درحالیکه تولید سدان بزرگتری از آلفارومئو جیولیا تا سال 2021 به تعویق افتاده، خبر جدیدی منتظر شده که نشان میدهد یک شاسیبلند بزرگ از سوی این شرکت به منظور قرارگیری در جایگاهی بالاتر از مدل استلویو تولید خواهد شد. اتواکسپرس میگوید آلفارومئو چراغ سبز تولید این خودرو به منظور رقابت با خودروهایی همچون آئودی Q7، بامو X5، مرسدس GLE و ولوو XC90 را صادر نموده است. گفته میشود شاسیبلند مورد بحث بزرگترین خودروی تولیدی تاریخ آلفارومئو خواهد بود.
فیات-کرایسلر بجای توسعه پلتفرم جدید برای این شاسیبلند جدید یکبار دیگر از همان معماری مهندسی شدهی جیولیا و استلویو استفاده خواهد کرد اما واضح است که بهروزرسانیهایی در آن صورت خواهد گرفت. یکی از مدیران فنی ارشد کمپانی میگوید:
استلویو قطعاً نمونهای از DNA آلفارومئو است و چرا نباید آن را در خودرویی بزرگتر بکار نبریم؟
او میگوید شاسیبلند جدید آلفا از تکنولوژی الکتریکی سازی بهره خواهد برد اما این قوای محرکه از نوع پلاگین هیبریدی نخواهد بود. بجای آن این خودرو از سیستم هیبریدی ملایمی استفاده خواهد کرد که بیش از آنکه روی مصرف سوخت کمتر تمرکز داشته باشد به پرفورمنس توجه خواهد کرد. تخمین زده میشود یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و سیستم توربوی الکتریکی 48 ولتی با خروجی مجموع 400 اسبی در قلب این محصول جدید بتپد.
شاسیبلند جدید و بزرگ آلفارومئو که مدل پرچمدار این شرکت خواهد بود حدود 200 کیلوگرم سنگینتر از استلویو خواهد بود. این افزایش وزن نه تنها به خاطر ابعاد بزرگتر بوده بلکه همان سیستم هیبریدی ملایم یاد شده نیز روی این موضوع تأثیر خواهد داشت. قبلاً کارهای توسعهای این خودرو آغاز شده و آلفارومئو در حال حاضر آن را روی شبیهساز تست میکند و میگوید نتایج به دست آمده از قوای محرکه هیبریدی ملایم بد نبوده است.
انتظار میرود خودروی مورد بحث اواخر دهه میلادی جاری عرضه شود و پس از آن نسل جدید جیولتا نیز وارد بازار گردد. شایان ذکر است این کمپانی هنوز درباره آینده مدل 4C حرف نزده است.
به عنوان سخن پایانی اگر به یاد داشته باشید در سال پیش نقشه راه 2017 تا 2020 آلفارومئو منتشر شد که جدای از وجود یک سدان فول سایز و استلویو شامل دو شاسیبلند و یک هاچبک و همچنین برخی مدلهای ویژه بود.