سرمایهگذاریهای بیشتر در انتظار آلفارومئو و لانچیا زیر چتر استلانتیس
از زمان رسمی شدن ادغام استلانتیس، گزارشات زیادی در مورد مدیریت و تغییرات 14 برند زیر چتر این ادغام شنیدهایم. یکی از جدیدترین این تغییرات لغو برنامهٔ بازگشت پژو به بازار آمریکا بود که همین چند روز پیش اعلام شد. همزمان با اعلام این خبر، «لری دومینیک» که رئیس و مدیرعامل PSA آمریکای شمالی بود و برنامههای بازگشت پژو به بازار ایالاتمتحده را رهبری میکرد، بهعنوان رئیس آلفارومئو در آمریکای شمالی انتخاب شد. این یعنی استلانتیس میخواهد بجای بازگرداندن پژو به آمریکا، بیشتر روی آلفارومئو تمرکز کند.
حال رئیس استلانتیس «جان الکان» نیز در یک مصاحبهٔ تلویزیونی اظهار داشته است که آلفارومئو و لانچیا زیر چتر این ادغام جدید از سرمایهگذاریهای بیشتری برخوردار خواهند شد. به گفتهٔ وی، هردوی این برندهای ایتالیایی در دوران استلانتیس از فرصتهای بیشتری بهرهمند میشوند. این در حالی است که طبق گفتهٔ الکان، آلفارومئو و لانچیا در سالهای اخیر آنقدری که میخواستند سرمایه و منابع دریافت نکردهاند اما در این گروه جدید، فرصتهای بسیار بیشتری نسبت به گذشته برای این دو برند تورینی فراهم خواهد شد.
زیر چتر استلانتیس، همهٔ برندها با توجه به موقعیت خود در بازار به گروههای مختلفی تقسیم شدهاند و در این تقسیمبندیها، برندهای لانچیا، آلفارومئو و دیاس در یک گروه با عنوان گروه پریمیوم قرار گرفتهاند. قرار است قوای محرکهٔ جدیدی مختص این سه برند توسعه پیدا کند و محصولاتی که از این قوای محرکهٔ مشترک استفاده میکنند در سال 2024 راهی بازار شوند. این یعنی در آیندهای نزدیک شاهد خبرهای خوبی برای برندهای دوستداشتنی آلفارومئو و لانچیا خواهیم بود.