آلفا رومئوبی ام وکادیلاکمرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ سدان‌های اسپورت: آلفا رومئو جولیا در برابر همه

آخرین بار که آلفا رومئو یک سدان اسپورت واقعی ساخته، پدران ما احتمالاً کودک بوده‌اند. اما حال آلفا رومئو با جولیا کوادروفولیو برگشته و خود را در رقابت مستقیم با سدان‌های اسپرت کادیلاک ATS-V، مرسدس-آام‌گ C63 و ب‌ام‌و M3 قرار داده.

در این بخش از شاخ‌به‌شاخ، هر ۴ خودرو حضور دارند. جولیا برای اولین بار وارد شاخ‌به‌شاخ شده و محور اصلی تست ما است. پس از بین سه رقیب دیگر، باید بهترین گزینه را انتخاب کرده و این نماینده‌ی انتخاب‌شده را در برابر جولیا قرار دهیم تا مشخص شود تاج طلایی این سگمنت به چه خودرویی خواهد رسید.

در تست‌های قبل، ب‌ام‌و M3 در مقابل کادیلاک و مرسدس دوام نیاورده و رقابت را به آن‌ها واگذار کرده است. اما حال مدل جدید Competition Pack به این رقابت آورده شده و باید ببینیم آیا این M3 بهبودیافته می‌تواند در برابر رقبا از خود دفاع کرده و جایگاه سنتی خود به‌عنوان بهترین سدان کامپکت اسپورت را دوباره به دست آورد؟

کار را با بررسی مرسدس به‌عنوان اولین خودرو آغاز می‌کنیم.

مرسدس-آام‌گ C63

همان‌گونه که انتظار داریم، مرسدس لوکس‌ترین خودروی حاضر در این رقابت است. اگر قصد خرید سدان کامپکت لوکس با عملکرد خوب داشته باشید و فاکتور لوکس بودن برای شما مهم‌تر از عملکرد اتوموبیل باشد، قطعاً از بین مدل‌های موجود، C کلاس مرسدس را انتخاب خواهید کرد.

در مدل اسپورت AMG نیز، شاخص لوکس بودن برتری محسوسی نسبت به شاخص اسپورت بودن دارد. البته پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری AMG، باقدرت زیادی در سینه‌ی این اتوموبیل می‌تپد و هر راننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. رانندگی با این اتوموبیل پرفورمنس بسیار لذت‌بخش است. C63 نسبت به کادیلاک و ب‌ام‌و وزن بیشتری دارد. اما قدرت و گشتاور بیشتری نیزتولید می‌کند.

کادیلاک ATS-V

کادیلاک قطعاً به‌اندازه‌ی مرسدس لوکس نیست، اما در عوض صدایی که از اگزوز آن شنیده می‌شود، به‌صورت دیوانه‌واری رضایت‌بخش است. حمله‌ی این اتوموبیل به پیچ‌ها شگفت‌انگیز است. این فرزند بخش ویژه‌ی V شرکت کادیلاک در پیچ همانند تمام اتوموبیل‌های ۴ چرخ محرک پایداری خوبی دارد، اما کنترل چرخ‌های جلو کاملاً در اختیار راننده قرار دارد و کم فرمانی شایع در اتوموبیل‌های ۴ چرخ محرک، در این اتوموبیل دیده نمی‌شود.

ATS-V از دامپرهای مغناطیسی در سیستم تعلیق خود سود می‌برد، شاسی عالی آن، به همراه کنترل کامپیوتری هوشمند هر ۴ تایر، از به وجود آمدن مشکلات دینامیکی جلوگیری کرده و همیشه اتوموبیل را در بهترین حالت دینامیکی قرار می‌دهد؛ پس با خیال راحت پای راست خود را به پدال بفشارید. ATS-V در مقایسه با مرسدس یک اتوموبیل لوکس نیست، اما تلاش‌های مهندسان کادیلاک در نوربرگ‌رینگ به ثمر نشسته و اتوموبیلی عالی برای رانندگی خشن در پیست است. این اتوموبیل پیست را با قدرت به چالش می‌کشد، اما لذت رانندگی آن نسبت به مرسدس و ب‌ام‌و در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

ب‌ام‌و M3 Competition Pack

اما بالاخره به M3 Competition Pack می‌رسیم. سواری این اتوموبیل بیشتر به مدل M4 GTS نزدیک است تا مدل‌های معمولی M3. البته باید خاطرنشان کرد این مدل از M3 نسبت به مدل معمولی، از وزن کمتر، قدرت بیشتر سود می‌برد. انتقال قدرت به سطح جاده نسبت به مدل معمولی M3، بهبود قابل‌توجهی داشته و لاستیک‌های عقب چسبندگی خوبی به پیست دارند. صدای موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری آن بهتر از بقیه موتورهای ۶ سیلندر است. این‌ها تنها بخشی از بهبودهایی است که ب‌ام‌و در این مدل ایجاد کرده.

در ب‌ام‌و M3 Competition Pack می‌توانید همانند کادیلاک ATS-V پیست را به چالش بکشید؛ اما برخلاف کادیلاک که سیستم‌های هوشمند کامپیوتری بیشتر کارها را انجام می‌دهند، در ب‌ام‌و بیشتر کارها بر عهده‌ی راننده است. پس راننده‌های واقعی علاقه‌ی بیشتری به M3 خواهد داشت. درواقع ب‌ام‌و بهبود بسیاری در باطن این مدل ایجاد کرده و آن را به اتوموبیلی بسیار بهتر تبدیل کرده، سواری آن در پیست و خارج از پیست نسبت به مدل معمولی کاملاً ارتقایافته و بسیار اسپورت حس می‌شود. ازنظر برگزارکنندگان این تست، ب‌ام‌و برای رانندگی اتوموبیل بهتری است. درواقع این مدل، برگزارکنندگان تست را شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسد M3 دوباره به جایگاه واقعی خود برگشته است.

آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

درست در زمانی که انتظار نداشتیم، آلفا رومئو با کمک مهندسان فراری و استفاده از موتور فراری کالیفرنیا سدانی خارق‌العاده تولید کرد. موتور جولیا کوادروفولیو همان موتور ۸ سیلندر فراری کالیفرنیاست که ۲ سیلندر از آن کاسته شده. شاسی عالی این مدل نیز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و جزء بهترین‌ها است. حاصل دست‌پخت فراری و آلفا رومئو، بسیار خوب از آب درآمده و واقعاً تحسین‌برانگیز است.

پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری ۵۰۵ اسبی مدل کوادروفولیو، به گیربکس اتوماتیکی با ضریب کوتاه دنده‌ها وصل شده که ۸ دنده را به بهترین شکل ممکن جابه‌جا می‌کند. ترمزها برای رانندگی جسور بسیار مناسب هستند، اما در رانندگی شهری ممکن است برای متوقف کردن اتوموبیل اندکی خشن به نظر برسند. هندلینگ جولیا کوادروفولیو، شما را به یاد فراری خواهد انداخت و به اعتقاد مجریان ازنظر دینامیکی، جولیا اتوموبیل کاملی است. درواقع در این خودرو، با یک فراری سدان روبرو هستیم.

باید دید کدام سدان کامپکت اسپورت درنهایت پیروز این رقابت خواهد شد. نظر شما چیست؟ شما اگر در جایگاه انتخاب بودید، کدام اتوموبیل را انتخاب می‌کردید؟

[دانلود ویدئو]

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    الفا یه تنه همه رو حریفه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3026 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    خودروی مورد علاقتون رو لایک کنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3026 ديدگاه)

      مرسدس بنز C63 AMG

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3026 ديدگاه)

      ب‌ام‌و M3 Competition Pack

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3026 ديدگاه)

      کادیلاک ATS-V

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3026 ديدگاه)

      آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. بهرام

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (113 ديدگاه)

        چندین بار همچین مقایسه ای تو سطح جهان انجام شده که آلفا اول شده ، عشقه این جولیا ???

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. Sam

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آلفا با اختلاف خیلی خیلی کمی بهتر از m3 عمل میکنه که البته هنریم نکرده چون داره با نسل سال خورده m3 رقابت میکنه و قیمتشم به طور محسوسی بیشتره که اگه بخوایم منصف باشیم باید اونو رقیب m3 cs بدونیم که اونجا بی ام و با اختلاف خیلی کمی بهتر از آلفا عمل میکنه…
    بزودی شاهد معرفی نسل جدید m3 خواهیم بود که این اختلافو به سطح خیلی بالاتری مطمئنا میرسونه…
    مرسدس هم که بحثش کلا جداس چون بیشتر روی اشرافیت کار کرده و خدا کنه مرسدس توی نسل بعدشم از بهبود یافته همین موتور استفاده کنه…غرش پیشرانش روح آدمو حال میاره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. AmirHo3ein

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    عجب انتخاب سختی هست کدومش؟
    لوکسی بنز
    مردونگی و شرافت کادیلاک
    لذت رانندگی ب ام و
    یا روح فراری تویک سدان کامپکت؟
    جای یک نماینده از ایودی هم خالی بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. مختار

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کاش فراری آلفا و مازراتی رو از چنگ فیات دربیاره اون وقت هیشکی نمیتونه مقابل فراری مقاومت کنه حتی یکیشون رو هم بدست بیاره کافیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ابولفضل نصیری

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اتفاقا اگه فیات نبود الان باید به جای این شاهکارها از آلفا برای دیدن هنر طراحی افسانه های این شرکت باید به موزه ماشین های کلاسیک مراجعه میکردیم و به نظرم فبات صنعت خوردروسازی ایتالیا رو نجات داده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. SAEED

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    الفا با جولیا و استلریو ترکونده و بعد مدت ها نظاره گر یه شگفتی از الفا هستیم مثل گذشتش
    مرسی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. محسن

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (117 ديدگاه)

    متن کامل این مقاله روتو مجله خودروها مرداد امسال خوندم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Wrx

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    جولیا یکی از کم نظیر ترین استایل های زیبا و جسور و عظلانی رو داره ?
    اون استایل جانبی و پشتش هیچ وقت در ذهنم فراموش نمیشه
    وقتی بهش نگاه میکنم احساس میکنم قدرت داره از تو چراغاش ☺️از بدنش داره میزنه بیرووون
    بخوای توصیفش کنی کاملا باید متضاد توصیف کنیش
    زیبای خشمگین عصبی فانتزی عضلانی تیز و برنده ??????خیلی دوسش دارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محسن

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (117 ديدگاه)

      عضلانی درستشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. امیر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به نظر من m3 بهترین عملکرد داشت دربین ماشینهای دیگر چون اگر نسل جدیدش بیاد حتما از بقه سر هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. الف.ی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    اگه انتخاب من باشه قطعا مرسدس رو بر میدارم ولی آلفا خیلی خوب داره جایزه های گوناگون رو بدست میاره واقعا انتخاب سختیه اگه بخای با عقلت انتخاب کنی نه با قلبت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. ابولفضل نصیری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (160 ديدگاه)

    همه هم که باشن حریف افسانه آلفا نمیشن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. Mahdi Venom Demon

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1455 ديدگاه)

    بچه فراری بعد کادیلاک ATS-V

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Mohammad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بین اینا تا من c63 رو ترجیح میدم
    آدم اگه فقط یه ماشین اسپرت بخواد خوب لوتوس میخره
    ولی وقتی قراره ماشین خوب بخری باید هم لوکس باشه هم طراحیش خوب باشه و هم موتور که بنز همه اینا رو میده به آدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Hamid...Audi

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (711 ديدگاه)

    من سلیقه م بیشتر با Audi RS4 جوره.
    توی این سگمنت واقعا ماشینای دوست داشتنی ای هستن.
    ب ام و قطعا با نسل جدید سری۳ غوغا میکنه ، مرسدس با این موتور ۴ لیتری جدید هیاهویی به راه انداخته و آلفا هم بهترین ماشین ۲۰۱۷ موتورترند شد(البته مشترکا با آکورد).
    در نهایت چیزی که به ماها میرسه رقابت و پیشرفت روز افزونه و دیدن ماشین هایی بهتر و دوست داشتنی تر.
    مخلص

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. هادی معمار

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دمتون گرم .پستاتون عالیه?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا