندیدم ولی همین نظر رو دارم ولی احساس میکنم به خاطر تعداد دنده هم باشه ولی ربطشو نمیدونم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Absurd Hero

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    Cx-90

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. KAIZEN

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    راننده لکسوس خیلی ناشی بود. هم تاخیر داشت هم تو رولینگ، مزدا چند متر جلوتر شروع میکرد و به موازات هم نبودن
    ولی آکورا عجب شتابی داره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. Taha Ayoobi

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    سه تا از خوبان.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. Mehran Mirabolghasemi

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا