آلفا رومئوپورشه

شاخ به شاخ آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو

آیا آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۵۰۵ اسب بخاری می‌تواند در برابر پورشه ماکان توربوی ۴۴۰ اسب بخاری دوام بیاورد؟!

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو
فرزندانی شلوغ یا سبک زندگی فعالی دارید؟ خب می‌توانید نیازهای خود را با خودروهایی مناسب پوشش دهید. البته نیازی به انتخاب کراس اوورهای مشابه سطح میانی وجود ندارد زیرا زندگی کوتاه‌تر از آن است که دست به انتخاب‌های معمولی بزنید. خب پس چرا یک شاسی‌بلند سطح بالا و لوکس را با پیشرانه‌ای قدرتمند انتخاب نکنید؟ آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو (با پکیج پرفورمنس) دو نمونه از انتخاب‌های برجسته در این کلاس هستند.

  • مقایسه اعداد

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو
هر دو خودروساز از نظر اعداد بزرگ خوب عمل کرده‌اند. آلفارومئو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربو است که قدرت ۵۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری دارد. این قدبلند ایتالیایی قادر است ظرف مدت ۳.۶ ثانیه خود را از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و تا حداکثر سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

از طرف دیگر پورشه است که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بای توربوی حجیم‌تر با خروجی کمتر ۴۴۰ اسب بخاری را ارائه می‌کند. گشتاور این پیشرانه ۵۹۹ نیوتون متر بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ماکان توربو نیز به ترتیب برابر با ۴.۲ ثانیه و ۲۷۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد؛ اما یک عدد بزرگ دیگر هم وجود دارد: وزن!

پورشه ماکان توربو وزن ۱۹۲۵ کیلوگرمی داشته درحالی‌که آلفارومئو استلویو کوادروفولیو وزن ۱۹۷۸ کیلوگرمی دارد. شاید اعداد آلمانی بزرگ باشند اما این بزرگی در شاید در جهت اشتباهی است.

  • خوش‌ترکیب است؟

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو
زمانی که بحث طراحی ظاهری مطرح می‌شود این آلفارومئو است که پورشه را شکست می‌دهد. اگرچه ماکان توربو به خودی خود خودروی کاملاً جذابی است اما استلویو در مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه ترکیب جذاب‌تری را ارائه می‌کند.

پورشه ماکان توربو
خطوط سرراست پورشه و ظاهری که می‌گوید من برادر پورشه ۹۱۱ هستم ظاهر خوب و مناسبی ایجاد می‌کنند اما زمانی که شکل جذاب، انحنادار و متناسب آلفارومئو را می‌بینید این استلویو است که خودرویی زیباتر به نظر می‌رسد.

  • طراحی کابین

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو
شاید آلفارومئو پیشرانه‌ای قوی‌تر و ظاهری جذاب‌تر داشته باشد اما خب در کابین اوضاع چگونه است؟ سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه شاید جدیدترین تکنولوژی پورشه را به همراه نداشته باشد اما به‌خوبی کارکرده و کند نیست. از طرف دیگر آلفارومئو قرار دارد که در این بخش برتر نیست. البته ایتالیایی‌ها در بخش کنسول مرکزی طراحی جدیدی را به کار گرفته‌اند اما پورشه هنوز هم طراحی سنتی را حفظ کرده است. اگر ماکان خود را سفارشی‌سازی نکنید پورشه پلاستیک‌هایی را در کابین بکار می‌برد که می‌گوید ببین چقدر ارزان هستم!

 پورشه ماکان توربو
فضای محفظه بار هر دو خودرو مناسب است. پورشه فضای بار ۵۰۱ لیتری را ارائه می‌کند درحالی‌که این میزان در استلویو کوادروفولیو به ۵۲۴ لیتر می‌رسد.

البته عمر پیروزی آلفا در بحث محفظه بار دوام چندانی ندارد زیرا شیشه عقب آن بسیار کوچک بوده و فضای سر نیز خیلی زیاد نیست. طرح این بخش باعث شده نقطه کور زیادی ایجاد شود؛ اما پورشه در این بخش دید خوبی دارد.

  • پشت فرمان

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو
اعداد اعلامی یک‌چیز و سواری خودرو یک‌چیز کاملاً متفاوت است. در پشت فرمان آلفارومئو به‌نوعی سورپرایز خواهید شد زیرا انتظار چنین خودروی بزرگ و قدبلندی را نخواهید داشت. اگرچه پورشه احساس خوبی دارد اما لذت واقعی به صدای پیشرانه استلویو کوادروفولیو مربوط می‌شود. مطمئناً ماکان هم غرش پیشرانه خوبی دارد اما به آلفارومئو نمی‌رسد.

 پورشه ماکان توربو
استلویو پدال گاز بسیار حساسی دارد. کمترین اشاره به پدال گاز تفاوت زیادی ایجاد کرده و دماغه را بالا می‌برد. خودروهای پورشه برای استفاده مناسب در پیست طراحی شده‌اند و بنابراین در این محیط کاملاً توانا هستند. در جایی که آلفارومئو تکان می‌خورد ماکان پایدار بوده و سواری آسان و سریعی دارد. ژرمن‌ها سواری بهتری نسبت به آلفارومئوی قوی‌تر دارند.

اگر خواهان سواری هیجان‌انگیز هستید هر دو خودرو راضی‌تان می‌کنند اما آلفارومئو صدایی دارد که با ظاهر و پرفورمنس آن هماهنگ است.

  • برنده کیست؟

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو
برنده آلفارومئو استلویو کوادروفولیو است. نه تنها خودروی بهتری بوده بلکه هیجان‌انگیزتر است. آلفا به شما نشان می‌دهد که خودرویی پر سر و صدا، وحشی، جذاب و سنتی است. آلفارومئو را به سختی می‌توان به عنوان خودرویی به غیر از خودروی “قلب” توصیه کرد. این نوع خودرو را به خاطر قیمت بالاتر در زمان فروش دست‌دوم نمی‌خرید بلکه می‌دانید آن را دوست خواهید داشت…

پورشه ماکان توربو پرفورمنس پکیج ۲۰۱۸

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو ۲۰۱۸
۷۷۲۰۰۷۹۹۹۵

قیمت پایه (دلار)

۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بای توربو

۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربوپیشرانه
۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک

گیربکس

۴۴۰/۵۹۹

۵۰۵/۶۰۱قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۴.۲۳.۶

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۲۷۲

۲۸۳حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

 

[دانلود ویدئو]

منبع: motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. KOLAH GHERMEZI

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11443 ديدگاه)

    تا الان هرگز هیچ ماشینی رو به یک پورشه ترجیح ندادم ولی این بار رو از پورشه معذرت می‌خوام

    آلفا یک چشمه ی کوچیک از پتانسیل و توانایی خودش رو در این ماشین نشون داده

    خیلی خیلی خیلی هنر می‌خواد که از جنگ با پورشه ، فاتح بیرون بیای

    اینکه چند ساله من دارم میگم آلفا و مزراتی قربانیان اصلی بحران اقتصادی ایتالیا و تضعیف فیات هستند دقیقا به خاطر همینه

    امیدوارم بحران اقتصادی در اروپا و مخصوصا در ایتالیا به زودی به پایان برسه تا شاهد بازگشت خودروسازان و تیم های فوتبال دوست داشتنیش به اوج باشیم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. KOLAH GHERMEZI

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      یه حسی بهم میگه ماکان موتورش خاطرجمع تره و‌ راحت تر میشه از توانایی هاش استفاده کرد ولی آلفا این همه قدرت رو داره از موتور ۲.۹ لیتری می‌گیره ‌.
      نمی‌دونم چقدر میشه به اعتبار و اسم و رسم بالای آلفا اعتماد کرد و ماکان رو گذاشت و سراغ استلویو رفت ،

      قیمت پورشه هم یه ذره بیشتر از الفاست که چندان مهم نیست ، ولی خوب کاملا میشه فهمید آلفا با خساست کمتری ساخته شده.

      نهایتاً تو بحث شتاب آلفا شاهکار کرده و با یه چیزی در حد فراری انزو طرف هستیم

      از طرفی پورشه ماکان اینجا یه جوری خز شده دیگه ، شاید اینم تو نظرم تاثیر داشته باشه که احتمالا زیاد هم داشته

      به هر حال انتخاب نهایی من ، بانو «آلفا رومئو استلویو» هستند ! باشد که ایشان مرا به
      غلامی بپذیرند!❤

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. KOLAH GHERMEZI

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (11443 ديدگاه)

        در مورد خز شدن ماکان برام جالبه اینجا آلفا میتو و جولیتا هم زیاد دیدم اما ابدا از خاص بودن آلفا چیزی برام کم نشده ، فکر کنم این خاصیت رو فقط ایتالیایی ها دارند که هر چقدر هم جلوی چشم باشند تازگی و طراوت خودشون رو از دست نمی‌دن

        بیخود نیست که میگن بانوان ایتالیایی نه خودشون پیر میشن و نه همسرانشون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. MoNsTeR

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (54 ديدگاه)

        داداش شما با تجربه ترین فردی هستی که داخل پدال دیدم و واقعاً احترام زیادی برات قائلم.
        همیشه هم نظراتت رو دنبال میکنم
        و معلومه که سواد اطلاعاتی خودرو تون بالاست
        ولی جسارت نباشه
        موتور الفا رو هم فراری❤️❤️ میسازه و فک نکنم نشه روش حساب باز کار کرد
        بازم شرمنده شما بیشتر از ما اطلاعات دارید و ما اظهار نظر کردیم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. KOLAH GHERMEZI

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          ممنون دوست گلم
          ولی شما می‌دونی هر چقدر تکنولوژی بیشتر استفاده بشه موتور حساس تر میشه ( البته با سرویس ها و مراقبت هایی که سازنده در نظر می‌گیره هیچ
          مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت). هر نسل از موتور های فراری هم که اندازه ی چند جلد کتاب تکنولوژی های جدید داره.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (7450 ديدگاه)

    از هر لحاظ که مقایسه بشه باز پورشه بالاتره
    خوده عکسها گویای کیفیت بالای اونه
    از نظر فنی هم که دیگه جای بحثی نمیزاره بمونه .
    من داخل این دو خودرو نشستم ، در نمایندگیهاشون در شارجه ، آلفا زیباست ولی کیفیتی خیلی پایینتر از پورشهِ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    عاشق پورشم اما آلفارومئو هم عالیه، فقط نمیدونم چرا به عقب آلفا که نگاه میکنم یاد تیگو۷ میوفتم?
    لعنت به چری? به هر حال از آلفا بیشتر خوشم اومد البته یه چیز دیگه ای که منو از خریدن آلفارومئو پشیمونم کرد اینه که جالیوانی نداره، آقا اگه تو مسیر هوس چای کردم لیوانمو کجا بزارم؟! واسه همین نمیخرمش، اونهمه آپشن و ۵۰۵ اسب بخارش هم بخوره تو سرش یه جالیوانی نتونستن بزارن واسش عقب افتاده ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (732 ديدگاه)

    فکر نمیکردم پورشه شکست بخوره ولی شده دیگه!آلفا رومئو از بهترینای ماشینای پرفورمنس و اسپرته.در کل هر دو عالی و قابل ستایشند

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. Kamran

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    الفا رومئو واقـعا شاهـکار سـاخته

    الفا رومئو تـمام تـوانش رو گذاشته که یک بار
    دیگه به دنیای خودروسازی نشـون بده که باز
    هـم میتـونه بـه دوران اووج خـودش بـرگـرده!

    فقـط میماند یک چیز که اون هم بحث کـیفیت
    کابین و تکـنولوژی به کار رفته در ماشین های
    پورشه هستش کـه واقعا در این دو بخش الفا
    رومئو به این زودی ها به پای پورشه نمیرسه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. Wrx

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ???مرسی الفا
    جولیا و استلویو دوتا شاهکارن ?

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. حميد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    بچه های سایت براتون ارزو میکنم به ماشین دلخواه خود برسید
    انتخاب من ألفا هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. Omid622

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نمای خارجی :آلفا
    نمای داخلی:پورش
    موتور:آلفا
    امکانات:پورش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. شاهین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    طراحی داخلی پورشه چند سر و گردن بالاتره ولی اینکه در بحث پرفورمنس از پورشه بالاتر باشی کاریه که فقط فراری میتونه بکنه و خیلی قشنگ اینجا این کارو انجام داده در قالب آلفا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خب کدوم داداشی بود که میگفت از موتور ۳لیتری سراتو کوپه ۴۰۰تا کشید بیرون من۳۷۵تا کشیدم بیرون خب چی میگید ؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (580 ديدگاه)

    بدون هیچ گونه شک و تردیدی پورشه رو انتخاب می کنم

    تا وقتی پورشه هست مگه میشه به آلفا حتی فکر هم کرد؟!

    کجای آلفا خوشکله؟؟؟نه طراحی داخلی نه طراحی بدنه به هیچ وجه در حد اندازه پورش نیست

    نیم نگاهی به پشتوانه این دو کمپانی هم بندازیم پورشه دست پرورده کمپانی بزرگ و معظم فولکس واگن هست که برترین خودروهای جهان میسازه

    آلفا ساخته کمپانی فیات کراسلر هست که غیر قابل اطمینان ترین خودرو های جهان رو میسازه
    انتخاب با شما

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. moein

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (828 ديدگاه)

      #نه_به_تعصبات_کورکورانه ?

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. Saied

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مهندسی ایتالیا داره به دوران اوج بر میگرده.
    ماشینایی ایتالیایی خاص و دلبر. با مهندسی بالا.
    دیگه چی میخوای از زندگی.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا