آلفا رومئو

معرفی آلفارومئو جولیا GTA، سوپرسدان توانمند دیار فراری

برای طرفداران سدان‌های اسپرتی که حتی جولیا کوادروفولیو ۵۱۰ اسب بخاری را کافی نمی‌دانند، آلفارومئو شگفتی بزرگی تدارک دیده است. البته در حقیقت این دو شگفتی محسوب می‌شود زیرا سازندهٔ ایتالیایی نه‌فقط یک نسخه بلکه دو نسخهٔ تولید محدود و با عملکرد بالاتر از کوادروفولیو را با نام‌های GTA و GTAm معرفی کرده است. با معرفی این نسخه‌های ویژه، نام نمادین GTA آلفارومئو رسماً بازگشته است.

جولیا GTA بر اساس نسخهٔ کوادروفولیو ساخته شده و در دو مرحله شامل GTA استاندارد و نسخهٔ اسپرت‌تر GTAm شکل گرفته است. هردوی این مدل‌ها از نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا-فراری استفاده می‌کنند که حالا ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند یعنی ۳۰ واحد بیشتر از کوادروفولیو. تمرکز اصلی مهندسان آلفارومئو در ساخت جولیا GTA اما بهبود آئرودینامیک و هندلینگ و مهم‌تر از آن کاهش وزن بوده است. بدین منظور، آئرودینامیک فعال خودرو به‌منظور افزایش داون‌فورس، با استفاده از دانش فرمول یک ارتقاء پیدا کرده است و رکاب‌های جانبی، اسپویلر مخصوص عقب و اسپلیتر فعال جلو همگی در انجام این مأموریت سهیم هستند.

جولیا GTAm اما با اسپلیتر بزرگ‌تر جلو و بال کربنی عقب که آلفارومئو آن‌را کاملاً متعادل در سرعت‌های بالا دانسته است، پا را از این هم فراتر نهاده است. برای بهبود هندلینگ هم آلفارومئو فاصلهٔ عرضی محورهای جلو و عقب را ۵۰ میلی‌متر افزایش داده و کمک‌فنرها و بوش‌های جدیدی برای آن توسعه داده است. گفته شده این به‌روزرسانی‌ها قابلیت مانور دهی خودرو در سرعت‌های بالا را بهبود بخشیده است؛ و نهایتاً به‌منظور کاهش وزن جولیا هم کاپوت، سقف، سپر جلو، گلگیرهای جلو و بچه گلگیرهای عقب از فیبر کربن ساخته شده‌اند. برای این ماشین همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی با سر اگزوزهای یکپارچه درون دیفیوزر فیبر کربنی جدید عقب و رینگ‌های ۲۰ اینچی تک‌پیچ هم در نظر گرفته شده که دومی برای اولین بار است که در یک سدان آلفارومئو ارائه می‌شود.

در داخل جولیا GTA تریم آلکانترا روی داشبورد، رو دری‌ها، جعبه‌داشبورد، ستون‌های جانبی و صندلی‌ها کار شده است. در GTAm اما حتی بیشتر از آلکانترا و همین‌طور تریم کربنی مات استفاده شده است؛ اما مهم‌ترین ویژگی داخلی این نسخه حذف صندلی‌های عقب است که کاهش وزن قابل‌توجهی را به همراه داشته است. این کار همچنین قسمتی خالی را فراهم کرده که می‌تواند برای قرار دادن کلاه ایمنی و کپسول آتش‌نشانی مورداستفاده قرار گیرد.

ویژگی‌های دیگری که ماهیت رادیکال جولیا GTAm را نشان می‌دهند شامل رول بار داخلی، حذف رو دری‌ها و استفاده از بند بجای دستگیرهٔ درها می‌شود. اقدامات دیگری که برای کاهش وزن صورت گرفته اما قابل‌مشاهده نیستند نیز شامل میل‌گاردان فیبر کربنی و استفاده از آلومینیوم در پیشرانه، درها و سیستم تعلیق می‌شود. همچنین از متریال کامپوزیتی دیگری هم در این خودرو استفاده شده است مثل Lexan که یک نوع رزین پلی‌کربنات منحصربه‌فرد است که در موتوراسپرت مورداستفاده قرار می‌گیرد و در جولیا از آن در قاب پنجره‌های جانبی و عقب استفاده شده است.

درمجموع همهٔ این اقدامات موجب کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن نسبت به جولیا کوادروفولیو شده و وزن جولیا GTA را به حدود ۱۵۲۰ کیلوگرم رسانده است. این مهم همراه با افزایش قدرت، نسبت قدرت به وزن سدان افراطی آلفارومئو را به ۲.۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار رسانده است؛ بنابراین تعجبی ندارد که حالا پرفورمنس جولیا GTA افزایش یافته و هردو نسخه ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

اما خبر ناامیدکننده در مورد جولیا GTA اینکه آلفارومئو درمجموع تنها ۵۰۰ دستگاه از هردو نسخهٔ این خودرو تولید خواهد کرد. سازندهٔ ایتالیایی هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید این سدان اسپرت را آغاز کرده و به‌محض سفارش پانصدمین دستگاه که احتمالاً فقط چند ساعت طول خواهد کشید، ثبت سفارش را متوقف می‌کند. خریداران اما همراه با جولیا GTA، یک پکیج کیت شخصی شامل کلاه ایمنی اختصاصی GTA، لباس مسابقهٔ کامل (همراه با دستکش و کفش) و یک چادر شخصی خودرو را هم دریافت خواهند کرد. این پکیج همچنین شامل یک دورهٔ در آکادمی رانندگی آلفارومئو هم می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. فری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    جگوار هم جلو پنجره مثلثی تو بعضی مدلهاش داره به نظرم طراحی ماشین خراب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. عبارتنامه

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آخه جگوار با این قابل قیاسه حالا یا اس تایپ بود یا ایکس تایپ اما این پدیدس ، فقط چراغای عقبش مثلا از ١۵٩ پیروی میکرد بهتر بود ، این چراغا منو یاد آئودی هم نه بلکه کیا اپتیما میندازه البته نظر شخصیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MOHAMAD.n.r

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    چقدر زیباست????

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      اون دوره رانندگی آلفا رو هستم شدیدا :)
      ولی درکل اگه قدرت انتخاب و خرید داشتم، جیولیا کوادروفولیو ی عادی رو برمیداشتم، ساده تر و شکیل تر هست و در عین حال بی نقص بوده تاحالا. خیلی اخبارش رو دنبال کردم مخصوصا توی ۶ماه اخیر و از ته دل دوسش دارم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چه خوبه این ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    اون تیتر اصلی منو کُشت ❤ دیار فراری ❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Shirko

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (253 ديدگاه)

    نمای داخلش کاملا شبیه ب ام و ست ، ولی در کل خیلی وحشی و گیراست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    اینه که میتونه پدر m3 رو در بیاره
    جانم آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      نسخه 505 اسب بخاری آلفارومئوجولیاQV با اینکه حدود 80 اسب بخار قوی تر از M3 معمولی بود اما در پیست همیشه کندتر از M3 بود، حتی در بعضی پیست ها کندتر از M2!!!
      اما در خط مستقیم از M3 معمولی سریع تر بود ولی کندتر از نسخه M3CS هستش!!!!
      اما حالا با معرفی این نسخه که برای پیست هم طراحی شده و با وجود اختلاف قدرت 100 اسب بخاری نسبت به M3 کامپتیشن رقیب خیلی خطرناکی شده.خیلی دوست دارم زمان گیری هایی این نسخه رو در پیست ببینم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        https://fastestlaps.com/models/alfa-romeo-giulia-qv
        از ۸ پیستی که تایم مشترک زدن در ۳ پیست الفا سریعتر بود
        اختلاف کلا درحد چند دهم ثانیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          8 پیست!!!! اگه بخوایید من جدای از پیست ها بیش از دهها زمان گیری توسط مجلات محتلف رو براتون میارم که توسط یک راننده در یک زمان با M3 و C63 و آلفارومئو جولیا زمان گیری کردن و زمان هاشون رو براتون میزارم که خودتون قضاوت کنید!!!
          اونم در حالی که M3 معمولی 420 اسب و نسخه کامپتیشن حدود 440 اسب و نسخه CS حدود 460 اسب قدرت داره در حالی که C63 و جولیا QV بیش از 500 اسب قدرت دارن.
          زمان هارو اینجا نمیزارم اما تویه پست از BMW سعی میکنم بزارم.
          ببینید بحث سره این نیست که در یک پیست فلان خودرو اگه سریع ترباشه بگیم پس اون سریع تره.باید به نتیجه چندین رقابت توجه کرد.برای مثال M3 معمولی در خط مستقیم از جولیا QV و C63 کندتره اما من درگ هایی رو هم دیدم که سریع تر بوده.اما نمیگم که سریع تره چون در بیشتر درگ ها کندتر بوده.حالا زمان پیست هم همینطور.خودتون میتونید سرچ کنید رقابت هایی این خودروهارو. چون چندسال از معرفیشون میگذره رقابت هاشون خیلی خیلی زیاده!!!
          ((اینم گفتم چون بحثش پیش اومد و الا من سعی میکنم تو پست خوده ب ام و در موردش حرف بزنم!!!
          راستی مرسدس E کلاس فیس لیفت هم معرفی شدکه در نسخه AMG بیشتر اسپرت شده. موفق باشید))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مودریچ

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    داخلش از بیرونش خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Moein

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (894 ديدگاه)

    ای جانم
    برو ببینم چی کار میکنی پسر
    آدم لذت میبره وقتی نگاهش میکنه
    مطمئنا حرفهای زیادی داره این ماشین
    و حیف که ما نمیتونیم یکی از اون ۵۰۰ نفر باشیم
    خدایا بسه دیگه؛خسته شدیم ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بی طرف

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    «این نفس رو ساختن که فقط عاشقش بشی»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sina Barca

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چرا فقط ۵۰۰ تا؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    به به

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اگه صندلی های عقبو حذف کردن پس چرا هنوز در عقب داره؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Morza

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا زیبا…!باید گفت الفا بمیره خودروسازی هم باید باهاش بمیره???

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا