آلفا رومئو

مقایسهٔ آلفارومئو توناله با رقبای اصلی در بازار

آلفارومئو امید زیادی به کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید خود یعنی توناله دارد. برادر کوچک‌تر استلویو نه‌تنها اولین ورود آلفا به بخش کراس‌اوورهای کوچک محسوب می‌شود بلکه به لطف سه قوای محرکهٔ هیبریدی، اولین محصول الکتریکی‌شدهٔ این برند اصیل ایتالیایی هم محسوب می‌شود؛ اما توناله در برابر رقبای متعددی که در بخش کراس‌اوورهای کوچک لوکس حضور دارند چگونه عمل خواهد کرد؟ در ادامه قصد داریم این موضوع را روی کاغذ بررسی کنیم.

آلفارومئو توناله

پیشرانه ۱.۳ لیتری I4 هیبریدی ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
طول

۴,۵۳۰ میلی‌متر

قیمت پایه

حدود ۳۷ هزار دلار

توناله از لحاظ طراحی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد وفادار مانده است و بنابراین از لحاظ زیبایی چیزی از رقبای خود کم ندارد. همچنین از روی تصاویر می‌توان در رابطه با کابین توناله هم همین ادعا را داشت. البته داخل محصولات اخیر آلفارومئو کاملاً در حد رقبا نبوده است اما توناله از این نظر بسیار بهتر به نظر می‌رسد. این خودرو در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که یکی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و دیگری ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی است. این نسخه به لطف برخورداری از یک موتور الکتریکی در عقب که سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم می‌کند، مجموعاً ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد. در اروپا اما دو نمونهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی خفیف و همین‌طور یک موتور دیزلی هم ارائه می‌شود. گفته شده قیمت توناله از زیر ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود.

آئودی Q3

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۲۳۰ اسب بخار
طول

۴,۴۸۵ میلی‌متر

قیمت پایه

۳۷,۵۹۵ دلار

آئودی Q3 روی پلت‌فرم مشترکی با فولکس‌واگن تیگوآن و اشکودا کودیاک ساخته شده و در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت‌بک یا همان کوپه به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در ایالات‌متحده فقط در دو مدل ۴۰ TFSI و ۴۵ TFSI ارائه می‌شود که هردو به موتور ۲ لیتری توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما اولی ۱۹۰ و دومی ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد. در اروپا اما تنوع موتورهای Q3 بسیار بیشتر بوده و از ۱.۴ لیتری محرک جلو و ۲ لیتری دیزلی گرفته تا ۱.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی و حتی نسخهٔ داغ RS Q3 با موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری را شامل می‌شود.

ب‌ام‌و X1 و X2

X1

X2

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۰ اسب بخار ۲۳۰ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
طول ۴,۴۳۹ میلی‌متر

۴,۳۶۰ میلی‌متر

قیمت پایه ۳۶,۳۹۵ دلار

۳۷,۹۴۵ دلار

ب‌ام‌و بجای ارائهٔ دو نسخهٔ مختلف از یک خودرو مثل آئودی Q3 و Q3 اسپرت‌بک، به خریداران امکان انتخاب از بین دو کراس‌اوور کوچک مختلف را می‌دهد که البته اشتراکات فراوانی باهم دارند. X1 با بدنه عمودی و صندوق بار بزرگ‌تر، مناسب کسانی است که کارایی را در اولویت قرار می‌دهند درحالی‌که X2 شخصیت اسپرت‌تر و جوان‌پسندی دارد. در آمریکا X1 فقط در یک مدل ۲۸i با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۳۰ اسب بخاری به‌صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود اما X2 علاوه بر این مدل، در نسخهٔ قوی‌تر M35i هم قابل خریداری است که پیشرانهٔ ۲ لیتری آن ۳۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مثل آئودی، تنوع پیشرانه‌های این دو برادر هم در اروپا بیشتر از آمریکا است.

کادیلاک XT4

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۴۰ اسب بخار
طول ۴,۶۰۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۳۶,۹۴۰ دلار

کادیلاک XT4 روی پلت‌فرم E2XX جنرال موتورز مشترک با بیوک انویژن ساخته شده است. این خودرو فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در آمریکا عرضه می‌شود که ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور در حالت استاندارد توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. کادیلاک این کراس‌اوور کوچک را در اروپا هم با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی عرضه می‌کند. XT4 بیشترین طول را در بین خودروهای این لیست دارد و بنابراین از کابین جاداری برخوردار است.

جگوار E-Pace

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
طول

۴,۴۱۱ میلی‌متر

قیمت پایه

۴۲,۸۵۰ دلار

پس از موفقیت F-Pace به‌عنوان اولین کراس‌اوور جگوار، این شرکت در سال ۲۰۱۷ مدل کوچک‌تر E-Pace را به بازار فرستاد. این خودرو که پلت‌فرم مشترکی با رنجروور اووک دارد، به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده تا مدرن‌تر و جذاب‌تر شود. E-Pace در دو مدل P250 و P300 در بازار آمریکا عرضه می‌شود که هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در اولی ۲۵۰ و در دومی ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هردو مدل به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. E-Pace با قیمت پایهٔ نزدیک ۴۳ هزار دلار، از دیگر خودروهای این کلاس گران‌تر است.

لکسس UX

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۰ لیتری I4 هیبریدی
قدرت ۱۷۰ اسب بخار ۱۸۵ اسب بخار
طول

۴,۴۹۵ میلی‌متر

قیمت پایه

۳۴,۲۲۵ دلار

UX بیشتر شبیه یک هاچ‌بک قدبلند است تا کراس‌اوور ولی درهرحال این ارزان‌ترین راه برای نشستن پشت فرمان خودرویی با نشان لکسس محسوب می‌شود. فضای صندلی‌های عقب و همین‌طور فضای بار UX اما به‌طورجدی محدود است ولی به لطف فضای زیادی جلو و کیفیت داخلی چشمگیر، ممکن است راننده این موضوع را متوجه نشود. این خودرو در آمریکا در دو مدل مختلف شامل UX200 محرک جلو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و UX250h هیبریدی چهارچرخ محرک با ۱۸۵ اسب بخار قدرت عرضه می‌شد که البته این نسخهٔ هیبریدی از نوع پلاگین نیست و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. بااین‌حال، در اروپا یک نسخهٔ تمام الکتریکی بنام UX300e با برد ۳۰۰ کیلومتری عرضه می‌شود.

لینکلن کُرسیر

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۳ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری هیبریدی
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار ۲۶۵ اسب بخار
طول

۴,۵۸۵ میلی‌متر

قیمت پایه

۳۷,۵۶۵ دلار

کوچک‌ترین کراس‌اوور لینکلن که جایگزین مدل MKC شده است، پلت‌فرم مشترکی با فورد اسکیپ و برانکو اسپرت دارد. لیست پیشرانه‌های این خودرو شامل سه گزینهٔ مختلف می‌شود و بنابراین در مقایسه با دیگر رقبای بازار آمریکا تنوع موتوری بالایی دارد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و موتور بعدی یک ۲.۳ لیتری توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت است. علاوه بر این، لینکلن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام گرند تورینگ را هم ارائه می‌کند که به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است. این نسخه مجموعاً ۲۶۵ اسب بخار قدرت دارد و از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی تا ۴۰ کیلومتر برخوردار خواهد بود.

مرسدس بنز GLA

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۲۵ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
طول

۴,۴۱۰ میلی‌متر

قیمت پایه

۳۷,۴۵۰ دلار

نسل دوم مرسدس بنز GLA بسیار بهتر از نسل قبلی توانسته پایه‌های مشترک خود با A کلاس را پنهان کند اما هنوز هم استایل سواری مانند را بر کارایی ترجیح می‌دهد و بنابراین کسانی که خواهان خودروی کاربردی‌تری هستند بهتر است سراغ GLB بروند که فاصلهٔ محوری کشیده‌تر و فرم جعبه‌ای‌تری دارد. در آمریکا مدل‌های پایهٔ GLA180 و GLA200 عرضه نمی‌شوند و ارزان‌ترین نسخه در این بازار GLA250 با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۲۵ اسب بخاری است. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند مدل GLA35 را با ۳۰۶ اسب بخار قدرت انتخاب کنند اما مدل پرچم‌دار GLA45 با ۴۲۱ اسب بخار قدرت در آمریکا عرضه نمی‌شود.

رنجروور اووک

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
طول

۴,۳۷۱ میلی‌متر

قیمت پایه

۴۵,۷۵۰ دلار

قیمت پایهٔ رنجروور اووک هم مثل جگوار به میزان قابل‌توجهی از دیگر خودروهای لیست گران‌تر است ولی با این مبلغ می‌توان مالک یکی از بهترین کراس‌اوورهای کوچک لوکس بازار شد. این خودرو در داخل و خارج نیز بهترین طراحی را دارد. البته از سوی دیگر قابلیت اطمینان ضعیف محصولات جگوار-لندروور هم می‌تواند خریداران را ناامید کند. درهرحال، اووک در اروپا با پیشرانه‌های مختلفی از ۱۶۵ اسب بخاری بنزینی گرفته تا دیزلی و پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود اما خریداران آمریکایی فقط می‌توانند از بین دو مدل انتخاب کنند که کاملاً مشابه موتورهای جگوار E-Pace است یعنی همان ۲ لیتری‌های توربو با ۲۵۰ و ۳۰۰ اسب بخار قدرت.

ولوو XC40

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
طول

۴,۴۲۵ میلی‌متر

قیمت پایه

۳۶,۱۹۵ دلار

درحالی‌که آلفارومئو به‌شدت روی میراث اسپرت خود تأکید دارد، ولوو سبک جذاب اسکاندیناوی را دنبال می‌کند. طراحی صاف و سادهٔ XC40 فضای زیادی را در داخل خودرو فراهم کرده است هرچند که رانندگی با آن خیلی هیجان‌انگیز نخواهد بود. این کراس‌اوور سوئدی در آمریکا در دو مدل T4 و T5 عرضه می‌شود که هردو به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مجهز هستند و به ترتیب ۱۹۰ و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارند. علاوه بر این، ولوو نسخهٔ تمام الکتریکی XC40 را هم با نام ریشارژ ارائه می‌کند که به قوای محرکهٔ دو موتوره با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    جگوار E-pace عجب پرستیژی داره .
    رنجروور اووک هیچگاه قدیمی نمیشه .

    اما موضوع این مقاله آلفارومئو هست که ای کاش آلفارومئو و مازراتی روزی به دست شرکت‌های آلمانی و بخصوص فولکس میوفتاد تا ببینید چطور میتوانستند دُر گرانشان کنند و نه اینی که میبینیم !

    آلفارومئو و چیزی که من دیدم از نزدیک و تجربه کردم یه مشکل اساسی داره و اون هم چیپ بودن متریال‌های استفاده شده در خودروهایش هست که در حد خودروهای اکونومی تو بازار به نظر میرسند !

    موافقم 16
    مخالفم 19
    1. MC20

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      برادر شما خیلی کامنت میدی و کسی که خیلی کامنت میده مجبوره خیلی حرف بزنه و کسی که خیلی حرف بزنه ناگزیر سوتی میده . . . این اول . . . دوم مجبور نیستی هرچی به ذهنت میرسه بیان کنی . . . شما سر سوزنی مازراتی رو نمیشناسی این رو از من قبول کن ( توو این سایت به من ثابت شد هیچ کس مازرو رو نمی شناسه ) اگر میشناختی در مورد مازراتی افاضات نمی کردی . . . مازراتی رو چه جوری الان می بینیم مگه ؟ مازراتی 6 محصول در دست و 5 محصول در سبد فروش داره و با mc20 هم هر چی که لازم بوده به دنیا نشون داده . . . فرمودین کاش این دوتا دست آلمانی ها میفتادن ؟؟؟ بنده خدا ایتالیایی ها غیر خودشون کسی رو رقیب نمی دونن ( آدم حساب نمی کنن ) و جنازه مازرو و آلفا رو هم رو دوش فولکس دزد کلاهبردار خواب آور ( با اون رسوایی های فنی و اخلاقی اش ) نمی گذارن . . . این دوم و در نهایت بگم حرف های بی سرو ته جنابعالی در تعریف های اغراق آمیز از ماشین های کسالت آور پورشه باعث شد دیروز ناخودآگاه محمد امین به تو ریپلای کنه . . . و در جوابش باز اون مهران به اون ریپلای کنه و حال محمد امین دوست خوب من به ناحق گرفته بشه . . . تو ، بدون اینکه بدونی همه رو به جون هم میندازی و این از ثمرات زیاد حرف زدنه . . . محمد امین از دیروز ناراحت شده و دیگه ندیدم کامنت بده . . . حیفه این سایته که امثال محمد امین ها توش کم کار باشن . . . . . . قرار نبود دیگه کلا کامنت بدم ولی نشد . . . از ناراحتی محمد امین حالم گرفته شد . . .

      موافقم 19
      مخالفم 31
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        MC20
        آخ چه روحیه حساسی داری عزیزم !
        ناراحت نشو ، برو بستنی بخور با چای زعفرون !

        فکر کنم مازراتی یا آلفارومئو نوعی خوراکیه و پدال هم سایت آموزش همدلی با روش پُخت غذا بوده خبر نداشتیم !

        موافقم 9
        مخالفم 21
        1. MC20

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          بخش کامنت های سایت پدال، آش شله قلمکاری شده که البته بسیار قبل ترها، توش گوشت و حبوبات مغزی و مفید و سبزی های معطر، بسیار یافت میشد . . . اما امروز به مدد ارزانی نمک و آب و وفور نمکدانهایی چون تو ، به آشی آبکی و شور و بی خاصیت تبدیل شده . . . من فقط دو سه نکته تلخ و تاثیر گذار رو به تو یادآوری کردم اما تو حتی عاجزی از این که از خودت دفاع کنی و به من ثابت کنی که اشتباه کردم . . . . بماند . . . در نهایت هم بگم که هرچند از تعداد کامنت هات میشه فهمید نباید ازت انتظاری داشت اما من به بستنی با چای زعفرون حوالت نمی دم و به تو پند پارسی هدیه می دم : بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود
          پسته بی مغز چون لب باز کند رسوا شود

          موافقم 21
          مخالفم 6
    2. احمدرضا

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (877 ديدگاه)

      یه بار یه آلفارومئو از کنارت رد شده صد بار گفتی متریال داخلش خوب نیس
      خب بسه همه فهمیدن
      من قول میدم به اونایی که تازه اومدن بگم آلفارومئو دیدی

      موافقم 23
      مخالفم 7
  2. شاعر

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    رقیبان قدری داره و کار سختی در پیش داره
    ولی با طراحی ناب ایتالیایی و زیباییش حتما موفق میشه دل تعدادی از خریداران رو بدست بیاره
    از لحاظ طراحی بنظرم جز قشنگترینهای کلاس خودشه (نظر شخصی – زیبایی یه چیز نسبیه و ممکنه شما با من هم نظر نباشید)

    موافقم 27
    مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    میشه گفت یه ایتالیایی قهار که از تکنولوژی خوبی هم برخورداره و البته میتونه گزینه خوبیم واسه واردات باشه

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. ehsan.fa

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      وجدانا حاضری خودروی هم قیمت آلمانی یا ژاپنی رو بزاری و ایتالیایی بخری؟ اصلا تو هر برند و کلاس و قیمتی به جز سوپر ماشین ، کسی هست که به جای آلمانی بخواد ایتالیایی بخره ؟!؟ هیت ندین و تعصبی جواب ندین

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. عرفان

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        به من ماشیای ایتالیایی حس خوبی میدن
        کلا صنعت خودرو ایتالیا بران قابل احترامه
        تو موقعیتش قرار نگرفتم تاحالا
        ولی بله
        شاید انتخابم ایتالیایی باشه !

        موافقم 11
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        احسان جان اگه بتونی بری خبرهای چند ماه پیش و حتی یک سال پیش پدال رو مرور کنی و کامنتهای من رو دونه به دونه پیدا کنی و چک کنی هرگز نمیتونی یه کامنت از من که از روی تعصب راجب فلان ماشین یا فلان برند نوشته باشم تو آرشیو کامنتای من پیدا کنی …. ایتالیایی و آلمانی و ژاپنی هر کدوم حالو هوای مخصوص به خودشونو دارن و هر سلیقه ای یکی از اینا رو میپسنده …. به حال به نظرت و به سلیقه ت احترام میزارم

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. ehsan.fa

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1887 ديدگاه)

          زیزیگولو اکثر کاربرهای پدال ماشین بازند و متاسفانه اکثرا توانایی خرید ماشین به روز رو ندارند که منم یکی از اون ها هستم ولی بعضی ها قبول ندارند اگه تو موقعیت خرید و مصرف کننده باشند هرگز ایتالیایی نمیخرند آمار فروش خودش با ما حرف میزنه آلفا یک شرکت ورشکسته هست چون نمیتونه با آلمانی ها رقابت کنه

          موافقم 2
          مخالفم 7
  4. میثم

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    انتخابهای من
    ۱. آلفا
    ۲. لینکلن
    ۳. رنجروور.

    لکسوس ux با اینکه فن تویوتا لکسوس هستم، به نسبت پرفورمنسش و مواردی که تو متن گفته شد، پایین‌ترین ارزش خرید رو داره
    ولی احتمالا پایین‌ترین آلایندگی و مصرف سوخت رو هم داشته باشه.
    ولی در سگمنت لوکس، پرفورمنس برای مشتری عامل مهمی برای خریده وگرنه میری همون chr رو میخری با قیمت پایینتر

    موافقم 14
    مخالفم 7
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اگر تو اینا دنبال مدلی میگردی که سرها رو بچرخونه هر وقت خودت میبینی حال کنی از سلیغه خودت و انرژی بهت بده رنجروور ایووک جگوار ای پیس بعد آلفا.انتخاب خودم لینکلن کورسایر با انجین 2.3 که بدم مجدودیتش رو بردارن بره رو 375 اسب.

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. GMA

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب من ولوو هست، همه چیزشو میپسندم

    موافقم 6
    مخالفم 8
  7. میلاد

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تصمیم گیری برای خرید خودرو توی این کلاس چقد سخته. چه رقابتی.فقط طراحی عقب ولوو و فلاپ های گلگیر لکسوس قیافشونو خراب کرده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. دکتر

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    فک میکنم رنجرور از بقبه هم کاربردی تر هم شکیلتره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. Ass

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این کلاس رو خیلی نمیپسندم چونکه نه هاچبک هست نه شاسی باند اما اگر بخوام انتخاب کنم
    آلفا رومئو، لینکلن، جگوار، آئودی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Jdm باز

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    انتخابم بین اینا لینکلن ائودی بنز و جگوار هستش
    لینکلن با موتور اکوبوست هم عرضه میشه که خیلی خوبه
    آئودی و بنز هم که مهندسی بی نظیر المانی رو دارن
    جگوار هم پرستیژ خیلی بالایی داره و شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. ارشیاSVJ

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    پسر تو این سگمنت واقعا انتخابای جذابی هست.
    یکی از تنها سگمنت هایی که همشون جذابن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. کوبیده

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    بنز چشممو گرفت ک نوشت بی کیفیته پس ائودی و لکسوس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Navid_A.J

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    تارگت اودینس اصلی این کلاس ماشین ها، خانم ها هستن. بین این ها هم آئودی Q3 و ب ام و x1 و ولوو XC40 از بقیه خوش فروش ترن.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا