در باب جولیا کودرا فولیو ورده و توانمندی‌های آلفا رومئو

پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 - 07:45
مطالعه 7 دقیقه
2015-AlfaRomeoGiuliaQV-05
به‌تازگی برند آلفا رومئو جزئیات جدیدی از قیمت و تجهیزات رده‌های مختلف خودروی جدید خود جولیا کودرا فولیا ورده ارائه نموده است که می‌توانند جالب...
تبلیغات

به‌تازگی برند آلفا رومئو جزئیات جدیدی از قیمت و تجهیزات رده‌های مختلف خودروی جدید خود جولیا کودرا فولیا ورده ارائه نموده است که می‌توانند جالب توجه باشد.

مدیران آلفا اعلام کرده‌اند نسخه پایه این خودرو که قیمتی معادل 79 هزار یورو یا 89 هزار دلار خواهد داشت از ابتدای فصل پایانی سال جاری به بازار ایتالیا عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند جولیا را محک بزنند! در رده تجهیزاتی بالاتر که قیمتی معادل 107 هزار دلار خواهد داشت جولیا از ترمزهای فیبرکربن و صندلی‌های سبک‌وزن فیبرکربن سود می‌برد.

آلفا رومئو جولیا که یک سدان 4 درب اسپرت و قدرتمند است برطبق اعلام کارخانه یک دور پیست نورنبرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 39 ثانیه گذرانده که در نوع خود و در رده سدان‌ها یک رکورد محسوب می‌شود. اهمیت این رکورد زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم ب‌ام‌و z4 m، 13 ثانیه دیرتر یک دور را سپری نموده است.

جولیا QV که از یک موتور شش سیلندر وی شکل، توربو و سه لیتری سود می‌برد قدرتی معادل 510 اسب‌بخار و گشتاوری حدود 600 نیوتون متر تولید نماید تا جولیا را در زمانی کمتر از 3.9 ثانیه به تندی صد کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت از مرز سرعت 307 کیلومتر در ساعت عبور دهد. این موتور به یک دلیل دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه توسط فراری مهندسی و بازطراحی شده و در سینه جولیا قرار گرفته است. آلفا اعلام کرده این موتور در هر کیلومتر 198 گرم CO2 تولید می‌کند.

با توجه به موتور قدرتمند و تضمین‌شده‌ای که فراری برای جولیا تدارک دیده از هم‌اکنون کوادرا فولیا را باید یکی از بزرگان این رده محسوب نمود چراکه در کنار همه ویژگی‌های گفته شده از کمترین وزن در میان رقبایش به میزان 1524 کیلوگرم سود می‌برد و نسبت وزن به قدرت این مدل در میان رقبا بهترین است. نسبت تقسیم وزن در سدان جدید آلفا به‌صورت 50/50 بین اکسل‌های جلو و عقب خودرو است و یک سیستم پیشرفته افزایش وزن خودرو که موجب می‌شود تا جولیا در بالاترین سرعت‌ها حدود 100 کیلوگرم به وزنش اضافه شود و بدین طریق در سرعت‌های بالا همچنان پایدار باقی بماند.

آلفا در داخل کابین نیز تدارک مناسبی برای سرنشینان دیده و علاوه بر ساخت یک داشبورد زیبا و اسپرت با قرار دادن صفحه نمایش عریض 8.8 اینچی در کنسول مرکزی، جولیا را به سیستم ناوبری 3d با کیفیت بالا و تکنولوژی لمسی مجهز نموده است. همچنین این سیستم علاوه بر کارکرد به‌وسیله انگشت توانایی تشخیص صدا را نیز دارد که جالب توجه است.

باوجود اینکه هنوز از سایر رده‌های تجهیزاتی آلفا جولیا خبر موثقی درز نکرده اما می‌توان به خریداران اطمینان داد آلفا بهترین‌ها را برای جولیا در نظر گرفته است چراکه سودای نهادن تاج پادشاهی را در این کلاس در سر دارد، جایی که رقبای تراز اولی همچون ب‌ام‌و m3/ m4، مرسدس C63 AMG و کادیلاک ATS-V نیز حضور دارند و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

با وزیدن دوباره نسیم جولیا بر رده سدان های چهاردر اسپرت، جدالی نو میان حرف‌های نگفته و حرف‌های گفته شده پیش می‌آید. جولیا، جوان جویای نام حرف‌های نگفته بسیاری دارد. رازهایی سربه‌مهر که از پدرخوانده‌اش فراری آموخته تا به وقت مصلحت، به رقیبان و مدعیان بیاموزد آنچه را حکمت نام می‌نهند. باید تا فصل رقابت منتظر ماند چون جدالی در راه است. جدالی از جنس کهنه و نو. آیا شراب ناب سرخ‌رنگ گراپا که از کوهستان‌های ایتالیا به‌تازگی بر سر میز آمده قادر است حریفان را از خود بی خود سازد. زمانی همه از مرگ آلفا حرف می‌زدند و اینکه جولیا دیگر تنها یک افسانه است اما بقول شاعر پارسی‌گو:

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان/ هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک است

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.